Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Niqui schreef:Het beste is overal zelf even langs te gaan. Ik begrijp dat het heel lastig is om wat te vinden op het moment. De.meeste stallen rond Castricum staan vol en er zijn vaak wachtlijsten.
Van De Ruijter weet ik dat ze in de winter maar kort naar buiten gaan en in de zomer volledig de wei op gaan.
Niqui schreef:Het beste is overal zelf even langs te gaan. Ik begrijp dat het heel lastig is om wat te vinden op het moment. De.meeste stallen rond Castricum staan vol en er zijn vaak wachtlijsten.
Van De Ruijter weet ik dat ze in de winter maar kort naar buiten gaan en in de zomer volledig de wei op gaan.
Galoppig schreef:marleen_88 schreef:Een vriendin van mij staat bij Baltus. Zij is daar met haar paard op de juiste plek.
Stal Kuijs overslaan ja, daar is het verschrikkelijk gesteld met paardenwelzijn.
Is bij Baltus ook all in; binnen buiten zetten en mesten? Zou je in pb mij het tel nummer van hun kunnen sturen
xxxmh schreef:Galoppig schreef:xxxmh thanks! zou je in pb mij het tel nr kunnen geven?
Op baltus hebben ze alleen als ze buiten staan geen hooi. In de winter staan ze 4 uur buiten in de paddock in een kudde of appart en in de zomer van 7 tot 4 uur ongeveer op het land in een kudde of appart.
marleen_88 schreef:Een vriendin van mij staat bij Baltus. Zij is daar met haar paard op de juiste plek.
Stal Kuijs overslaan ja, daar is het verschrikkelijk gesteld met paardenwelzijn.
Lara schreef:marleen_88 schreef:Een vriendin van mij staat bij Baltus. Zij is daar met haar paard op de juiste plek.
Door dit soort berichten durfde ik voorheen nooit naar Kuijs/Hoeve Heemstee. Ik sta er nu bijna 3 jaar heel blij. Het was een tijdelijke oplossing die permanent is geworden. Nooit gedacht dat ik het hier zo lang zou volhouden.
Er wordt altijd op en top voor de paarden gezorgd en meegedacht. In de winter mag je extra hooi voeren hoe/dat je zelf zou willen, in de zomer hebben ze prachtige weilanden. Paarden staan altijd lekker de hele dag buiten, zo lang het licht is. Er wordt ook veel nagedacht over het hooi. Ze hebben verschillende types hooi en er wordt zeker rekening gehouden met mijn senior (22, met gevoelige darmen).
Twee buitenbakken waarvan een 40x60, eb en vloed. 2 ruime longeercirkels en een kleine binnenbak. Een wasplaats met warm en koud water. Op circa een half uurtje van 't duin(een van de weinige minpunten).
Alles is bespreekbaar en mogelijk. Ook op medisch gebied (als iemand die 40u werkt is dat erg fijn) kunnen ze aanwezig zijn voor je paard.
Verder heb je afhankelijk van wat je betaald geen vaste taken. Zo kun je het zelf zo gek maken als je wil (elke dag paddock mesten of helemaal nooit etc etc). Wij mesten zelf uit op zondag en ook dan kun je het zo gek maken als je zelf wilt. Wip je enkel wat drollen of haal je ook de onderlaag uit de stal, etc etc.
Ik heb nooit op stallen met veel faciliteiten gestaan, maar het is toch wel fijn om altijd een goede bak te hebben etc.
Enige wat voor mij een minpunt is, is dat je moet betalen om les te hebben van een instructeur van buitenaf. Vooral omdat zij zelf geen lessen geven in de methode die wij rijden.. Maar goed, als dat het ergste is?
--
Als ik het dan vergelijk met bijv De Ruijter waar ze in de gehele kudde door elkaar staan, in de winter enkel paar uurtjes in de buitenbak? Of zoals bij Baltus waar buiten niks gevoerd wordt..
Ik weet dat ik een paar jaar geleden bij C. de Wit was (voor 't paddock paradise was), toen had hij 4 boxen en vertelde hij dat hij weer meer paarden wilde maar niet meer mocht op stal van de gemeente. Hij wilde niet buiten voeren of water geven want dat was te veel gedoe. Uiteindelijk is hij dus naar PP gegaan omdat hij dan meer kon verdienen. Denk dus niet dat je paard daar op 1 staat, dat is nog altijd het geld. An sich geen slechte plek, maar weet waar je aan begint.....
proudmama schreef:Hoeve Heemstee in Heemskerk ? Prima stal, heerlijk veel buiten, ( buiten gezet en binnen gehaald) lekkere stro stal en 4x per dag gevoerd. Drie soorten hooi, je mag pakken zoveel je wil.
Paddock is eigen verantwoordelijkheid, zelf hooi en waterbak even vullen en mest verwijderen. Sommige doen dat wel anderen niet, moet jezelf weten, jouw paard .
Behulpzame en aardige mede paardeneigenaren , altijd bereid even te helpen als er iets is, en stalhouders vriendelijk.
Niets mis met deze stal, er is nu ook niets voor niets een lange wachtlijst.