Met welke zadelmaker match jij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Met welke zadelmaker match jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 18:02

Welke zadelmaker kan jij echt aanbevelen en waarom?

Graag de positieve ervaringen verzamelen in dit topic. :)

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-23 19:25

Ik heb al jaren Karin Boer. Onwijs tevreden over! Ze legt alles goed uit en denk ook aan je budget. Ik heb twee keer via haar een tweedehands zadel kunnen kopen.

Anoniem

Re: Met welke zadelmaker match jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:14

Bedankt voor je berichtje.
Nooit van gehoord.
Wij hebben Melissa. Zij is erkend en dat vind ik erg fijn.
Van NG hoor ik dat zij een breed betaalbaar assortiment hebben en dat is ook fijn. Alleen ben ik wel fan van een papiertje of diploma. Ik zal Karin opzoeken.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:28

Zadelmakerij Jade, vriendelijk en geduldig. Kijkt goed met je mee en smeert je niks aan. De haflinger van mijn zusje was het vertrouwen in rijden kwijt (staken, traag etc.). Ze bleef heel geduldig en nam ruim de tijd :D . Mede door haar uitgekomen op semi boomloos en de haflinger loopt weer als een trein! (Natuurlijk medisch wel nagekeken + bloedonderzoek + osteopaat)

Ze adviseert ook gerust merken aan die ze niet in assortiment heeft. Of raadt andere zadelmakers aan die dealer zijn van bepaald merk.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 17:36

Bedoel je zadelMAKERS (en dus eigenlijk zadelmerken, al dan niet in NL gemaakt, al dan niet handgemaakt), of zadelPASSERS (en dus eigenlijk - goede - zadelverkopers)?
En welke discipline bedoel je?

Petra_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:00

Evamarie schreef:
Nooit van gehoord.
Van NG hoor ik dat zij een breed betaalbaar assortiment hebben en dat is ook fijn. Alleen ben ik wel fan van een papiertje of diploma. Ik zal Karin opzoeken.

Karin is volgens mij MSFC gediplomeerd. Ik ben met mijn Welsh cobs altijd goed door haar geholpen. Mijn vorige Cob was zelfs nog een half zusje van die van jou.

Flubberboot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:02

Ik kom al jaaaaaren voor mijn dressuurzadels naar Countrymill! Vind dat ze het fantastisch doen! Ze kunnen precies uitleggen waarom ze een keuze maken en hoe dingen werken. Nog nooit naar huis gegaan dat we dachten "Hmmm, klopt dit wel?"

Enige nadeel vind ik dat je vrij ver van tevoren een afspraak moet maken omdat ze het vrij druk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:32

Petra_O schreef:
Evamarie schreef:
Nooit van gehoord.

Karin is volgens mij MSFC gediplomeerd. Ik ben met mijn Welsh cobs altijd goed door haar geholpen. Mijn vorige Cob was zelfs nog een half zusje van die van jou.

Ja klopt, NG heeft dat weer niet. (Althans zonder keurmerk op de pagina)

Welke merrie heb je gehad Petra?

beegee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:39

Petra_O schreef:
Ik heb al jaren Karin Boer. Onwijs tevreden over! Ze legt alles goed uit en denk ook aan je budget. Ik heb twee keer via haar een tweedehands zadel kunnen kopen.

Sluit ik me bij aan! Heel fijn geholpen met aanschaf van twee nieuwe zadels, er zijn meer mensen in m’n kring naar haar overgestapt. Inmiddels is m’n paard met pensioen maar mocht er weer een komen waar ik mee aan de slag kan, ga ik zo weer bij haar. En pluspunt: ze is heel rustig met m’n paard. Ik heb er een die echt nerveus wordt van teveel gepluk aan zijn lijf, maar hij kan haar heel goed hebben en ze is geduldig met hem als hij weer staat te kronkelen.

neetoch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 18:56

Ik heb laatst ook een zadel bij Jade zadelmakerij vandaan. Ik ben erg goed geholpen en ze houd fijn rekening met je budget en je mogelijkheden/wensen en vooral wat goed op je paard past.

