Pensionstal omgeving Best

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

leonie1988

Pensionstal omgeving Best

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 11:17

Hallo!

Nadat ik alle topics over stallingen in de omgeving van Best heb uitgeplozen heb ik zeker wat ideeën gekregen over goede stallingen. Echter zijn deze topics al een paar jaar oud en er kan veel veranderen in een paar jaar. Dus ik probeer het toch even met een nieuw topic.

Ik ben op mijn gemak op zoek naar een braaf paard. En ik verhuis komend weekend naar Best (de wijk Naastenbest). Ik ben mij dus ook aan het oriënteren op een stalling in de buurt, bij voorkeur maximaal 20 minuten reizen.

Wat ik graag zou willen:
- Veel naar buiten, liefst weidegang. En het zou het fijnste zijn als de stal buiten/binnenzetten regelt ivm mijn werk.
- uitmesten wordt door de stal geregeld
- Veel buitenrijmogelijkheden.
- Op zijn minst een buitenbak, maar liever een binnenbak
- veel recreatieruiters, ik voel me soms al onzeker genoeg :P
- een fijne, gezellige sfeer, liefst een kleinschalige stal
- maximaal €250

Ik heb stal Appelhof in Oirschot al op het lijstje staan, maar ik weet nog niet of ze plek hebben en zij vroegen in 2017 €250, ik weet niet hoe dat nu zit.

Dus bij deze roep ik graag jullie hulp in, alvast bedankt voor de moeite!

Groetjes Leonie

Neroo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:48

Ik sta zelf bij een stal in Waalre, maar is vlakbij de snelweg. Vanuit Best is dat een kwartiertje rijden zegt google.maps.

Bij ons op stal staan ze in de zomer 24/7 buiten, winterseizoen gaan ze overdag naar buiten en 's nachts op stal. We hebben een binnenbak en 2 buitenbakken. 90 % is recreatieruiter en de sfeer onderling is super gezellig! Regelmatig een BBQ, borrelavondjes of mensen blijven in de kantine hangen haha. We betalen 250 pm ( ex krachtvoer ). Eigenlijk voldoet ie aan al je eisen :)

Hieronder een linkje van de stal op marktplaats
https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr
Laatst bijgewerkt door Neroo op 12-02-19 12:15, in het totaal 1 keer bewerkt

YoniB

Re: Pensionstal omgeving Best

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:06

Ik sta op een stal in Veldhoven, het is 18 minuten vanaf jouw wijk zegt Google. Volpension, vrijwel alleen recreatieruiters en een kleine tien minuten stappen naar heel veel bos. We hebben een buitenbak en binnenkort een kleine binnenbak waarin je aan de hand wat kan doen. De paarden staan ongeveer van 8-16 buiten, het hele jaar door.

Als je meer informatie wil stuur me maar een berichtje!

xMvGV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:11

Stal Vermulst in Liempde? Is overigens wel een wat chiquere lokatie dus denk dat die iets meer aan de prijs zijn maar wellicht even informeren?
Schellekens zit ook nog in Best, anders de Rekkendonken, met manege en weet niet of Schoenmakers-van Agt een optie is? Hopelijk zit er iets bruikbaars tussen voor je! :)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:15

Appelhof heeft vast nog plek, ze gooien elke januari 25 euro bovenop de Stal prijs. Houdt er rekening mee dat je paard niet aan de hand naar buiten of binnen wordt gedaan persoonlijk vind ik dat helemaal niks, aangezien de paarden over een hele lap beton gerend komen...
Paarden staan erg veel buiten, ook in de winter en hebben hele grote paddocks dan tot hun beschikking.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 12:56

Stal waar ik sta ligt in Son en Breugel/Nederwetten en is maar 12 tot 15 autominuten vanuit jou (ik woon zelf tegen best aan)

http://www.stalheerendonk.nl/

Ik ken zelf geen betere stal in de buurt, en ken veel stallen in de regio :o
Alle faciliteiten aanwezig en meerendeel recreatieruiters, instructie aanwezig van western, springen tot dressuur, maar ook externe instructie welkom.
Eigen weides of kleine groepjes, in de zometr komen ze van 07:30 tot 17:00 uur 7 dagen pw buiten
en in de winter van 07:30 tot 13:00 uur (alleen op zondag niet)
Iedere dag wordt er gemest, flink stro en kuilgras of hooi naar keuze en binnen en buiten gezet aan de hand.
Bakken worden goed bijgehouden en iedere dag gesleept, buitenrijdmogelijkheden zijn ook divers

