wie weet een goedkope plek voor revalidatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lolala73

wie weet een goedkope plek voor revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 20:35

Ik ben op zoek naar een plek in NL, waar het paard van mijn vriendin minimaal een half jaar kan revalideren. Wie o wie weet een veilig rustig weiland waar ze voor max 50 euro per maand kan staan, het maakt niet uit waar in NL

Sting

Re: wie weet een goedkope plek voor revalidatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:36

Wil je alleen een stuk weiland? Of is het ook handig om een stal, toezicht, voer etc aanwezig te hebben? Voor 50 euro krijg je dit allemaal niet. Alleen een weiland voor 50 euro is ook al een lastige zoektocht en dan zou het hooguit een opfok-achtige omgeving zijn in een natuurgebied. Moet je maar net willen als revalidatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:40

Als je echt een revalidatie plek zoekt is 50 euro niet te doen. Als je op een onbeheert stuk grond met gras wil, dan kan het prima.

Maar echt revalideren is het denk ik wel verstandig om een plek met toezicht te nemen, en dat haal je niet voor 50 euro p/m

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 20:52

Ik vind dit altijd wel grappig .
Paard stuk mag niks meer kosten en moet maar zo goedkoop mogelijk ergens op een weiland staan te genezen(verpieteren) totdat je er weer op kan rijden ...

Neem gewoon je verantwoordelijkheid.
Verzorg je dier gewoon iedere dag aandacht is minstens net zo belangrijk en revalideer je paard met rust en aandacht .
Ze zijn niet weer ineens heel als je ze een half jaar wegzet .
Dan kun je ook niet ineens alles weer doen zoals voorheen want dan gaat ie weer stuk...

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:00

little_birdy schreef:
Ik vind dit altijd wel grappig .
Paard stuk mag niks meer kosten en moet maar zo goedkoop mogelijk ergens op een weiland staan te genezen(verpieteren) totdat je er weer op kan rijden ...

Neem gewoon je verantwoordelijkheid.
Verzorg je dier gewoon iedere dag aandacht is minstens net zo belangrijk en revalideer je paard met rust en aandacht .
Ze zijn niet weer ineens heel als je ze een half jaar wegzet .
Dan kun je ook niet ineens alles weer doen zoals voorheen want dan gaat ie weer stuk...

Ik snap je oordeel. Maar wellicht heb je wel te snel geoordeeld. Je weet niet of de huidige stal een gebrek heeft aan weidegang. Een noodstal met weide kan uitkomst bieden. Dat zo’n dier even paard kan zijn.

Al denk ik niet dat 50 euro helpt. Hier 50 hectare tot de beschikking. Maar voor 50 euro kan ik beter Koeienvoer maken van wat een paard in die maand op eet.

Neem aan dat ts ook gezelschap meeneemt in deze overweging.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

Lolala73 schreef:
Ik ben op zoek naar een plek in NL, waar het paard van mijn vriendin minimaal een half jaar kan revalideren. Wie o wie weet een veilig rustig weiland waar ze voor max 50 euro per maand kan staan, het maakt niet uit waar in NL

In Mander kan hij nog wel staan. 220 voor een paard en 200 voor pony. Top verzorging.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:01

Voor die bedragen zul je op zijn minst (regelmatig) moeten helpen met klussen en onderhoud. Dan is locatie toch wel belangrijk.

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:04

Het kan zeker hoor dat ik te vroeg heb geoordeeld.
Maar voor 50 euro een paard dat moet revalideren ergens kwijt moeten krijg ij de kriebels van en vind ik niet getuigen in het beste voor hebben met het paard

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 21:05

beste Little Birdy, doe eens aardig. Je weet niets van de situatie en hebt wel een mening. Heel vervelend vind ik dat. Ik heb geen behoefte onaardig gedrag. Wat goed is voor mijn of iemand anders paard in dit geval, iemand die ik graag wil helpen, iemand die met haar rug tegen de muur staat, al duizenden euro;s uitgegeven heeft, dus niet paard stuk en geen verantwoordelijkheid, maar ik zoek een betaalbare plek in NL waar dit paard veilig kan grazen en hij hoeft niet te revalideren in therapieen maar gewoon even weggezet worden om te kijken of het ooit nog goedkomt of afscheid nemen is. Naar en rot genoeg, tranen genoeg, geld geinvesteerd genoeg etc. Dus hou alsjeblieft je menig voor je als je niet meer weet. Laten we daar met zijn allen mee op houden, help elkaar, wees er voor elkaar en laat Bokt iets interessanter worden dan meisjes of volwassen vrouwen die naar doen tegen elkaar dus weet iemand wat, dan graag en anders heel graag meer info vragen voordat je je onaardigheid ten toon stelt. Er is misschien ergens in NL een plek voor weinig budget

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:08

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 21:10

mijn vriendin is volledig platzak door alles wat ze aan haar paard heeft uitgegeven, houdt zielsveel van hem en ik wil haar helpen dus ik hoop dat er misschien ergens, achter in Friesland, Drente, Limburg weidegang is voor weinig geld met andere paarden, bij een boer, iemand die veel land heeft of whatever. Ik hoop op een wondertje en soms is die er

