Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anna_98 schreef:Ik vind het altijd wel leuk als er een mix is van dingen die je daar ter plekke kunt kopen (halsters, snoepjes, dekjes, iets voor de hond,
iets verassends), informatief (voer, menwagens, verzekeraar, advocatenkantoor waar ik werd doet ook wel eens hippische evenementen) en kunst
jojoni schreef:Ik denk dat dit onderwerp het beste past bij dit gedeelte van t forum dus ik hoop dat het goed staat..
Dus..
Stel je voor, het is het begin van de zomer. Je leest een aankondiging van een internationaal paardenevenement. Met standhouders.
Welke standhouders zouden jullie dan graag willen zien?
Voor een internationale menwedstrijd ben ik bezig met het opzetten van een strodorp (sorry he, maar als iemand daar een betere naam voor heeft, please! You would safe my life). Maar we doen dit voor t eerst met allemaal nieuwe mensen. Natuurlijk contacteren we de oude garde standhouders maar ik denk dat we verder moeten gaan.
Waar ik vooral aan denk zijn voeders, tijdschriften, iemand die paardensierraad maakt..
Dus wat zou jullie nog extra aantrekken? Buiten dus de normale keuzes van harnachement en koetsen.. het hoeft niet persee mengericht te zijn maar iemand met zadels hoeft niet zozeer te komen..
Alvast bedankt!
veerxsjimm schreef:Iemand die frontriemen maakt
Gezond paarden snoep verkoopt
Verzekeringen
Paardenfotografie/film
SusanH schreef:Op een menwedstrijd is er eigenlijk maar 1 iemand waar je imo niet omheen kunt en dat is Letty van het Peerdewinkeltje.
Anna_98 schreef:Ik vind het altijd wel leuk als er een mix is van dingen die je daar ter plekke kunt kopen (halsters, snoepjes, dekjes, iets voor de hond,
iets verassends), informatief (voer, menwagens, verzekeraar, advocatenkantoor waar ik werd doet ook wel eens hippische evenementen) en kunst
Freyr schreef:Vitalstyle is altijd mijn grote favoriet op Horse Event, Equiday ect! Dan kan ik weer colosan inslaan met korting![]()
![]()
Maar, juist meer informatieve stands, zoals dierenartsen/trailerboeren/zadels/ect vind ik onwijs tof om langs te lopen en echt kennis van te nemen.
jojoni schreef:@janderegelaa. Die snap ik niet helemaal.. hoezo betalen ze onze rekeningen? Oke ja, mensen blijven misschien hangen voor een drankje meer maar wij hebben ook veel meer kosten qua voorzieningen enzo..
pjer schreef:Als menner ben ik juist al een tijd op zoek naar een passende bling frontriem dus als daar iemand mee op een evenement staat zou dat echt super zijn.
De shop van 'de menner' heeft ook een mobiele shop voor op evenementen.
Verder zou je ook kunnen kijken naar shops die warme wind en waterdichte jassen verkopen of andere menspecifieke kleding (skipak / regenkleding / handschoenen / outdoorlaarzen / hoeden)
Ibbel schreef:Bij jullie hoeven standhouders niet te betalen per m2 stand? Als ze gratis kunnen staan dan zullen ze blij zijn met je...
Charaz schreef:Ik denk dat je inderdaad blij moet zijn met mensen die zich inschrijven en betalen voor een stand of mogen ze inderdaad gratis staan?
xDaylight schreef:Ik haak even in op de term 'strodorp'. Ineens kwam 'Paarderie' in mij op.Je moet de humor er maar van in kunnen zien...
Jorex schreef:Eigenlijk bij alle evenementen waar ik naartoe ging stond wel een touwhalster stand. Met dan een paar halsters al van te voren gemaakt en dat ze tijdens het evenement voor mensen dan touwhalsters in specifieke kleuren enzo maken.
En wat ik zelf persoonlijk ook prettig vind, is een shop die niet alleen de grote paarden maten heeft, maar ook voor de kleintjes wat. Ik heb ooit voor 15 euro een menzweep gekocht van 100cm met korte slag bij paard & koets bij zo'n outlet mannetje die dacht ik gewoon restpartijen van van alles en nog wat opkocht en dan weer op evenementen verkocht. Nu moet ik het al het uitzetten als specifieke vraag bij de menner en dat vind ik een beetje jammer, aangezien deze kleine maat vaak niet op de site vermeld staat. Naast dat de prijs dan 4 keer hoger is voor de zweep.![]()
En ik kom nu soms op een strodorp bij een internationale menwedstrijd en dan is er alleen maar spul voor grote paarden. De mijne zijn alleen groot als je ze op elkaar zou stapelen. Dus dan koop ik alleen wat borstels en snoepjes enzo, want de rest kan ik niks mee.![]()
Oh ja en een leuke stand met onderleggers voor de mensport vind ik ook leuk, zoals bvb sparks & bling of setjesenzo (die verkoopt ook peesjes en kleding).
Jessix schreef:Stand met hoefgereedschap, kruiden en voor mijn paardjes natuurlijk de stand waar je snoepjes mag scheppen.
bora schreef:Denk dat ik wel weet voor welke wedstrijd dit is. Dan ben ik daar al vanaf het begin vrijwilliger.
https://www.nicolevoormenners.nl is daar al jaren standhouder.
Misschien https://www.koestenmaker.nl komt uit bergeijk.
Misschien iets van voer en dan niet alleen vitabix oid maar bv havens of pavo.
nine1987 schreef:Nicole voor menners staat de laatste tijd niet goed te boek.. Zoek d'r naam op fb en de ellende vliegt je om de oren..
Hier ook problemen gehad.. Uiteindelijk opgelost door een andere tuigmaker..
Jorex schreef:Pfft geen idee meer welke het specifiek waren qua naam. Er zijn er meerdere die touwhalsters maken en op evenementen staan en ik vind ze eigenlijk allemaal even goed. Ik heb bvb de laatste keer bij equiday die van Eleanne's neusbontjes gekocht samen met een lange teugel touw. Maar ik koop ook wel eens bij horse beads of horse charms. Dit is die van Eleanne's neusbontjes samen met de touwteugel.
[ [url=m/SpR418.jpg]Afbeelding[/url] ]
Shenavallie schreef:Voor het 'strodorp' verhaal zou je kunnen denken aan Het Koetshuis. Op mijn vorige werk kon je daar alles vinden wat je nodig had, van koets (in geval van het evenement menwagens, koetsen, sulky's, etc.), mentuigen, opbergsystemen, onderhoud van het tuig (schoonmaken, reparatie) tot voerbenodigheden, voer zelf, verzorgingsartikelen, kleding (hoeden, koetsjassen, thermokleding, handschoenen) en menbenodigdheden (menzwepen, tuig, bitten, etc. etc.). Daarnaast kun je 'de kantine' plaatsen, zoals ook in een Koetshuis het geval is: voor de inwendige mens koffie, thee, een broodje of whatever.
Oh en voor het standhoudersdeel: ik zou graag zelfgemaakte producten zien. Vaak maken mensen bijvoorbeeld opbergsystemen aan de hand van eigen ervaringen. Het standaard winkelspul is meestal niet afdoende. Vooral niet als je er ook nog eens mee moet reizen. Snoepjes en halsters zie je in elke winkel en andere paardenevenementen al, dat zou ik zelf niet echt het meest belangrijk vinden.