Prijzen zijn vanaf 120 euro, ligt aan je keuze stalling

24/7 op de wei met 1 schuilhok buiten 120 meen ik
24/7 met schuilstal binnen 175 euro meen ik
buitenstallen vanaf 240/250?
Binnenstallen 3 x 3 vanaf 260 of 270?
Extra grote binnenstallen 310 (heb ik zelf ivm groot paard)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:00

Stal Nederwetten inderdaad. Al zijn de prijzen voor stallen wel iets hoger dan hierboven geschreven volgens mij ?

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:02

Bedankt voor de reacties al!

Neroo en YoniB pb ik even :)

Ik ga eens zoeken naar de stallen die je noemt xMvGV, ik ken ze nog niet allemaal. Van Schellekens kan ik geen prijs per maand vinden, heb je enig idee hoeveel dat is?

Dankjewel voor de informatie tyleysmiley. Dat los rennen naar de weide lijkt me inderdaad helemaal niets. En als die 25 per jaar erbij klopt dan zouden ze nu op 300 euro moeten zitten. Dat vind ik echt veel te veel.

Bedankt listiglistje, die stal had ik wel al van gehoord inderdaad. Afhankelijk van het paard wat op mijn pad zal komen is dat misschien wel een optie. Zeker het 24/7 buiten is aantrekkelijk qua prijs. Moet je de weides zelf mesten als ze 24/7 buiten staan?

Mondy, bedankt voor jouw reactie. Ik heb jou nog op Facebook omdat ik een paar jaar geleden ook op zoek was naar een stal in de omgeving van Geldrop. Helaas is dat door omstandigheden niets geworden. Sta jij zelf ook op die stal?

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:05

Ik heb vorig jaar een zelfde soort zeoktocht gedaan en raad je aan om gewoon nu bij een aantal stallen te gaan kijken. Het heeft hard geregend de afgelopen dagen en als je overdag gaat zie je meteen hoe ze er allemaal bij staan in de winter.
Ik heb zelf een aantal stallen bekeken en bij sommigen dacht ik echt goh.. Hier wil ik in de winter liever niet staan :). Wat ze ook op websites zetten.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:07

Ja wel zelf mesten en eventueel krachtvoer zelf, staat aleen een hele grote ruifkar met onbeperkt ruwvoer.
Verder mag je wel gebruik maken van alle faciliteiten

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:09

Dankjewel voor je reactie LoveBodin, dat is inderdaad een goed idee. Ik zit alleen nu middenin een verhuizing, en vanwege de afstand (woon nu in Roermond) is dat op het moment nog niet handig. Na volgende week is dat zeker een optie. Ik zou graag een stuk of drie stallen op mijn lijstje willen hebben zodat ik niet voor niets ga kijken. Appelhof staat bijvoorbeeld op mijn lijst, maar kennelijk klopt de prijs op de site niet met de werkelijkheid. Dan hoef ik er dus ook niet heen. Dus eerst even wat meningen van anderen verzamelen, dan ga ik dan kijken :)

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:11

leonie1988 schreef:
Dankjewel voor je reactie LoveBodin, dat is inderdaad een goed idee. Ik zit alleen nu middenin een verhuizing, en vanwege de afstand (woon nu in Roermond) is dat op het moment nog niet handig. Na volgende week is dat zeker een optie. Ik zou graag een stuk of drie stallen op mijn lijstje willen hebben zodat ik niet voor niets ga kijken. Appelhof staat bijvoorbeeld op mijn lijst, maar kennelijk klopt de prijs op de site niet met de werkelijkheid. Dan hoef ik er dus ook niet heen. Dus eerst even wat meningen van anderen verzamelen, dan ga ik dan kijken :)

Ik woonde ook 1,5 uur rijden :). Maar heb er gewoon een dagje stallen kijken van gemaakt.
Ben uiteindelijk bij 4 stallen wezen kijken, kan je in PB wel vertellen wat ik er van vond :).
En veel stallen kan je trouwens gewoon bellen voor prijzen, kost je 5 minuten maar dan weet je wel wat je hebt.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:12

Ja klopt, zodra ik iets beter weet welke stallen er interessant zijn voor mij dan ga ik zeker bellen :) ik ontvang graag een pb van je.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:13

Voor zover ik weet is de Appelhof nog steeds 250, of heel misschien nu 255. Gaan met het contract 5 euro per jaar omhoog, geen 25 voor zover ik weet.

