Animo nieuw kleinschalige pensionstal Brabant.

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

steefian

Animo nieuw kleinschalige pensionstal Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:12

Zal een beetje vaag blijven, omdat het allemaal ook nog goed in gang gezet moet worden;)

Ik wil kijken of ik de mogelijkheid heb om een kleinschalige pensionstal in Brabant te gaan overnemen.
Het plaatje is nog niet rond maar om in ieder geval vast een beeld te krijgen voor mijn bedrijfsplan wil ik weten of hier animo voor is.
Nu is mijn vraag aan jullie, zijn er mensen hier op bokt die in de omgeving van ""Wouwse plantage"" nog behoefte hebben aan een meer exclusieve pensionstalling. Binnenbak, buitenbak, poetsplaats, weidegang etc.

Betreft:
20 luxe grote boxen incl mesten
8paards stapmolen
Binnenbak 20x40 (agterberg) met regenistalatie
Buitenbak 30x60 (agterberg)
Paddocks
Longeerkraal
Weiland
Poest/spuitplaats (warm en koud)
Solarium
Zadelkasten
7 voerbeurten op een dag (4x ruwvoer, hooi of voordroog) en 3x kracht voer.
Of en ieder krijgt een baal hooi/voordroog per maand om zelf te bepalen)
uiteraard kan er bijgekocht worden)
*Extra ruwvoer per voerbeurt kan absoluut, maar dit tegen kleine meersprijs)
2 toiletten en een douche voor evt grooms of als je lekker nat bent geregend tijdens een buitenrit.
Parkeerplaats per stal

Ook wil ik een buitenzet service aanbieden tegen kleine vergoeding per maand voor geintereseerde.
Ik wil kijken of de mogelijkheid er is om bij iedere stal een eigen paddock te realiseren zodat ze heel de dag of naar behoefte eigenaar buiten kunnen staan.
Weidegang zolang het weer het toelaat, ik vind het belangrijk dat ze zoveel, zovaak en zolang mogelijk buiten kunnen staan.

Ook wil ik Hengsten toelaten omdat ook hun een goede stal verdienen en er veel hengsten in de sport lopen of lekker genieten van een oude dag.

Zou er evt animo zijn om nog een pensionstalling erbij of zijn er al genoeg in deze omgeving???
En wat zouden jullie evt wensen te betalen voor de faciliteiten die ik aanbied?
Graag wil ik all in bedragen opkrijgen :D
En evt meerdere ideeen, wat jullie aantrekkelijk zouden vinden :D

Dan kan ik dit alemaal opnemen in een bedrijfsplan en kijken of het mogelijk is dit te realiseren.

Groetjes!

Moos99

Re: Animo nieuw kleinschalige pensionstal Brabant.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 14:41

Klinkt alsof de stal zo ongeveer alles zal hebben wat iemand nodig heeft! Ik woon wel in Brabant maar niet specifiek die omgeving, maar ik denk dat er opzich altijd wel animo is voor een goede nieuwe stal. Hou er rekening mee dat (gelukkig) paarden wat natuurlijker houden steeds meer een opkomend iets is en mensen steeds bewuster worden dat paarden lekker veel naar buiten moeten. Das voor mij bijvoorbeeld een hele harde eis! Je zegt dat je weiland hebt, maar is dat genoeg om 20 paarden weidegang te bieden jaar rond? En als dit niet gaat in de winter, komen de paarden dan alsnog de hele dag op de paddocks? Een dagdeel buiten betekend 20 uur binnen namelijk.

Ik zou voor dit allemaal denk ik rond de 300 euro over hebben en dat zijn ook zo een beetje de gemiddelde prijzen denk ik in de omgeving voor een stalling met binnenbak etc.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-17 14:48

Hoi,

Dank je wel voor je bericht!
Ja klopt, vandaar mijn intentie van een ''soort'' luxe Dressuur/pensionstal waar de paarden lekker buiten kunnen overdag.
Omdat ik toch wel heel veel om mij heen zie dat de paarden een beetje ''wegkwijnen'' door de gehele dag op stal te staan.
Ipv maar een halfuur op de paddock als het druk is.
Er is tot nu to 1.5hc weiland maar ik kan erbij pachten tot 4hct.
Het is wel de bedoeling indd dat de paarden in principe de gehele dag de paddocks opgaan, mits de eigenaar dit zou willen.
Iedere stal zal een eigen paddock ter beschikking krijgen waar ze opgaan na de eerste voerbeurt in de ochtend en de andere voerbeurten daar krijgen.
Paddocks zullen ong de breedte krijgen van een stal en 2x de lengte.
Alleen twijfel ik nog over zand of verhard, of 50/50

Voor mij is het ook een absolute must dat ze lekker naar buiten kunnen.