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:14

Lolala73 schreef:
mijn vriendin is volledig platzak door alles wat ze aan haar paard heeft uitgegeven, houdt zielsveel van hem en ik wil haar helpen dus ik hoop dat er misschien ergens, achter in Friesland, Drente, Limburg weidegang is voor weinig geld met andere paarden, bij een boer, iemand die veel land heeft of whatever. Ik hoop op een wondertje en soms is die er

Natuurgebieden (bijv Easter skar, friesland) staan wel eens paarden in de openstukken. Je zou ook bij een opfok kunnen proberen, soms willen ze wel een ouder paard tussen de jonge beestjes.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:18

Lolala73 schreef:

Nou hier een die boer met land. Maar geloof mij dat voor 50 e, we er beter koeienvoer van kunnen maken. Een boer moet ook gewoon keihard werken voor de centen. Even iets laten grazen kost ons ook geld, al is het via een omweg. Veel mensen zien dat niet,... vandaar mijn reactie. Alles wat we missen, moeten we ook inkopen. Alles wat we overhouden is reserve voor inkuilen of voor verkoop.
Bovendien is dat gras niet goed voor paarden.

Maar je uitleg is nu wel wat vollediger. Vind ook wel dat jij ook heftig reageert op een reactie. Die Toch wel te verwachten was met zo summiere uitleg.

Laat een ander niet opdraaien voor het vervelende leed wat de eigenaar is overkomen. Heel vervelend.. kun jij niet bijschieten in de maand?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:21

Maar mag het paard dan onbeperkt de ruimte hebben? Rennen? Gek doen? Kan het paard alleen staan of moet er per se iets bij staan?

Allemaal wel van invloed.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:22

Lolala73 schreef:
beste Little Birdy, doe eens aardig. Je weet niets van de situatie en hebt wel een mening. Heel vervelend vind ik dat. Ik heb geen behoefte onaardig gedrag. Wat goed is voor mijn of iemand anders paard in dit geval, iemand die ik graag wil helpen, iemand die met haar rug tegen de muur staat, al duizenden euro;s uitgegeven heeft, dus niet paard stuk en geen verantwoordelijkheid, maar ik zoek een betaalbare plek in NL waar dit paard veilig kan grazen en hij hoeft niet te revalideren in therapieen maar gewoon even weggezet worden om te kijken of het ooit nog goedkomt of afscheid nemen is. Naar en rot genoeg, tranen genoeg, geld geinvesteerd genoeg etc. Dus hou alsjeblieft je menig voor je als je niet meer weet. Laten we daar met zijn allen mee op houden, help elkaar, wees er voor elkaar en laat Bokt iets interessanter worden dan meisjes of volwassen vrouwen die naar doen tegen elkaar dus weet iemand wat, dan graag en anders heel graag meer info vragen voordat je je onaardigheid ten toon stelt. Er is misschien ergens in NL een plek voor weinig budget

Als ik het goed begrijp is het paard uitbehandeld en nog steeds niet goed. Waarom denkt iemand dan dat een weide genezend werkt? Als we eens ophouden met paarden vermenselijken dan kon jouw vriendin nu doen wat ze eigenlijk hoort te doen ipv een paard in weer en wind te laten verpieteren in een wei.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:24

Knert schreef:
Nou hier een die boer met land. Maar geloof mij dat voor 50 e, we er beter koeienvoer van kunnen maken. Een boer moet ook gewoon keihard werken voor de centen. Even iets laten grazen kost ons ook geld, al is het via een omweg. Veel mensen zien dat niet,... vandaar mijn reactie. Alles wat we missen, moeten we ook inkopen. Alles wat we overhouden is reserve voor inkuilen of voor verkoop.

Een hectare grasland huren is ivh helemaal niet duur.
Althans .. hier niet.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:26

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:28

Brainless schreef:
Knert schreef:

Een hectare grasland huren is ivh helemaal niet duur.
Althans .. hier niet.

Huren,. Ja.. maar wij moeten er ons inkomen vanaf halen als in voer! Dan is het toch niet aantrekkelijk om een paard te laten grazen?

Goede weide van een boer wordt niet goedkoop verhuurd. Dan is het gewoon geen goede weide grond zoals boeren dat zien. Maar een weide is bij een boer ‘schraal’ maar voor een paard goed. Maar dan moet je echt een slecht stuk hebben, wil je het goedkoop willen verhuren. Slecht als in vorm of bodem.

Rijden ze er hun mest we wel op uit dan? Zorgen ze ervoor? Stroom en water en een dakje?
En na 6 maand het nakijken hebben. 300 euro verder. Stroom, water en nadien maar hopen dat alles vlak is en evt opnieuw gaten zaaien.