Of de Appelhof je ligt is helemaal aan jezelf. Je mag altijd een pb sturen voor meer informatie, ik heb er 2 jaar gestaan :)

Verder is Schellekens erg duur volgens mij. Ik woon zelf ook in Best maar weet hier verder ook niet heel veel fijne stallen, wij staan nu zelf in Cromvoirt bij de Drunense duinen.

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:15

Vaak betaal je liever een tientje of 20 euro meer als het dan echt goed is,
is mijn ervaring...prijs moet niet het voornaamste zijn maar je paard en de kwaliteit van wat ze te bieden hebben :)

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:18

Ik pb je even Olina :)

Helemaal mee eens listiglistje, maar ergens wil ik wel een grens trekken. Er moet ook nog geld overblijven voor een potje voor geval van nood en dergelijke :)

Ik hoef niet heel veel faciliteiten, daarom vind ik 250 echt de max. Lekker op de wei met een schuilstal is ook al helemaal prima. Mits het paard het daar ook mee eens is ;)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:43

Dressuurstal Schellekens is behoorlijk aan de prijs, echt een stuk boven je budget, heb er zelf eens naar geïnformeerd..

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:44

Ja ik had hun site al bekeken en dat idee had ik al. Ze bieden dan ook wel ongelofelijk veel aan. Maar dat zal zeker niet onder de 250 zijn.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 13:54

Ik weet geen prijzen, ik heb er namelijk alleen een paar keer een paard gehuurd, maar er is Manege Heideros in Vessem. Ik heb in Best gewoond, het was ongeveer een kwartiertje. 5 minuten stappen en je bent op de Oirschotse Heide.

De paarden werden voor zover ik weet elke dag buiten gezet en komen dan in kudde weer naar binnen.

Ze hebben 2 binnenbakken en een buitenbak en veel weide.

leonie1988

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-19 13:59

Ik heb al eerder van deze stal gehoord. Alleen heeft een manege niet mijn voorkeur en ze hebben 95 stallen, dus dat is me echt wat te grootschalig. Qua budget past het net, mits ik een klein paard zou kopen :P anders zit het iets boven budget. Verder een hele goede optie hoor, alleen iets te groot voor mij. :)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:11

het zal wel druk zijn, het scheiend / appelhof heeft net besloten te sluiten naar ik begreep en er is niet veel aanwas aan nieuwe plekken helaas. iets verderop de andere kant op is Uilenbroek in boxtel misschien nog een optie. Dichtbij de kampina (bos en hei) dat is wel een pré
Laatst bijgewerkt door SillyB op 12-02-19 14:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:13

leonie1988 schreef:
Ja ik had hun site al bekeken en dat idee had ik al. Ze bieden dan ook wel ongelofelijk veel aan. Maar dat zal zeker niet onder de 250 zijn.

2 jaar geleden betaalde je daar al 325,-, zal nu iets hoger zijn.

ik sta zelf in steensel waar ik zeer tevreden ben, echter is dit ook ruim boven je budget.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:14

scheiend dicht? dat is jammer, ik vond dat een sympathieke stal. Niet helemaal mijn ding qua faciliteiten, maar wel prettige sfeer.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 14:45

renee16 schreef:
leonie1988 schreef:

2 jaar geleden betaalde je daar al 325,-, zal nu iets hoger zijn.

ik sta zelf in steensel waar ik zeer tevreden ben, echter is dit ook ruim boven je budget.

Nu nog steeds. ;)

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 15:21

Silly, Appelhof die gaat sluiten? Die hebben nog niet zo lang geleden geïnvesteerd in vernieuwingen en stallen bijgezet?