En het is dat Ten Pas tegenwoordig alleen nog maar nieuwe zadels verkoopt waar ik het budget dus niet voor heb, anders was ik nooit bij haar weggegaan. Dat is ook echt een topper die mij meerdere malen goed geholpen heeft.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:19

Herman vd Bunt, van CountryMill in Nijkerk.

Al meerdere zadels gekocht, regelmatig terug om te controleren en indien nodig aan te passen.

Op een gegeven moment na elkaar meerdere zadels thuis uit mogen proberen, omdat ik met het zadel wat ik had, boven de 25 á 30 km zelf last van mijn lijf begon te krijgen. Een ander zadel moest mij langer dan 30 km pijnvrij houden en dat test je niet met een paar rondjes in de binnenbak.
De eerste was het niet, dus mocht ik een volgende nog testen en die is het uiteindelijk wel geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 19:20

Karin zet ik zeker op mijn lijstje!

Edit: ja Countrymill is ook een optie idd waar ik veel goeds over hoor. Nadeel is dat ik ervoor met paard heen moet.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:24

Arno Bosch; werkt voor zichzelf en voor Country Mill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 20:42

Dat is ook een fijne tip, dankjewel!

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:13

Zadelmakerij Hollander! Al mijn zadels door Amanda laten (aan)passen en ze levert altijd goed werk. Fijne is ook dat ze veel tweedehands zadels inkopen, zijn goede zadels maar scheelt toch aardig wat centjes.

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 21:37

Kitty van KifraHorse is mijn zadelmaker. Super fijn en eerlijk mens. Ik hou ervan! Ze legt uit waar ze mee bezig is en durft out of the box te denken.

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:12

Vroeger Herr Röttsches uit Aken sinds hij met pensioen is eigenlijk een beetje zoekende.
Jo Viehof uit Landgraaf is ook goed.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:15

Ik heb echt een klik met tekie Wubs.
Super fijn, enorm eerlijk.
Ook als je kont niet in een zadel past!
Ik houd daar echt van!

Laatst een pas sessie gedaan met vier verschillende zadels, van haar en Monique van topruiter.
Samen kijken, samen voelen.

Is ook niet bang om collega's te vragen! En ziet collega's als collega's, niet als concurrenten. Althans, mijn ervaring met haar.

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:18

Ellen van Gastel. Legt alles duidelijk uit, laat het je voelen wat ze bedoeld.
Ontzettend fijn persoon.

Sure_lee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 22:31

Ik match al jaren met Kitty van Kifrahorse.
Legt alles goed uit en is heel eerlijk in haar advies.
Ieder jaar laat ik haar komen om mijn zadels te checken.

Pandameisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-23 23:24

Ik sluit mij hier bij aan ! Zeker goede ervaring met haar
xLiez schreef:
Zadelmakerij Jade, vriendelijk en geduldig. Kijkt goed met je mee en smeert je niks aan. De haflinger van mijn zusje was het vertrouwen in rijden kwijt (staken, traag etc.). Ze bleef heel geduldig en nam ruim de tijd :D . Mede door haar uitgekomen op semi boomloos en de haflinger loopt weer als een trein! (Natuurlijk medisch wel nagekeken + bloedonderzoek + osteopaat)

Ze adviseert ook gerust merken aan die ze niet in assortiment heeft. Of raadt andere zadelmakers aan die dealer zijn van bepaald merk.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 00:40

Ik ben heel blij met Rilana Sangers. Ze is echt ene fijn mens. Geduldig, legt je vanalles uit en kijkt naar wat paard en ruiter nodig hebben. Past ook direct aan en ze brengt binnenkort haar eigen (goed doordachte) zadelmerk op de markt.

Lughnassadh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 00:44

Loes1996 schreef:
Kitty van KifraHorse is mijn zadelmaker. Super fijn en eerlijk mens. Ik hou ervan! Ze legt uit waar ze mee bezig is en durft out of the box te denken.

Ook hier Kitty waar io heel blij mee ben!

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 06:34

Drunens Ruiterhuis vanwege het ruime aanbod en dan specifiek Goffe Nil als deskundige. Neemt ruim de tijd en is goed in zijn vak.

Hannanasjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-23 07:46

Marielle van equimaro vind ik persoonlijk erg fijn.