Dierenarts omgeving Breda gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Retjethorse

Dierenarts omgeving Breda gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 08:12

Hey,

Een kennis van mij zoekt een dierenarts in de regio van Breda (Zundert om precies te zijn) om een paard te laten keuren.
Het paard is vijf dagen gereserveerd voor hun (tot en met maandag), maar ze heeft al vier dierenartsen gebeld en geen een die kan.
Het dier zal ook rx gekeurd worden.

Wie weet een dierenarts die nog gecontacteerd kan worden?

Alvast bedankt! :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:14

Praktijk Visdonk? ( zitten omgeving Roosendaal)

Misschien even vermelden welke dierenartsen alvast NIET kunnen.
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 26-06-20 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:31

Equidoc?

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:45

Jan Mertens uit Wuustwezel zit heel vaak ook in Nederland en is een super keuringsarts.
Heeft zowel een Nederlands als Belgisch telefoonnummer.

PSvanLot

Re: Dierenarts omgeving Breda gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 08:47

Oosteind misschien?

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:05

Visdonk raad ik absoluut niet aan voor een keuring. Heb vorig jaar van hen de slechtste klinische keuring ooit gehad. Normaal gesproken spreek ik niet snel slecht over services van dierenartsen, maar deze keuring was echt een aanfluiting. Er werd niet de tijd voor genomen, er is in totaal denk ik 3 minuten gelongeerd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik was totaal flabbergasted. Er zijn ook zeker dingen aangekruist op het formulier die echt niet gekeurd zijn. Niet eens alle hoeven zijn opgepakt en de dierenarts was extreem ongeduldig met mijn jonge paard. Er werd ook niet geluisterd naar vragen van mijn kant. Ik durfde toen niet en vond het kinderachtig, maar ik had hen eigenlijk later moeten laten weten hoe de keuring voelde en was gedaan.

Twee weken daarna een keuring meegemaakt van een andere dierenarts en dat was echt niet te vergelijken. Alles werd gevoeld, opgepakt etc. Dat was praktijk Sweenslag in Erp. Helaas niet in de richting dus.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:10

Simbaa schreef:
Visdonk raad ik absoluut niet aan voor een keuring. Heb vorig jaar van hen de slechtste klinische keuring ooit gehad. Normaal gesproken spreek ik niet snel slecht over services van dierenartsen, maar deze keuring was echt een aanfluiting. Er werd niet de tijd voor genomen, er is in totaal denk ik 3 minuten gelongeerd en zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik was totaal flabbergasted. Er zijn ook zeker dingen aangekruist op het formulier die echt niet gekeurd zijn. Niet eens alle hoeven zijn opgepakt en de dierenarts was extreem ongeduldig met mijn jonge paard. Er werd ook niet geluisterd naar vragen van mijn kant. Ik durfde toen niet en vond het kinderachtig, maar ik had hen eigenlijk later moeten laten weten hoe de keuring voelde en was gedaan.

Twee weken daarna een keuring meegemaakt van een andere dierenarts en dat was echt niet te vergelijken. Alles werd gevoeld, opgepakt etc. Dat was praktijk Sweenslag in Erp. Helaas niet in de richting dus.

Ik ken de werkwijze niet, maar je bent er toch zelf bij en ik zou daar dus wat van zeggen als mij dat zou overkomen.
Je betaald voor een dienst en een keuring moet goed gebeuren.

Nogmaals wij zijn er niet bij geweest, maar als je zelf een halve keuring laat uitvoeren en daar zonder morren voor betaald tja...
Dan achteraf niet zeuren.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:17

Ik raad Visdonk zeker wel aan voor keuringen. Zelfs zo dat ik een paard opgehaald heb in Amsterdam om het dier in Roosendaal te laten keuren. Helaas had het een bemerking dus kon ik weer terug naar Amsterdam om het beestje terug te brengen. Ik ken de paardenartsen niet anders dan zorgvuldig, geduldig en vriendelijk. Niet dat ik jouw ervaring niet geloof Simbaa, maar ik ben al jaren een zeer tevreden klant daar, en ik wilde mijn ervaring, zonder iets af te doen aan de jouwe, daar tegenover zetten.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:27

Is zeuren hetzelfde als een ervaring delen?

