Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:Nou je bent niet ineens eigenaar af als je geen stalgeld betaald hoor. Graag wel correcte info geven. Zo zou elk verplaatst leasepaard ineens niet meer van de echte eigenaar zijn. Dit is wel zo als daar een afspraak over is gemaakt. Bijvoorbeeld een schenking of iets.
Dit verhaal hoor ik vaker. Makkelijk verdienen over de rug van een paard. Denk dat je weinig te vertellen hebt mits je het eea op papier hebt staan.
Mindim schreef:Je hebt het paard van de hand gedaan, dan kan je niet meer zoveel. Wil je een paard een goed pensioen geven, dan zul je dat zelf moeten doen en dat betekent oa het financieel onderhouden, de zorg doorschuiven naar anderen kan dus in dit soort praktijken resulteren. Leer er van zou ik zo zeggen. Er zijn maar weinig die geld en tijd willen steken in andermans zieke paard.
Mindim schreef:Knert schreef:Nou je bent niet ineens eigenaar af als je geen stalgeld betaald hoor. Graag wel correcte info geven. Zo zou elk verplaatst leasepaard ineens niet meer van de echte eigenaar zijn. Dit is wel zo als daar een afspraak over is gemaakt. Bijvoorbeeld een schenking of iets.
Dit verhaal hoor ik vaker. Makkelijk verdienen over de rug van een paard. Denk dat je weinig te vertellen hebt mits je het eea op papier hebt staan.
Er staat echter wel dat TS voor niets het paard aan Willemen heeft gegeven.
Earth schreef:Wat sneu weer, omdat jullie niet de ballen hadden om het paard in te laten slapen, is het paard nu de dupe. Even heel hard gezegd, maar zo is het wel.
Ik zou me niet focussen op de dame zelf en even de naam hier weg laten halen, maar ik zou gewoon eerlijk zijn naar het meisje wat haar heeft gekocht. Die is immers financieel hard genaaid. En als je nog iets van inspraak krijgt, zorg er dan voor dat het dier wordt ingeslapen en laat dit een goede les zijn voor de toekomst.
Earth schreef:Sorry, mijn opmerking was wat hard, dat is niet mijn bedoeling mensen te kwetsen, al snap ik dat het wel zo over komt. Ik sta zelf heel sterk voor de mening dat je niet teveel moet gaan zeulen met kapotte dieren, en dat er dan een dier de dupe wordt van dit soort praktijken, daar kan ik gewoon niet goed tegen en dan reageer ik nogal gevoelig. Komt omdat ik vanmorgen de buurvrouw met haar hondje zag 'wandelen' die bijna zn ene poot niet voor zijn andere kan zetten. Dan word ik getriggerd en denk ik, mens, wees niet zo egoistisch en laat dat dier gaan.
Enfin, Helaas is de paardenwereld redelijk poedersuiker in dit soort gevallen. Dit soort praktijken gebeuren zeer vaak, kapotte paarden worden weggegeven met de belofte dat ze het goed krijgen en staan even later als gezond dier te koop...
Lukasje schreef:Ik treed Earth eigenlijk wel bij hoor. Wanneer een paard wat mankeert en niet meer als rijpaard geschikt is, zijn er in mijn ogen 2 opties: of je houdt hem zelf, of je laat het dier inslapen hoe hard ook. Alle andere mooie verhalen leiden 99% tot situaties waar het dier en nieuwe eigenaar dupe zijn en eenmooi geld verdient.
JeroenG schreef:Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen.
JeroenG schreef:Lukasje schreef:Ik treed Earth eigenlijk wel bij hoor. Wanneer een paard wat mankeert en niet meer als rijpaard geschikt is, zijn er in mijn ogen 2 opties: of je houdt hem zelf, of je laat het dier inslapen hoe hard ook. Alle andere mooie verhalen leiden 99% tot situaties waar het dier en nieuwe eigenaar dupe zijn en eenmooi geld verdient.
Goed lezen is ook een kunst. Er staat niet dat het niet geschikt is al rijpaard, recreatief rijden en uitbrengen in de paardensport en dan specifiek springsport zijn 2 hele verschillende dingen. Achteraf hadden zoals ik hierboven kan lezen, inderdaad beter een aantekening in het paspoort kunnen aanbrengen, niet geschikt voor de wedstrijdsport. Overigens goed om te vermelden is dat wij mondeling zijn overeengekomen (met meerdere getuigen aanwezig) dat als ze afstand zou gaan doen ooit van het paard, wij het eerste recht op koop zouden krijgen. let wel, koopl, wij weten ook dat dit niet gratis kan aangezien ze daar gewoon verzorgd is ed. Ook hadden wij dit beter schriftelijk kunnen vastleggen, maar het leven is 1 groot leertraject. Maar ik hoop dat als andere bokkers dit lezen, alleen maar hiervan kunnen leren.
zazaza schreef:Tja, iemand die gratis een ‘kapot’ paard opvangt...... if it sounds too good to en true it usually is......