Paard bezichtigen maar niemand om mee te nemen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Paard bezichtigen maar niemand om mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 20:04

Hallo iedereen,

Mijn grote droom komt waarschijnlijk uit: een eigen paard!

Nu ga ik a.s. zondag kijken voor een leuke recreatie haflinger maar ik heb geen ervaren iemand om mee te nemen. Zelf heb ik al wat jaren kennis van paarden maar ik zie niet alles.

Is er iemand die weet hoe ik dit het beste kan oplossen? (Het is vlak onder Utrecht dus als iemand heel toevallig kan, enorm graag!).

upendo

Re: Paard bezichtigen maar niemand om mee te nemen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:06

Heb je ook geen vrienden uit de paarden of instructie die eventueel mee kan?

Of iemand zonder verstand van paarden maar die je gewoon kan filmen als je aan het proefrijden ben?

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:08

Waar precies en hoe laat heb je de afspraak? Mag ook via pb hoor.
Misschien kan ik wat voor je betekenen. Ga wel vaker mee paarden kijken

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 20:34

Als je niemand kan vinden wil ik ook wel met je mee. Het klinkt alsof het bij mij in de buurt is.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 21:15

Wat verwacht je van de persoon die met je meegaat?
Het doel van iemand meenemen is namelijk dat die iemand jou kent, jouw manier van rijden en omgaan kent, jouw ervaring kent, jouw situatie kent en dus ook een beetje een idee heeft van wat je zou willen en wat zeker niet.
Een vreemde Bokker heeft deze kennis niet. Dus die zou dan enkel kunnen fungeren als morele steun en een complete mismatch zal die ook wel kunnen achterhalen, maar voor de rest kan er toch niet heel veel nuttige inbreng zijn?
Al snap ik wel dat morele steun juist al voldoende is. :D Eerste eigen paard is spannend.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-19 22:49

Bedankt voor jullie reacties!

Ik verwacht dat iemand met mij mee kijkt om te beoordelen of het paard bijvoorbeeld zuiver loopt en gewoon de lijst met dingen die je moet zien voordat je een paard koopt. Misschien word ik wel veelste verliefd en zie ik het niet helder meer haha. Mijn vriend gaat wel mee maar hij vroeg laatst nog wat een halster was dus daar heb ik qua paardenkennis weinig aan haha.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:51

StillAngel schreef:

Ik verwacht dat iemand met mij mee kijkt om te beoordelen of het paard bijvoorbeeld zuiver loopt en gewoon de lijst met dingen die je moet zien voordat je een paard koopt. Misschien word ik wel veelste verliefd en zie ik het niet helder meer haha. Mijn vriend gaat wel mee maar hij vroeg laatst nog wat een halster was dus daar heb ik qua paardenkennis weinig aan haha.

Ik wil best met je meekijken als instructeur, alleen aankomende zondag kan ik niet. Ik wil wel meekijken naar een filmpje

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 22:58

Tip: Filmpjes maken en je netwerk rondsturen. Daar zie ook zelf achteraf vaak meer op dan ter plekke.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:02

troi schreef:
Tip: Filmpjes maken en je netwerk rondsturen. Daar zie ook zelf achteraf vaak meer op dan ter plekke.

En nog een tip: niet gelijk beslissen. Laat het thuis op je inwerken en bel die mensen later nog op om je besluit te vertellen...

SunnyHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:29

Zou twee keer gaan.

Eerste keer gewoon samen met je vriend: rustig observeren, kijken, “voelen”, borstelen, voor laten rijden eventueel opstappen. Belangrijk om dan te merken: is er überhaupt een klik?
Zonee, dan is het klaar.

Zoja, altijd goed om even een nachtje te slapen, te laten bezinken en dan een tweede bezichtiging te plannen en dan iemand meenemen, die nog niet de roze bril op heeft.

Als je graag iemand mee wil vooral voor de inschatting of het paard gezond is dan zou ik echt voor een dierenarts gaan, voor bijv een klinische keuring.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:45

Dieselpaard schreef:
troi schreef:

En nog een tip: niet gelijk beslissen. Laat het thuis op je inwerken en bel die mensen later nog op om je besluit te vertellen...

Inderdaad. Niet direct beslissen. Even de indrukken laten zakken.
Als de verkoper daarop aandringt, al helemaal!
Filmpje laat zich moeilijker beoordelen, dus daar zou ik niet op afgaan. Maar is als hulpmiddel natuurlijk wel prima.