Er wordt gevraagd naar een goede dierenarts voor een keuring. Ik raad er een af. Ja, ik had er destijds wat van moeten zeggen, maar 1) niet iedereen is zo mondig en 2) deze dierenarts was niet echt benaderbaar. Stond al niet open voor vragen en daar werd onaardig op gereageerd, dat maakt feedback geven niet echt makkelijker ;)

Je bent er inderdaad niet bij geweest en ts ook niet. Ik deel mijn ervaring en het is aan ts of ze er wat mee doet/wil. Ik probeer mijn ervaring ook zo objectief mogelijk neer te zetten en te bekijken.

@Eventueel. Dat snap ik heel goed! Fijn om te horen dat er ook goede ervaringen zijn. Dat kan ook niet anders, want Visdonk was me zelfs aangeraden door mijn eigen dierenarts.
Ik was dus ook zeer verbaasd door de gang van zaken. Hopelijk was het een incident. De dierenarts had die ochtend ook een aanvaring gehad met een ander paard en had daardoor fysiek ook last. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar dat is dan niet professioneel.

@Ts. In ieder geval succes met de keuring!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 09:59

Dierenartsen zijn net mensen :)

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:41

Je hebt ook Paardenpraktijk West-Brabant nog in Roosendaal (afslag Zegge van de snelweg, dus dichterbij Breda dan Visdonk). Wij hebben zowel met de Paardenpraktijk als Visdonk goede ervaringen. Ook nabij Breda: Paardenkliniek de Postbaan (Rucphen). Heb daar zelf geen ervaring mee maar hoor wel positieve dingen. In Zundert zit ook Paardenarts Nikki Pijnenburg, maar die doet alleen klinische keuringen. Aan de andere kant van Breda in Oosteind: Dier-N-artsen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 10:47

heb zelf goede ervaringen met Visdonk, maar ook met eigen dierenarts Paardenpraktijk de Kroon (mobiel) en paardenpraktijk Breda voor behandelingen etc. weet niet wat betreft de keuringen, maar zo heb je nog wat aanvullingen op je lijstje mindeze regio..

Kady1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:23

Dierenarts Nikky Pijnenburg zit in Zundert zelf
E digit kan meestal wel snel dacht dat die ook in Zundert zaten
Landhorst rijd door heel NL
Dierenkliniek het leijdal in Chaam
EQvet uit Gilze( ?)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:25

stitchlover schreef:
Equidoc?

Hier heb ikzelf ook hele goede ervaringen mee!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:36

Equidoc idd..

JeanneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:39

Bedoel je dat het paard aanstaande ook maandag gekeurd moet worden?

De dierenarts die dat kan inplannen heeft wel een hele lege agenda en dat is vaak een slecht teken. Bij vrijwel alle grote klinieken duurt het wel een week, soms zelfs 2 weekjes, voordat je terecht kunt voor een keuring.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-20 11:47

Iedereen bedankt voor de suggesties!

Ineke2 schreef:
Praktijk Visdonk? ( zitten omgeving Roosendaal)

Misschien even vermelden welke dierenartsen alvast NIET kunnen.
Ik heb het even nagevraagd. Er is contact opgenomen met Veronique Reusel, maar ivm zwangerschap kon zij zelf niet. Haar collega kan ten vroegste eind volgende week en dat is dus te laat. Verder is Nadia Rossel en Wouter Dierickx gecontacteerd, maar beiden konden niet binnen deze termijn.

Simbaa schreef:
Is zeuren hetzelfde als een ervaring delen?

