Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

k_m

Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 21:10

Hallo!

Ik ben opzoek naar ervaringen met bedrijfjes die sierraden maken met paardenhaar. Je vind er heel veel op internet, maar ik vind veel van die juwelen zo bombastisch. Ik zoek eigenlijk echt iets heel fijn, in de vorm van een hoefijzertje of eventueel een C omdat dat de eerste letter was.

Een fijne ring lijkt me ook wel mooi, maar een hangertje vind ik ook een mooi idee.

Ik heb nu een juwelier aangeschreven die veel met de hand maakt, en niet vanuit een standaard model werkt.

Maar misschien heeft iemand hier ervaringen? Ik zoek echt iets fijn en niet té standaard!

MoppieFilou

Re: Waar een écht mooi en fijn paarden sierraad kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:32

Ik lees even mee :) . Vind heel veel van die juwelen ook veel te "lomp" (zeggen jullie dat in NL ook zo? :') ).

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 21:33

MoppieFilou schreef:
Ik lees even mee :) . Vind heel veel van die juwelen ook veel te "lomp" (zeggen jullie dat in NL ook zo? :') ).

Belg hier dus hahaha geen idee maar dat dus idd :+

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:35

Ik ben vandaag naar Baarle Nassau (bij Turnhout) geweest, daar zit http://www.paardenhaarsieraad.nl. Zij zijn van oorsprong edelsmid en hebben veel ervaring met paardenhaar maar ook met goud en zilver.

Ik heb er armbanden en oorbellen laten maken en ben er erg tevreden over. Fijn ook dat je hun atelier kunt bezoeken om alle modellen te bekijken en passen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:42

Ik vind de sieraden op galope.nl heel elegant.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:43

petra8 schreef:
Ik ben vandaag naar Baarle Nassau (bij Turnhout) geweest, daar zit http://www.paardenhaarsieraad.nl. Zij zijn van oorsprong edelsmid en hebben veel ervaring met paardenhaar maar ook met goud en zilver.

Ik heb er armbanden en oorbellen laten maken en ben er erg tevreden over. Fijn ook dat je hun atelier kunt bezoeken om alle modellen te bekijken en passen.

Laat dat nu net bij de deur zijn! Daar ga ik zeker eens een kijkje nemen! :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:44

k_m schreef:
MoppieFilou schreef:

Belg hier dus hahaha geen idee maar dat dus idd :+

Hahaha, jij begrijpt mij dus :') .

k_m

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-19 21:46

Baarle is ook vlakbij kom ik zeker 3 keer in de week dus super tip!!

Het hoefijzer hangertje dat ze hebben is 1 van de weinige dingen die ik tot nu toe wel mooi vond!

Ginny135

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 21:55

Ik heb bij www.makedreamz.nl besteld, hebben ze opvallendere maar ook vrij subtiele sieraden

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:10

petra8 schreef:

Ik heb daar een keer een ring besteld met haren van mijn haflinger. Van de haren die ik had opgestuurd hebben ze enkel de paar donkerder gekleurde haren gebruikt. De rest witte haren kreeg ik, na heel lang wachten, met de ring teruggestuurd. Nu doet de ring echter helemaal niet aan de kleur van de staart van Ilse denken.

Mijn dochter heeft er later een ring van haar overleden paard besteld. Ze stonden ergens op een wedstrijd, hebben de maat van de ringvinger van mijn dochter opgemeten en vervolgens een te grote ring gemaakt. Mijn dochter heeft er nog een mail aan gewaagde, maar er was niks aan te doen. We hebben het wel over een ring van dik 200 euro.

Wendy_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:31

https://www.aviiso.nl/ heb ik vorig jaar een medaillon laten maken van het haar van mijn 3 paarden. Erg tevreden mee en goede kwaliteit.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:38

Horsier

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:40

Sammyoo schreef:
petra8 schreef:

Ik heb daar een keer een ring besteld met haren van mijn haflinger. Van de haren die ik had opgestuurd hebben ze enkel de paar donkerder gekleurde haren gebruikt. De rest witte haren kreeg ik, na heel lang wachten, met de ring teruggestuurd. Nu doet de ring echter helemaal niet aan de kleur van de staart van Ilse denken.

Mijn dochter heeft er later een ring van haar overleden paard besteld. Ze stonden ergens op een wedstrijd, hebben de maat van de ringvinger van mijn dochter opgemeten en vervolgens een te grote ring gemaakt. Mijn dochter heeft er nog een mail aan gewaagde, maar er was niks aan te doen. We hebben het wel over een ring van dik 200 euro.

