Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pip1994

Berichten: 92
Geregistreerd: 02-04-19

Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-20 21:11

Hoi,

Mijn pony en ik gaan naar Stal Hilverzicht verhuizen.
Nu ben ik er geweest en heb ik ervaringen opgezocht, dit heeft mij heel enthousiast gemaakt.
Betere faciliteiten, bos/heide op 15 minuten ongeveer en het klonk super voor de paarden.

Ik liet een kennis hiervan weten en zij liet mij weten dat dat de stal was waar ze tot ongeveer een jaar geleden heeft gestaan. Alleen had zij er niet echt positieve verhalen over: lastige eigenaar, mindere sfeer en nog wat andere dingen.

Morgen ga ik er weer langs om te kijken of ik met wat mensen kan praten. Van de staleigenaar kan ik gewoon langskomen gelukkig.

Maar ik vroeg mij dus af of er hier mensen zijn die bij Stal Hilverzicht staan of er hebben gestaan. Als dat zo is laat het dan aub weten, dat zou heel fijn zijn!

Alvast bedankt!

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-20 23:00

Ik heb het zelf erg naar mijn zin gehad op Hilverzicht in de hitactief. Leuke mensen ook daar in de groep. Met de rest had ik niet zoveel en zijn idd wel wat kliekjes. Maar ondanks de grootte van de stal was het nooit echt druk.

Enige wat ik soms wat minder vond was dat de groep soms erg groot was. En destijds stond er een zeer dominante merrie in de groep die de pik had op mijne en kon aanvallen uit het niets. Geen idee of die er nu nog staat. En dat de urine blijft staan in de hooistations. Maar ik dacht dat hij daar wel mee bezig ging.

Al met al vond ik het wel een hele fijne stal voor mijn paard en heb ik het erg naar mijn zin gehad.

Al moet ik zeggen dat ik nooit in de stallen zou willen staan. Paarden komen vooral in de winter zeer weinig buiten.

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15502
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:12

Gezien dit topic beter op ED past gezien je ervaringen zoekt naar een bedrijf verplaats ik het daar naar toe.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:18

Mijn vorige bijrijdpaard stond bij Hilverzicht. Ik vind het een fijne stal! In de zomer stond ze zoveel mogelijk op het land! In de winter komen ze alleen weinig buiten als ze niet in de hit-actief staan. Het is er nooit super druk voor zo'n grote stal. Er zijn wel wat kliekjes en sommige mensen hebben een wat dwingende, onvriendelijke manier van rijden, ik vond dat zelf soms lastig om te zien. Bos/heide heb ik zelf maar 1 keer gereden, mijn bijrijdpaard was nog jong en wat schrikkerig. Het viel me toen wel op dat er heel erg veel loslopende honden waren die overal liepen. Als je paard niet opkijkt van honden is het prima te doen, maar mensen zijn vrij laks daar met hun honden aangelijnd houden.

Ninx

Berichten: 14576
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:24

Maanlicht schreef:
Mijn vorige bijrijdpaard stond bij Hilverzicht. Ik vind het een fijne stal! In de zomer stond ze zoveel mogelijk op het land! In de winter komen ze alleen weinig buiten als ze niet in de hit-actief staan. Het is er nooit super druk voor zo'n grote stal. Er zijn wel wat kliekjes en sommige mensen hebben een wat dwingende, onvriendelijke manier van rijden, ik vond dat zelf soms lastig om te zien. Bos/heide heb ik zelf maar 1 keer gereden, mijn bijrijdpaard was nog jong en wat schrikkerig. Het viel me toen wel op dat er heel erg veel loslopende honden waren die overal liepen. Als je paard niet opkijkt van honden is het prima te doen, maar mensen zijn vrij laks daar met hun honden aangelijnd houden.


De Hoorneboeg is dan ook het enige hondenlosloopgebied in de hele regio. Dus honden lopen daar uiteraard los. Je kunt wel heel makkelijk andere routes kiezen vanuit dat punt waar geen honden lopen.

Maanlicht

Berichten: 6856
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:30

Ninx schreef:
Maanlicht schreef:
Mijn vorige bijrijdpaard stond bij Hilverzicht. Ik vind het een fijne stal! In de zomer stond ze zoveel mogelijk op het land! In de winter komen ze alleen weinig buiten als ze niet in de hit-actief staan. Het is er nooit super druk voor zo'n grote stal. Er zijn wel wat kliekjes en sommige mensen hebben een wat dwingende, onvriendelijke manier van rijden, ik vond dat zelf soms lastig om te zien. Bos/heide heb ik zelf maar 1 keer gereden, mijn bijrijdpaard was nog jong en wat schrikkerig. Het viel me toen wel op dat er heel erg veel loslopende honden waren die overal liepen. Als je paard niet opkijkt van honden is het prima te doen, maar mensen zijn vrij laks daar met hun honden aangelijnd houden.


