En help, help.
Ik hoop dat het hier goed staat

Ik heb een probleempje en ik hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Vroeger was ik een hele dappere Dodo op het gebied van springen. Viel ik eraf, hup er gewoon weer op en nog een keer. Maar toch heb ik op de een of andere manier een flinke springangst opgebouwd de afgelopen jaren.
Op de manege waar ik reed werd er een hindernis neer gezet en het enige wat er gezegd werd ''Ga er maar over en blijf zitten''.
En ik had ook een bijrijpaard die als de dood was voor balken dus dat hielp ook niet.
Op dat moment leek het niet zo'n groot probleem. Ik hielt toch niet van springen.
Nu ben ik vorige jaar begonnen aan de opleiding ''Paardenhouderij''. En werd er ineens tussen neus en lippen door tegen je gezegd. Ohja, je moet voor je examen ook een 60 parcours springen.
Hier werd ik best wel benauwd van.. Hoe moet ik dat nou gaan leren in zo'n korte tijd?
Ik had in jaren geen eens balkjes gedraafd. Dat lukt inmiddels aardig, en heb in 2 lesjes op school een inimini kruisje gedraafd.
De andere les had ik een wat gespannen paard onder mijn kont die over die kleine hindernis knalde alsof het een oxer was van 1 meter. Tuurlijk belandde ik in het zand en werd behoorlijk duizelig door een ongelukkige landing.
Weer een deuk in mijn zelfvertrouwen. Ik heb er dus weinig vertrouwen in dat ik in die paar lessen op school 60 cm kan springen eind volgendjaar.
Nu is mijn vraag, is er iemand die in de omgeving van Zuid Groningen/ Noord Drenthe iets van een manege of stal weet, die goed om kunnen gaan met mensen met springangst of lessen geven in springen met duidelijke, rustige begeleiding?
Tips, adviezen, stallen, manege's. Alles is welkom.