Stalling gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhrs

Stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:00

Hoi! Ik ga ivm gezondheids omstandigheden waarschijnlijk naar soest / baarn verhuizen maar mijn paardje kan daar niet aan huis staan..

Dit is waarschijnlijk pas over 3 maanden maar moet dus wel opzoek. Want hier blijven is geen optie

Ik heb al gekeken naar:
Nieuw Eldorado
Zonneveld
Stal van helden

Maar omdat dat ook echt maneges zijn is dat veel te duur en mag ik voor dat geld niet eens rijden/ en word ze niet buiten gezet, dat zijn nog extra kosten en is helaas voor mij echt geen optie
Ik moet alles uit eigen zak betalen

De enige 2 eisen die ik heb is dat er genoeg weidengang is ( voorkeur snachts wel binnen maar dat is bespreekbaar natuurlijk )
En dat er een bos in de buurt is aangezien een rijbak waarschijnlijk onmogelijk word helaas..

Fiets afstand van soest graag bijv.
- baarn
- soesterberg
- den dolder
- lage vuursche
- eventueel amersfoort/ hilversum ( maar liever niet )

Als iets aan de eisen ontbreekt zou je het altijd voor kunnen stellen want voor nood is veel mogelijk.. ze kan echt nergens anders staan

Graag hoor ik iets! Het is een stressvolle situatie dus graag wat begrip..

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:03

Als toevoeging,

Het is een super lieve merrie van 16 jaar, ze heeft nooit moeilijk gedaan of problemen gehad met andere paarden

MyChoice

Re: Stalling gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:11

Menschool Soest

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:13

Zou even de omgeving in je titel zetten, dan krijg je denk ik sneller de juiste mensen.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:27

Selina schreef:
Zou even de omgeving in je titel zetten, dan krijg je denk ik sneller de juiste mensen.

Kan ik dat nog veranderen dan..?

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-22 21:38

MyChoice schreef:
Menschool Soest

Dankje! Ik zal even kijken

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 21:57

Ik ben bang dat dat hier in de omgeving een probleem gaat worden. Je noemt manege Zonneveld, maar die hebben sinds kort geen pension meer. En helaas zijn zij niet de enige die ermee gestopt zijn, de een na de andere pensionstal verdwijnt. Ook kleinschalige stallen. Al deze mensen moesten en moeten op zoek naar een nieuwe plek, het is dus echt verzadigd nu en overal zijn lange wachtlijsten. Veel mensen die ik ken en weg moesten zijn met hun paard richting Nijkerk en Putten vertrokken. Ik zou het dus meer die kant opzoeken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-22 23:07

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 01:42

martinev schreef:
Ik ben bang dat dat hier in de omgeving een probleem gaat worden. Je noemt manege Zonneveld, maar die hebben sinds kort geen pension meer. En helaas zijn zij niet de enige die ermee gestopt zijn, de een na de andere pensionstal verdwijnt. Ook kleinschalige stallen. Al deze mensen moesten en moeten op zoek naar een nieuwe plek, het is dus echt verzadigd nu en overal zijn lange wachtlijsten. Veel mensen die ik ken en weg moesten zijn met hun paard richting Nijkerk en Putten vertrokken. Ik zou het dus meer die kant opzoeken.

Ik heb helaas dus echt geen keuze.. we moeten daar heen ivm familie omstandigheden

amsterdam10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 07:58

Hou marktplaats goed in de gaten, er wordt best af en toe een plakje aangeboden, je moet er alleen snel bij zijn volgens mij.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:25

Zet een oproep op een Facebook groep en noem de omgeving waar je zoekt en de prijs die je kunt betalen + je andere echte eisen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 09:55

Misschien handig als je ook je budget vermeld, dat maakt mee helpen zoeken makkelijker :j . En idd het is lastig, wij staan zelf een stukje oostelijker dan waar jij zoekt. Mensen zijn juist deze kant op gekomen omdat een aantal stallen gestopt zijn. Het is in deze regio erg moeilijk momenteel.
Misschien is dit wat? https://stalweidezicht.nl/ en deze? https://www.pensionstal-deheidehoek.nl/

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:02

Weidezicht heeft nog wel plek volgens mij, maar is ook wel weer een stukje verder weg van Soest en Baarn. De Heidehoek is vol en heeft een wachtlijst, maar als Eldorado, Zonneveld en van Helden te duur zijn is de Heidehoek zeker geen optie.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:34

MissNienke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:49

stal Brandenburg is misschien geschikt voor je.

je zou ook een rondje kunnen fietsen. Er zijn veel stallen die wel pension aanbieden maar geen website hebben. Aan de Staalwijklaan bijvoorbeeld.
Laatst bijgewerkt door MissNienke1 op 07-02-22 10:52, in het totaal 1 keer bewerkt

martinev

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 10:52

MissNienke1 schreef:

Staat ook vol en nemen geen nieuwe mensen meer aan. Net als de Menschool trouwens. Ik denk inderdaad dat een oproepje op fb doen een goed idee is, en dan inderdaad in stalling aangeboden/gevraagd, maar ook gewoon in de algemene groepen van Soest en Baarn.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 11:52

martinev schreef:
MissNienke1 schreef:

Staat ook vol en nemen geen nieuwe mensen meer aan. Net als de Menschool trouwens. Ik denk inderdaad dat een oproepje op fb doen een goed idee is, en dan inderdaad in stalling aangeboden/gevraagd, maar ook gewoon in de algemene groepen van Soest en Baarn.