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:49

StillAngel schreef:

Als vreemde van jou zou ik toch liever niet meegaan, best wel willen om te helpen maar stel, ik geef een positief advies en er blijkt toch iets mis te zijn? Dan zou je dat mij kunnen verwijten en dat is ook best begrijpelijk. Ik zou er mijn handen liever niet aan branden.
Jouw vriend weet misschien niet zoveel van paarden maar hij kent jou wel en kan hij jou misschien in de realiteit houden. Verder is het allerbeste een goede medische keuring van een door jouw gekozen dierenarts. Die ziet meteen of een paard al dan niet rad is.

Hoop dat je jouw droompaard gaat vinden!

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 23:50

Ik woon in Odijk. Stuur mij even een pb! Wellicht kan ik met je mee.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 00:43

Hoe is het gegaan?

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 01:42

Je kunt ook eerste keer zelf kijken of echt gene is wat je zoekt en pas bij de tweede bezoek iemand mee nemen?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-19 22:29

Bedankt voor de interesse! Het ging niet zoals verwacht.. Ik kwam aan en ze keek chagrijnig. Geen probleem opzich maar zodra ze vast stond om te poetsen bleef ze maar luchtzuigen, er zat geen pauze tussen. Later ging ze rijden, schrikkerig uit het niets (hetgeen wat ik echt niet wil) en paard rukte zich los toen ze afstapte. Toen ze stil stond beet ze zich ook meteen vast aan de bakpaal om te luchtzuigen. Chagrijnig met aansingelen enzo.. Dus dat was helaas niets. Heb er niet eens opgezeten want ik wist genoeg.

Vandaag mijn 2de bezichtiging, weer 2 uur heen en 2 uur terug gereden. Paard staakte en moest perse met sporen/zweep gereden worden anders stond ze stil en met geen mogelijkheid vooruit te krijgen. Ze lachte er om en zei dat het was omdat ie eigenwijs en jong was (6 jaar). Liep overigens wel erg mooi als ie eens liep maar staakte erg veel. Ik heb nog niet veel geluk met normale paarden haha.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:45

Nou je klinkt iig hardstikke verstandig dat je deze paarden laat staan!

Zolang je maar een klinische aankoopkeuring laat doen komt het denk ik wel goed met jou. :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:47

Jammer dat het niks was. Rustig verder blijven kijken. Zijn zo veel leuke paarden te koop, ik zou ze ook hebben laten staan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-19 22:58

Pfff, teleurstellend! Het wordt soms mooi voorgesteld en dan kom je daar, soms na idd een lange rit, en dan blijkt het plaatje niet te kloppen.

Ik ben ook op zoek ... Ik vraag 3 correcte gangen. Kom ik na een rit van meer dan 2h ginds en heb ik enkel een paard met telgang gezien. _-:(
En zo kan ik nog wat voorbeelden noemen ...
Ik ga nu naar niets meer kijken tenzij ik een recent filmpje van de 3 gangen ontvang.

Nog veel succes met je zoektocht!

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 22:35

Lieve mensen,

Ik heb er inmiddels 3 bezichtigd en ben heel enthousiast over de 3de, een leuke ouderwetse fjord. Zou iemand op whatsapp kunnen beoordelen hoe hij loopt enzovoort? Ik heb wat filmpjes laten maken.

Ik ga zaterdag voor de 2de keer heen. Als iemand nog mee wil (onder Hoofddorp), heel graag.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:12

Je mag m mij wel sturen hoor! Ik geef mijn nummer even door via pb.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:33

StillAngel schreef:
Lieve mensen,

Ik heb er inmiddels 3 bezichtigd en ben heel enthousiast over de 3de, een leuke ouderwetse fjord. Zou iemand op whatsapp kunnen beoordelen hoe hij loopt enzovoort? Ik heb wat filmpjes laten maken.

Ik ga zaterdag voor de 2de keer heen. Als iemand nog mee wil (onder Hoofddorp), heel graag.

Stuur maar hoor

Maris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-19 23:38

Stuur maar :) ik zit ook in de fjorden dus wellicht kan ik je ergens mee helpen :)

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-19 23:42

Jullie zijn top! Hopelijk wordt dit paard 'm wel maar ik wil er zeker van zijn dat hij goed is. Natuurlijk laat ik hem ook keuren maar een mening is altijd fijn.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-19 13:25

Bedankt allemaal! Door jullie een slechte koop voorkomen.. Achteraf toch niet echt een geweldig paard, plus zomerexceem dus helaas. Ik zoek er gewoon echt een die al buitenritten is gewend en ook niet voor kleine dingen opzij springt. Eentje die ik kan vertrouwen. Best lastig nog!