Hoefsmid die kan corrigeren in Friesland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoefsmid die kan corrigeren in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 13:55

Hallooo allemaal.

Omdat mijn paardlief wat probleempjes begint te vertonen wil ik toch opzoek gaan naar een hoefsmid die kan en mag corrigeren. Paardlief staat wat scheef op 1 hoef.

Nu weet ik dat emmeloord (en ook Wolvega) zelf een hoefsmid hebben die dat kunnen. Dit is ook zeker een optie! Alleen ik ben helaas niet in staat om naar de kliniek te gaan (moet nog navraag doen of de hoefsmid op locatie komt). Maar om zeker te zijn dat ik er 1 vind, vraag ik het hier maar. Online vind ik zelf toch niet zo veel. Dus wellicht dat iemand hier mij kan helpen!

Wel een dingetje, ik wil hem eigenlijk niet op ijzers! Ik ben er niet tegen, maar hij heeft dit niet nodig. Tenzij het natuurlijk wel echt nodig blijkt te zijn. Dan ga ik er wel in mee.

xClaudiaaL

Re: Hoefsmid die kan corrigeren in Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:09

Diertjec schreef:

Hier heb ik niet zoveel aan als ik niet weet wie kan en mag corrigeren. Niet elke smid kan dat helaas. Gaat om een redelijke scheefstand aan 1 hoef. De huidige smid kan het niet goed corrigeren. En die is ook erkend.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:11

Marije_1997 schreef:
Diertjec schreef:

Hier heb ik niet zoveel aan als ik niet weet wie kan en mag corrigeren. Niet elke smid kan dat helaas. Gaat om een redelijke scheefstand aan 1 hoef. De huidige smid kan het niet goed corrigeren. En die is ook erkend.

Op de opleiding hebben we al dat soort dingen gehad.
En daarbij, je kan een naam opzoeken en dan gaan Googlen. De meeste hebben wel een website of een Facebook of iets dergelijks

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:12

Je weet dat een paard regelmatig naar de hoefsmid moet en niet pas als er problemen zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:17

Het gaat om deze scheefstand, als het in de opleiding had gezeten, had de huidige smid dit ook wel kunnen oplossen. Helaas kan hij dat gewoon weg niet. Vandaar dat ik hier vraag. Wellicht weet iemand hier wie ik het beste (op de kliniek na) kan nemen

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:18

Isabel schreef:
Je weet dat een paard regelmatig naar de hoefsmid moet en niet pas als er problemen zijn?

Hij gaat ook zeker iedere 6 tot 8 weken hoor. Alleen huidige smid kan niet corrigeren. Tuurlijk weet ik dat dat moet. Ik vraag ook specifiek om een smid die kan corrigeren.

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:20

Oef die staat ook wel heel erg stijl moet ik zeggen. Dat kan ook voor problemen zorgen. Als ik jou was zou ik naar de smid in de kliniek gaan, zij kunnen ook goed samen met de da werken stel dat er andere onderliggende problemen zijn.

Isabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:23

Marije_1997 schreef:
Isabel schreef:

Hij gaat ook zeker iedere 6 tot 8 weken hoor. Alleen huidige smid kan niet corrigeren. Tuurlijk weet ik dat dat moet. Ik vraag ook specifiek om een smid die kan corrigeren.

Iedere smid kan corrigeren? Heb je wel een echte smid?

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:23

Als ik zo zie, draait z'n voet vanuit de kogel al naar buiten. Dan kan je corrigeren wat je wilt, maar dat heeft alleen maar averechts effect.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:25

lotthje schreef:
Oef die staat ook wel heel erg stijl moet ik zeggen. Dat kan ook voor problemen zorgen. Als ik jou was zou ik naar de smid in de kliniek gaan, zij kunnen ook goed samen met de da werken stel dat er andere onderliggende problemen zijn.

Inmiddels is het steile er wel wat af hoor. Dit is een vrij oude foto. Ergens van januari denk ik? Of zelfs nog eerder. Had geen recente foto meer hahaha.

Ja dat is mijn intentie ook, maar wellicht is er nog een hoefsmid die het kan (want zeg zelf de kliniek is peperduur). Osteopaat raadde ook de kliniek aan en die kent de DA dan ook weer. Dus zo is het kringetje rond.

Hij heeft ook nog wat andere dingen. Ineens komt alles boven. Maar dat heb ik in m'n "volg" topic vermeld. Dat ga ik hier ook niet herhalen. De da zal denk ik wel snel weer aan de orde komen.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:28

Als ie nog meer problemen heeft, zou ik hem een keer volledig op de foto laten zetten, dan weet je waar alle problemen vandaan komen

lotthje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:28

Ja ik zou er maar vanuit gaan dat het misschien een duur grapje wordt. Zoals hierboven al wordt gezegd lijkt de draai uit de kogel te komen. Misschien eerst maar naar een da en dan afgaan op wat zij zeggen? Straks maak je het perongeluk alleen maar erger. Zou kijken of je de kogel misschien eerst op de foto kan zetten en kreupelheidsonderzoek. Had het andere topic idd gezien, hoop dat er wat uitkomt allemaal. Tis een leuk paardje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:29

Diertjec schreef:
Als ik zo zie, draait z'n voet vanuit de kogel al naar buiten. Dan kan je corrigeren wat je wilt, maar dat heeft alleen maar averechts effect.