En zou het beter zijn om all in te geven of de eigenaren een baal a 450KG per maand te geven zodat dit zelf te bepalen is?

Iig bedankt, ik ga het opschrijven :D

Mrijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:38

Ik denk dat er in de directe omgeving behoorlijk wat van dergelijke stallen zitten. In de praktijk zitten de verschillen vaak in het aantal uur dat ze effectief buiten kunnen (in een paddock van 3 x 6 meter vind ik weinig meerwaarde tov binnen. Mijn paard moet kunnen rennen en met een vriendje kunnen spelen en groomen. Ik verwacht dan een ruime paddock of winterweide met onbeperkt hooi), de kwaliteit en hoeveelheid van het ruwvoer, het stalonderhoud en uiteindelijk de sfeer die je neer weet te zetten. Wordt het een dressuurstal met een vaste instructeur of mag je je eigen instructie meenemen? Sta je open voor suggesties van je klanten, hoe ga je om met regelrechte zeurpieten en juist mensen die zelden komen? En wat heb je zelf te brengen aan kennis, kunde en inzicht?

Gaat het om een spul dat je zou kunnen huren? Dan heb ik wel en idee welk spul dat is en ik heb daar ook de huurprijs van rond horen gaan. Ik denk dat het onmogelijk is daar echt iets rendabels van te maken.

Ik zou er max 350 euro per maand voor over hebben als mijn paard echt de hele dag op een ruim perceel met minimaal 1 vriendje kan staan het onbeperkt hooi krijgt.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:43

Er zitten in regios Roosendaal en Bergen op Zoom sowieso meer van dergelijke luxere stallen.

Ik denk te weten welk object je op het oog hebt, prachtig spul. Maar het staat al meerdere keren te koop/ te huur de laatste jaren dus ik zou er een beetje voorzichtig mee zijn.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 23:55

Als ik het goed begrijp, is het de bedoeling dat ze in (naar mijn mening kleiner paddocks komen, en niet zozeer op de wei?

Je wei nu is groot genoeg voor zo'n 5 - 6 paarden, maar je hebt 20 boxen. Als alle 20 (te zijner tijd) de wei op zou moeten, is die 4 ha toch wel nodig...

Als het alleen paddocks zou zijn, zou ik er persoonlijk niet voor kiezen.

Wanneer het absolute minimum 8 uur per dag buiten is, in groepsverband, ook in de winter en bij slecht weer, en onbeperkt ruwvoer, zou ik er 250 euro per maand voor over hebben, inclusief buitenzet service.

Maar goed- ik houd meer van zoveel mogelijk buiten. Mijn paard staat nu constant buiten, met mogelijkheid hem binnen te zetten, ook even met zweetdeken om goed te drogen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 20:49

Begrijp ik nou goed dat de paarden een hele dag op een uitloopje staan van 6 x 3 meter? Daar kunnen ze dus een luchtje scheppen, maar met 2 drafpassen zijn ze aan het eind. Dat is toch geen luxe, da's dierenmishandeling :(

Mutskke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-17 21:50

Ik snap het stukje extra ruwvoer per voerbeurt tegen meer prijs niet. Je voert een paard toch naar behoefte. Krijgt iemand met een paard wat te dik is dan korting?

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:22

Chubby schreef:
Begrijp ik nou goed dat de paarden een hele dag op een uitloopje staan van 6 x 3 meter? Daar kunnen ze dus een luchtje scheppen, maar met 2 drafpassen zijn ze aan het eind. Dat is toch geen luxe, da's dierenmishandeling :(

Ik vind dat geen dierenmishandeling, de ervaring die ik heb op een pension stal is dat ze de hele dag binnen op stal staan, dan vind ik een uitloopje van 6x3 een beter idee.
En als er ruimte mocht zijn dan komen er absoluut grotere paddocks waar ze de hele dag kunnen staan in groepjes met ruwvoer maar dat moet wel haalbaar zijn met de ruimtes die je hebt.
Laatst bijgewerkt door steefian op 10-11-17 14:29, in het totaal 1 keer bewerkt

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:25

lisa_sjouke schreef:
Ik snap het stukje extra ruwvoer per voerbeurt tegen meer prijs niet. Je voert een paard toch naar behoefte. Krijgt iemand met een paard wat te dik is dan korting?

