Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
VValar schreef:Is het een 2-jarige, dus geboren in 2017? Of het een hengst of merrie is scheelt ook in welke groep die kan staan.
Ik vraag me af of ie midden in de winter overgeplaatst kan worden in een reeds gevormde groep. Vermoed dat goede opfokbedrijven daar niet zo happig op zijn. Is het mogelijk om hem met een leeftijdsgenoot te zetten en in de groep plaatsen wanneer ze van de zomer weer de weide op gaan? Zo zou ik het aanpakken als die van mij uit de groep moest. Om wat voor gedragsproblemen gaat het?
VValar schreef:Vvanessa schreef:Ze is van 2016.
Dan is ze toch al 3 jaar (of 2,5 op zn minst). Dan kun je ze al prima uit de opfok halen en op stal zetten. Beetje dingen gaan aanleren wat ze in de groep niet leren. Als je dr van de zomer nog het land op wil zetten kan dat altijd nog.
Vvanessa schreef:Ze staat al op pension. Maar heeft van 10 maanden tot 2 jaar alleen gestaan. Ze staat nu 5 maanden op een klein pension. Maar ze geeft problemen aan de hand. Er is niet normaal met haar te lopen. Daar heb ik dus hulp bijgehaald. En zij is nu meerdere malen samen met mij en haar aan de slag gegaan.
En zij adviseerde mij om haar tot het voorjaar, dus een maand of drie vier, in de opfok/kudde te zetten.
GDG schreef:Vvanessa schreef:Ze staat al op pension. Maar heeft van 10 maanden tot 2 jaar alleen gestaan. Ze staat nu 5 maanden op een klein pension. Maar ze geeft problemen aan de hand. Er is niet normaal met haar te lopen. Daar heb ik dus hulp bijgehaald. En zij is nu meerdere malen samen met mij en haar aan de slag gegaan.
En zij adviseerde mij om haar tot het voorjaar, dus een maand of drie vier, in de opfok/kudde te zetten.
Wat ontzettend zonde dat ze alleen heeft gestaan en zo lang! Hoe doet ze het nu in de groep?
Vvanessa schreef:GDG schreef:Wat ontzettend zonde dat ze alleen heeft gestaan en zo lang! Hoe doet ze het nu in de groep?
Met andere paarden onderling gaat het goed. Ze is alleen heel opdringerig en moet ff goed leren waar de grenzen liggen
Cowgirl schreef:Maar zo'n opfok zijn wel in hokjes gezette paarden. Daarmee bedoel ik veulens bij elkaar, jaarlingen bij elkaar, 2 jarge bij elkaar etc.
Beter is een goede plek te zoeken met een gemengde kudde en dan gewoon lekker voor de hele zomer en niet voor 4 maandjes. Paarden hebben ook tijd nodig.
Hoeveel komt ze nu buiten? Want teveel binnen staan kan ook problemen in de hand werken.
Evelijn schreef:Staat ze die paar uurtjes alleen of in een groep? Kan ze straks van het voorjaar langer naar buiten hier met andere paarden?
Om nu een plek te vinden waar ze in een groep staat is nauwelijks te doen.