Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
siskeh schreef:Ik weet dat die diensten er zeker zijn, ik dénk dat dit alleen werkt als je het op de stal waar je staat kan uitlenen.
Zelf meegaan op locatie is natuurlijk niet handig, voor 15 euro per 45 minuten ga jij niet een al te best uurloon eruit halen.
Hoe vaak zou je de deken zelf willen gebruiken? Want afhankelijk daarvan is het hoe "makkelijk" jij hem ook uit kan lenen.
Persoonlijk zou ik hem voor andere stallen bijvoorbeeld voor een dag/dagdeel verhuren. Maar eigenlijk is dat ook alleen praktisch als dat in de omgeving zit.
mystery1980 schreef:heb je gedacht hoe de deken schoon te houden? Lijkt me toch wel een dingetje met besmettelijke schimmel of mijt oid.
Seltje schreef:Ik heb zo'n ding al lang eens willen uittesten. Maar of ik het wekelijks zou gebruiken? Geen idee, want ik weet niet hoe mijn paarden er op reageren. Zelfde met de recuptex trouwens, wil ik ook al lang eens testen, maar ineens aankopen vind ik te duur...
Dus een testservice zou ik heel leuk vinden. Dan wel gewoon hier op stal, betaal ik er wat meer voor.
Equipro schreef:mystery1980 schreef:heb je gedacht hoe de deken schoon te houden? Lijkt me toch wel een dingetje met besmettelijke schimmel of mijt oid.
Deze dekens zijn prima te wassen, dan hoef je er alleen de panelen en batterijen uit de vakken te halen.
Ik dacht er zelf aan om met een antibacterieel wasmiddel, met hand te wassen, om slijtage te voorkomen.
Poekkie schreef:Ik denk dat de vraag hiervoor er zeker is, zou het zelf ook wel doen!
Mijn opmerkingen:
(1) idd wassen is een duur en tijdsrovend grapje als het na elk paard moet
(2) prijs is vrij goedkoop, ik zou iets doen van 7.5 per kwartier en xx vervoerskosten en/of waskosten.
(3) overleg even met je nieuwe stal of zij er problemen mee hebben. Andere paarden zouden daarvoor hier bvb niet welkom zijn op het erf. Verder geldt er hier op stal een regel dat een eigenaar zelf geen les mag geven omdat dat secundaire inkomsten genereert op het terrein en de belastingen hierover moeilijk kunnen doen. Misschien valt dekenverhuur daar ook onder, dat weet ik niet.