Je voert inderdaad ook naar behoefte van een paard, dat zou gebeuren aan de hand van 4x een ruwvoerbeurt van 3.5 a 4 kilo (En hier in de omgeving (Rotterdam) is 3 keer per dag ruwoer de max).
Niet dat ik zou afwegen, ik weet ong wel hoebeel 4 kg is.
Maar er zijn mensen die graag hun paard nog een beetje extra wil geven, dit zou dan gaan om +/- 2.5kilo extra per voerbeurt per keer. maar voor niks gaat de zon op.
Nee want die zijn niet verplicht om extra erbij te nemen en het doen met 4x 3 a 4kilo per dag.

EN om scheve gezichten te voorkomen omdat de ene dan meer krijgt dan de andere kan het tegen een kleine vergoeding. Anders krijg je van ik betaal hetzelfde maar dat paard krijgt zoveel meer dan de mijne.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:29

Mijn ervaring met pensionstallen in deze regio is absoluut niet dat ze binnen staan en juist veel buiten komen.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:32

Even wat dingen die mij dwars zitten:
- waarom gaan ze niet gewoon de hele dag de wei op? Je hebt straks 20 stallen dan is die 4ha genoeg om ze de hele dag zomer en winter buiten te houden.
- waarom niet van een deel van de 4ha paddocks maken zodat ze ook bij slecht weer lekker met vriendjes kunnen spelen.
- die uitloopjes zijn leuk voor ‘s nachts of na een hele dag buiten spelen.
- 4 voerbeurten is wat veel voor de eigenaar, waarom niet de hele dag onbeperkt aanbieden in slowfeeders. Zowel in de wei als in de stal/paddock

Edit:
Ik zie dat je uit de randstad komt dan is het beleid sws al heel anders als hier. Brabant en omgeving komen de paarden gemiddeld 8 uur per dag op de wei. Vandaar dat we daar allemaal zo op stuiteren. Dat klinkt voor jou misschien als raar en veel. Maar het is hier echt heel normaal. Ook vind ik 4 kilo echt heel weinig per voerbeurt dat is zo op. En een meer prijs betalen voor meer voer :'). Mijn paard kreeg 12 kilo per 4 voerbeurten en dat vond ik al aan het minimum. Ik denk dat de verschillen die jij gewend bent een beetje botsen met het beleid dat wij hier gewend zijn.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:40

Lau schreef:
Even wat dingen die mij dwars zitten:
- waarom gaan ze niet gewoon de hele dag de wei op? Je hebt straks 20 stallen dan is die 4ha genoeg om ze de hele dag zomer en winter buiten te houden.
- waarom niet van een deel van de 4ha paddocks maken zodat ze ook bij slecht weer lekker met vriendjes kunnen spelen.
- die uitloopjes zijn leuk voor ‘s nachts of na een hele dag buiten spelen.
- 4 voerbeurten is wat veel voor de eigenaar, waarom niet de hele dag onbeperkt aanbieden in slowfeeders. Zowel in de wei als in de stal/paddock

- Omdat ik het land niet kapot laat lopen als het erg slecht weer is in het najaar / winter.. Aangezien er ook eigenaren zijn die hun paarden op beslag hebben.
- Dat zou inderdaad ook een optie kunnen zijn indd, ik zou gewoon even moeten kijken met de ruimte die evt beschikbaar is. Maar dat ze buiten komen de gehele dag is voor mij ook een must hoor.
Maar ik heb uit ervaring dat er eigenaren hun ''dure'' sportparden liever niet in groepsverband hebben ivm kans op blessures (Dat is op mijn oude pension heel erg geweest namelijk en op een stal waar ik gewerkt heb)
- Dat zou ook een optie kunnen zijn indd maar je moet ook rekening houden met paarden die onderdanig zijn naar andere en niet in de buurt kunnen/mogen komen van het hooi.
(vandaar de 4 voerbeurten zodat ze niet de gehele dag zonder staan, wat de kans weer vergroot tot maagzweren)
De eigenaar zelf zou niets hoeven doen, het zou een All in worden, dus alleen met je paard bezig zijn, dingen rondom worden gedaan, zoals voeren en mesten.

