Pensionstalling omgeving lemmer Gaasterland Kuinre

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

waldo199

Pensionstalling omgeving lemmer Gaasterland Kuinre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 16:00

Hooi

Ik ben aan het rondkijken naar een pensionstalling, het liefst met binnenbak.
Verlichte buitenbak is een must, en het liefst bij het bos.
Dus denk aan omgeving Kuinre Gaasterland etc
Paard moet wel buiten komen, en waar het voeren en uitmesten bij zit.

Iemand ervaringen? Ik heb wel gehoord over Stal bastiaan in Rutten, iemand ervaring mee?
Manege Joure?

:) *\o/*
Laatst bijgewerkt door waldo199 op 03-12-24 11:04, in het totaal 1 keer bewerkt

FriesWytske

Re: Pensionstalling omgeving lemmer Gaasterland Kuinre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:05

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:11

Stal Koopmans heb ik even snel gegoogled. En zou ik haskerhorne zijn klopt dat? Als dat dezelfde is, ik heb daar veel verschillende verhalen overgehoord. Maar wat ik zie is dat paarden veel buiten komen, alleen zie er weinig activiteit als ik er langs kom. Zij hebben ook een binnenbak en een (verlichte?) buitenbak. Vroeger was het echt een manege weet ik nog wel.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 16:16

Marije_1997 schreef:
Stal Koopmans heb ik even snel gegoogled. En zou ik haskerhorne zijn klopt dat? Als dat dezelfde is, ik heb daar veel verschillende verhalen overgehoord. Maar wat ik zie is dat paarden veel buiten komen, alleen zie er weinig activiteit als ik er langs kom. Zij hebben ook een binnenbak en een (verlichte?) buitenbak. Vroeger was het echt een manege weet ik nog wel.

Klopt! is in Haskerhorne, het is wel heel mooi daar, maar de paarden komen vaak alleen buiten. En wat voor verhalen heb je gehoord? want ik kan nergens echt reviews vinden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 16:43

waldo199 schreef:
Marije_1997 schreef:

Klopt! is in Haskerhorne, het is wel heel mooi daar, maar de paarden komen vaak alleen buiten. En wat voor verhalen heb je gehoord? want ik kan nergens echt reviews vinden

Het is echt vlakbij waar ik woon en werk Hahaha. Is prachtig daar. En ik zie alleen maar paarden samen staan de laatste jaren. Vroeger was het een manege (ruim 10 jaar geleden hoor) en deze is failliet gegaan. Heb ook gehoord dat er voor de manege paardjes niet zo goed werd gezorgd. Nu is het dus van iemand anders. Want het heette vroeger altijd de S(h) ethoeve. En nu dus sinds een aantal haar is her dus van iemand anders. Maar van de huidige stand hoor ik eigenlijk niets. Het is daar nu wel een grote bende, vooral als je het vergelijkt met de overburen (bommelstyn). Maar ik denk persoonlijk dat het een prima pensionstalling is. Alleen het is wel aardig uit de richting van lemmer /gaasterland. Stal koopmans zit ook niet heel gek ver van manege de hjouwer, en een rijvereniging. Dat is wel echt ideaal (je zou er te paard heen kunnen).

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 19:14

FriesWytske schreef:
http://www.pensionstalschraa.nl/

Zit je direct bij het bos

Ken de stal erg goed, heb daar lang gestaan. Stal ligt direct aan het bos, goede binnenbak en een erg mooie (onverlichte) 20x60 buitenbak. Wel erg veel muggen/dazen in de zomer. Paarden komen iedere dag buiten maar stal uitmesten en de slowfeeder vullen moet je iedere dag zelf doen, geen uitzondering mogelijk.

Ik weet dat ze alleen nog maar paarden aannemen die in de 24/7 buitengroep komen want ze zijn bezig er een hit actief stal van te maken. De paarden die daar nu nog wel 's nachts op stal staan gaan vanaf september ook mee in de hit actief.

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 19:20

Maeike1979 schreef:
FriesWytske schreef:

Ken de stal erg goed, heb daar lang gestaan. Stal ligt direct aan het bos, goede binnenbak en een erg mooie (onverlichte) 20x60 buitenbak. Wel erg veel muggen/dazen in de zomer. Paarden komen iedere dag buiten maar stal uitmesten en de slowfeeder vullen moet je iedere dag zelf doen, geen uitzondering mogelijk.

Ik weet dat ze alleen nog maar paarden aannemen die in de 24/7 buitengroep komen want ze zijn bezig er een hit actief stal van te maken. De paarden die daar nu nog wel 's nachts op stal staan gaan vanaf september ook mee in de hit actief.

oke!

