Pulserende Massagedeken verhuren?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Is er animo voor het huren van een massagedeken?

Nee, mijn pony/paard heeft dat niet nodig.
23 (36%)
Nee, mijn pony/paard wordt regelmatig behandeld door een masseur/fysio/osteo etc.
14 (22%)
Ja, ik zou mijn pony/paard dan dagelijks 45 minuten onder zo'n deken willen hebben
Geen stemmen
Ja, ik zou mijn pony/paard dan wekelijks 45 minuten onder zo'n deken willen hebben
20 (31%)
Ja, ik zou mijn pony/paard dan maandelijks 45 minuten onder zo'n deken willen hebben
6 (9%)

Totaal aantal stemmen: 63

Equipro

Pulserende Massagedeken verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 15:28

Hoi allemaal,

een stalgenootje van mij heeft een Amerikaanse pulserende massage deken voor haar reining paarden. Mijn grote KWPN-er staat er 1 x per week onder, en heeft er dusdanig veel baat bij, dat ik voornemens ben om zelf zo'n deken aan te schaffen. Binnenkort verhuizen ik en mijn paard, en zal ik van haar deken geen gebruik meer kunnen maken, dus ik ben nu andere opties aan het bekijken!

Paard heeft normaal gesproken een vrij hoge spiertonus, en is gauw gevoelig voor spierpijn op zijn rug. Ook heeft hij een lichte karperrug.

Wanneer hij de deken opheeft, is hij zo ontspannen dat hij met zijn hoofd op de bakrand gaat hangen. Nu hij de deken wekelijks op heeft lijkt ook zijn karperrug te verminderen. Tijdens het rijden merk ik dat hij veel losser is, en makkelijker zijn hals laat vallen.

Ik heb voor hem in het verleden ook wel eens een masseur laten komen, maar dat hat helaas niet hetzelfde ontspannende effect bij hem.
Ook de Bucas Recuptex heb ik in mijn bezit, het enige nadeel wat ik daarvan ondervind is, dat ik niet de tijd heb, om hem 2 uur voor het rijden op te leggen.

Nu heb ik rondgekeken op internet, en al deze dekens (op de Horseware Sportz Vibe na) kosten 4000 /5000 euro.

Ik sta nu in dubio, heeft de Horseware Sportz Vibe dezelfde werking en resultaat als de ActivoMed of HHP dekens?

Ergens wil ik best zo'n dure versie aanschaffen, maar dan wil ik deze wel deels terugverdienen, door andere paarden er ook van te laten profiteren; dus om met de deken op locatie te gaan, of om paarden op onze nieuw stal te laten komen. Hiervoor zou ik dan voor bijvoorbeeld 15 euro, per 45 minuten rekenen.

Uiteraard zal ik ook bij de fabrikant een training/cursus doen, om de deken op de juiste manier te gebruiken.

Links met meer informatie;
https://www.homehealthproducts.nl/producten/anduvet
https://fmbs.co.uk/product/activo-med-combi-pro-rug/

Voor het gemak heb ik er een poll aan gekoppeld, maar alle input is welkom!

Wanneer er geen interesse blijk te zijn, ga ik me eerst verder verdiepen in de Horseware Sportz Vibe of Torpol deken. Als iemand hier op Bokt daar ervaring mee heeft hoor ik het ook graag!

Misschien hebben jullie nog andere opties die ik nog niet weet, of heb je er een te koop voor aantrekkelijkere prijs? Let me know!!

siskeh

Re: Pulserende Massagedeken verhuren? Activo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:37

Ik weet dat die diensten er zeker zijn, ik dénk dat dit alleen werkt als je het op de stal waar je staat kan uitlenen.
Zelf meegaan op locatie is natuurlijk niet handig, voor 15 euro per 45 minuten ga jij niet een al te best uurloon eruit halen.

Hoe vaak zou je de deken zelf willen gebruiken? Want afhankelijk daarvan is het hoe "makkelijk" jij hem ook uit kan lenen.
Persoonlijk zou ik hem voor andere stallen bijvoorbeeld voor een dag/dagdeel verhuren. Maar eigenlijk is dat ook alleen praktisch als dat in de omgeving zit.

Seltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:40

Ik heb zo'n ding al lang eens willen uittesten. Maar of ik het wekelijks zou gebruiken? Geen idee, want ik weet niet hoe mijn paarden er op reageren. Zelfde met de recuptex trouwens, wil ik ook al lang eens testen, maar ineens aankopen vind ik te duur...

