Stalling gezocht omg. Culemborg/Beusichem/Beesd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wiwabalia

Stalling gezocht omg. Culemborg/Beusichem/Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 13:16

Beste bokkers,

Ik ben mij aan het oriënteren voor een andere stal voor mijn merrie.

Wij wonen zelf in Culemborg en op dit moment staat ze ook in Culemborg.

Wat ik zoek:
- Binnen een redelijke straal van Culemborg (als de auto niet beschikbaar is, moet ik met de fiets)
- Nette box met normale afmeting (merrie is 1,68)
- Budget tot ong. 400 eu. afhankelijk van diensten
- Mogelijkheid tot trailerstalling
- Goede rijbak
- basis faciliteiten zoals een wasplaats/zadelkast etc.
- Mogelijkheid eigen voer (alsin brok)
- Volpension i.v.m. drukke baan (uitmesten/binnen-buiten zetten/voeren)

* Extra faciliteiten zijn altijd mooi maar geen must. Als er maar een goede rijbak aanwezig en de basis netjes en in orde.

Ik ben bekend met:
- Stal El Caballo Pasa (huidige stalling)
- Stal den Heuvel
- Stal Rosenboom (gemaild)
- Stal de Kooihoeve (valt denk ik af, komen hier erg weinig buitenen is duurder dan mijn budget)
- Stal paardenheerlijkheid

Hebben er mensen nog tips? Ik sta voor veel open. Zelf mesten is een optie maar liever niet i.v.m. drukke baan en een man met groot eigen bedrijf, sommige dagen kunnen rommelig zijn en dan wil ik de mogelijkheid hebben om een keertje te laten schieten, met de eis dat mijn paard niks tekort komt.

Ik struin elke dag Marktplaats af en blijf googelen maar vind deze regio vrij lastig..

Alvast bedankt.

xMyrnavG

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 13:58

Ik woon in de buurt en ben vaak langs een stal gereden toen ik nog in Culemborg werkte. Je moet wel eerst met het pondje over maar als dat geen probleem is zal ik aankomend weekend even checken hoe die heette :)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-19 14:42

xMyrnavG schreef:
Ik woon in de buurt en ben vaak langs een stal gereden toen ik nog in Culemborg werkte. Je moet wel eerst met het pondje over maar als dat geen probleem is zal ik aankomend weekend even checken hoe die heette :)

Afhankelijk qua prijs (i.v.m. rittenkaarten). Als het met de fiets te doen is (dat zal vooral overdag zijn) wil ik er naar kijken. Ik betaal nu vrij veel dus daar is in te schuiven.

Eventueel privé ergens kan indien zelf mesten en bij vakantie voor elkaar overnemen, maar daar moet de prijs dan ook naar zijn.

lissisanne

Re: Stalling gezocht omg. Culemborg/Beusichem/Beesd

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 19:39

Wellicht op manege ravenswaaij?
Ik stuur je even een PB, ik ben net ook nieuw in Culemborg namelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 20:50

Ik denk dat Marius toch wel een van de betere stallingen in Culemborg is. Is het omdat je volpension wil met mesten?

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-19 09:43

Suzanne F. schreef:
Ik denk dat Marius toch wel een van de betere stallingen in Culemborg is. Is het omdat je volpension wil met mesten?

Qua faciliteiten zeker. Maar ik betaal behoorlijk wat en ik vind de constructie die we hier hebben niet fijn, hij word ook steeds duurder..

Mesten doen ze voor mij. Ik ben nu 405 euro kwijt
Laatst bijgewerkt door C_arola op 13-12-19 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast op verzoek TS

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 20:17

Ik ken alleen manege Ravenswaaij goed. Voldoet aan de eisen van jouw lijstje. Paarden worden goed verzorgd en de bakken zijn prima. Stal de Kooihoeve heeft een vriendin van ons gestaan. Die van haar kwam vaak buiten, als je met anderen binnen/buiten zetten kan regelen was het destijds (paar jaar terug) wel mogelijk om ze vaker/langer buiten te hebben.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 09:41

SusanH schreef:
Ik ken alleen manege Ravenswaaij goed. Voldoet aan de eisen van jouw lijstje. Paarden worden goed verzorgd en de bakken zijn prima. Stal de Kooihoeve heeft een vriendin van ons gestaan. Die van haar kwam vaak buiten, als je met anderen binnen/buiten zetten kan regelen was het destijds (paar jaar terug) wel mogelijk om ze vaker/langer buiten te hebben.

