Adresjes voor weekeindjes weg met paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eatshay

Adresjes voor weekeindjes weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 10:56

Vriendin en ik hebben allebei een nog groen paard, maar wel klaar om de wereld te gaan ontdekken. Omdat een verre vakantie er dit jaar toch nog niet in zit, willen we ons gaan oriënteren op wat weekeindjes weg met onze paarden.
Mag een B&B met stallen zijn, maar ook een hotelletje, of bv een manege die ook logeer- of hotelkamers heeft. We hebben vervoer, dus heel Nederland is mogelijk.
Voorwaarde is dat de paarden een goede en veilige plek hebben, en dat wij NIET over de weg hoeven om bv het bos in te gaan. Een van de paarden is (nog) niet verkeersmak genoeg om dat relaxed te kunnen doen, en we willen geen gedoe en drukte.

Wie heeft er leuke tips voor ons, liefst uit eigen ervaring natuurlijk?

Groetjes,
Eatshay & Smokey

michelle___

Re: Adresjes voor weekeindjes weg met paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:19

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 11:21

Maar wat nou als je onverhoopt toch een weg tegenkomt? Je bent op onbekend terrein dus kun je niet 100% alle wegen vermijden. Ik zou toch liever dat paard eerst verkeersmak hebben voordat jullie naar onbekend terrein gaan, lijkt me een stuk relaxter.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 12:30

topsylover schreef:
Maar wat nou als je onverhoopt toch een weg tegenkomt? Je bent op onbekend terrein dus kun je niet 100% alle wegen vermijden. Ik zou toch liever dat paard eerst verkeersmak hebben voordat jullie naar onbekend terrein gaan, lijkt me een stuk relaxter.

We zijn niet staatsgevaarlijk als we een weg over moeten hoor, zo'n drama is het nou ook weer niet. En beter verkeersmak moeten ze ook in de praktijk worden, dus: mee op pad. En buiten vakantieweekeindjes om doen we ook nog wel iets aan het verkrijgen van meer levenservaring ;)

Maar de voorkeur gaat uit naar opties zoals boven je genoemd worden; gewoon lekker vanaf het terrein het bos/de hei/het duin in.

michelle___ schreef:
https://www.vandervalkapeldoorn.nl
Blijft toch mijn favoriet. Je hoeft geen wegen over te steken, en kan echt kilometers maken.

Jaaaaa dit ziet er echt perfect uit, zulke adresjes zoeken we! :j *\o/*

Ketly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:35

Absoluut de Sfeerhoeve in Beilen! Dit ligt recht tegenover het Dwingelerveld en je hoeft letterlijk alleen de weg maar over te steken en je rijdt het gebied in. Is een rustige weg. Ik ben hier met mijn 3 jarige jonkie geweest en dit was een geweldige ervaring.

https://www.benbdesfeerhoeve.nl/

Ook een geweldige gastvrouw. Paard kan op paddock, in het weiland en je mag zelf bepalen wanneer of hoelang. Als je wilt zetten ze 's ochtend het paard voor je naar buiten en halen ze hem binnen, maar als je hem nog wat langer buiten wilt kan dat ook gewoon. Ik kreeg zelfs een maatje mee van stal die ik naast de mijne mocht zetten :D Er is zelfs een binnenbak aanwezig waar je gebruik van kan maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Marrit89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:36

http://www.villa-Nova.nl Leuk paardenhotel in Zorgvlied. Er start een ruiterpad gelijk vanaf de stallen. Heb er een aantal keren een snertrit gedaan en er zijn leuke routes te rijden vanaf het terrein.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 12:38

Ja top, dit zijn de tips waar ik naar op zoek ben. zo leuk! Thanks!

Annem84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:41

emily68

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:42

Manege de Boschhoeve in Soerendonk. Je stapt zo van het erf de bossen in, en je kan er prima overnachten en eten.

