Gezocht stalling omgeving Leiden - Nieuw Vennep - Warmond

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

HenkSchaats

Gezocht stalling omgeving Leiden - Nieuw Vennep - Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 23:33

Hoi,

Ik ben op zoek naar een pensionstal voor mijn paard in de omgeving van Leiden - Nieuw Vennep - Warmond - Alphen aan den Rijn.

De meeste grotere/bekende stallen ken ik wel, maar ik hoop dat er ergens in deze omgeving nog kleinere privéstallen zijn waar ik geen weet van heb.

Wat ik zoek:
- In de winter overdag hele dag buiten in paddock (liefst met maatje), in de zomer hele dag op de wei (zoveel mogelijk, omdat hij de calorieën kan gebruiken)
- 's Nachts op stal of met uitloop
- Goed ruwvoer (of mogelijkheid tot zelf aanleveren en opslagruimte beschikbaar)
- Goede rijbaan en mogelijkheid tot longeren (buitenbaan is prima, binnenbak is een extraatje)
- Mogelijkheid om eigen instructie mee te nemen
- Omdat ik een drukke baan heb, zoek ik iets waar er gemest wordt en binnen/buiten gezet wordt.
- Een mooie uitrijdmogelijkheid is een mooi extraatje, maar niet noodzakelijk.

Het gaat om een lieve ruin, iets onderdanig, dus grote kuddes zijn geen goed alternatief. Wij rijden recreatief/dressuur, maar geen wedstrijden.

Wie oh wie weet een leuke plek?

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:48

Waar ik sta voldoet aan bijna al je wensen helaas zelf mesten en 1 binnen of buiten zet beurt in de week van alle paarden.(14 groot en 5 shet)
O ja geen binnenbak, stal is in Woubrugge

HenkSchaats

Re: Gezocht stalling omgeving Leiden - Nieuw Vennep - Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 00:20

Ik denk dat dat om de Helena Hoeve gaat? Dat is zeker een leuke plek, maar de binnen/buitenzet beurten is niet te combineren voor mij met mijn werk helaas....

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 08:48

zorgboerderij dier en vriend Vijfhuizen.
Paddock en weidegang, zijn veel buiten en er wordt gemest

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:23

Stal Wassenaar in Noordwijkerhout voldoet denk wel aan je eisen. http://paardenstalling.nl/
Top geregeld en heel veel weidegang. En vanuit stal ongeveer 20 min naar strand Noordwijk.

In Warmond is een kleine pensionstal Pegasus, achter de oude toren.
Daar heb ik ook gestaan en raad ik je zeker af. Klink allemaal mooi maar in praktijk komt daar niets van terecht. M'n paard zou paar uur buiten gezet worden dagelijks, maar werd gewoon nooit gedaan en zelfde paarden van anderen stonden wel altijd buiten. En mesten wordt maar 1x in 2 weken gedaan, stallen zijn trouwens kleiner dan 3x3m. En paarden krijgen er relatief heel veel brok maar amper hooi.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:33

HenkSchaats klopt idd Helena hoeve

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:03

boyca schreef:
zorgboerderij dier en vriend Vijfhuizen.
Paddock en weidegang, zijn veel buiten en er wordt gemest

Vijfhuizen is me net te ver weg, maar bedankt voor je reactie!

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:04

BopjeBo schreef:
Stal Wassenaar in Noordwijkerhout voldoet denk wel aan je eisen. http://paardenstalling.nl/
Top geregeld en heel veel weidegang. En vanuit stal ongeveer 20 min naar strand Noordwijk.

Daar heb ik ook gestaan en raad ik je zeker af. Klink allemaal mooi maar in praktijk komt daar niets van terecht. M'n paard zou paar uur buiten gezet worden dagelijks, maar werd gewoon nooit gedaan en zelfde paarden van anderen stonden wel altijd buiten. En mesten wordt maar 1x in 2 weken gedaan, stallen zijn trouwens kleiner dan 3x3m. En paarden krijgen er relatief heel veel brok maar amper hooi.

Stal Wassenaar zal ik eens opzoeken, bedankt!
Van Stal Pegasus heb ik dat eerder gehoord idd, jammer..