Bedankt voor de tips iedereen maar ik gebruik geen facebook en zou echt niet weten hoe ik een groep moet aanmaken? Of een oproep moet doen.. ik heb daar echt totaal geen verstand van... is er iemand die dat kan uitleggen?

Ik word wel echt heel gestressed door deze reacties.. dat er momenteel geen plek is is nou eenmaal zo maar ik kan gewoon echt niet ergens anders heen.. en haar verkopen is echt zeker geen optie, ik heb ook geen auto, alleen een fiets dus te ver van soest af gaat ook gewoon niet..

Budget ligt echt aan wat je ervoor krijgt
Eldorado werd 400 gevraagd, maar daar gaat ze niet voor naar buiten en zou ik nog niet mogen rijden.. dat is dus in compensatie veel te duur.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 12:22

Als je naar https://www.facebook.com gaat kan je daar een account aanmaken op je eigen naam ( of een verzonnen naam ;-) ). Als je eenmaal een account hebt kan je zoeken ( staat linksboven in de zoekbalk) op van alles en nog wat, in jouw geval dus "stalling".

Bij Eldorado mag je niet rijden??? Moet je dan extra betalen voor gebruik rijbak? Als ik op hun site kijk is volpension incl. gebruik rijbanen?

Ik vond ook nog dit oude topic; [ED] Stalling in Soest

Je zou ook eens, beetje brutaal maar soms werkt het, bij mensen met paarden aan huis in jouw omgeving langs kunnen gaan en vragen of ze soms ook pensionpaarden nemen. Niet iedereen adverteert en in sommige gevallen weten ze misschien wel weer iemand die pensionpaarden neemt. In ieder geval de moeite waard.

Ik vond dit nog maar weet niet wat ze daar voor tarieven hanteren: https://www.stalluxor.nl/pensionstal/soest/

Succes.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 12:25

ElCid schreef:
Als je naar https://www.facebook.com gaat kan je daar een account aanmaken op je eigen naam ( of een verzonnen naam ;-) ). Als je eenmaal een account hebt kan je zoeken ( staat linksboven in de zoekbalk) op van alles en nog wat, in jouw geval dus "stalling".

Bij Eldorado mag je niet rijden??? Moet je dan extra betalen voor gebruik rijbak? Als ik op hun site kijk is volpension incl. gebruik rijbanen?

Ik vond ook nog dit oude topic; [ED] Stalling in Soest

Je zou ook eens, beetje brutaal maar soms werkt het, bij mensen met paarden aan huis in jouw omgeving langs kunnen gaan en vragen of ze soms ook pensionpaarden nemen. Niet iedereen adverteert en in sommige gevallen weten ze misschien wel weer iemand die pensionpaarden neemt. In ieder geval de moeite waard.

Ik vond dit nog maar weet niet wat ze daar voor tarieven hanteren: https://www.stalluxor.nl/pensionstal/soest/

Succes.

Bij eldorado op de site was het 185€ plus stro +15€

En bij extra tarieven stond het gebruik van de rijbak, ivm lessen waarschijnlijk

Ik ga kijken of ik er met facebook een beetje uitkom, wel een account gehad maar de site is zo veranderd dat ik er niks meer van snap, zoeken kan ik natuurlijk wel maar een oproep doen? Waar mensen het hier over hebben, of een groep aanmaken?

Willekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:03

Tegenover het kruispunt bij Tante Bistro in de Lage Vuursche zit een stal met alleen weidegang. Ik weet er zelf niet zoveel van, maar op zondag niet welkom, wel betaalbaar. In geval van medische noodzaak, wel handelingen op zondag mogelijk. En zo zijn er rondom de Lage Vuursche nog wel meer plekken die niet veel faciliteiten hebben, maar wel nog 'betaalbaar' zijn. Misschien even via de zoekfunctie proberen of er iemand in de buurt staat die jou verder kan helpen. Helaas zelf geen persoonlijke ervaring mee, dus kan je niet verder helpen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:22

Oproepje plaatsen op Marktplaats wil ook wel helpen.
Je hebt ook nog de Detzkyhoeve maar zie dat ze enkel bejaarde paarden willen, hmm.

Verder is het echt de moeite waard eens een rondje te fietsen en bij de kleinere stallen een brief in de bus te gooien of iemand aan te spreken. Qua timing komt het alleen slecht uit voor je gezien er veel stallen recent gestopt zijn.

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:27

RianneH schreef:
Oproepje plaatsen op Marktplaats wil ook wel helpen.
Je hebt ook nog de Detzkyhoeve maar zie dat ze enkel bejaarde paarden willen, hmm.

Verder is het echt de moeite waard eens een rondje te fietsen en bij de kleinere stallen een brief in de bus te gooien of iemand aan te spreken. Qua timing komt het alleen slecht uit voor je gezien er veel stallen recent gestopt zijn.

Ik heb idd al een marktplaats advertentie geplaats maar er staan er 7 op die een stalling in omgeving soest zoeken.. dus ik denk niet dat ik daar iets ga vinden helaas

Amado

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 13:56

Detzkyhoeve kan ik ook zeker afraden.
In deze omgeving een stal vinden is erg lastig, bij stallen langs gaan is het beste, sommigen plaatsen niks online dat ze plek hebben

Happyhrs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-22 13:57

Ook wil ik even melden dat ik momenteel in limburg woon en niet even zo langs kan gaan bij stallen, daar zou ik echt een dag voor uit moeten kiezen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-22 14:01

Dat zou ik toch wel doen. Je wil toch een indruk krijgen van de plek waar je paard misschien gaat wonen.