Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Danielstone schreef:Met ons gezin krijgen we één dezer dagen onze eerste eigen pony.Nu ben ik aan het kijken voor een paardenverzekering, zie echter online door de bomen het bos niet meer. Ben op zoek naar een verzekering, waarbij de grootste kosten bij zowel overlijden als wanneer er om onverklaarbare reden een blessure optreed gedekt zijn (inclusief medicatie) dat de maandpremie dan hoger is so be it. Heeft iemand een goed advies/adres voor ons? Pony heeft een waarde van tussen de 3500-4000 euro en is 4 jaar oud. Stokmaat 1,52
troi schreef:Danielstone schreef:Met ons gezin krijgen we één dezer dagen onze eerste eigen pony.Nu ben ik aan het kijken voor een paardenverzekering, zie echter online door de bomen het bos niet meer. Ben op zoek naar een verzekering, waarbij de grootste kosten bij zowel overlijden als wanneer er om onverklaarbare reden een blessure optreed gedekt zijn (inclusief medicatie) dat de maandpremie dan hoger is so be it. Heeft iemand een goed advies/adres voor ons? Pony heeft een waarde van tussen de 3500-4000 euro en is 4 jaar oud. Stokmaat 1,52
Even een algemene waarschuwing!
Verzekeringen zijn bij paarden gemiddeld nogal eigenaardig. Zo wordt je pony uit de verzekering gezet als die te oud is, zonder vergoeding of wat dan ook. En bij verzekerde problemen heb je toestemming van de verzekering nodig voor je een medische actie laat uitvoeren (dat kunnen ze dus ook weigeren als ze het niet eens zijn met jou of met je dierenarts..). En de verzekering kan besluiten dat als de medische ingreep duurder is dan de waarde van je pony (en dat bekijken ze per 12 maanden opgeteld!) dat ze het niet betalen. Dan wordt je pony soort van total-loss beschouwt, jij krijgt de 'dagwaarde' en dan nemen ze hem in, dan gaat hij naar de slacht. Dat innemen mag je weigeren maar dan ben je je verzekering nog steeds kwijt en mag je ook nooit meer met het dier op wedstrijd etc.
Dit niet hebben van recht op eigen beslissingen bij je eigen dier maakte mij nogal misselijk en was voor mij reden om niks met verzekeringen te maken te willen hebben..
upendo schreef:Reken op hoge maandpremies als je de meest uitgebreide pakketten neemt.
Ik heb nu bij Equipe een losstaande ziektekostenverzekering geregeld.
Als je compleet wil verzekeren kun je ook bij Equipe terecht. EFO is een andere grote speler.
Babootje schreef:upendo schreef:Reken op hoge maandpremies als je de meest uitgebreide pakketten neemt.
Ik heb nu bij Equipe een losstaande ziektekostenverzekering geregeld.
Als je compleet wil verzekeren kun je ook bij Equipe terecht. EFO is een andere grote speler.
Ik ben al heel veel jaren naar grote tevredenheid verzekerd bij Equipe.
Ik heb de meest uitgebreide ziektekostenverzekering (4+) bij een verzekerde waarde van het paard van € 5000 en betaal € 70 per maand. Schades worden altijd vrij snel uitbetaald en nooit gezeur gehad, terwijl ik ze toch best vaak "nodig" heb gehad.
Ook bij het inslapen van paarden geen gedoe. Je kunt je paard gewoon tegen slachtwaarde terugkopen (je krijgt dan de verzekerde waarde -/- slachtwaarde uitgekeerd. De kosten voor het "afkeuren" van je paard betaal je dan ook zelf. En het inslapen natuurlijk. Dat zijn allemaal geen idioot grote bedragen. Ik ben door deze verzekering altijd supernetjes behandeld en ik vindt het feit dat ik niet ineens voor hele hoge kosten kan komen te staan erg geruststellend.
rien10 schreef:"Zullen we dan nu maar zijn voor- voeten en benen op de foto zetten?" "Ja, doe maar." 2 minuten later stond hij in de röntgen kamer. Dat gaat vaak niet zo als je het via de verzekering moet regelen.
Caboby schreef:Inderdaad wat hierboven ook al verteld wordt. Mijn paarden verzeker ik alleen voor 'de dood' en zelfs daarin zijn er dingen dat ik denk ... tja.
Ik zet zelf iedere maand een bedrag opzij voor hoge dierenartskosten en daarmee red ik het nu prima.
Babootje schreef:Caboby schreef:Inderdaad wat hierboven ook al verteld wordt. Mijn paarden verzeker ik alleen voor 'de dood' en zelfs daarin zijn er dingen dat ik denk ... tja.
