Ervaringen met Merkzadel?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HorseTimeXL

Ervaringen met Merkzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-19 13:41

Hallo,

Ik kon niet veel vinden hierover. Maar hebbsibds kort een jong paard. Het zadel dat ik erbij kreeg blijkt niet goed te liggen. Ben nu ook direct gestopt met rijden maar ben opzoek naar een zadelmaker. Mijn oog viel ook op Merkzadel uit Lelystad omdat ze ook doen aan inruil.

Zag ook Corrie Stoker voorbij komen en zadelmaker de Besten uit Hierden.

Ik hoor graag van jullie.

Groet
Willemijn

Anoniem

Re: Ervaringen met Merkzadel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 13:47

Ik heb hele fijne ervaringen gehad met Corrie stoker altijd!

Spritz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:11

Ik heb ervaring met 2 zadelmakers die je noemt, maar heb zelf de beste ervaring met Countrymill. Zij zitten in Nijkerk. Volgens mij komen zij niet aan huis, maar ik vond het zeker de moeite waard om erheen te gaan met de pony. Had daarvoor al 3 zadelmakers aan huis gehad zonder echt succes.

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:39

Ik wilde destijds Stoker laten komen, ik heb verschillende mails gestuurd en meer dan 20 keer de voicemail ingesproken maar nooit iets van teruggehoord.. Toen heb ik Den Besten laten komen en daar ben ik ontzettend tevreden over!

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 11:43

Ja klopt ik had haar geappt daar kreeg ik wel reactie op. Heb ook contact net gehad met den Besten. Klonk wel goed alleen ze hebben nieuwe zadels vanaf 1250 en dat is voor mij nu nog te duur (hij is nog behoorlijk in de groei) en tweede hands is maar net natuurlijk wat voor aanbod ze hebben.

Twijfel heel erg. Heb morgen een afspraak staan met Merkzadel.. Twijfel welke ik door zal laten gaan.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:59

Zou gewoon de afspraak van morgen door laten gaan. Weet je direct hoe ze zijn. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Merkzadel.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 14:33

FriesWytske schreef:
Zou gewoon de afspraak van morgen door laten gaan. Weet je direct hoe ze zijn. Ik hoor alleen maar goede verhalen over Merkzadel.

Ja inderdaad dat is waar. Heb nog niet iets negatiefs gelezen, dan dat ze niet heel snel reageren maar dat is bij mij nog niet voor gekomen. Ik wacht morgen inderdaad gewoon af.

Spaansepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 14:57

Merkzadel is in verleden geloof ik regelmatig van naam verwisseld. Door de niet goede recensie’s.
Kom alleen niet meer zo snel op de naam.

Ik zie op Fb ook altijd ene Nancy voorbij komen.

DHIV14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:21

Een collega van mij is tevreden over het merk. Zelf kende ik het eerst niet. Wellicht kun je zelf eens een afspraak maken? Een eerste indruk doet ook altijd al veel.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 15:30

Ja klopt inderdaad. Ja en ik wil eigenlijk voor nu ook een zadel of die kan meegroeien door boom aan te passen etc. of een tijdelijk zadel omdat mijn paard zo jong is en hij nog best mag uitzwaren en meer bespiering moet krijgen en ik denk ik nog geregeld een afspraak moet hebben om te kijken of die goed blijft liggen.

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:34

Het is wel een beetje het onderste qua kwaliteit in de markt. Ik zou ze afbellen.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:35

Gewoon vragen of zo'n service hebben dat je na bepaalde tijd als het zadel niet meer past kan omruilen met evt bijbetalen.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:35

Benzz schreef:
Het is wel een beetje het onderste qua kwaliteit in de markt. Ik zou ze afbellen.

Mag ik weten waar jij deze mening op baseert?

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:41

FriesWytske schreef:
Benzz schreef:

Mag ik weten waar jij deze mening op baseert?

Ervaring, maar hun facebookpagina spreekt ook boekdelen :D

xMalibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:43

HorseTimeXL schreef:
Ja klopt ik had haar geappt daar kreeg ik wel reactie op. Heb ook contact net gehad met den Besten. Klonk wel goed alleen ze hebben nieuwe zadels vanaf 1250 en dat is voor mij nu nog te duur (hij is nog behoorlijk in de groei) en tweede hands is maar net natuurlijk wat voor aanbod ze hebben.

Twijfel heel erg. Heb morgen een afspraak staan met Merkzadel.. Twijfel welke ik door zal laten gaan.

Tweedehands is idd altijd afhankelijk van het aanbod, maar toen ik opzoek was hadden ze echt enorm veel fijne tweedehands zadels! Ik heb een hoop zadels niet eens gepast omdat ze me niet aanspraken maar echt meer dan genoeg keuze, voor alle budgetten

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-19 15:43

rumay schreef:
Gewoon vragen of zo'n service hebben dat je na bepaalde tijd als het zadel niet meer past kan omruilen met evt bijbetalen.