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 07:44

Manege NOP zit in Bant, misschien is dat iets? Heb geen ervaring daar hoor maar ken mensen die daar wel eens paarden rijden

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:45

Maeike1979 schreef:
FriesWytske schreef:

Ik weet dat het een wat ouder topic is, maar ik ben op zoek naar een nieuwe plek voor mijn paard aan het bos. Nu is er in Friesland niet heel veel keuze volgens mij. Zoek iets waar hij op 24/7 buiten kan, maar wel met inloopstal. Heb je enig idee of dat bij deze stal ook komt? Alleen een schuilstal vind ik niet voldoende.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 14:04

Is Luttelgeest te doen voor je?
Pluisstables.nl

Maeike1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 13:10

Yaffie schreef:
Ik weet dat het een wat ouder topic is, maar ik ben op zoek naar een nieuwe plek voor mijn paard aan het bos. Nu is er in Friesland niet heel veel keuze volgens mij. Zoek iets waar hij op 24/7 buiten kan, maar wel met inloopstal. Heb je enig idee of dat bij deze stal ook komt? Alleen een schuilstal vind ik niet voldoende.

Rare vraag misschien maar wat is het verschil tussen een schuilstal en een inkoopstal? Momenteel hebben ze voor de buitengroep (24/7 al buiten) een stal van ongeveer 6 bij 9 met kniehoog stro erin, hier kunnen ze ieder moment naar binnen als ze dat willen.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 21:58

marionblo schreef:
Is Luttelgeest te doen voor je?
Pluisstables.nl

Hou deze even in mijn achterhoofd, bedankt.

Maeike1979 schreef:
Rare vraag misschien maar wat is het verschil tussen een schuilstal en een inkoopstal? Momenteel hebben ze voor de buitengroep (24/7 al buiten) een stal van ongeveer 6 bij 9 met kniehoog stro erin, hier kunnen ze ieder moment naar binnen als ze dat willen.

Schuilstal is meer een overkapping zonder stro, waar ze even droog kunnen staan. Inloopstal kunnen ze echt naar binnen komen uit de wind en regen en met een lekker matrasje *\o/*

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 22:15

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:50

Marie111 schreef:
Misschien ook een oproep doen in de Facebook groep - Het nieuwe paardenhouden.

https://www.facebook.com/groups/hetnieuwepaardenhouden

Maar ik denk dat het heel lastig gaat worden om deze omgeving wat te vinden.

Eventueel De Witte Burcht in Bant aan het Kuinderbos ook nog een optie?
Daar staan ze zomers 24/7 buiten en winters 's nachts op stal.
Alleen het staat wel te koop.

http://www.dewitteburcht.nl/

https://www.shmakelaars.nl/vrijstaand-w ... 2-te-bant/

Ik ga eens in die groep kijken. Bij witte burcht ben ik vorig jaar eens wezen kijken. Hele mooie plek, maar mijn paard is snel mager en er werd daar niet bijgevoerd, terwijl de weides kaal waren en in de winter werd het hooi afgewogen, daar ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.
Wie weet wat erin komt als het verkocht wordt, maar daar naar toe verhuizen is zeker een risico.

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 18:47

De Witte Burcht staat ook te koop

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:54

marionblo schreef:
De Witte Burcht staat ook te koop

Dat had ik ook al gemeld

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 22:56

Zag op Facebook nog een pensionstalling voorbijkomen in Haulerwijk, maar dat is te ver weg?

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-24 11:05

Oud berichttttttt
Maar weer aan het rond kijken, weet iemand iets?

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-24 11:39

Stal Bastiaan in Rutten

Pensionstal aan Vliegtuigpad in Creil

Stal Vrije paarden in Ossenzijl

Stal De Vries Bantega

Paddock paradise in Bantega

Velvet Stables in Bant (De Witte Burcht)

Al een oproep op Facebook gedaan?

https://www.facebook.com/groups/4346121 ... ?ref=share

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-24 23:23

Marie111 schreef:
Stal Bastiaan in Rutten

Stal De Vries Bantega

Ben je bekend met deze stallen?

Alonzo01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-24 23:47

Is wel wat verder weg msar Stal Breimer in Tjerkgaast?

xLiez

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-24 01:03

waldo199 schreef:
Marie111 schreef:
Stal Bastiaan in Rutten

Stal De Vries Bantega

Ben je bekend met deze stallen?

Stal de vries is geen aanrader, stuur maar pb als je meer wil weten. Stal Bastiaan ben ik ook wezen kijken en zag er leuk uit. Ze komen in de winter helaas amper buiten daarom viel deze voor ons af. Paddock paradise in Bantega ben ik ook geweest, meer dan een jaar terug. Toen zou er gebouwd worden maar er is nog niks helaas. Ze zouden toen die zomer beginnen maar ondertussen zijn we meer dan een jaar verder..

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-24 20:26

Alonzo01 schreef:
Is wel wat verder weg msar Stal Breimer in Tjerkgaast?

Zij zijn qua kilometers prima te doen maar ik begreep dat ze vol zitten en in de winter erg lastig tussen de lessen door te rijden

waldo199

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-24 12:48

Verder niemand?

Tinkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:14