Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
BopjeBo schreef:Stal Wassenaar in Noordwijkerhout voldoet denk wel aan je eisen. http://paardenstalling.nl/
Top geregeld en heel veel weidegang. En vanuit stal ongeveer 20 min naar strand Noordwijk.
In Warmond is een kleine pensionstal Pegasus, achter de oude toren.
Daar heb ik ook gestaan en raad ik je zeker af. Klink allemaal mooi maar in praktijk komt daar niets van terecht. M'n paard zou paar uur buiten gezet worden dagelijks, maar werd gewoon nooit gedaan en zelfde paarden van anderen stonden wel altijd buiten. En mesten wordt maar 1x in 2 weken gedaan, stallen zijn trouwens kleiner dan 3x3m. En paarden krijgen er relatief heel veel brok maar amper hooi.
BopjeBo schreef:Stal Wassenaar in Noordwijkerhout voldoet denk wel aan je eisen. http://paardenstalling.nl/
Top geregeld en heel veel weidegang. En vanuit stal ongeveer 20 min naar strand Noordwijk.
In Warmond is een kleine pensionstal Pegasus, achter de oude toren.
Daar heb ik ook gestaan en raad ik je zeker af. Klink allemaal mooi maar in praktijk komt daar niets van terecht. M'n paard zou paar uur buiten gezet worden dagelijks, maar werd gewoon nooit gedaan en zelfde paarden van anderen stonden wel altijd buiten. En mesten wordt maar 1x in 2 weken gedaan, stallen zijn trouwens kleiner dan 3x3m. En paarden krijgen er relatief heel veel brok maar amper hooi.
BopjeBo schreef:@Danseresje: Klopt in winterperiode is het land dicht, maar dacht dat de wei wel 8 maanden per jaar open was + deel 24/7. Maar er zijn weinig stallen die hele jaar rond weidegang hebben in deze omgeving, grondsoort is daar niet echt geschikt voor. En toen ik daar ooit stond waren er iid wel merries en ruinen gescheiden, maar ook opgedeeld in kleinere groepen, niet allemaal samen.
HenkSchaats schreef:rumay schreef:HenkSchaats klopt idd Helena hoeve
Is er geen meerprijs om de diensten “af te kopen”? Klinkt best verwend hihi, ik heb eigenlijk helemaal geen hekel aan stalwerkzaamheden, maar ik red dat echt niet met mijn huidige baan..
Danseresje schreef:BopjeBo schreef:@Danseresje: Klopt in winterperiode is het land dicht, maar dacht dat de wei wel 8 maanden per jaar open was + deel 24/7. Maar er zijn weinig stallen die hele jaar rond weidegang hebben in deze omgeving, grondsoort is daar niet echt geschikt voor. En toen ik daar ooit stond waren er iid wel merries en ruinen gescheiden, maar ook opgedeeld in kleinere groepen, niet allemaal samen.
Het land is van januari t/m april dicht. Van oktober t/m december is het alleen overdag op het land, 's nachts op stal. Van mei t/m september 24/7 op het land.
Het ging mij echter om de 'eis' buiten in de winter....dat is dus nu 1u15m per paard. Staat ie met een maatje in de paddock, dan is het 2,5u. Dit komt dus bij lange na niet in de richting van wat TS vraagt.
De kleinere koppels zijn sinds 2 jaar opgeheven en het betreft nu 1 merrie-koppel en 1 ruinen-koppel. Ze krijgen wel een aantal weides tegelijkertijd (2 of meer, afhankelijk van oppervlakte land) en daardoor zie je dat alle paarden eigenlijk gewoon rustig kunnen eten, ook de onderdanige.
Daarom mijn antwoord. Ik wilde een duidelijk beeld geven van de paddocktijden en de koppels, gezien TS daar wel specifieke 'eisen' over had neergezet.
TurdusMerula schreef:Goldenway Stables in Woubrugge en de Country stables in Wassenaar wellicht?
HenkSchaats schreef:TurdusMerula schreef:Goldenway Stables in Woubrugge en de Country stables in Wassenaar wellicht?
Bedankt voor je reactie. Van de Golden Way Stables weet ik dat ze niet de hele dag buiten staan in de winter, volgens mij alleen de tijd dat je hem zelf in een paddock zet..
Staan ze in Wassenaar de hele dag buiten? En wordt het binnen/buiten zetten gedaan?