Ja dat hebben ze dat had ik al nagevraagd. Vandaar dat mijn oog op hun viel. Ik denk dat ik ze morgen gewoon laat komen en mocht het mij niet bevallen: ik zit er natuurlijk niet aan vast. Als hun verhaal mij niet aan spreekt dan doe ik het niet en dan laat ik de afspraak van volgende week woensdag met die andere gewoon doorgaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 15:46

Corry Stoker heb ik er ook bij gehad. Vulde ter plaatse het zadel op en keek vervolgens met de ruiter erop weer of het écht pas lag.

Merkzadel ken ik niet uit ervaring. Of ja, had mijn goede A-merk dressuurzadel te koop staan en daar werd echt een schofterig lage prijs voor geboden. Daar is hij dus ook niet naartoe gegaan. :)

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 17:15

Ik lees hier ergens de naam Nancy, voor zover ik weet heeft die niets te maken met Merkzadel, dat is van een Emmelkamp.
Nancy Gulien is van NG zadels.
Ik vind Merkzadel aardig aan de prijs als ik de website bekijk, maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.

Met beiden geen persoonlijke ervaring. Ook niet met Corry Stoker of de Besten.

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 15:40

Hoe ging het TS?

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 16:17

Het ging goed, maar heb wel een schuldgevoel aan over gehouden.. het zadel lag inderdaad zoals een stalgenoot zei totaal niet goed.. toen zij over zijn rug ging zakte die behoorlijk in. Vond de ervaring met Merkzadel erg positief. Ze name heel erg de tijd wat ik fijn vond en legde veel uit. Heb een zadel gevonden, alleen wil eerst zelf kijken of ik hem ergens goedkoper kan vinden haha. Maar werd toch wel even weer met mijn neus op de feiten gedrukt hoe verschil een zadel kan liggen. Hij maakte opeens twee keer zulke grote passen en kon zijn hoofd ook in de draf veel meer naar beneden laten zakken. Haar advies was ook om hem op hoefijzers te zetten omdat hij heel erg gevoelig op het harde liep en ik had al wel een klein beetje het gevoel dat het anders was dan anders maar dacht misschien lag het aan zijn bestiering. Dus baal ervan dat ik achter at soort dingen niet eerder ben gekomen.. maar gelukkig ben ik wel op tijd gestopt met rijden en reed ik in die 5 weken ook nog maar 3 dagen max 30 minuten dus daar ben ik wel heel blij mee. Pff vind het nog best lastig mijn eigen paard. Maar ben wel trots hoe braaf die is geweest al die tijd.

Kiaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:23

Hier slechte ervaring met Merkzadel. Ook veel commentaar op mijn paard gehad. Dit was niet goed, dat was niet goed en zij kwam me redden. Met een kneiterscheef zadel bleek later.
Ik was ook vet onzeker door haar uitgebreide uitleg omdat ik het gevoel kreeg dat ik van alles over het hoofd had gezien. Bleek later toen ik hem door een chiropractor liet checken reuze mee te vallen. Heup en linker ribben vast. Kon net zo goed komen door dat hij heeeeeel graag wil bokken en rennen in de paddock en daarbij een keer is gevallen. Nu gerust en lekker aan het rijden (met mijn oude zadel dat gewoon iets smaller kon en opnieuw is opgevuld).

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-19 22:53

Hmm misschien dat ik dan toch die afspraak met zadelmaker den besten door laat gaan. Viel mij op dat zadelmakerij den besten van te voren ook vroeg wat mijn maat was en lengte en de omvang van mijn paard.

Wat zij liet zien klopte wel. Hij liep sowieso met het nieuwe zadel beter want kon opeens zijn voorbeen zien vanuit het zadel. Maar vond het wel frappant dat zij zei dat die korter liep. 8 weken terug bij de keuring zeiden ze dat hij voor zo snel mogelijk op ijzers mpwsf omdat hij dunne zolen had. Mijn hoef smid vond dat wel mee vallen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 23:02

Volgens mij is die van Merkzadel helemaal geen opgeleide zadelmaker maar iemand die handelt in zadels? Heb er zelf mindere ervaring mee gehad. Inderdaad heel weinig voor je eigen zadel krijgen en niet helemaal eerlijk over de staat van het zadel waar ik interesse in had.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:06

Ik heb sowieso altijd mijn vraagtekens bij professionals die allerlei dingen over een paard beginnen te roepen over fouten of tekortkomingen bij het paard op andere vlakken (afgezien van een osteopaat die zegt dat er eea kan samenhangen met ligging van het zadel).

tijger22

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 09:24

Ooit eens contact gezocht met Merkzadel. Moet erbij zeggen dat het er toen wel een stuk onproffesioneler uitzag nog. Vond het zelf maar vaag contact en ben er toen meegestopt. Als ik nu de website bekijk ziet het er in ieder geval al een stuk professioneler uit. Maarja, je weet het nooit..