Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Estherbrink1 schreef:Qua controle en verzorging doet de staleigenaar niet veel. Dat doen we zelf. Alleen het voeren, van-naar de wei (draad open/dicht) en mesten + onderhoud van de locatie.
Ibbel schreef:Estherbrink1 schreef:Qua controle en verzorging doet de staleigenaar niet veel. Dat doen we zelf. Alleen het voeren, van-naar de wei (draad open/dicht) en mesten + onderhoud van de locatie.Dat noem jij niet veel?
Heb je wel eens alles in eigen beheer gedaan? Maw, weet je hoeveel tijd er in voeren, mesten, verweiden, repareren, ruwvoer inkopen en opslaan, weideonderhoud gaat zitten?
wilmatj schreef:Aangezien je paard en pony evenveel werk kosten en je er precies hetzelfde voor terug krijgt zou de prijs toch aardig hetzelfde zijn. De pony eet allen een stuk minder dus je zou er misschien 50 euro in hooi af kunnen trekken.
Ibbel schreef:Geen opfok is geen argument, integendeel. Best kans dat de staleigenaar, juist omdat het geen opfok is, extra kosten moet maken om te voorkomen dat jouw veulen op de wei onder de draden door gaat. Mogelijk moet de paddock ook een extra draadje onderlangs, en de container een scheidingswand omdat je veulen er anders niet in durft omdat je paint de boel blokkeert.
Jouw veulen eet vermoedelijk ook niet eens heel veel minder dan je paint, want 'je veulen moet er nog van groeien'. De hoeveelheid mest die uit een veulen komt schrik je ook van.
Ik zou 225 voor je veulen helemaal niet gek vinden, en dus 500 voor de twee.
En ik woon in jouw buurt, heb zelf veulens gefokt en op dit moment ook een paard in pension, dus ik weet een beetje wat de kosten en de hoeveelheid werk zijn
Shenavallie schreef:Ik was per maand voor twee a pony's 100 Euro kwijt (eigen beheer), dus ik denk dat 100 Euro per maand maximaal moet zijn. Zeker aan deze kant van het land.
Shenavallie schreef:Ik was per maand voor twee a pony's 100 Euro kwijt (eigen beheer), dus ik denk dat 100 Euro per maand maximaal moet zijn. Zeker aan deze kant van het land.
Estherbrink1 schreef:Bedankt voor de reacties! €150 zou ik ook nog steeds netjes vinden hoor. Het was dat de staleigenaar vroeg om een “bod”, vandaar ook de vraag hier, omdat ik het lastig inschatten vind wat een eerlijke prijs is.
De locatie is al ingericht op een shetlander dus er hoeft niks aangepast te worden. Hij staat er ondertussen ook al ruim 2 weken en het gaat super! Hij eet ook gewoon rustig naast mijn paint in de schuilcontainer dus dat hoeft niet aangepast te worden. Qua controle en verzorging doet de staleigenaar niet veel. Dat doen we zelf. Alleen het voeren, van-naar de wei (draad open/dicht) en mesten + onderhoud van de locatie.