De Hoorneboeg is dan ook het enige hondenlosloopgebied in de hele regio. Dus honden lopen daar uiteraard los. Je kunt wel heel makkelijk andere routes kiezen vanuit dat punt waar geen honden lopen.


Dat wist ik niet, haha. Dat verklaart wel veel. Maar alsnog de waarschuwing. Veel honden staan niet goed onder appèl of de eigenaar is nergens te bekennen.

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 11:39

Het is nog een stukje stappen naar de hei hoor.Je mag niet door het dorp dus je moet buitenom over de fietspaden. Paard moet wel redelijk verkeersmak zijn.
Hei is idd losloopgebied voor honden, er lopen koeien en je moet een vergunning hebben van het Goois Natuurreservaat (iets van €45 per jaar)
De stal zelf ken ik verder niet.

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:37

ElCamino schreef:
Het is nog een stukje stappen naar de hei hoor.Je mag niet door het dorp dus je moet buitenom over de fietspaden. Paard moet wel redelijk verkeersmak zijn.
Hei is idd losloopgebied voor honden, er lopen koeien en je moet een vergunning hebben van het Goois Natuurreservaat (iets van €45 per jaar)
De stal zelf ken ik verder niet.

Je mag juist wel door het dorp, staan zelfs speciale stickers op de palen. Echter niet door 1 winkelstraat.

Maar stappend waren wij met 15 min bij de ingang van t bos. Zeker als je bij de Boni oversteekt naar langs het vliegveld heb je een mooi paadje tussendoor.

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:51

Ik ben er gaan kijken. Heb er niet voor gekozen.
Ik vond de afstand naar het bos te lang en door het dorp vind ik niet zo ontspannend.
Ook was ik bang dat ik veel in de file zou staan in de zomer.
De eigenaar vond ik wel heel vriendelijk.
Heb meer dan 2 uur met hem staan kletsen geloof ik.
Daarnaast mochten er geen honden op het terrein en wij hebben een hond.
Zo waren er best wat dingetjes die niet bij ons pasten.
Maar heb er zeker over getwijfeld. Totdat ik de stalling vond waar ik nu sta <3
Laatst bijgewerkt door Sure_lee op 15-07-20 12:53, in het totaal 1 keer bewerkt

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-20 12:51

Ja die stickers zie ik, ik dacht dat het via de stal naar de rotonde liep, langs d Knorr van vroeger en dan naar de afslag naar het vliegveld. Geen idee dat je andere kant door het dorp mocht, weer wat geleerd. Dan is het idd korter

Pip1994

Berichten: 92
Geregistreerd: 02-04-19

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-20 22:09

Ontzettend bedankt voor alle reacties! Fijn om te lezen :)

Ik verhuis Blue 1 augustus naar Hilverzicht *\o/*

ElCamino

Berichten: 8953
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-20 10:40

Veel plezier daar !!!

ElskaIsland
Berichten: 389
Geregistreerd: 04-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 22:33

Sure_lee schreef:
Ik ben er gaan kijken. Heb er niet voor gekozen.
Ik vond de afstand naar het bos te lang en door het dorp vind ik niet zo ontspannend.
Ook was ik bang dat ik veel in de file zou staan in de zomer.
De eigenaar vond ik wel heel vriendelijk.
Heb meer dan 2 uur met hem staan kletsen geloof ik.
Daarnaast mochten er geen honden op het terrein en wij hebben een hond.
Zo waren er best wat dingetjes die niet bij ons pasten.
Maar heb er zeker over getwijfeld. Totdat ik de stalling vond waar ik nu sta <3


Mag ik vragen waar je nu staat?

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-20 23:02

Nature horse paradise in Zeewolde.

Agossie

Berichten: 16374
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 14:10

Ik weet dat dit topic al een tijd geleden is dat er voor het laatst gepost is. Ik ga vandaag ook langs bij Hilverzicht om te kijken voor mijn twee paarden. Ik heb een merrie die last heeft van IR en dus eigenlijk niet (te veel) op het (met name voorjaars-)gras mag. Ik heb de staleigenaar gesproken en die wil daar zeker een oplossing voor zoeken.

Ik heb ook een hond die nu altijd mee mag, maar ik ben zo veel tijd kwijt met eerst de verzorging rondom stallen en hooi en dergelijke, dat ik daarnaast nog weinig tijd heb voor mijn paarden.

Ik ben dus heel benieuwd.

Sure_lee

Berichten: 10452
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:09

Veel plezier met kijken. Toen ik er ging kijken 1,5 jaar geleden waren honden niet welkom.
Dat was voor mij 1 van de redenen om niet voor hilverzicht te kiezen. Maar misschien is dat veranderd?