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 20:06

rumay schreef:

Is er geen meerprijs om de diensten “af te kopen”? Klinkt best verwend hihi, ik heb eigenlijk helemaal geen hekel aan stalwerkzaamheden, maar ik red dat echt niet met mijn huidige baan..

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:45

BopjeBo schreef:

In de winter staan ze echt niet lang buiten bij stal Wassenaar... De paddock periode is nu en je paard heeft overdag recht op 1u15m paddock (via een planner in te plannen) en na kwart voor vijf vrij gebruik. Staan ze met een maatje op de paddock, dan hebben ze 2,5u.

Ook de vraag voor geen grote kudde is niet haalbaar. Er zijn twee kuddes, ruinen en merries. Ze krijgen echter wel genoeg land, dus ze staan niet op een kluitje en ook onderdanige paarden kunnen dus gewoon lekker grazen.

Mesten en binnen/buiten zetten kan je laten doen tegen meerprijs.
Er is een weegsysteem met stro, kuil, hooi, vlas en biks en dat gaat per paard met behulp van een persoonlijke code.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 00:01

Bedankt voor je toelichting Danseresje, dat is idd niet wat ik zoek ☹️

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:53

@Danseresje: Klopt in winterperiode is het land dicht, maar dacht dat de wei wel 8 maanden per jaar open was + deel 24/7. Maar er zijn weinig stallen die hele jaar rond weidegang hebben in deze omgeving, grondsoort is daar niet echt geschikt voor. En toen ik daar ooit stond waren er iid wel merries en ruinen gescheiden, maar ook opgedeeld in kleinere groepen, niet allemaal samen.

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:53

BopjeBo schreef:
@Danseresje: Klopt in winterperiode is het land dicht, maar dacht dat de wei wel 8 maanden per jaar open was + deel 24/7. Maar er zijn weinig stallen die hele jaar rond weidegang hebben in deze omgeving, grondsoort is daar niet echt geschikt voor. En toen ik daar ooit stond waren er iid wel merries en ruinen gescheiden, maar ook opgedeeld in kleinere groepen, niet allemaal samen.

Het land is van januari t/m april dicht. Van oktober t/m december is het alleen overdag op het land, 's nachts op stal. Van mei t/m september 24/7 op het land.
Het ging mij echter om de 'eis' buiten in de winter....dat is dus nu 1u15m per paard. Staat ie met een maatje in de paddock, dan is het 2,5u. Dit komt dus bij lange na niet in de richting van wat TS vraagt.
De kleinere koppels zijn sinds 2 jaar opgeheven en het betreft nu 1 merrie-koppel en 1 ruinen-koppel. Ze krijgen wel een aantal weides tegelijkertijd (2 of meer, afhankelijk van oppervlakte land) en daardoor zie je dat alle paarden eigenlijk gewoon rustig kunnen eten, ook de onderdanige.

Daarom mijn antwoord. Ik wilde een duidelijk beeld geven van de paddocktijden en de koppels, gezien TS daar wel specifieke 'eisen' over had neergezet.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:39

HenkSchaats schreef:
rumay schreef:

Is er geen meerprijs om de diensten “af te kopen”? Klinkt best verwend hihi, ik heb eigenlijk helemaal geen hekel aan stalwerkzaamheden, maar ik red dat echt niet met mijn huidige baan..

Op dit moment niet er zijn niet veel mensen die altijd kunnen en stal eigenaar werkt ook gewoon.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:48

Danseresje schreef:
BopjeBo schreef:

Het land is van januari t/m april dicht. Van oktober t/m december is het alleen overdag op het land, 's nachts op stal. Van mei t/m september 24/7 op het land.
Het ging mij echter om de 'eis' buiten in de winter....dat is dus nu 1u15m per paard. Staat ie met een maatje in de paddock, dan is het 2,5u. Dit komt dus bij lange na niet in de richting van wat TS vraagt.
De kleinere koppels zijn sinds 2 jaar opgeheven en het betreft nu 1 merrie-koppel en 1 ruinen-koppel. Ze krijgen wel een aantal weides tegelijkertijd (2 of meer, afhankelijk van oppervlakte land) en daardoor zie je dat alle paarden eigenlijk gewoon rustig kunnen eten, ook de onderdanige.