Heb ik geïnformeerd, maar hun hebben alleen boxen vrij op basis van zelf mesten en dat wil ik eigenlijk niet.. mijn moeder woont ook niet om de hoek, dus met vakanties en dergelijke is het prettig dat ik weet dat ze niks tekort komt en elke dag een schoon bed heeft.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:43

Ik wilde zeggen Stal Rosenboom, maar die heb je al gemaild :)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 09:56

Wiwabalia schreef:
SusanH schreef:

Heb ik geïnformeerd, maar hun hebben alleen boxen vrij op basis van zelf mesten en dat wil ik eigenlijk niet.. mijn moeder woont ook niet om de hoek, dus met vakanties en dergelijke is het prettig dat ik weet dat ze niks tekort komt en elke dag een schoon bed heeft.

Dat wist ik niet. Wij komen er alleen voor de manege les (dochter) of op wedstrijd. Snap dat je daar niet voor kiest idd. Wij hebben ons eigen paard ook in volpension (andere kant van het water) en dat is echt fijn als je beiden een drukke baan hebt.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:14

Ik sta op Den Heuvel mocht je nog vragen hebben. Heb het er al 3 jaar goed naar mijn zin.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 10:58

Ik sta op de Paardenheerlijkheid dus mocht je daar vragen over hebben kan je me pb-en.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:01

ProudJustify schreef:

Hier ga ik kijken, dus is zeker een optie. Ervaringen met deze stal hoor ik graag.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:06

November108 schreef:
Ik sta op Den Heuvel mocht je nog vragen hebben. Heb het er al 3 jaar goed naar mijn zin.

Hier ben ik geweest. Zag er netjes en goed uit, echter wel zelf mesten of laten doen (maar dit was erg duur, en gaf de staleigenaresse ook aan om het te ontmoedigen). Volpension is eigenlijk wel een harde eis i.v.m. ook een druk leven naast de paarden. Ik kom 6 keer per week bij mijn paard, dus ben geen persoon die maar 2 of 3 keer per week gaat maar ik wil echt de mogelijkheid bij overwerken/etentjes/vakantie/etc om een keer een avond of dag te laten schieten of voor mezelf om te ruilen zonder dat mijn paard hier de dupe van is.

Vroeger was mijn moeder back-up maar die wonen nu te ver om tijdens een vakantie op terug te vallen, vind dat ik dat niet kan maken.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:08

Wiwabalia schreef:
ProudJustify schreef:

Hier ga ik kijken, dus is zeker een optie. Ervaringen met deze stal hoor ik graag.

Ik heb je een pb gestuurd ;)

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:14

Jessica007 schreef:
Ik sta op de Paardenheerlijkheid dus mocht je daar vragen over hebben kan je me pb-en.

Hier ben ik geweest. Goede stal voor de paarden, maar voor zover ik kon zien was de bak enkel zand? En bij slecht weer heel nat?

Ook gaan wij redelijk wat op pad met het paard (met de trailer) en de weg was nogal hobbel de bobbel.. :o

BETUWE

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:20

Wiwabalia schreef:
Jessica007 schreef:

Hier ben ik geweest. Goede stal voor de paarden, maar voor zover ik kon zien was de bak enkel zand? En bij slecht weer heel nat?

Ook gaan wij redelijk wat op pad met het paard (met de trailer) en de weg was nogal hobbel de bobbel.. :o

Misschien manege de paardesprong in Neerijnen. Is wel iets verder weg, maar er wordt voor je gemest. Voordeel ze hebben een binnenbak.

Jessica007

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:23

Wiwabalia schreef:
Jessica007 schreef:

De bak is bij slecht weer idd wel nat maar het zakt redelijk snel weg. Het oprijlaantje is idd hobbel de bobbel maar wel goed te doen met de trailer. Ik ging ook elke week naar menles. Als je het laantje af bent weet je in ieder geval zeker dat je trailer goed is aangekoppeld en is je paard alvast een beetje los in de spieren :D

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 12:27

Is Zoelen nog te doen voor je? Manege de Lingebrug ken ik ook nog. Geen idee wat de prijzen zijn en hoe het voor de pensionpaarden geregeld is. Maar accommodatie is wel netjes.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 12:35

SusanH schreef:
Is Zoelen nog te doen voor je? Manege de Lingebrug ken ik ook nog. Geen idee wat de prijzen zijn en hoe het voor de pensionpaarden geregeld is. Maar accommodatie is wel netjes.

