Op zoek naar manege omg. Rotterdam

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Urbiezira

Op zoek naar manege omg. Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-16 19:24

Dag bokkers!

Ik ben mij er van bewust dat er redelijk wat te vinden is in de zoekfunctie, maar toch heb ik nog niet een antwoord op mijn vraag. Ik ben sinds September student in Rotterdam en woon samen met mijn vriend in de omgeving van Blaak.

Ik mis de paarden ontzettend, en daarnaast zou mijn vriend graag willen beginnen met paardrijden. Nu vind ik het best moeilijk om een goede manege hier in de buurt te vinden, die bereikbaar is met het OV: ik en fietsen gaan namelijk door ziekte helaas niet geweldig samen. Een scooter wordt wellicht een optie, maar dat zijn weer extra kosten bovenop de kosten van het paardrijden die wij liever vermijden.

Ik rij sinds ik 6 ben en heb ook 7 jaar mijn eigen pony gehad. Ik heb dus ervaring buiten maneges om, en zou het liefst op een manege rijden waar ik verder kan ontwikkelen. Mijn vriend heeft echter vrijwel geen ervaring, en hij is niet Nederlands, waardoor de privelessen in ieder geval in het Engels zouden moeten zijn.

We zijn al langs geweest bij de Rotterdamsche Manege, maar dat was niet echt mijn stijl. Verder heb ik Hillegersberg in het vizier, maar die is met het OV niet te doen, en aangezien fietsen geen optie is, zijn we dan gebonden aan een scooter of auto. Verder las ik net wat over Filip Dros, wat voor ons te doen is met het OV, alleen vernam ik dat ze daar niet naar buiten gaan, wat ik toch wel leuk zou vinden.

Eventueel is op een privépaard lessen ook geen probleem, uiteraard tegen betaling. Het is echter wel belangrijk dat mijn vriend ook kan lessen, dat heeft echt wel prioriteit. Mocht iemand weet hebben van zo'n constructie, dan hoor ik het ook graag!

Wie heeft er voor mij de gouden tip? :D

Ineke2

Re: Op zoek naar manege omg. Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 18:46

Bereikbaar met het OV is manege Schanswijk Ruiters in Rotterdam.
Misschien is Manege Lansbergen aan het lage bergse bos nog te doen?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-16 21:24

@Ineke2: Manege Lansbergen is voor ons helaas te ver weg, omdat er ook een flink stuk lopen in zit, dus die valt af. Schanswijk Ruiters is echter goed te bereiken vanuit ons huis, en ook qua prijs wel toegankelijk! Ze hebben niet veel informatie op hun website, maar daar ga ik zeker wel een keer een kijkje nemen, hartstikke bedankt voor de tip!

Verder kwam er nog een tip via PB binnen over Prometheus Ruitersport, dus mocht iemand daar meer over weten hoor ik het ook graag.

(Grootschalige maneges vallen overigens voor mij zeker niet per definitie af, mits ze niet van de "oude leer" zijn, in de trant van 'geen gelul kop in de krul'.)

Iemand verder nog ideetjes? :D

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 17:41

Is er niet nog iemand die in Rotterdam rondhobbelt en daar wat over wil delen? :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:44

Manege Hillegersberg is wel te bereiken met ov. Laatste stukje lopend afleggen, 7 minuten schat ik in.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 17:47

Volgens 9292 OV is het 20 minuten lopen, het laatste stuk, als ik van mijn huis naar daar ga. Ligt misschien de ingang ergens anders dan waar het adres aangegeven staat op de kaart?

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:13

Ik zou het een keer uitproberen.
20 minuten lijkt me veel hoor.
Dan gebruik je die test reis gewoon om er eens rond te kijken.

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:02

Manege prinsenmolen?

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:04

Chardon zou je kunnen proberen, daar stopt een bus voor de deur

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:42

rien10 schreef:
Ik zou het een keer uitproberen.
20 minuten lijkt me veel hoor.
Dan gebruik je die test reis gewoon om er eens rond te kijken.

Bushalte Bosweg. Is volgens 9292 10 minuten lopen. Had ik redelijk ingeschat he? ;)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-16 22:28

@Rien10 potdikkie, je hebt gelijk! Die verbinding is een keer in het half uur bij mij vandaan, en die had ik dus over het hoofd gezien tussen alle opties! Is daarmee nog steeds een uur weg, maar toch weer terug op het lijstje zo! Top, dankjewel! :D

@palousa_boy: Chardon is ook zeker nog een optie, op 40 minuutjes weg!

@nienke39 Prinsenmolen had ik geheel overheen gekeken in mijn eerste zoektocht, maar die ligt ontzettend gunstig voor mij! Het ligt dicht bij de universiteit, en vanuit de universiteit is het op de fiets voor mij een afstand die nog wel te doen is. En, ik heb als back-up altijd nog het OV! Die gaat zeker hoog op het lijstje!

Iemand wellicht meer infor over Prinsenmolen? Kan op hun website niet gigantisch veel vinden.