Daarom mijn antwoord. Ik wilde een duidelijk beeld geven van de paddocktijden en de koppels, gezien TS daar wel specifieke 'eisen' over had neergezet.

Bedankt voor je toelichting. Ik zoek inderdaad iets waar mijn paard de hele dag buiten staat, ook in de winter.

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 18:50

Is er geen meerprijs om de diensten “af te kopen”? Klinkt best verwend hihi, ik heb eigenlijk helemaal geen hekel aan stalwerkzaamheden, maar ik red dat echt niet met mijn huidige baan..[/quote]

Op dit moment niet er zijn niet veel mensen die altijd kunnen en stal eigenaar werkt ook gewoon.[/quote]

Dat had ik al eens begrepen idd. Jammer!

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:07

Goldenway Stables in Woubrugge en de Country stables in Wassenaar wellicht?

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 15:38

TurdusMerula schreef:

Bedankt voor je reactie. Van de Golden Way Stables weet ik dat ze niet de hele dag buiten staan in de winter, volgens mij alleen de tijd dat je hem zelf in een paddock zet..

Staan ze in Wassenaar de hele dag buiten? En wordt het binnen/buiten zetten gedaan?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 17:35

Ik denk dat er heel weinig stallen zijn waar je volpension staat en ze de hele dag buiten komen. (of sowieso al, dat laatste...) :/

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-18 20:02

TurdusMerula schreef:
Ik denk dat er heel weinig stallen zijn waar je volpension staat en ze de hele dag buiten komen. (of sowieso al, dat laatste...) :/

Gat in de markt, zou je denken toch?

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 23:59

Ik denk van niet, want blijkbaar raken deze stallen ook vol. En meer paarden is meer geld...

Maar ik tel sowieso niet mee met dit soort dingen, mijn paard staat helemaal nooit op stal.

Steppe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 09:54

Als je een stal hebt volpension en hele dag buiten hangt er ook meteen een ander prijskaartje aan zeker in de gezochte regio.

Gelukkig bij ons wel hele dag buiten maar dan wel zelf mesten enzo.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:12

HenkSchaats schreef:
TurdusMerula schreef:

Bedankt voor je reactie. Van de Golden Way Stables weet ik dat ze niet de hele dag buiten staan in de winter, volgens mij alleen de tijd dat je hem zelf in een paddock zet..

Staan ze in Wassenaar de hele dag buiten? En wordt het binnen/buiten zetten gedaan?

Nee bij CS in Wassenaar staan ze niet de hele dag buiten. Ze hebben wel 2 kleine dag&nacht groepjes in een paddock met grote in/uitloopstal. Ook hebben ze een aantal in/uitloop boxen met eigen verharde paddock.
De andere paarden komen met de paddockservice buiten. Onderling is natuurlijk te regelen dat de paarden buiten de service tijden extra buiten komen.

Ik ben nog geen volpension tegen gekomen in deze regio met dusdanige bodem dat ze in de winter de hele dag buiten komen -O-
Privéstallen daargelaten natuurlijk.

Anne.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:17

Ik heb een tijdje op een privestalletje in Abbenes gestaan, precies wat jij omschrijft (alleen dat mesten en binnen/buitenzetten werd dan vaak onderling geregeld. Weet niet hoe dat nu is daar.) De stal is volgens mij overgenomen en gaat nu verder onder de naam AVDV Paardrijles.
Ik ken het dus alleen onder de vorige beheerder, toen was het echt perfect. :j

HenkSchaats

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-18 23:36

rumay schreef:
Als je een stal hebt volpension en hele dag buiten hangt er ook meteen een ander prijskaartje aan zeker in de gezochte regio.

Gelukkig bij ons wel hele dag buiten maar dan wel zelf mesten enzo.

Dat prijskaartje vind ik te overwegen intussen... Extreme prijzen uitgezonderd natuurlijk