Dat word helaas te ver, ik heb zelf enkel een fiets nu. Woon en werk in Culemborg dus een auto is best zonde van het geld, wellicht een scooter in de toekomst, maar voor nu afhankelijk van auto partner en eigen fietsje.

Dat maakt mijn zoektocht denk ik ook een stuk moeilijker.

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:32

Wiwabalia schreef:
November108 schreef:

Hier ben ik geweest. Zag er netjes en goed uit, echter wel zelf mesten of laten doen (maar dit was erg duur, en gaf de staleigenaresse ook aan om het te ontmoedigen). Volpension is eigenlijk wel een harde eis i.v.m. ook een druk leven naast de paarden. Ik kom 6 keer per week bij mijn paard, dus ben geen persoon die maar 2 of 3 keer per week gaat maar ik wil echt de mogelijkheid bij overwerken/etentjes/vakantie/etc om een keer een avond of dag te laten schieten of voor mezelf om te ruilen zonder dat mijn paard hier de dupe van is.

Vroeger was mijn moeder back-up maar die wonen nu te ver om tijdens een vakantie op terug te vallen, vind dat ik dat niet kan maken.

Ah ja dat snap ik. Laten mesten komt er idd wel een ruim bedrag bij op, maar wel onder je budget nog toch? De ervaring hier wel is dat stalgenoten elkaar altijd helpen met overwerken en ziektes etc., we helpen elkaar echt onderling. We maken ook een vakantierooster, dan mesten we elkaars stallen ook op basis van vrijwilligheid. En dat gaat echt super!

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 14:50

November108 schreef:
Ah ja dat snap ik. Laten mesten komt er idd wel een ruim bedrag bij op, maar wel onder je budget nog toch? De ervaring hier wel is dat stalgenoten elkaar altijd helpen met overwerken en ziektes etc., we helpen elkaar echt onderling. We maken ook een vakantierooster, dan mesten we elkaars stallen ook op basis van vrijwilligheid. En dat gaat echt super!

Altijd fijn als het onderling werkt, ik vind dat wel lastig omdat ik echt "terror"weken kan hebben op mijn werk, en het is bij ons ook altijd erg druk in de winter, zomers niet. Als ik dan een hele week niet kan, moet ik het ook oppakken voor diegene die het voor mij heeft gedaan, dat lukt niet altijd.
Vaak krijg je dan toch scheve verhoudingen, wat ik volledig kan begrijpen want voor wat, hoort wat. Mesten was 15 eu pd bij jullie, dat word voor 5 dagen per week te gek.

Het kan ook op een dag erg last minute zijn dat ik een dag moet verwisselen of skippen, en dat op de schouders van stalgenoten laten vallen vind ik niet netjes, omdat ik het ook niet altijd voor hun kan terug doen. Daarom voel ik mezelf er prettiger bij als ik op een stal sta waar ik degene die het doet netjes betaal. Dan gebeurt het iedere dag en hoef ik er verder niet naar om te kijken, en hou ik daarnaast meer tijd over om te trainen en tutten.
Laatst bijgewerkt door Wiwabalia op 18-11-19 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

November108

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 14:53

Helemaal logisch :D succes nog met je zoektocht. In de buurt zit inderdaad niet heel veel.

Wiwabalia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-19 14:55

November108 schreef:
Helemaal logisch :D succes nog met je zoektocht. In de buurt zit inderdaad niet heel veel.

En ik dacht dat ik in Utrecht weinig keus had.. was schijnbaar toch verwend want daar is het aanbod een stuk groter.. :+

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 16:57

BETUWE schreef:
Misschien manege de paardesprong in Neerijnen. Is wel iets verder weg, maar er wordt voor je gemest. Voordeel ze hebben een binnenbak.
Heet dat tegenwoordig zo?

On-topic, ik denk dat je al de stallen wel gehad hebt zo'n beetje, of je moet de kaasboerderij een optie vinden?