Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Moderators: C_arola, Nicole288, Coby, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 19:26

Hallo mede bokkers,

Ik heb overal en nergens rond gevraagd voor stallingen. Dit is wat ik te weten ben gekomen (voor d-pony) :

Stal berkmeer (€230,00)
Staan 24/7 buiten alleen s’avonds op stal. hebben een binnen en buitenbak. buitenritten over de dijk, Friezen fokstal. Altijd hooi. voeren 2x per dag. Stal word uitgemest

Manege molendijk (€300,00)
Zomers in paren van twee naar buiten. Andere seizoenen zelf doen. Binnenbak, buitenbak, springtuin. Achter de manege is een schapeneilandje voor buitenritten. Word uitgemest en gevoerd 2x per dag.

Manege de stenen kamer (€315,00)
S’ochtends buiten, binnenbak, twee buitenbakken. Word uitgemest en 3x per dag gevoerd. Gezellig, verderop schapeneilandje voor buitenritten. Alleen na vier uur lessen (door de weeks).

Stal de paardenbloem (€285,00)
Staan minimaal 3 uur buiten. Binnen en buitenbak. Word 1x per week uitgemest. 2x per dag gevoerd. Eindje verderop schapeneilandje

Molendijk, stenenkamer en paardenbloem zitten in 1 straat.

Als jullie nog stallen kennen in hhw, deel ze gerust
(Puur voor informatie)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 19:30

Bij de Steenen kamer hebben ze toch helemaal geen weilanden?

Anders in de omliggende dorpen kijken? Langedijk, Waarland, Alkmaar, Sint Pancras etc.

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 20:09

Bij stenenkamer hebben ze 2 paddocks en 1 overdekte met 7 weilanden ongeveer (niet zo groot)

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:53

wow 2 paddocks.... voor die enorme stal met veel paarden :n

en die weilanden liggen niet naast de manege in elk geval

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 20:57

De weilanden zitten op het terrein aan de achterkant en de manege pony’s staan gezamenlijk in 1 grote

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 20:58

* kijkt op google maps satteliet *

die paar postzegels heten weilanden??? Bij elkaar nog niet eens de grootte van een rijbak! De manege is helemaal omringd met kassen verder.

Arabesk

Berichten: 28681
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Aan de dijk tussen Hoorn en Enkhuizen

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:00

Om de hoek in de bocht van de korteweg zit ook een pensionstal, met genoeg paddocks voor alle paarden en ja alleen een buitenbak en ze hebben veel meer weiland. Geen idee wat 't kost per maand, maar vast een stuk minder en je paard is een stuk gelukkiger.

XxLMMxX
Berichten: 3131
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:08

Praat al over een paar jaar terug.
Toen deden ze elke dag de paarden naar buiten bij de stenen kamer.
Maar was dat hooguit een uurtje, tot een dagdeel.
In de omgeving van Heerhugowaard zijn genoeg stallen waar de paarden dag en nacht naar buiten kunnen. Zit je echt aan Heerhugowaard zelf vast of zijn de dorpen ernaast ook opties? Kijk dan eens in sint Pancras, bergen, koedijk etc.

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 21:34

Ik zit echt aan Heerhugowaard vast omdat ik alles moet fietsen en niet ver kan fietsen.

lianne125

Berichten: 1433
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Schagen

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 21:46

Waar in HHW zit je? Als je in de noord zit is de stal waar ik sta wellicht ook nog een optie. Dat is goed te doen op de fiets. Is een binnenbak een vereiste?

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-19 22:08

Ik woon zelf in stad van de zon, helaas heb ik ooit een verzorgpony gehad in de noord, maar ik kon die afstand niet aan...

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-19 22:10

Arabesk schreef:
* kijkt op google maps satteliet *

die paar postzegels heten weilanden??? Bij elkaar nog niet eens de grootte van een rijbak! De manege is helemaal omringd met kassen verder.



Nou je kan een hoop zeggen, maar bij de steenen kamer staat altijd een hoop buiten itt tot de overkant

Cowgirl

Berichten: 23770
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:05

Caira schreef:
Arabesk schreef:
* kijkt op google maps satteliet *

die paar postzegels heten weilanden??? Bij elkaar nog niet eens de grootte van een rijbak! De manege is helemaal omringd met kassen verder.



Nou je kan een hoop zeggen, maar bij de steenen kamer staat altijd een hoop buiten itt tot de overkant


idd, Daar staan ze zeker een dag deel in de buiten bak(in een groep!)en zomers eigenlijk wel de hele dag op de wei. Alle weidjes zijn met elkaar verbonden en de paarden lopen daar echt prima buiten. Het is dan al bijna een PP. Er ligt een bult zand en in tegenstelling tot alle stallen hier in de buurt staan er ook bomen waar ze onder kunnen schuilen. :) Dus zo'n super slechte plek is het niet.

Stal Strooper (als het nog zo heet)op de hoek schijnt echt een bagger manier te hebben van voeren. Daar zijn een heleboel mensen die ik persoonlijk ken om weggegaan. Zo werd er bv voor 1 okt niet bijgevoerd en als je je paard langer buiten wilde hebben moest je bij betalen 8)7 .