Edit: beetje zoeken op Prinsenmolen op bokt levert niet heel veel goeds op, dus meer informatie zou ik heel graag hebben. Natuurlijk gaan we ook gewoon een kijkje nemen, maar een beetje info kan nooit kwaad. ;)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 08:30

Prinsenmolen schijnen de lessen opzich wel goed te zijn, maar ik vind het zeker geen paardvriendelijke manege. Net als Schanswijk ruiters trouwens al heeft die wel verbeteringen doorgevoerd.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 08:44

@Ineke2 oei, dat is jammer :/ in welk opzicht zijn ze niet paardvriendelijk volgens jou?

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 09:05

Manege willemshof, is denk een halfuurtje reizen met OV vanaf jou woonplaats.
Echt een super manege, fokken grotendeels allemaal hun eigen manege paarden (waaronder ook afstammingen met jazz, johnson, charmeur om het voor een gevorderde ruiter leuk te maken)

Verschillende instructrices, hele fijne accommodatie en ik loop er al langere tijd rond als pension klant en ben nog steeds super tevreden.

nienke39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 11:00

@urbiezira....ga eens een keer kijken zou ik zeggen....het is niet heel groot 2 grote bakken....de lessen zijn wel goed....

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 12:52

@Dnieze: Willemshof krijgt een vinkje in al mijn eisen, loop er helemaal warm van! Is alleen dik een uur met het OV, helaas niet maar 30 minuutjes, dus we zullen heel zorgvuldig moeten kijken of het een optie is, op de een of andere manier.

@nienke39: ik ben zeker van plan te gaan kijken, we houden een lijstje bij met opties en waar we als eerste langs willen gaan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 12:56

Prometheus is niet te bereiken met het OV.. Da's echt best een endje lopen nog vanaf een eventuele bus/trein halte.. En ik kan het weten want ik heb een keer van Delft naar Overschie moeten lopen omdat m'n fiets ermee genokt was :+

Is Rotterdam een must? In Schiedam zit ook nog een manege, weet niet of ze ook volwassenen lessen hebben omdat ik niet weet of ze alleen ponies hebben :') Stal mate & copain is dat geloof ik.

Verder zijn veel maneges zijn echt rampzalig toegankelijk met het OV..

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 13:07

@Gast3289: dankje voor de info! Goed om te weten. En nee, Rotterdam is geen must, maar een uur reizen met het OV is toch echt wel het allerhoogste wat ik kwijt wil zijn aan tijd, tenzij er iets heel bijzonders aan het einde van dat uur staat. Ik zal de stallen die jij opnoemt ook even opzoeken!

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 15:11

Ik heb jaren op de Prinsemolen gereden maar die zijn niet echt goed voor de paardjes. Ze hebben genoeg liefde voor ze maar een deel staat in stands en ze komen echt nooit buiten. Lesgevers die ik had hadden nooit vergunningen ervoor.

Capelse Manege een optie of te ver?

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 15:50

Capelse Manege is eventueel te doen, ja. Dat raad je aan?

We gaan zo direct even kijken bij Prinsenmolen, zodat we meteen weten of die van de lijst af kan of niet.

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:30

Anoniem schreef:
Prometheus is niet te bereiken met het OV.. Da's echt best een endje lopen nog vanaf een eventuele bus/trein halte.. En ik kan het weten want ik heb een keer van Delft naar Overschie moeten lopen omdat m'n fiets ermee genokt was :+

Bus 40 stopt op de rotterdamseweg voor scheepswerf boxce en vanaf dat punt is het 3 minuten lopen naar prometheus.

Scamander

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-16 16:48

Van de maneges waar ik ervaring mee heb (Hillegersberg, Prinsenmo,en, Rotterdamsche, Capelse) raad ik die het meeste aan.
Paardjes staan in grote stallen, sommige stallen staan meerdere paarden in (is de stal ook gewoon groot genoeg voor), ze verzorgen de beestjes goed en ze komen vaker buiten dan het gemiddelde manegepaard in Rotterdam.

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-16 17:04

Ben net bij Prinsenmolen geweest, maar dat is niet voor mij :n

Nu nog over op het lijstje zijn de Capelse, Hillegersberg en Willemshof, en dan eventueel nog Schanswijk of richting Delft.

Met een beetje geluk kunnen we er morgen nog eentje bezoeken. :)

Urbiezira

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 15:49

Zojuist bij de Capelse Manege langs geweest en daar mijn eerste les aangevraagd! Ziet er heel netjes uit, paarden staan er goed bij, mensen zijn aardig...ik heb er een fijn gevoel bij!

Iedereen bedankt voor alle hulp en suggesties!

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:58

Urbiezira schreef:
Ben net bij Prinsenmolen geweest, maar dat is niet voor mij :n

Nu nog over op het lijstje zijn de Capelse, Hillegersberg en Willemshof, en dan eventueel nog Schanswijk of richting Delft.

Met een beetje geluk kunnen we er morgen nog eentje bezoeken. :)

Ben benieuwd of je een kijkje gaat nemen bij Willemshof.
Zeker een kijkje waard :)

Morgen is er een groot sinterklaas feest georganiseerd op stal :) met allemaal leuke activiteiten