Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
joyce B schreef:Wat voor stal zoek je? Ik ken er meerdere. Er is alleen lang niet overal plek.
joyce B schreef:Stal Bosma, de Wilgen. Normaal zelf uitmesten, maar er waren ook mensen die dat tegen een vergoeding wilden doen.
Paardenpension Huisman, de Wilgen (direct naast Drachten, tegenover De Sanding)
Beide leuke uitrijdmogelijkheden.
De Paardenhoeve, Butewei? Ureterp.
Stal Noorderend. Maar ken ik niet persoonlijk.
Beide iets minder goede ligging
Stal Hermitage, Lippenhuizen, maar weet niet zeker of echt alle paarden elke dag buiten komen in de winter.
(Binnenbak)
Pension de Butewei Lippenhuizen.
(Kleine binnenbak)
Beide Liggen aan het bos van Beetsterzwaag
Andere kant bos
: Stal Beekdalhoeve Koningsdiep (binnenbak, weet niet of ze in de winter allemaal elke dag buiten komen nu met andere eigenaar.)
Stal Boeken is zelf uitmesten.
En er zijn nog wrl meer plekken, naar dan niet volpension en/of met inloopstal ipv boxen.
Coby schreef:Zelf ervaringen met stal Hermitage. Wel van een aantal jaar geleden. Ik heb mijn paard met spoed daar weggehaald. In de winter nagenoeg niet buiten. Een uurtje met veel te veel in een kleine ruimte. Weiland voor de zomer is klei en heel veel gaten en kuilen.
Potstallen waardoor de paarden soms een halve
meter naar beneden stapten.
Stress omdat naast de boxen een grote inloopstal voor jonge paarden stond. Die vervolgens de bix uit de bakken van de pensionpaarden snoepten.
Stress door een compleet doorweekte stal door kapotte waterbak wat vervolgens niet gelijk of binnen een dag werd opgelost.
Maar de spoed was door het niet voeren van mijn paard. Paard kreeg emmertje kuil ochtend en avond. Viel in de paar weken dat ze daar stond in ieder geval wel 100 kg af.
Coby schreef:Zelf ervaringen met stal Hermitage. Wel van een aantal jaar geleden. Ik heb mijn paard met spoed daar weggehaald. In de winter nagenoeg niet buiten. Een uurtje met veel te veel in een kleine ruimte. Weiland voor de zomer is klei en heel veel gaten en kuilen.
Potstallen waardoor de paarden soms een halve
meter naar beneden stapten.
Stress omdat naast de boxen een grote inloopstal voor jonge paarden stond. Die vervolgens de bix uit de bakken van de pensionpaarden snoepten.
Stress door een compleet doorweekte stal door kapotte waterbak wat vervolgens niet gelijk of binnen een dag werd opgelost.
Maar de spoed was door het niet voeren van mijn paard. Paard kreeg emmertje kuil ochtend en avond. Viel in de paar weken dat ze daar stond in ieder geval wel 100 kg af.
Chicken01 schreef:Marie111 schreef:
Klinkt goed.
Wel mooie omgeving.
Ballard_L schreef:Rondom Drachten is het inderdaad best moeilijk om iets te vinden. Ik heb zelf altijd bij Stal Boeken gestaan, maar ben verhuisd dus paard ook dichterbij gezet. De vrouw die de stal in Opende nu runt ken ik ook goed, heeft echt het goede met de paarden voor en ze liggen erg mooi aan Trimunt
Maaik schreef:In de winter staan ze (op 2 na) ‘s nachts binnen. In de zomer 24/7 buiten. Je mag m binnen houden maar dan moet je alles zelf doen en inkopen. In principe wel te regelen, maar mijn pony vind het nu al vervelend als hij heel even alleen op stal staat. Dus ik denk niet dat hij zijn draai dan kan vinden als ze (bijna) allemaal buiten blijven.
Marie111 schreef:Maaik schreef:In de winter staan ze (op 2 na) ‘s nachts binnen. In de zomer 24/7 buiten. Je mag m binnen houden maar dan moet je alles zelf doen en inkopen. In principe wel te regelen, maar mijn pony vind het nu al vervelend als hij heel even alleen op stal staat. Dus ik denk niet dat hij zijn draai dan kan vinden als ze (bijna) allemaal buiten blijven.
Maar waarom wil je je pony dan op stal? Wat is er op tegen dat hij lekker buiten blijft?