Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Britt_xxx schreef:Wat bedoel je precies met dat ze iedere dag uit stal komt? Hoe lang staat ze effectief per dag los buiten, en op wat voor oppervlak is dat?
Aangezien je schrijft ze krijgt meerdere keren per week de kans om helemaal los te gaan, vraag ik me af of ze dat niet iedere dag kan doen?
Kendra schreef:- toch een fysieke oorzaak. Last van de rug of gewoon te veel spanning in het lijf. Een osteopaat kan dan helpen
Kendra schreef:- te hoog in het voer. Wat krijgt ze? Vaak is goed ruwvoer met een mineralen/vitaminebrokje wel voldoende.
Kendra schreef:- toch teveel op druk rijden waardoor de spanning niet weg kan en ontploffingsgevaar dreigt.
Citaat:Nee bij ons komen ze in een paddock van ongeveer 10x10 meter. Elke dag 1 uur. Dat is gewoon hoe het bij ons is geregeld op stal. Daarnaast probeerde ik er zelf voor te zorgen dat ze s middags ook weer een uur buiten kan in de paddock. In de paddock staat ze meestal te slapen en rolt ze een paar keer, maar ze kan daar niet echt lekker los gaan om spanningen kwijt te raken.
Robijntjah schreef:Ambities aanpassen vind ik wel een hele goede, met mijn merrie ga ik nooit op wedstrijd, puur omdat zij haar eigen stress al niet kan managen, laat staan mijn wedstrijdstress erbij. Er zijn dus dingen die ik laat schieten omdat ik mijn dier daar niet gelukkiger mee maak.
MalaQ schreef:Hoe vervelend ook, maar de huisvesting draagt hieraan bij. Dan kan je er nog zo veel supplementen in stoppen, maar de kans dat dat allemaal niet gaat werken is zeer groot. 1 a 2 uur buiten is gewoon niet genoeg. Ik kan alleen maar adviseren een andere plek te zoeken. Meer vrije beweging, echt paard zijn, dat gaat een heel verschil maken in hoe vol haar emmertje zit.
Miss_Queen93 schreef:Maar nu is mijn vraag, heeft er iemand tips hoe ik hiermee om kan gaan? Zijn er supplementen die helpen of is er een andere manier om de spanning af te laten vloeien. Haar weg doen is voor mij echt geen optie. Ze is voor mij ook m’n therapie dier bij wie ik m’n rust kan vinden. Ze is echt een extreem lief dier met geen enkel kwaad in haar hartje ❤️