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 17:15

Honden zijn nog steeds niet welkom

Ik sta op deze stal nog steeds met plezier wil je meer weten stuur een pb,

Agossie

Berichten: 16374
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 19:50

Plutolover, wij zijn al aan het appen... :=

Ik ben geweest en ben echt wel blij weggereden! Inderdaad geen honden, maar zeker niet omdat hij daar niet van houdt. Hij vindt het heel jammer, maar omdat er zo veel honden op het erf kwamen, was het bijna niet meer te houden en leek het meer op een hondenhotel... Maar goed, op zich vind ik het voorlopig nog niet zo'n probleem, zolang ik thuis werk.

Ik kwam er blij vandaan, in ieder geval!

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 20:28

Agossie schreef:
Plutolover, wij zijn al aan het appen... :=

Ik ben geweest en ben echt wel blij weggereden! Inderdaad geen honden, maar zeker niet omdat hij daar niet van houdt. Hij vindt het heel jammer, maar omdat er zo veel honden op het erf kwamen, was het bijna niet meer te houden en leek het meer op een hondenhotel... Maar goed, op zich vind ik het voorlopig nog niet zo'n probleem, zolang ik thuis werk.

Ik kwam er blij vandaan, in ieder geval!


dat dacht ik inderdaad al, dat het daarom niet meer is toegestaan.

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:46

Mijn ervaringen zijn helaas niet zo positief. Vlak voordat ik verhuisde ben ben ik (heel toevallig) voor bepaalde dingen gwaarschuwd.
Nergens kon ik positieve of negatieve ervaringen lezen.
Het leek allemaal zo ideaal... ;(
Laatst bijgewerkt door Cats_Horses op 28-01-21 14:55, in het totaal 1 keer bewerkt

plutolover

Berichten: 11722
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 14:51

Cats_Horses schreef:
Mijn ervaringen zijn helaas niet zo positief. Voordat ik kwam ben ben ik (heel toevallig) hier al voor "gewaarschuwd" maar het leek zo ideaal...


dat is jammer.

Ik heb al op vele stallen gestaan en deze is tot nu toe voor mij het beste. Maar over elke stal hoor je wel eens slechte en goede ervaringen. En dat is ook oke iedereen mag zijn eigen mening hebben.

Zo ken ik meerdere stallen met slechte ervaringen maar ook mensen die dan helelmaal weg zijn van de stal. en dat is oke, iedereen heeft zo zijn eigen wensen. Het moet maar net bij je passen of bij je paard.

Zo heb ik op een stal gestaan waar ik naar mij zin had, maar mijn paard totaal niet, en die is over algemeen wel makkelijk op stallen. MAar ook andersom mijn paard stond er prima maar kon ik totaal niet met de staleigenaar overweg en kreeg ik met niemand echt contact. Terwijl ik een vrij sociaal persoon ben klets graag met iedereen.

Cats_Horses
Berichten: 53
Geregistreerd: 13-05-18
Woonplaats: Soesterberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-21 15:01

Het zijn feiten,ik kan je foto's en filmpjes sturen van vanmorgen. Genoeg mensen die van de situatie balen en het wel accepteren. Mijn paard verdient beter. Ik wil hier verder niet openbaar op ingaan.

Rainer
Berichten: 641
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 14:20

Ik haal even dit topic omhoog. Ik vroeg me af of jullie denken dat deze stal (hit-actief) ook geschikt is voor paarden die juist niet snel dik worden en echt onbeperkt mogen eten? Ik zoek eigenlijk niet specifiek naar hit-actief, maar wel 24/7 buiten in groepshuisvesting en daar is helaas niet heel veel keus in in de omgeving.

Calanddra

Berichten: 14122
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-21 15:07

Ja zeker. Naast de grote hitactief (met hooistations) is er ook een kleinere hitactief groep met hooiruiven. Hier hebben ze dus onbeperkt hooi. Mijn ukje staat in deze groep.

Deze groep zit nu vol, maar het staat op de planning dat deze kleine hit volgend jaar zal worden uitgebreid waardoor er enkele plekken bij zullen komen.

Rainer
Berichten: 641
Geregistreerd: 13-02-13

Re: Ervaringen Stal Hilverzicht Loosdrecht gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-21 02:19

Oh goed om te weten. Ik had eigenlijk hit actief voor mijn paard een beetje afgeschreven aangezien het in mijn hoofd zat dat dat toch meer geschikt was voor typetje koudbloed over het algemeen. Ga ik van de week even contact opnemen, heb geen haast nog maar hoop ergens het komende half jaar wel hem te kunnen verhuizen.