Wat ik nu allemaal opschrijf dat zijn mijn ervaringen met pension stallen in de omgeving waar ik woon

Edit*
Haha ja inderdaad, maar ik houd mijn paarden nu ook zo natuurlijk mogelijk. Kunnen zelf kiezen of ze binnen of buiten willen met zo goed als onbeperkt hooi.
Ik snap dat het een beetje gek overkomt soms maarhet is bij ons inderdaad heeeeel anders dan in brabant.
Vandaar dat ik wilde kijken of het een beetje haalbaar is om de luxe van een pension te bieden met het natuurlijk houden van.

Ja ik snap het, bij ons was het 3x3.5 kilo hooi per dag, dus 12 klinkt ineens zo heel veel haha.\\MAar de opties die gegeven worden neem ik uiteraard mee. Als ik honger heb pak ik ook wat te snaaien hahah

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:44

Ik denk dat je je misschien een beetje verkijkt op het verschil tussen stallen in de regio Rotterdam ( waar je nu zit begrijp ik?) En de regio noord brabant...
Hier is het eigenlijk heel normaal dat de paarden vrijwel de hele dag naar buiten gaan...een paddock van 3x6 is dan echt klein te noemen als ze daar de hele dag in zouden moeten staan.
Je hebt natuurlijk overal mensen voor en zeg ook niet dat je je stal niet vol zou krijgen...maar denk dat er veel meer vraag is naar stallen waarbij het natuurlijk houden van paarden gecombineerd kan worden met de sport..waarbij paarden dus erg groot deel vd dag de ruimte hebben om buiten te staan op wei en in (kleine) kudde en onbeperkt ruwvoer krijgen..dat in combinatie met goede faciliteiten en voor een redelijke prijs heeft meer kans ( maar is mijn inzicht..misschien denken anderen daar anders over..)

Edit: zie je bericht hierboven nu pas...als je zorgt voor goed begaanbare zeer ruime (zand)paddocks of tracks, ook in de winter dan wordt de kans op animo al veel groter denk ik
Laatst bijgewerkt door Vleddertje1 op 10-11-17 14:48, in het totaal 2 keer bewerkt

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:45

Hun dure “sportpaarden” doen eerder gek als een keer een groepje in gaan en een keer naar buiten komen. Dan krijgen ze sneller een blessure als dat ze gewend zijn om in een groep lekker buiten te spelen. Dat gek doen waar ze zo bang voor zijn gebeurt met opgekropte energie die ze niet kwijt kunnen. Maar als ze die energie altijd kwijt kunnen hebben ze dat probleem niet. Daarom doen sportpaarden die veel buiten komen het ook zo goed en zijn minder sensibel en heet.

Edit:
Als jij natuurlijk wil aanbieden dan zal je toch moeten gaan kijken naar een padockparadise of iets in die trant. Zo kun je doormiddel van tracks, een combinatie tussen wei en daddock zelf bepalen waar de paarden zomer en winter lopen.
En als jij meerdere voer punten hebt dan regelen de paarden onderling zelf wel waar ze eten. Onderdanige paarden kunnen dan op een ander punt eten en drinken als de dominantie paarden. Als je uit de stad komt ben je dat kudde gedrag niet gewend. In de stad is het een luxe om een paard te hebben. Maar dat gepamper van alleen staan en bijna geen sociaal contact zorgt juist voor blessures. Mijn paard staat zijn hele leven al in een kudde en heeft nergens last van. De groep regelt zich zelf. Daar hoef jij echt niet mee te bemoeien.
Laatst bijgewerkt door Lau op 10-11-17 14:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:51

Wellicht ook iets om rekening mee te houden, dat de prijzen in de randstad vaak hoger liggen dan hier in de buurt.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:52

Vleddertje1 schreef:
Ik denk dat je je misschien een beetje verkijkt op het verschil tussen stallen in de regio Rotterdam ( waar je nu zit begrijp ik?) En de regio noord brabant...
Hier is het eigenlijk heel normaal dat de paarden vrijwel de hele dag naar buiten gaan...een paddock van 3x6 is dan echt klein te noemen als ze daar de hele dag in zouden moeten staan.
Je hebt natuurlijk overal mensen voor en zeg ook niet dat je je stal niet vol zou krijgen...maar denk dst er veel meer vraag is naar stallen waarbij het natuurlijk houden van paarden gecombinerrd kan worden met de sport..waarbij paarden dus erg groot deel vd dag de ruimte hebben om buiten te staan op wei en in (kleine) kudde en onbeperkt ruwvoer krijgen..dat in combinatie met goede faciliteiten en voor een redelijke prijs heeft meer kans ( maar is mijn inzicht..misschien denken anseten daar anders over..)