Er wordt gevraagd naar een goede dierenarts voor een keuring. Ik raad er een af. Ja, ik had er destijds wat van moeten zeggen, maar 1) niet iedereen is zo mondig en 2) deze dierenarts was niet echt benaderbaar. Stond al niet open voor vragen en daar werd onaardig op gereageerd, dat maakt feedback geven niet echt makkelijker ;)

Je bent er inderdaad niet bij geweest en ts ook niet. Ik deel mijn ervaring en het is aan ts of ze er wat mee doet/wil. Ik probeer mijn ervaring ook zo objectief mogelijk neer te zetten en te bekijken.

@Eventueel. Dat snap ik heel goed! Fijn om te horen dat er ook goede ervaringen zijn. Dat kan ook niet anders, want Visdonk was me zelfs aangeraden door mijn eigen dierenarts.
Ik was dus ook zeer verbaasd door de gang van zaken. Hopelijk was het een incident. De dierenarts had die ochtend ook een aanvaring gehad met een ander paard en had daardoor fysiek ook last. Misschien dat dat er wat mee te maken had, maar dat is dan niet professioneel.

@Ts. In ieder geval succes met de keuring!
Je ervaring is zeker welkom hoor! :D
Het is overigens niet voor mijzelf maar voor een stalgenoot. :))

JeanneV schreef:

De dierenarts die dat kan inplannen heeft wel een hele lege agenda en dat is vaak een slecht teken. Bij vrijwel alle grote klinieken duurt het wel een week, soms zelfs 2 weekjes, voordat je terecht kunt voor een keuring.
De keuring moet liefst ten laatste maandag kunnen doorgaan. Hoeft niet perse maandag zelf te zijn, ervoor mag ook.
Het paard is slechts 5 dagen gereserveerd voor mijn stalgenoot. Als de keuring te lang op zich laat wachten, is de kans groot dat het paard doorverkocht wordt wanneer er een andere potentiële koper zich aanbiedt.

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:51

Ik zit met stomheid geslagen. Je krijgt 5 dagen waarvan 2 weekend dagen. Dan houd je nog maar 3 dagen over in een gebied met veel te weinig artsen. Succes!

Ik ken ook paardenpraktijk west Brabant en visdonk. Geen ervaringen mee met keuren

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:53

Ik kan ook Equidoc aanraden. Hebben ook mijn paard gekeurd.
Verder ook goede ervaringen met paardenkliniek de Postbaan en Visdonk.

Je hebt in Breda geloof ik ook nog Paul van Hooijdonk. Keuze genoeg lijkt me :P

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 11:58

DAP Perbeemd in Loenhout (BE)? Zundert is niet zo ver weg... Stijn Vinckier doet ook veel keuringen in mijn regio, is ook niet ver van Zundert. Wel druk bezet, maar ook een telefoontje waard misschien. Marc Schellekens zit hier ook in de buurt maar heb ik zelf geen ervaring mee. Wim Vermeiren valt ook nog te contacteren, ook een hele fijne.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:05

JeanneV schreef:

Is inderdaad wel érg kort dag! Equidoc kon bij mij vrij snel keuren, maar ik was al klant van haar met mijn vorige paard, en had voor ik bij dit paard ging kijken al aangegeven dat ik graag wilde laten keuren als ze het zou worden. Toen kon ik binnen een dag of 5 laten keuren. Maar een voor een dierenarts vreemde persoon, dat zal ook wel anders liggen dan een bestaande klant nog.

@TS Ik zou er maar vanuit gaan dat je op zn vroegst eind volgende week kunt keuren...

faunty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:06

geen ervaring met keuren, maar paardenpraktijk west brabant is echt een hele fijne praktijk. kunnen ook RX keuren, en anders idd visdonk

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:23

Visdonk of oosteind (peter) zou ik zelf bellen.

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:45

Willen ze zo graag van het paard af dat ze er zoveel druk achter zetten?
Gezien de regio heb ik al bellen voor een stal daar. :')

Er was een arts met een eigen praktijk de laatste jaren.
Ik meen in Oosterhout, majbritt heet ze maar in godsnaam ik weet de praktijk niet meer :7 zij was heel goed

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-20 12:50

Majbritt is Equidoc. Een stalgenoot van mij is daar erg tevreden over.