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 12:45

https://humanhorsehotel.com/

Hier zijn wij geweest. Fijne locatie met goede sfeer en mooie hotelkamers boven de stallen.
Wel nadeel dat je 2 (drukkere) wegen over moet, maar daarna zit je direct op de hei.
En de stallen zijn niet zo groot, maar paarden kunnen wel heel dag of 24/7 in de paddock.

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 12:59

Dispar_Vulgo schreef:
Wel nadeel dat je 2 (drukkere) wegen over moet, maar daarna zit je direct op de hei.

Ach als hij straks eens wat vaker meegeweest is en wat meer gezien heeft, verwacht ik daar ook geen problemen meer mee; hij is alleen op dit moment nog heel groen. Dus voor de eerste keren voor ons minder handig, maar na een paar keer als we wat meer ervaring hebben en hij wat meer gezien heeft, lijkt deze mij ook een mooie optie. Dank je wel!

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:52

Ik ben hier zelf nooit geweest, maar rij er te paard vaak langs:
http://www.vakantiehuisdwingeloo.nl/

Ligt aan het Dwingelderveld recht aan de ruiterroute.

Je moet om in de noorderlijke helft van t Dwingelderveld te komen, wel een weg oversteken. Maar je hoeft niet langs de weg te rijden oid.
Laatst bijgewerkt door miccamaaike op 01-02-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:55

Niet over de weg om het bos in te gaan? Camping Samoza met manege Samoza. Verhuren ook (sta) caravans/huisjes. Je moet alleen een klein stukje over de camping.

En camping de Reeenwissel in Hoogersmilde, ook verhuur van huisjes/sta caravans of luxe boomhut. En zo vanaf de camping het bos in, geen weg om over te steken.

Voordeel van beiden: goede bak, dus je kan eerst even rijden/longeren voor je naar buiten gaat :j

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 13:57

O lieve mensen wat een heerlijke opties, nu zit ik helemaal in vakantiemood aan de keukentafel en ik moet een draak van een rapportage op gaan leveren. Nu heb ik NOG minder zin _O-

Thanks voor de toffe suggesties! <3

roekes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:33

Eatshay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-21 11:13

Leuke suggesties mensen, ook via PBtjes, dank je wel!

Heeft er ook iemand ervaring met Natuurpoort van Loon in Loon op Zand, toevallig? Dat klinkt ook heel mooi zo op de website, maar ik zie niets over bv wei of paddock waar je paard ook even een paar uurtjes in kan?

Adresje ergens aan zee is ook zeer welkom!

Bonique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:02

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 12:05

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 15:58

Hindo2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:22

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 16:25

Cantharel is top...
Maar ook daar kom je menners, fietsers, andere paarden en soms een verdwaalde (illegale? :P) jeep of crossmotor tegen... dus helemaal gegarandeerd verkeer vrij is het niet, maar genoeg routes daar waar je niet over de weg hoeft.

zonnetje1903

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:05

311804

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:31

Ranch-Horse Coaching , zit in bourtange het is niet echt een b&b maar de stal zit naast een camping , je paarden worden voor je verzorg dus daar hoef je niet over te denken. en genoeg mogelijkheden om lekker buiten te rijden. er worden ook ritten gedaan onder begleiding maar wel met je eigen paar dan zeg maar. maar dan kan je gewoon genieten van de omgeving zonder je druk te maken over waar je heen moet

Noppert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 17:51

www.peelhoven.nl
Net direkt aan het bos, wel via zand/ruiterpaden te bereiken, maar je geeft aan dat je vervoer hebt, dus als je met de trailer zou gaan, zit je binnen 5 minuten midden in het bos, prima parkeerplekken en opzadelplaatsen.
Stalling en weidegang aan huis, fijne huisjes met ieder een hottub in de tuin, jullie zijn van harte welkom!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 18:44

Misschien kan ik mijn vraag ook hier stellen :)
Ik zoek een (vakantie)adresje waar de paarden 24/7 buiten kunnen blijven. Ik heb al een aantal die hier worden genoemd gebeld, maar ‘s nachts buiten is dan helaas geen optie.
Een van mijn paarden heeft ZE en zou op stal alles kapot schuren...