Molendijk heeft echt kleine boxen, amper mogelijk tot buiten en in de zomer op een postzegel. Ik zie daar ook zelden tot nooit paarden buiten.

Paardenbloem ook postzegel paddocks voor de winter, die zijn niet veel groter als de box. Ook 2x per dag kuil vond ik te weinig. Paarden staan dan lang zonder ruwvoer en in de winter veel op stal.
Zomers is het daar prima vertoeven en dan is het wat mij betreft een van de betere stallen, aardige mensen en vooral geen gezeur/geroddel op het erf. Accomodatie is ook prima in orde , ziet er allemaal keurig en goed onderhouden uit. En zomer rijd je vanaf de stal zo het Molendijk gebied in waar je rustig een rondje kunt rijden zonder te vrezen voor je leven.
Ik ben daar heel netjes opgevangen toen het spaak ging bij de stal ervoor.
Maar vanwege mijn oude paard en het te weinig buiten komen in de winter ben ik verhuisd.

Stal berkmeer kom ik ook regelmatig, prima verzorging, eigenlijk nooit zonder ruwvoer, nette pas opgeknapte binnenbak, super buitenbak maar ja geen weiland dus het hele jaar door op de paddock. Paarden mogen hier gelukkig wel los rennen in de bak. Vriendelijke mensen met een groot hart voor de dieren.


Maar heel eerlijk vind ik het kwa stallen echt ruk in HHW en nabije omgeving. HHW is zo enorm gegroeid in woningbouw en wegen dat paard houden niet leuk meer is hier en al helemaal niet als je ook nog graag levend terug wil komen van een buitenritje.
Ik wil ook niet voor niets weg uit deze geasfalteerde polder en als dat niet lukt ga ik hierna geen paard meer houden.

Voor mijn gevoel kan ik je daarom ook niet helpen aan een goede stal die je met de fiets kan bereiken en waar je paard(voornamelijk in de winter) een beetje fatsoenlijk staat...dus min de lichte uren buiten op een paddock waar hij kan rennen en stoeien met anderen zonder 8 uur zonder vreten te staan.
Dan kom je met Stal Berkmeer het dichtsbij. Dat betekend voor jou wel min een half uur op de fiets( of neem een e-bike/brommer)

Dat is gewoon de realiteit hier....helaas. Of uitwijken naar de kust maar elke dag op de fiets naar Bergen of egmond -O-

girlyggirl

Berichten: 3098
Geregistreerd: 06-11-07
Woonplaats: den helder

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 01:32

Nieuwe niedorp ook te ver? Zga onbeperkt voordroog, swinters hele dsg buiteb in paddock zoners op t land. Binnenbak, vol en halfpension, heerlijk rustig.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 02:21

je hebt stal de toekomst toch nog zitten?? heet deze zo?? maar als je in de stad van de zon woont is 't trappel-end in oudkarspel mischien nog iets voor je!
mijn zusje woont namelijk in stad van de zon. die zei dat het op fiets goed te doen was!
ze staan hier in de zomer van 9 tot 7 buiten op weiland en in de winter er dagdeel in goede droge paddocks. goed voerbeleid. 20x60 bak altijd droog en mooi vlak kosten 305 uit mijn hoofd

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110972
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 04:04

Is een scootertje of brommertje aanschaffen geen idee? Dan maak je je zoekgebied al wat groter.

Volgens mij heb je even buiten Obdam ook nog Stal Sijs? Ik weet alleen niet hoe de faciliteiten daar zijn.

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 08:40

Ik ben nog te jong voor een brommer enzo, maar de bus is ook een optie.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:06

_kmbly schreef:
Ik ben nog te jong voor een brommer enzo, maar de bus is ook een optie.

in je profiel staat 18 dus dat klopt niet :o?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 09:25

nou als ik je opties zo lees dan wist ik het wel.....

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:41

Je kan altijd zelf een advertentie zetten. Kleinere stalletjes hebben die zelf niet altijd. Heb je al op mp gekeken?

Susanne

Berichten: 11619
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 16:26

Richting Warmenhuizen heb je nog een aantal stallen, is dat te ver voor je?

_kmbly
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-01-19

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-19 17:24

Ik ga zaterdag bij de paardenbloem kijken, stenen kamer en molendijk.

En warmehuizen is iets te ver

Caira
Berichten: 26090
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:40

_kmbly schreef:
Ik ga zaterdag bij de paardenbloem kijken, stenen kamer en molendijk.

En warmehuizen is iets te ver



Ik zou even wachten met het bij Molendijk kijken tot de quarantaine opgeheven is...

trysteffy

Berichten: 3245
Geregistreerd: 31-05-12
Woonplaats: Zwaag

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 17:46

Ik zou eerder voor berkmeer kiezen dan maar geen weiland maar staat tenminste wel de helle dag buiten met veel eten:)

M_aaike_

Berichten: 367
Geregistreerd: 01-03-05

Re: Kosten van stallingen in Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 18:21

De Hensbroekerhoek misschien een optie.
Ken de stal verder niet en weet ook niet of ze plek hebben. Staan in ieder geval wel altijd paarden buiten.
Ligt achter de stenenkamer in de eerste bocht van de Korteweg.