Wat zonde dat de ring niet Ilse doet denken. Als je nog een plukje haar hebt en je durft het aan om te versturen dan wil ik wel een nieuwe vlecht er in zetten voor je.

De ring van je dochter is ook heel vervelend. Ze zou er eventueel een dun aanschuif ringetje voor kunnen dragen. Dan kan hij i.i.g. niet afvallen.

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:40

Ik heb een armband (veterarmband) laten maken bij paardenhaarsieraad.nl. Hij is echt super fijn en absoluut niet lomp.
Ze zijn niet goedkoop, maar hun werk is prachtig en ze zijn klantvriendelijk. Ik denk dat je bij hun ook terecht kan om iets uniek te laten maken in overleg. :)

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-19 22:43

Ik heb laatst een klein subtiel hangertje besteld bij Aviiso. Super service, werd echt heel goed geholpen met mijne extra wensen, er word heel goed geluisterd, en het voelt echt al fijn, persoonlijk contact.

Het werd ook super mooi opgestuurd.

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:43

Omdat uit de kunst er is om eigen werk te laten zien, verplaats ik dit topic naar ervaringen en diensten.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 19:58

Retjethorse schreef:
Ik heb een armband (veterarmband) laten maken bij paardenhaarsieraad.nl. Hij is echt super fijn en absoluut niet lomp.
Ze zijn niet goedkoop, maar hun werk is prachtig en ze zijn klantvriendelijk. Ik denk dat je bij hun ook terecht kan om iets uniek te laten maken in overleg. :)

Klinkt goed na de negatieve ervaring, die ik hierboven las. Dus ik ga dit topic even volgen.
Heb dit adres ook gezien namelijk op internet en overweeg om een afspraak met ze te maken als we in Nederland zijn, want ik durf niets op te sturen vanuit Frankrijk. Ik heb de staart afgeknipt na overlijden van onze grote vriend, in de hoop dat iemand daar iets dierbaars en moois van kan maken. Dat gaat dus echt niet met de post. Veels te link van en naar Frankrijk.
Dus ik volg dit topic ook even. Baarle Nassau is voor ons met veel familie in Brabant goed te doen, want dan kunnen we het later daar ook op halen.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:12

Pien, mijn moeder kwam van de week ook met dit adres. :j woensdag hebben we Puck ;( moeten laten gaan. En Baarle-Nassau is natuurlijk 1 keer spugen van Breda. Een mooier verjaardagscadeau voor dit jaar kan ik me niet wensen. <3
Ik heb mijn oog laten vallen op een gevlochten armband met gravering.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:18

Ik heb daar een mooie ring laten maken met haar van de staart van Morrie (die de veearts na het inslapen voor me afgeknipt heeft). 2 maanden later de ring opgehaald.

Franciee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:32

Ik heb haar van mijn hond verwerkt in een sieraad van paardenring.nl

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:34

Aangezien ik zelf op edelsmeden zit heb ik zelf een ring gemaakt van 1 staarthaar van mijn overleden paard ..meer kon en wilde ik niet uit de staart halen .. de staart ligt geheel intact mooi gevlochten in de kast bij allerlei dingen van haar ..
De ring is precies geworden zoals ik wilde en me voelde .. rauw , beschadigt en “ kapot “.
En heb haar geboorte steen erop gezet .. een smaragd .
Ben er erg blij mee en het maken van de ring heeft me goed geholpen met het verwerken van het immense verlies ..

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 21:34

Lous schreef:
Pien, mijn moeder kwam van de week ook met dit adres. :j woensdag hebben we Puck ;( moeten laten gaan. En Baarle-Nassau is natuurlijk 1 keer spugen van Breda. Een mooier verjaardagscadeau voor dit jaar kan ik me niet wensen. <3
Ik heb mijn oog laten vallen op een gevlochten armband met gravering.

Mooi cadeau. Sterkte meid met verlies van Puck.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:05

Franciee schreef:
Ik heb haar van mijn hond verwerkt in een sieraad van paardenring.nl

Zij hebben niet echte verfijnde sierraden in het assortiment. Ik heb een hanger laten maken, maar die is toch grover dan ik had gehoopt.

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:10

Sammyoo schreef:
petra8 schreef:

Hier dus exact dezelfde ervaring met hun als jouw laatste verhaal! Ik zit nu dus met een ring waar ik grof geld voor heb betaald en ik niet eens kan dragen! Echt een waardeloos bedrijf

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:12