Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Morganlefay schreef:Als je aan de slag wil met dit paard zal je een berg geduld moeten hebben, het rijden even het rijden laten en beginnen met grondwerk. En dan ook vanaf het hele begin. Kijken, observeren, kijken, vragen en nog eens vragen. Uitnodigen belonen en on eens belonen.
Pumpkinbroes schreef:Er word heel veel gesjoemeld met Spaanse paarden uit de import.
Ook boekjes kloppen vaak niet, paarden die veel ouder of jonger zijn dan in het boekje staat.
Spanjaarden zijn ook een slag apart qua karakter, de ene kan er alles mee en de ander krijgt er gewoon niks uit.
Ik zou je persoonlijk aanraden verder te zoeken.
Lovehorses60 schreef:Tessebes schreef:Bij twijfel niet doen. Ik heb een ruin gehad, ondanks veel geduld heel weinig verbetering.
Wat heb je allemaal geprobeerd als ik vragen mag.
quickie schreef:Of het eruit te krijgen is, kan niemand zeggen op basis van de informatie. Kan karakter zijn (en dan blijft het dus altijd lastig), kan ervaring zijn (niks gewend verhuizing etc), kan komen door negatieve ervaringen (geduld doet wonderen) of medisch (pijn, voerbeleid etc).
Wat is het waarom dit paard je aanspreekt? Lief klinkt heel algemeen. Het kan bijvoorbeeld heel makkelijk zijn dat ze alles toe laat omdat ze bang is, erg knuffelig en contract zoeken etc
Zinzi_jewel schreef:Onze schimmel is half Spaans ( vermoeden we )
Was in begin ook wat angstig en niet lief als we in haar stal kwamen.
Nu is ze super
Ze is van mijn net 14 jarige dochter .
Paarden in de handel krijgen vaak geen tijd even te landen .
Als ze onder zadel en eenmaal in de hand prima aanvoelt zou ik weinig twijfel hebben