Ik zet zelf iedere maand een bedrag opzij voor hoge dierenartskosten en daarmee red ik het nu prima.
Dat kan mij dus juist niet zo heel veel schelen. De ziektekosten kunnen net zo hoog of hoger oplopen dan het paard waard is. Die ziektekostenverzekering vind ik dus belangrijker. Wel is de dood-dekking natuurlijk altijd gekoppeld an ziektekosten. Ik zet de verzekerde waarde van mijn paarden lager in met uitgebreide ziektekosten, zodat de verzekering betaalbaar blijft.
troi schreef:Danielstone schreef:Met ons gezin krijgen we één dezer dagen onze eerste eigen pony.Nu ben ik aan het kijken voor een paardenverzekering, zie echter online door de bomen het bos niet meer. Ben op zoek naar een verzekering, waarbij de grootste kosten bij zowel overlijden als wanneer er om onverklaarbare reden een blessure optreed gedekt zijn (inclusief medicatie) dat de maandpremie dan hoger is so be it. Heeft iemand een goed advies/adres voor ons? Pony heeft een waarde van tussen de 3500-4000 euro en is 4 jaar oud. Stokmaat 1,52
Verzekeringen zijn bij paarden gemiddeld nogal eigenaardig. Zo wordt je pony uit de verzekering gezet als die te oud is, zonder vergoeding of wat dan ook. En bij verzekerde problemen heb je toestemming van de verzekering nodig voor je een medische actie laat uitvoeren (dat kunnen ze dus ook weigeren als ze het niet eens zijn met jou of met je dierenarts..). En de verzekering kan besluiten dat als de medische ingreep duurder is dan de waarde van je pony (en dat bekijken ze per 12 maanden opgeteld!) dat ze het niet betalen. Dan wordt je pony soort van total-loss beschouwt, jij krijgt de 'dagwaarde' en dan nemen ze hem in, dan gaat hij naar de slacht. Dat innemen mag je weigeren maar dan ben je je verzekering nog steeds kwijt en mag je ook nooit meer met het dier op wedstrijd etc.
Dit niet hebben van recht op eigen beslissingen bij je eigen dier maakte mij nogal misselijk en was voor mij reden om niks met verzekeringen te maken te willen hebben..
mvdbijl schreef:Bedenk je dat een maatschappij een geen goed doel is, vergelijk het met het verzekeren van je auto. Als de schade groter is dan de dagwaarde is hij total loss, nogal logisch. Je kan je paard dan af laten keuren, pak het bedrag en doe met het paard wat je wilt. Inslapen of ... Je bent er altijd zelf bij als je een polis afsluit, bij wie en hoe of wat.
Zulke spookverhalen de wereld is niet nodig.
mvdbijl schreef:troi schreef:
Bedenk je dat een maatschappij een geen goed doel is, vergelijk het met het verzekeren van je auto. Als de schade groter is dan de dagwaarde is hij total loss, nogal logisch. Je kan je paard dan af laten keuren, pak het bedrag en doe met het paard wat je wilt. Inslapen of ... Je bent er altijd zelf bij als je een polis afsluit, bij wie en hoe of wat.
Zulke spookverhalen de wereld is niet nodig.
mvdbijl schreef:Als je daar vanuit gaat heb je de voorwaarden niet gelezen, snapt je het verzekeren niet en, heb je je niet goed laten informeren.
Het idee zelf een potje sparen zou ik ook zeker doen als je 1 pony hebt met een normale waarde.
Zet 1 jaar je vakantiegeld en elke maand 50 euro apart en je hebt een leuke buffer.
Ik heb 9 paarden lopen, heb je een aantal pech gevallen achter elkaar is daar niet tegenaan te sparen en, ik wil dat ze ten alle tijden de juiste zorg kunnen krijgen, verzekeren tegen letsel en koliek ( de dure zaken) is dus een wel overwogen keuze. Ik ben uiterst tevreden over EFO maar voor alle verzekeren geld, lees je in en maak de afweging.
Sjaco schreef:Heb je al gekeken of er in jouw regio een onderlinge paardenverzekering is?
Hier (Overijssel) zijn die er nog wel (alhoewel het er ook steeds minder worden) en die zijn echt niet te vergelijken met de landelijke maatschappijen qua premie, acceptatie-eisen en verder verloop als je ze nodig hebt.
Dan zou mogelijk nog een optie zijn.
mellamoshan schreef:Ik zou voortaan denk ik een spaarpotje gaan creëren ipv verzekeren.
Mocht je toch willen, 1tip. Doe jezelf een lol en verzeker nooit bij excellent horse insurrance of nu heten ze hippo horse inscurance.
Google de reviews en kijk wat het waarderingscijfers is.