Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
amke1305 schreef:PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Grote teleurstelling dus. De website ziet er beter uit dan de paarden....
Nieuwe rit geboekt bij Lok. Kleine groep ruiters, blije goed verzorgde paarden. Zelf poetsen en opzadelen en ruim 2 uur gereden. In stap, draf en (ren)galop op strand in het bos en in de duinen. En een volwassen begeleidster. Topavond gehad
amke1305 schreef:PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Nieuwe rit geboekt bij Lok. Kleine groep ruiters, blije goed verzorgde paarden. Zelf poetsen en opzadelen en ruim 2 uur gereden. In stap, draf en (ren)galop op strand in het bos en in de duinen. En een volwassen begeleidster. Topavond gehad
Doortje92 schreef:amke1305 schreef:PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Dat klinkt niet heel best! Ik heb wel al gehoord dat de buitenritten inderdaad gegeven worden door vakantiekrachten wat mij eigenlijk niet zo fijn lijkt.
annekeremers schreef:Ik herken helemaal niet wat Amke1305 schrijft. Ik heb zelf ook bij Puur Terschelling gereden, met heel veel plezier, en zoals zij omgaan met dier, mens en natuur: daar kan menig paardenbedrijf nog een voorbeeld aan nemen. De paarden zien er allemaal prachtig, gezond en goed verzorgd uit. Ook zijn ze ontzettend lief, braaf en betrouwbaar. Natuurlijk hebben ze weleens een plekje: wij hebben toch ook weleens een zere vinger, schaafwond of pijnlijke knie? Het gaat erom hoe je ermee omgaat en het verzorgt en dat doen ze daar super.
Ook matten ze de paarden niet af maar zorgen ze er juist voor dat zowel de paarden als mensen puur kunnen genieten van het samenzijn, samen rijden en de geweldige natuur die Terschelling te bieden heeft. En het is daar juist niet aankomen, rijden en wegwezen: je komt eerder om met elkaar de paarden te verzorgen en klaar te maken en ook na het rijden doe je dit gezamenlijk. Het team is heel vriendelijk en iedereen is gecertificeerd (ruiterbewijs). Het gaat er niet om hoe oud je bent, het gaat erom wat je kwaliteiten zijn en hoe je dit overbrengt op gasten en paarden. Bovendien heeft Puur Terschelling allerlei kwaliteitscertificaten zoals KPW (KeurmerkPaardenWelzijn) en het veiligheidscertificaat van Stichting Veilige Paardensport en dat is niet voor niets.
Kortom, ikzelf ben het totaal niet eens met Amke1305 en ik hoop dat ze deze 'klacht' besproken heeft met het bedrijf en het niet alleen hier heeft geuit.
Doortje92 schreef:amke1305 schreef:PUUR terschelling vooral NIET doen. Paarden met singelwonden, drukplekken van het zadel en een paar met zwaar doorgezakte ruggen. 'Gevorderdenrit'. In 2 uursrit 4x klein drafje en 2x heel even galop op strand. Rit wordt begeleid door een 15jarige (!) jongen.
Dat klinkt niet heel best! Ik heb wel al gehoord dat de buitenritten inderdaad gegeven worden door vakantiekrachten wat mij eigenlijk niet zo fijn lijkt.