Zadelmaker noord Nederland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ballard_L

Zadelmaker noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 16:44

Hoi!

Gisteren is tweespan bij mij geweest om mijn zadel op te vullen. Helaas bij het vullen kwamen we erachter dat de boom is gebroken.

Na overleg met mijn man (en geldschieter :') ) ben ik eruit dat ik voor een nieuw (lees: nieuwe tweedehands) zadel ga. Nu had ik zulke goede verhalen van Country Mill in Nijkerk gehoord dat ik daar een afspraak heb gemaakt. Het is wel een stuk rijden voor ons, dus een zadelmaker dichterbij is eigenlijk wel fijner. Zijn er zadelmakers in Friesland die veel tweedehands zadels hebben? Ik heb ervaring met tweespan en zadellab, die laatste heeft weinig zadels.

Iemand ideeën?

H_W_

Re: Zadelmaker noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:26

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 17:35

Van den Bosch heb ik zelf m'n tweedehands Kieffer weg. Maar als ik een nieuw zadel moet ga ik naar de zaldi dealer in hemelum. Westeind heet deze zadelmaker.

Van den Bosch ben ik overigens wel tevreden over, maar heb wel het idee dat de boom van het zadel net iets aan de strakkere kant is. Hier is door hun nooit een opmerking over geplaatst en heb het idee al een tijdje. Kan aan mij liggen hoor!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 17:47

Van den Bosch hoor ik wel verschillende verhalen over. Ook qua aanpassen van het zadel, dus ik vind het lastig om daar een beslissing over te maken. Ik wil nu wel weer even een tijdje goed zitten.

Westeind had ik nog niet van gehoord, dus ga ik opzoeken!

afkepieteke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:11

van den Bosch heb ik geen goeie ervaringen mee helaas. Zelf heb ik inderdaad mijn zadel via Zadellab van Tweespan, hele fijne service!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 18:45

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-20 18:56

afkepieteke schreef:
van den Bosch heb ik geen goeie ervaringen mee helaas. Zelf heb ik inderdaad mijn zadel via Zadellab van Tweespan, hele fijne service!

Ja over zadellab ben ik ook zeer tevreden! Alleen heeft zij niet veel zadels liggen, dus ik heb dit zadel tweedehands gekocht en toen door haar laten aanmeten. Ik zou nu graag naar een zadelmaker gaan die veel zadels heeft, zodat ik sowieso ga slagen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 19:04

Ballard_L schreef:
Van den Bosch hoor ik wel verschillende verhalen over. Ook qua aanpassen van het zadel, dus ik vind het lastig om daar een beslissing over te maken. Ik wil nu wel weer even een tijdje goed zitten.

Van den Bosch vult in iedergeval niet op locatie. En dan moet je em ook zelf ophalen weer. Dat vind ik zelf echt poepservice. Verder is een pasconsult of controle heel vlot. Binnen een half uur tot een uur staat ze weer buiten zeg maar. Inclusief alles dan he

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:13

Ik heb laatst westeind ruitersport bij mijn haflinger kruising gehad. Ze heeft enorm veel tweedehands zadels dus dat is heel erg fijn. Ik wou bruin en daar was iets minder keuze in maar ik heb een nieuw zaldi zadel bij haar besteld :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:15

xLiez schreef:
Ik heb laatst westeind ruitersport bij mijn haflinger kruising gehad. Ze heeft enorm veel tweedehands zadels dus dat is heel erg fijn. Ik wou bruin en daar was iets minder keuze in maar ik heb een nieuw zaldi zadel bij haar besteld :)

Welke merken tweedehands hebben ze? Ik vind zaldi super mooi, maar ben ook wel benieuwd of ze er wat tweede hands in hebben. Of andere fijne merken.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:19

De rit naar country mill is echt de moeite, tijd en investering waard.

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:28

Marije_1997 schreef:
xLiez schreef:

Welke merken tweedehands hebben ze? Ik vind zaldi super mooi, maar ben ook wel benieuwd of ze er wat tweede hands in hebben. Of andere fijne merken.

Ze had bij mij vanalles mee, tweedehands zaldi, jc, kentaur etc. Het is ook maar net wat ze ingeruild krijgt enzo dus het wisselt wel heel erg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:31

Ohh dat zijn wel fijne merken! Dan ga ik daar zeker kijken voor een nieuw zadel als ik die nodig ben. En om m'n huidige te laten checken.

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:33

Annelieke ten Pas is een topper, maar weet niet of zij daar komt. Ze zit in Zuidwolde (Drenthe)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-20 21:53

Marije_1997 schreef:
Ballard_L schreef:

Van den Bosch vult in iedergeval niet op locatie. En dan moet je em ook zelf ophalen weer. Dat vind ik zelf echt poepservice. Verder is een pasconsult of controle heel vlot. Binnen een half uur tot een uur staat ze weer buiten zeg maar. Inclusief alles dan he

Harry van den Bosch is gewoon erg goed. Hij is realistisch, zegt het zo het is en probeert je niks aan te smeren. En dat hij niet op locatie gaat opvullen lijkt mij heel logisch, het is geen klus wat je even haastig doet lijkt me. En van Kollummerzwaag is dat niet ver, Je kunt wel 3 x tegen 1 x Nijkerk. Om het poepservice te noemen om zelf je zadel te moeten halen vind ik wel ver gaan.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-20 08:13

Even nog een update: ik heb toch besloten om voor Country Mill te gaan, dus hopelijk heb ik 6 juni weer een zadel :)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 09:00

Verstandig denk ik, tenminste ik heb er super goede ervaringen!
Heel veel succes en plezier!

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 17:38

Even een update:

Ik ben vandaag naar Country Mill geweest en ben er weer vertrokken met een nieuw zadel :) super tevreden over hun service, de ruimte die ze daar hebben en de tijd die ze voor je nemen! Ik ben echt heel blij dat ik daar heen ben gereden!

Afbeelding

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 20:56

Heel veel rijplezier gewenst *\%/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:04

Ballard_L schreef:
Even een update:

Ik ben vandaag naar Country Mill geweest en ben er weer vertrokken met een nieuw zadel :) super tevreden over hun service, de ruimte die ze daar hebben en de tijd die ze voor je nemen! Ik ben echt heel blij dat ik daar heen ben gereden!

[ [url=m/LETvIP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je bent met je paard naar cm geweest?
Je zadel ligt zo boven op de rug, op deze foto..

Doedatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-20 21:13

Nielojram schreef:
Ballard_L schreef:
Even een update:

Een zadel hoort toch boven op de rug te liggen? :+

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-20 21:57

Nielojram schreef:
Ballard_L schreef:
Even een update:

Klopt! Met paard naar Country Mill, dit zadel ligt als een huis. Je moet er wel even bij denken dat hij net zn neus op de grond deed ;) ziet er anders uit als hij zijn hoofd normaal houdt

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 00:36

Dan maar een goede foto plaatsen, want zo het nu lijkt, lijkt het niks.

smit_ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 01:00

Ben wel benieuwd naar een juiste foto omdat het zadel nu niet goed lijkt te zijn.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-20 09:27

pillow schreef:
Dan maar een goede foto plaatsen, want zo het nu lijkt, lijkt het niks.

Gelukkig ben ik niks verplicht ;) ik had er juist geen foto bij moeten plaatsen, omdat er altijd mensen zijn die vinden dat het niet past terwijl er net een zadelmaker naar heeft gekeken. Maar ik zal een nieuwe foto maken morgen