Haha ja dat blijkt inderdaad wel hoor.
Ja klopt, in Rotterdam. En hier gaat het er heel anders aan toe, de manier van paarden houden dan bij jullie.
Bij ons komen ze soms ff en halfuurtje in de paddock of een halfuurtje in de bolen of onder de man en daarbij houd het op.
Ik heb de stap toen genomen om een stuk grond te huren bij iemand en er 2 stallen op te knallen, paddock en kleine track aan te leggen en de rest land.
Maar de pest is dat wij veen grond hebben dus dat word heeeeeeel erg drassig in de winter als er maar een beetje regen valt, maar dat valt niet te vergelijken met grond bij jullie.
ja dat was ook wel de bedoeling indd, faciliteiten van een luxe stal en de paarden buiten.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:56

Charaz schreef:
Wellicht ook iets om rekening mee te houden, dat de prijzen in de randstad vaak hoger liggen dan hier in de buurt.

Absoluut,
Niet schrikken maar ik betaalde 375,00 3x4mtr box
Bestond uit:
125 Kale stalhuur
125 Gebruik faciliteiten
125 Overige diensten zoals voeren en mesten.
Extra hooi per voerbeurt: 27.50 (Maar mijn shet stond er ook bij in stal)

Dienst:
Buiten zetten paddock: 1.50 buiten en 1.50 weer naar binnen (stond hij een halfuur buiten) Maakt 3.00
Stapmolen: Heen 1.70 en terug ook 1.70. Maakt 3.40
Op de wei zetten: 3.50 heen en 3.50 ook weer terug. Maakt 7.00

10 minuten warm water koste een euro.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 14:58

steefian schreef:
Vleddertje1 schreef:
Je hebt natuurlijk overal mensen voor en zeg ook niet dat je je stal niet vol zou krijgen...maar denk dst er veel meer vraag is naar stallen waarbij het natuurlijk houden van paarden gecombinerrd kan worden met de sport..waarbij paarden dus erg groot deel vd dag de ruimte hebben om buiten te staan op wei en in (kleine) kudde en onbeperkt ruwvoer krijgen..dat in combinatie met goede faciliteiten en voor een redelijke prijs heeft meer kans ( maar is mijn inzicht..misschien denken anseten daar anders over..)

Haha ja dat blijkt inderdaad wel hoor.
Ja klopt, in Rotterdam. En hier gaat het er heel anders aan toe, de manier van paarden houden dan bij jullie.
Bij ons komen ze soms ff en halfuurtje in de paddock of een halfuurtje in de bolen of onder de man en daarbij houd het op.
Ik heb de stap toen genomen om een stuk grond te huren bij iemand en er 2 stallen op te knallen, paddock en kleine track aan te leggen en de rest land.
Maar de pest is dat wij veen grond hebben dus dat word heeeeeeel erg drassig in de winter als er maar een beetje regen valt, maar dat valt niet te vergelijken met grond bij jullie.
ja dat was ook wel de bedoeling indd, faciliteiten van een luxe stal en de paarden buiten.

Braband heeft volgens mij zandgrond of klei grond. Zand is het hele jaar door goed te doen je loopt natuurlijk wat kapot maar niet alles. Klei is erg rottig en word drassig en gaat snel kapot. Maar ook dat is met de juiste balans goed te houden. Door bijv een track aan te leggen die tevens als pad dient voor in en naar de wei. Dan lopen ze de ingang niet kapot. Maar ook het gebruik van een deel paddock en een deel wei is het goed te houden.

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 14:58

Lau schreef:
Hun dure “sportpaarden” doen eerder gek als een keer een groepje in gaan en een keer naar buiten komen. Dan krijgen ze sneller een blessure als dat ze gewend zijn om in een groep lekker buiten te spelen. Dat gek doen waar ze zo bang voor zijn gebeurt met opgekropte energie die ze niet kwijt kunnen. Maar als ze die energie altijd kwijt kunnen hebben ze dat probleem niet. Daarom doen sportpaarden die veel buiten komen het ook zo goed en zijn minder sensibel en heet.

Edit:
Als jij natuurlijk wil aanbieden dan zal je toch moeten gaan kijken naar een padockparadise of iets in die trant. Zo kun je doormiddel van tracks, een combinatie tussen wei en daddock zelf bepalen waar de paarden zomer en winter lopen.
En als jij meerdere voer punten hebt dan regelen de paarden onderling zelf wel waar ze eten. Onderdanige paarden kunnen dan op een ander punt eten en drinken als de dominantie paarden. Als je uit de stad komt ben je dat kudde gedrag niet gewend. In de stad is het een luxe om een paard te hebben. Maar dat gepamper van alleen staan en bijna geen sociaal contact zorgt juist voor blessures. Mijn paard staat zijn hele leven al in een kudde en heeft nergens last van. De groep regelt zich zelf. Daar hoef jij echt niet mee te bemoeien.

Klopt, daarom heb ik ook iets voor mezelf gezocht, want was pension helemaal zat.
Mn bolle werd helemaal niet vrolijk ervan, en zeker niet omdat ik ruim 40 uur in de week werk.
Ben blij dat ze nu lekker kunnen ravotten, rennen en spelen.

Sta er nu een kleine 7 maand maar heb mn kudde al flink uitgebreid haha.

Ja dat zou ook nog een optie zijn, moet zeggen dat een Paddockparadise toch absoluut mijn voorkeur heeft.

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:02

Ik betaalde op vorige stal 210 euro voor volledige dag weidegang snachts stal met voldoende ruwvoer 2x daags brok..winter overdag paddock met 3x daags ruwvoer en evt stapmolen ( binnen + buitenbak) alles incl..dus binnen/buiten zetten mesten en voeren....

Alleen effe om verschil aan te geven qua prijzen..

steefian

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-17 15:07

Vleddertje1 schreef:
Ik betaalde op vorige stal 210 euro voor volledige dag weidegang snachts stal met voldoende ruwvoer 2x daags brok..winter overdag paddock met 3x daags ruwvoer en evt stapmolen ( binnen + buitenbak) alles incl..dus binnen/buiten zetten mesten en voeren....

Alleen effe om verschil aan te geven qua prijzen..

Ja kan je nagaan wat een verschil he.

Ik was, als ik veel moest werken ruim 450 euro kwijt.
Want ik wilde ze 2x per dag op de paddock hebben, is maar een uurtje bij elkaar maar dan nog.
Kostte me klauwen met geld haha.

Nu zit ik aan de 220, dat is stal, hooi, stro en heel de dag buiten.

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:10

Ik betaalde 250, dan had je all inclusief dus je hoefde echt niks zelf te doen.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:12

Je ambities klinken goed. Als je ook nog een grote groeps paddock zou hebben in de winter, waarbij eigenaren dus de keuze krijgen voor alleen of in de groep, is dit een stal die ik zeker zou overwegen.
Ik betwijfel echter of het financieel rendabel zal zijn om dit allemaal aan te bieden in een relatief goedkope regio, denk dat er in brabant weinig mensen zijn die meer dan 300 per maand aan stalling willen betalen.
Daarnaast betwijfel ik de haalbaarheid qua werk, 7 keer per dag voeren, mesten en binnen/buiten zetten is een hoop werk, zeker als je ook nog paddocks moet gaan mesten. Je werkt 40 uur in de week, dus dan wil je denk ik iemand inhuren voor het werk? Dan kom je weer terug bij de vraag of het rendabel is.

Akke_sSpring

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-17 15:15

Misschien even ter vergelijk. Ik sta in de omgeving van Eindhoven.
Stal 3,5 x 4
Onbeperkt hooi/voordroog (word gevoerd door de stalhouder en ik kan bijpakken indien ik dit nodig acht)
Binnen/buiten zetten
1 binnenbak (ongeveer 36x18)
2 buitenbakken met rijverlichting. (1 van 20x40 en 1 van 24x40)
Warm en koud water op de afsluitplaats (twee plaatsen)
Kantine met thee/koffie/ranja/warme chocomel
Poetsplaats voor twee/drie paarden
Buiten diverse poetsplaatsen
De stalhouder voert hetgeen de eigenaar klaar zet aan krachtvoer, ochtend en avond.
Paarden staan van ongeveer mei tot en met oktober 24/7 op het land, daarbij word onbeperkt hooi gevoerd. In de wintermaanden staan ze als de wei dit toelaat (nu nog steeds) overdag op het land en 's nachts binnen. Anders in een paddock die deels verhard is.
Paarden staan in groepen van max 6 paarden.
Ik betaal 230,-