Dus een testservice zou ik heel leuk vinden. Dan wel gewoon hier op stal, betaal ik er wat meer voor.

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:42

heb je gedacht hoe de deken schoon te houden? Lijkt me toch wel een dingetje met besmettelijke schimmel of mijt oid.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 15:48

siskeh schreef:
Ik weet dat die diensten er zeker zijn, ik dénk dat dit alleen werkt als je het op de stal waar je staat kan uitlenen.
Zelf meegaan op locatie is natuurlijk niet handig, voor 15 euro per 45 minuten ga jij niet een al te best uurloon eruit halen.

Hoe vaak zou je de deken zelf willen gebruiken? Want afhankelijk daarvan is het hoe "makkelijk" jij hem ook uit kan lenen.
Persoonlijk zou ik hem voor andere stallen bijvoorbeeld voor een dag/dagdeel verhuren. Maar eigenlijk is dat ook alleen praktisch als dat in de omgeving zit.

Daar heb je gelijk in, maar ergens wil ik het wel laagdrempelig houden, ik hoef er niet op te verdienen, maar wil een groot deel van de deken proberen terug te verdienen.

Mijn paard staat er nu 1 keer per week onder, mogelijk dat als ik eenmaal zelf zo'n deken heb, dat het 2 x per week zal zijn.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 15:49

mystery1980 schreef:
heb je gedacht hoe de deken schoon te houden? Lijkt me toch wel een dingetje met besmettelijke schimmel of mijt oid.

Deze dekens zijn prima te wassen, dan hoef je er alleen de panelen en batterijen uit de vakken te halen.

Ik dacht er zelf aan om met een antibacterieel wasmiddel, met hand te wassen, om slijtage te voorkomen.

Laurievc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:52

Seltje schreef:
Ik heb zo'n ding al lang eens willen uittesten. Maar of ik het wekelijks zou gebruiken? Geen idee, want ik weet niet hoe mijn paarden er op reageren. Zelfde met de recuptex trouwens, wil ik ook al lang eens testen, maar ineens aankopen vind ik te duur...

Dus een testservice zou ik heel leuk vinden. Dan wel gewoon hier op stal, betaal ik er wat meer voor.

Voor mij hetzelfde. Heel veel interesse om het eens uit te proberen want ik hoor er meer goede dingen over. :)

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 15:53

Als mijn paard er baat bij zou hebben en iemand zo een deken op stal zou hebben dan zou hij er wel elke week onder mogen.
Als ik hoor dat jouw dier zo ontspannen staat dat zn koppie op de bakrand rust....
Ja zeker dat ik het zou proberen.

GDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 20:14

Equipro schreef:
mystery1980 schreef:

Deze dekens zijn prima te wassen, dan hoef je er alleen de panelen en batterijen uit de vakken te halen.

Ik dacht er zelf aan om met een antibacterieel wasmiddel, met hand te wassen, om slijtage te voorkomen.

Dus na ieder vreemd paard de panelen en batterijen verwijderen, met de hand wassen, drogen, alles weer terug én zelf bij de 45min gebruik op de stal aanwezig geweest te zijn, plus reistijd en vervoerkosten voor 15 euro? Klinkt niet reëel.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-19 22:12

[/quote]
Dus na ieder vreemd paard de panelen en batterijen verwijderen, met de hand wassen, drogen, alles weer terug én zelf bij de 45min gebruik op de stal aanwezig geweest te zijn, plus reistijd en vervoerkosten voor 15 euro? Klinkt niet reëel.[/quote]

Wat zou dan wel een reëel bedrag zijn, zonder mensen af te schrikken? Eventuele reiskosten exclusief...

Anoniem

Re: Pulserende Massagedeken verhuren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:26

Je moet jou deken 334 keer verhuren als je het bedrag eruit wilt hebben. Als je dit telkens moet reinigen en die kost eraf haalt kom je op een 500 keer. Heen en weer en 3 kwartier + poetsen (dus je bent 2,5 uur bezig?) voor €10? Je moet het maar willen. Ik zou per kwartier werken. €10 voor het eerste kwartier en €7.5 voor elk bijkomend. Je kunt kijken naar van die pyjamas voor paarden. Die gaan over het hele lichaam en zijn erg dun en makkelijk te wassen.

wortel115

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 22:55

Ik heb de massage pad van equilibrium besteld. Doet het zelfde en maar aus$500. Dus omgerekend zou dat een 350 euro zijn.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 23:09

Wanneer je na elk gebruik de deken wast, hoe lang duurt het dan voor de deken weer droog is? Zelf gebruik je de deken 2x per week. Hoeveel klanten kun je daarnaast nog meer bedienen?