Het is toch echt de hoef wss hoor. Als je hem optilt en de onderkant bekijkt zie je dat ook. Maar een hoefsmid die hier ervaring mee heeft zal dit het beste kunnen vaststellen denk ik? Mijn foto kunsten mer telefoon zijn dan ook echt beroerd hahaha

Laat ik vooropstellen dat de vorige eigenaren er niet goed mee op zijn gegaan en ik nu net de gebakken peren zit omdat ik echt verkeer ben geholpen. De vorige eigenaren, zowel handelaar als in Spanje hebben hem echt slecht behandeld. En alles komt nu naar voren. Dus vandaar dat ik er nu pas echt mee kom. Voorheen had ie nergens last van, tot afgelopen week. Dus wil nu echt alles uitsluiten en waar nodig laten behandelen :)

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:31

Als jij zegt dat het de hoef is, heel prima. Ik zeg alleen maar wat ik zie.
Krom vanuit de kogel, is ook krom in belasting dus een scheve onderkant van de voet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:33

lotthje schreef:
Ja ik zou er maar vanuit gaan dat het misschien een duur grapje wordt. Zoals hierboven al wordt gezegd lijkt de draai uit de kogel te komen. Misschien eerst maar naar een da en dan afgaan op wat zij zeggen? Straks maak je het perongeluk alleen maar erger. Zou kijken of je de kogel misschien eerst op de foto kan zetten en kreupelheidsonderzoek. Had het andere topic idd gezien, hoop dat er wat uitkomt allemaal. Tis een leuk paardje.

Hij loopt op andere been niet rad. Maar dit kan ook door overbelasting komen. Dat wil ik deze week aankijken. Hij is bij mij ook niet kreupel geweest nog. Ik ga nu ook niet rijden en dingen doen. Alleen stappen en koelen. Als het eind van de week niet beter lijkt te gaan of weg is, dan bel ik ook per direct de DA om echo te laten maken en hem na te kijken. Wellicht ook gelijk bloedafname. Geen idee of foto's ook kunnen. Naar de kliniek word een heel geregel, aangezien ik zelf geen trailer heb hahaha. Niet handig, maar okay. Ik ga echt van het ergste uit hoor daar niet van. Maar wil wel echt een hoefsmid die kan en mag corrigeren en dit kan. Als er geen hoefsmid is hier in de buurt word het de kliniek. Want die word me ook aangeraden momenteel. Dus dat ga ik ook doen dan! Gelukkig heb ik genoef centjes achter de hand. Dus financieel ga ik het trekken. Emotioneel, dat weet ik zo nog niet hahaha.

huricane

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:35

Diertjec schreef:

Wat jij zegt....en als je goed kijkt zie je dat het been verder naar boven ook schuin naar buiten gedraaid staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:37

Diertjec schreef:
Als jij zegt dat het de hoef is, heel prima. Ik zeg alleen maar wat ik zie.
Krom vanuit de kogel, is ook krom in belasting dus een scheve onderkant van de voet

Dat waardeer ik ook zeker! Ik vind het ook heel fijn dat je hier mee komt :). Ik weet het zelf allemaal ook niet zo goed meer hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:39

huricane schreef:
Diertjec schreef:

Wat jij zegt....en als je goed kijkt zie je dat het been verder naar boven ook schuin naar buiten gedraaid staat.

Dat is denk ik ook de hoek van de foto. Die is niet perfect recht van voren genomen. Ik ben geen held in foto's maken wat betreft dit.

Ik ga proberen hem vandaag even recht op de foto te krijgen. Misschien geeft dat een beter beeld van de huidige situatie.

xClaudiaaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:41

Dan zie ik graag de foto van recht van voren :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:45

Diertjec schreef:
Dan zie ik graag de foto van recht van voren :D

Zal het vanmiddag even proberen. Dan is het toch poetsen, 10 minuutjes stappen en weer douchen hahaha. Heb dan alle tijd om het te doen.

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 14:59

Heb je pb gestuurd

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:44

Ik raad je toch Wolvega aan, zowel Wim als Joost zijn absolute vakmensen, dat is je alle moeite van reizen en trailer regelen/huren waard.

En anders de vader en zonen Hopman (Jochem, Johan en Corné) die komen bij de mensen thuis, wonen in regio Wolvega

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:49

Odetje92 schreef:
Ik raad je toch Wolvega aan, zowel Wim als Joost zijn absolute vakmensen, dat is je alle moeite van reizen en trailer regelen/huren waard.

En anders de vader en zonen Hopman (Jochem, Johan en Corné) die komen bij de mensen thuis, wonen in regio Wolvega

Voor waar m'n paard staat is emmeloord dichterbij hahah. Maar beide klinieken worden hier goed aangeschreven.

Hopman zou dan idd ook een goede optie zijn. Ik heb het liefst iemand die op locatie komt. De laatste keren op de trailer was geen succes (gaat er goed op, maar komt er bezweet vanaf)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 15:53

Zoek Cat van Urk eens op. Zij kijkt wel wat verder dan alleen de hoef, dus het totaal plaatje. Kan zeker met regelmaat bekappen een hoop bereiken.
Dit gaat sowieso niet in 1x lukken natuurlijk.