50’euro jee.. wat verwachten mensen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:35

Ik ken hier ook geen boeren die aan onbekende voor 50 euro in de maand gaan verhuren. Dan nog blijkbaar het risico dat als er een da bij moeten komen of iets dergelijks er mogelijk geen geld is zo te horen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:39

Maar 50E per paard en er staan er bv 5 op.. dan is dat 250E per maand.
Hier verderop zit een boer en betaal je 75 voor het weideseizoen en worden paarden regelmatig verweid en bijgevoerd (indien nodig).

Mijn vriendin betaald 150E voor 1,3 hectare incl schuilstal/water/stroom (en schuurtje voor hooi/voer zadel enz).
Boer rijdt wel zelf nog mest uit.
Mijn vriendin hooit voor het weideseizoen 1x en dan gaan de paarden er op.
Voor de winter heeft zij een rijbak/paddock voor haar schuilstal en ca 2000 m2 "gras".

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:46

Verdien model zit hier niet in de paarden. Gras is niet voor paarden. Weinig structuur.. bedoeld voor herkauwers.

Tuurlijk.. kan wel 10 paarden op de wei zetten. De wei niet optimaal kunnen gebruiken staat gelijk aan voer voor 20 koeien. Wat eten die Dan? Inkoop?

10 x 50 euro? Mha dank u.
We gebruiken hier elke dag 4 ton aan kuil, weideseizoen minder maar dan staan ze lekker op de wei. Dan doen de dames het zelf.

Huur van weide is enkel aantrekkelijk als je er veel voor krijgt of als het weinig oplevert.
Bijvoorbeeld omdat de vorm lastig is te maaien en te bemesten of het groeit slechter.
Dan kunnen we er niet goed voer van afhalen, dan is een paard juist handig.

Maar dan alleen omdat je het iemand gunt. Niet omdat je er rijk van wordt. 50. Euro is gewoon schijn..

Lolala73

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-20 21:52

janderegelaa schreef:
Lolala73 schreef:

Als ik het goed begrijp is het paard uitbehandeld en nog steeds niet goed. Waarom denkt iemand dan dat een weide genezend werkt? Als we eens ophouden met paarden vermenselijken dan kon jouw vriendin nu doen wat ze eigenlijk hoort te doen ipv een paard in weer en wind te laten verpieteren in een wei.

pffff wat moet ik hier nou op zeggen

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:59

Oké.. even pragmatisch

Kun je haar financieel niet iets bijspringen die paar maanden? Voor bijvoorbeeld 100 euro om ipv 50 kun je al wel iets meer.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 21:59

janderegelaa schreef:

Hier ben ik het wel mee eens en ook niet.
Wel, omdat dit vaak is wat je ziet en paarden verpieteren en dus ongelukkig zijn.

Niet omdat ik het te kort door de bocht vindt. Weidegang na blessure in een groep kan het paard ook tijd geven om te herstellen. Ons paard hebben wij bij ons al jaren rond het huis en op de wei en zij gaat binnenkort de groep in. Ik zal nooit meer op haar kunnen rijden, want ze is enorm onderuit gegaan op de wei en had te veel blessures daardoor, maar ze gaat fantastisch. Ze is hartstikke recht, draaf en galoppeert, vecht met de andere paarden en is gewoon een gelukkig paard. Het heeft wel even geduurd voordat ze weer volledig rad was.
Zij blij en gelukkig en ik nog blijer, want het is een lollig paardje. OMdat ze nu alleen is (andere paard door koliek overleden) gaat ze volgende week als we de weg weer op mogen hier in Frankrijk naar de voor haar bekende kudde waar ze al eens eerder is geweest en waar ze zeer gelukkig was. NOg gelukkiger als hier, want zij is een paardje paardje. Het is vlak bij, dus ik kan er naar toe.
Heel af en toe kruip ik er kleine stukjes nog op en dan mag ze voorop als de leid merrie en dan straalt ze helemaal. Jammer voor ons dat dit echte kleine stukjes moeten zijn. Dat zullen we nog wel eens blijven doen (2x per jaar of zo ) want daar genieten we allebei zo van.
In laten slapen kan altijd nog. Dus dat er eerst gekeken gaat worden of paard nog leuk leven kan hebben vind ik niet verkeerd.

MAAR een paard laten verpieteren dat vind ik not done en daar ben ik het met je eens.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-20 22:04

Ik vind 'een paard verpietert in een wei' de vermenselijking ten top.

(Uiteraard denk ik bij weidegang aan een groep paarden, maar dat verpieteren snap ik totaal niet. Beweging, buitenlucht, vriendjes - wat mankeert hier aan??)

Mbt 'in weer en wind':
als diersoort 'mens' komen wij uit Afrika en tot een graad of 20 graag beschermende kleding. Wij zijn 'gebouwd als ne patat frietje, gericht op warmte kwijtraken.
Een paard komt als diersoort uit Centraal Mongolië, comfort temperatuur ligt tussen de min 5 en plus 15. Zij zijn gebouwd 'als ne knol', gericht op warmte bij zich houden.
Laatst bijgewerkt door Janneke2 op 04-05-20 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt