Stalling Noord Holland noord

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

lianne125

Stalling Noord Holland noord

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-20 23:00

Hallo,

Ik ben op zoek naar een geschikte stal voor mijn paard. Ik heb al wat opties om te bekijken maar wellicht heeft iemand hier de gouden tip.

Wat ik graag zou willen:

* binnenbaan met goede bodem ( bij voorkeur een 20 x 60 baan)
* individueel in paddock/wei
* mogelijkheid tot hooi voeren ipv kuil
* wasplaats met warm en koud water
* voorkeur voor een box met buitenluik
* nog mooier is een box met paddock er aan vast
* stro als bodembedekker
* full service (7 dagen p/w)
* rust en regelmaat
* mogelijkheid tot het geven van eigen krachtvoer.
* trailerstalling
* fijne uitrijmogelijkheden

Dit zijn uiteraard slechts richtlijnen. Op bepaalde dingen zou ik wel concessies willen doen.

Zelf ben ik woonachtig in schagen. Voor de juiste plek wil ik wel een stukje rijden (lees max 35km). Ons budget is behoorlijk ruim.

Als iemand een optie heeft dan hoor ik het graag!

Odetje92

Re: Stalling Noord Holland noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 17:32

Poko Loko stables in Koedijk? Vanaf Schagen een kwartier rijden

Niqui

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 18:11

Poko Loco Stables is echt een prachtige stal, maar je moet wel een hele dikke portemonnee meenemen. Stalling kost (vanaf) € 585,00 p.m. En ik vraag me af of de uitrijmogelijkheden ideaal zijn zonder steeds de trailer te moeten gebruiken.

Als dat laatste belangrijk voor je is, dan is Stal de Duinrand in Egmond beter. Ik kan op de website alleen niet zien wat de mogelijkheden zijn om je paard buiten te zetten.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 18:50

Bedankt voor jullie input. Poko loko stables is inderdaad een prachtige accommodatie, maar ondanks dat we een ruim budget hebben vind ik de stallingsprijs echt te gek. De duinrand ga ik eens bekijken!

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:02

Tja, dat is inderdaad lastig inschatten met wat jij een 'behoorlijk ruim budget' vind :)

Stal Koole in Bergen aan de Kanaaldijk? Daar zit ook revalidatie centrum Noord Holland en Koole ruitersport
Laatst bijgewerkt door Odetje92 op 29-02-20 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 19:04

Niqui schreef:
Poko Loco Stables is echt een prachtige stal, maar je moet wel een hele dikke portemonnee meenemen. Stalling kost (vanaf) € 585,00 p.m. En ik vraag me af of de uitrijmogelijkheden ideaal zijn zonder steeds de trailer te moeten gebruiken.

Als dat laatste belangrijk voor je is, dan is Stal de Duinrand in Egmond beter. Ik kan op de website alleen niet zien wat de mogelijkheden zijn om je paard buiten te zetten.

Bij Poko Loko stap je zo Geestmerambacht in, dus prima uitrijd mogelijkheden hoor!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-02-20 19:23

Odetje92 schreef:
Tja, dat is inderdaad lastig inschatten met wat jij een 'behoorlijk ruim budget' vind :)

Stal Koole in Bergen aan de Kanaaldijk? Daar zit ook revalidatie centrum Noord Holland en Koole ruitersport

Budget tot 500. Vind ik behoorlijk ruim. Gaat om een paard met actief pensioen.

Koole is ook een mooie accommodatie maar weet eerlijk gezegd niet of hun nog pension doen. Kan er altijd eens een belletje aan wagen.

Cheminee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-20 22:48

Welke heb je al bezocht?

Stal fleur
Poko loko
Manege beukers
Marcel beukers
Stal carre

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:09

Ik zou eens informeren bij Marcel Beukers in het Waarland. Ik denk dat die aardig aan je voorwaarden kan voldoen.

Volgens mij heerst momenteel bij Poko Lobo droes, dus dat is voor nu in elk geval geen optie.

Stal Fleur ( Fleur Stables in Oudesluis) is vrij druk en heeft een 20x 40 binnenbak. Wel een 20 x 60 buitenbak.

Stal de Duinrand lijkt me een mooie optie voor je als die plek hebben!

Misschien is de Cobra Ranch in Egmond aan den Hoef nog een optie.

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:21

In de Beemster zitten er een aantal, o.a. stal Bon Ami en Yasmin Dressage. Misschien is dat iets? :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 00:51

En in dirkshorn bij Margit haitsma?

Rivjenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 01:04

Ipsilonka schreef:

Dit is idd ook een hele mooie accomodatie!
Of anders misschien stal Cobra?

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 09:41

Bedankt weer voor jullie berichtjes!

Cheminee schreef:
Welke heb je al bezocht?

Stal fleur
Poko loko
Manege beukers
Marcel beukers
Stal carre

De bovenste 3 vallen voor mij af. Carre is een goede optie. Heb daar al eens gestaan toen het nog maalwater was. Marcel beukers zal ik ook eens langs gaan!

Jet schreef:
Ik zou eens informeren bij Marcel Beukers in het Waarland. Ik denk dat die aardig aan je voorwaarden kan voldoen.

Volgens mij heerst momenteel bij Poko Lobo droes, dus dat is voor nu in elk geval geen optie.

Stal Fleur ( Fleur Stables in Oudesluis) is vrij druk en heeft een 20x 40 binnenbak. Wel een 20 x 60 buitenbak.

Stal de Duinrand lijkt me een mooie optie voor je als die plek hebben!

Misschien is de Cobra Ranch in Egmond aan den Hoef nog een optie.

Ga ik doen! Bij poko loko schijnt inderdaad droes te heersen. Nu staat mijn paard minimaal 2 maanden in revalidatie dus de stalling is op zijn vroegst pas voor 1 mei. En stal fleur valt voor mij inderdaad af vanwege de drukte. En heel eerlijk gezegd vind ik het daar wat rommelig :o

lovecappie schreef:
In de Beemster zitten er een aantal, o.a. stal Bon Ami en Yasmin Dressage. Misschien is dat iets? :)

Heb ik inderdaad ook wel aan gedacht. Heb zelf in de beemster gestaan bij Saba. Het grote nadeel is daar dat je absoluut niet kan buiten rijden.

Ipsilonka schreef:

Is zeker een heel mooi plekje. Kan eens horen of ze weer een plekje heeft.

Rivjenn schreef:
Ipsilonka schreef:

Dit is idd ook een hele mooie accomodatie!
Of anders misschien stal Cobra?

Bij cobra staan ze volgens de website vrij lang op de wei. Dat is vanwege gezondheidsredenen voor mijn paard geen optie. Misschien is dat iets wat wel bespreekbaar is. Kan het altijd een vragen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 13:41

Uitrijdmogelijkheden een harde eis? Er is vrij weinig tenzij je echt aan de duin-kant gaat zitten, maar is vaak druk/manege..

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 14:15

bobje26 schreef:
Uitrijdmogelijkheden een harde eis? Er is vrij weinig tenzij je echt aan de duin-kant gaat zitten, maar is vaak druk/manege..

In die zin dat ik het wel prettig vind om te kunnen uitstappen langs de weg. Dat is bij bon ami en yasmin dressage en hertenhof niet echt een optie.

Als de stal verder perfect bij ons past dan is dit een van de opties die ik wel wil laten varen. Ik heb tenslotte een trailer.

Een harde eis is een goede binnenbak. Dit is voor ons heel belangrijk.

Spoiler:
ik ben een beetje lastig...
Ik weet het O:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:25

Haha die stallen zou ik ook niet aanraden, persoonlijk. :)
Taams kun je zo het Twiske in, maar is voor jou wel echt ver denk ik (en erg groot).. Ik stuur je even een priveberichtje als je dat goed vindt? :)

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 14:27

Castricum is volgens mij net op het randje? Want anders zitten daar nog wel wat leuke stallen

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 14:38

bobje26 schreef:
Haha die stallen zou ik ook niet aanraden, persoonlijk. :)
Taams kun je zo het Twiske in, maar is voor jou wel echt ver denk ik (en erg groot).. Ik stuur je even een priveberichtje als je dat goed vindt? :)

Ja is prima hoor. Taams is voor het mooie wel echt iets te ver. Wel een mooie stal!

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 14:38

ierusju schreef:
Castricum is volgens mij net op het randje? Want anders zitten daar nog wel wat leuke stallen

Heb je misschien wat namen van stallen? Voor het perfecte plekje ben ik bereid wel een stukje te rijden.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:10

Ik sta zelf bij stal baltus. Is wel groot. Staan nu 50 pensionklanten.
Maar er is een binnenbak, een eb en vloed buitenbaan. En er wordt nu een binnen longeerbaan gemaakt.
Er is alleen geen (actuele) site, dus dat maakt het lastiger voor jou om dat te zien

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 15:38

ierusju schreef:
Maar er is een binnenbak, een eb en vloed buitenbaan. En er wordt nu een binnen longeerbaan gemaakt.
Er is alleen geen (actuele) site, dus dat maakt het lastiger voor jou om dat te zien

Binnenbaan van 20x40 en buitenbaan 20x60.

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-20 15:50

ierusju schreef:

Heb even op Facebook gespiekt en daar komt wel wat voorbij. Alleen is het hier mogelijk om je paard individueel naar buiten te doen? Dat is namelijk ook een ding waar ik geen concessies op wil doen. (gelieve geen commentaar hierop)

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 17:29

lianne125 schreef:
ierusju schreef:

Heb even op Facebook gespiekt en daar komt wel wat voorbij. Alleen is het hier mogelijk om je paard individueel naar buiten te doen? Dat is namelijk ook een ding waar ik geen concessies op wil doen. (gelieve geen commentaar hierop)

Ja dat kan

Odetje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:30

Ik vind stal Baltus niet bepaald een stal van rust en regelmaat imo, op vind het er meestal druk en rommelig

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 20:46

Odetje92 schreef:
Ik vind stal Baltus niet bepaald een stal van rust en regelmaat imo, op vind het er meestal druk en rommelig

Mag ik vragen wanneer je er voor het laatst bent geweest? Want zeker de laatste jaren is er voor de paarden echt wel rust en regelmaat.