Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
little_birdy schreef:Ik vind dit altijd wel grappig .
Paard stuk mag niks meer kosten en moet maar zo goedkoop mogelijk ergens op een weiland staan te genezen(verpieteren) totdat je er weer op kan rijden ...
Neem gewoon je verantwoordelijkheid.
Verzorg je dier gewoon iedere dag aandacht is minstens net zo belangrijk en revalideer je paard met rust en aandacht .
Ze zijn niet weer ineens heel als je ze een half jaar wegzet .
Dan kun je ook niet ineens alles weer doen zoals voorheen want dan gaat ie weer stuk...
Lolala73 schreef:Ik ben op zoek naar een plek in NL, waar het paard van mijn vriendin minimaal een half jaar kan revalideren. Wie o wie weet een veilig rustig weiland waar ze voor max 50 euro per maand kan staan, het maakt niet uit waar in NL
Lolala73 schreef:mijn vriendin is volledig platzak door alles wat ze aan haar paard heeft uitgegeven, houdt zielsveel van hem en ik wil haar helpen dus ik hoop dat er misschien ergens, achter in Friesland, Drente, Limburg weidegang is voor weinig geld met andere paarden, bij een boer, iemand die veel land heeft of whatever. Ik hoop op een wondertje en soms is die er
Lolala73 schreef:mijn vriendin is volledig platzak door alles wat ze aan haar paard heeft uitgegeven, houdt zielsveel van hem en ik wil haar helpen dus ik hoop dat er misschien ergens, achter in Friesland, Drente, Limburg weidegang is voor weinig geld met andere paarden, bij een boer, iemand die veel land heeft of whatever. Ik hoop op een wondertje en soms is die er
Lolala73 schreef:beste Little Birdy, doe eens aardig. Je weet niets van de situatie en hebt wel een mening. Heel vervelend vind ik dat. Ik heb geen behoefte onaardig gedrag. Wat goed is voor mijn of iemand anders paard in dit geval, iemand die ik graag wil helpen, iemand die met haar rug tegen de muur staat, al duizenden euro;s uitgegeven heeft, dus niet paard stuk en geen verantwoordelijkheid, maar ik zoek een betaalbare plek in NL waar dit paard veilig kan grazen en hij hoeft niet te revalideren in therapieen maar gewoon even weggezet worden om te kijken of het ooit nog goedkomt of afscheid nemen is. Naar en rot genoeg, tranen genoeg, geld geinvesteerd genoeg etc. Dus hou alsjeblieft je menig voor je als je niet meer weet. Laten we daar met zijn allen mee op houden, help elkaar, wees er voor elkaar en laat Bokt iets interessanter worden dan meisjes of volwassen vrouwen die naar doen tegen elkaar dus weet iemand wat, dan graag en anders heel graag meer info vragen voordat je je onaardigheid ten toon stelt. Er is misschien ergens in NL een plek voor weinig budget
Knert schreef:Nou hier een die boer met land. Maar geloof mij dat voor 50 e, we er beter koeienvoer van kunnen maken. Een boer moet ook gewoon keihard werken voor de centen. Even iets laten grazen kost ons ook geld, al is het via een omweg. Veel mensen zien dat niet,... vandaar mijn reactie. Alles wat we missen, moeten we ook inkopen. Alles wat we overhouden is reserve voor inkuilen of voor verkoop.
Bovendien is dat gras niet goed voor paarden.
Brainless schreef:Knert schreef:Nou hier een die boer met land. Maar geloof mij dat voor 50 e, we er beter koeienvoer van kunnen maken. Een boer moet ook gewoon keihard werken voor de centen. Even iets laten grazen kost ons ook geld, al is het via een omweg. Veel mensen zien dat niet,... vandaar mijn reactie. Alles wat we missen, moeten we ook inkopen. Alles wat we overhouden is reserve voor inkuilen of voor verkoop.
Bovendien is dat gras niet goed voor paarden.
Een hectare grasland huren is ivh helemaal niet duur.
Althans .. hier niet.
janderegelaa schreef:Lolala73 schreef:beste Little Birdy, doe eens aardig. Je weet niets van de situatie en hebt wel een mening. Heel vervelend vind ik dat. Ik heb geen behoefte onaardig gedrag. Wat goed is voor mijn of iemand anders paard in dit geval, iemand die ik graag wil helpen, iemand die met haar rug tegen de muur staat, al duizenden euro;s uitgegeven heeft, dus niet paard stuk en geen verantwoordelijkheid, maar ik zoek een betaalbare plek in NL waar dit paard veilig kan grazen en hij hoeft niet te revalideren in therapieen maar gewoon even weggezet worden om te kijken of het ooit nog goedkomt of afscheid nemen is. Naar en rot genoeg, tranen genoeg, geld geinvesteerd genoeg etc. Dus hou alsjeblieft je menig voor je als je niet meer weet. Laten we daar met zijn allen mee op houden, help elkaar, wees er voor elkaar en laat Bokt iets interessanter worden dan meisjes of volwassen vrouwen die naar doen tegen elkaar dus weet iemand wat, dan graag en anders heel graag meer info vragen voordat je je onaardigheid ten toon stelt. Er is misschien ergens in NL een plek voor weinig budget
Als ik het goed begrijp is het paard uitbehandeld en nog steeds niet goed. Waarom denkt iemand dan dat een weide genezend werkt? Als we eens ophouden met paarden vermenselijken dan kon jouw vriendin nu doen wat ze eigenlijk hoort te doen ipv een paard in weer en wind te laten verpieteren in een wei.
janderegelaa schreef:Als ik het goed begrijp is het paard uitbehandeld en nog steeds niet goed. Waarom denkt iemand dan dat een weide genezend werkt? Als we eens ophouden met paarden vermenselijken dan kon jouw vriendin nu doen wat ze eigenlijk hoort te doen ipv een paard in weer en wind te laten verpieteren in een wei.