Lize92

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:03

Vumana89 schreef:
Als mijn paard er baat bij zou hebben en iemand zo een deken op stal zou hebben dan zou hij er wel elke week onder mogen.
Als ik hoor dat jouw dier zo ontspannen staat dat zn koppie op de bakrand rust....
Ja zeker dat ik het zou proberen.

Dit inderdaad :j

Poekkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 00:23

Ik denk dat de vraag hiervoor er zeker is, zou het zelf ook wel doen!

Mijn opmerkingen:
(1) idd wassen is een duur en tijdsrovend grapje als het na elk paard moet

(2) prijs is vrij goedkoop, ik zou iets doen van 7.5 per kwartier en xx vervoerskosten en/of waskosten.

(3) overleg even met je nieuwe stal of zij er problemen mee hebben. Andere paarden zouden daarvoor hier bvb niet welkom zijn op het erf. Verder geldt er hier op stal een regel dat een eigenaar zelf geen les mag geven omdat dat secundaire inkomsten genereert op het terrein en de belastingen hierover moeilijk kunnen doen. Misschien valt dekenverhuur daar ook onder, dat weet ik niet.

eventueel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:35

Stalgenoten van mij hebben samen zo'n deken aangeschaft, ook met het idee het ding te verhuren. Ik wil geen deken van een ander paard op mijn paarden, dus ik heb er nooit gebruik van gemaakt. Bij ons op stal staan een kleine 100 paarden, in het begin is het ding een paar keer verhuurd geweest, maar nu ligt ie te verstoffen. De eigenaren gebruiken um af en toe. Als je paard er baat bij heeft en je kunt het betalen, zou ik het lekker doen. Maar als verdienmodel was het hier in ieder geval geen beste investering.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 09:47

Poekkie schreef:
Ik denk dat de vraag hiervoor er zeker is, zou het zelf ook wel doen!

Mijn opmerkingen:
(1) idd wassen is een duur en tijdsrovend grapje als het na elk paard moet

(2) prijs is vrij goedkoop, ik zou iets doen van 7.5 per kwartier en xx vervoerskosten en/of waskosten.

(3) overleg even met je nieuwe stal of zij er problemen mee hebben. Andere paarden zouden daarvoor hier bvb niet welkom zijn op het erf. Verder geldt er hier op stal een regel dat een eigenaar zelf geen les mag geven omdat dat secundaire inkomsten genereert op het terrein en de belastingen hierover moeilijk kunnen doen. Misschien valt dekenverhuur daar ook onder, dat weet ik niet.

Bij (3) heb je inderdaad een punt, dit zal ik nog eens aankaarten!

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:51

Je hebt toch ook van die vibrerende massage apparaten , misschien is dat een goedkopere oplossing voor eigen gebruik. Ipv zo'n dure deken

Blacksmurf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:55

Heb je ook al eens naar Hippo med gekeken bij Pferd Perfect. Die is een stuk goedkoper en werkt ook prima.

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 09:56

Hoe zie je het voor je om de deken te verhuren?
Rij je jouw regio door met de massagedeken?
Welk prijskaartje wil je er aan hangen?

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 10:05

lovelucydan schreef:
Je hebt toch ook van die vibrerende massage apparaten , misschien is dat een goedkopere oplossing voor eigen gebruik. Ipv zo'n dure deken

Zoals in de OP, al gezegd, heeft bij mijn paard een manuele massage niet het effect van een magnetische puls deken.

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 10:05

Blacksmurf schreef:
Heb je ook al eens naar Hippo med gekeken bij Pferd Perfect. Die is een stuk goedkoper en werkt ook prima.

Bedankt voor de tip!

Equipro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-19 10:06

Rakkie123 schreef:
Hoe zie je het voor je om de deken te verhuren?
Rij je jouw regio door met de massagedeken?
Welk prijskaartje wil je er aan hangen?

Zie OP

Rakkie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:25

15 euro per 45 minuten is echt heel goedkoop.

Wat reken je als reiskosten?
En welk gebied?

MelissaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 12:31

Denk dat een equissage even veel effect heeft, geen risico op schimmel/mijten etc, makkelijk zuiver te houden en goedkoper in aanschaf.