Gezocht instructie volgens Klassieke rijkunst regio Limburg

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Zuidpool29

Gezocht instructie volgens Klassieke rijkunst regio Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 18:45

Hallo,

Vanwege verschillende redenen - waaronder completer trainen, afwisselender trainen en grote interesse in het (beter) leren van verfijnde rijkunst- ten behoeve van het welzijn van mijn paard ben ik op zoek naar een instructeur/instructrice Klassieke Rijkunst.

Ik zoek iemand die gediplomeerd is in de Klassieke Rijkunst inclusief werken aan de hand en lange teugelen.

Omdat het moeilijk is voor mij om ergens met een trailer te komen wegens verschillende redenen zoek ik iemand die het liefst op lokatie (Midden Limburg - 1 km van de A2 afrit Echt) kan komen lesgeven.

Het is voor mij prima om 1 x per 3 - 4 weken te lessen indien dit voor de instructeur beter uitkomt. Met goede uitleg en onderbouwing kom ik immers ook zelf een aantal weken vooruit.

Het is zeer moeilijk om een gediplomeerde instructeur / instructrice in de Klassieke leer te vinden in de regio Limburg. Ik hoop dat iemand mij kan helpen!! :D

Alvast bedankt!

Groeten
Manon

DarkoFoitzik

Re: Gezocht instructie volgens Klassieke rijkunst regio Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:01

Lisanne Thomas heb ik zelf. Heel fijn, goed onderbouwd en paard vriendelijk.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:08

DarkoFoitzik schreef:
Lisanne Thomas heb ik zelf. Heel fijn, goed onderbouwd en paard vriendelijk.

Bedankt voor de tip. Heb haar toevallig vorige week gemaild. Zij gaf aan niet zeker te weten of ze bij mij op lokatie kan komen. Ben nog in afwachting op een reactie op mijn mail hierop.
Waar woont u als ik vragen mag?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:13

U....... zo formeel. Je en jij is prima.

Ik woon omgeving sittard. Paard staat in doenrade. Waar bent U vandaan? -:)

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 19:15

DarkoFoitzik schreef:
U....... zo formeel. Je en jij is prima.

Ik woon omgeving sittard. Paard staat in doenrade. Waar bent U vandaan? -:)

Haha:)
U heeft mijn paarden bij mijn ouders staan in Berkelaar (nabij Echt).
Ik hoop echt (Echt) dat het gaat lukken om les van haar te krijgen:)
Komt ze bij jou op lokatie?

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 19:27

Ja ze komt bij mij op lokatie. Ze heeft nu sowieso zomerstop geloof ik. Ze heeft mij een stuk verder geholpen. Dus ik hoop het ook voor je. Verder ken ik geen klassiek geschoolde instruteurs

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-16 20:05

Wat is het precies waar je veel aan hebt in haar lessen?
Hoe vaak heb je les?

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:25

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 22:31

Leandra theunissen. Komt wel maar vraagt km vergoeding en minimaal 2 ruiters daarom ben ik afgehaakt

DarkoFoitzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 05:17

Ma_n0n schreef:
Hoe vaak heb je les?

1 keer per 2 weken. Ze legt alles uit met voorbeelden en verteld waaom je iets doet. Ze geeft je ook de basiskennis anatomie mee en boektitels die je kunt lezen. Heeft oog voor het paard. Stop de training als het goed gaat en genoeg is. Je betaald naar de tijd die ze je les heeft gegeven. Daarna krijg je een berg hw. Ze is altijd bereikbaar en wil je met alle liefde helpen met vragen die je nog hebt. Kortom, een fijne vrouw met verstand van paarden.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 07:10

FCSA schreef:

Heb je persoonlijke ervaring? Wat is prettig aan haar instructie?
Doet zij ook lange teugelen/werken aan de hand? Hier vind ik niets over op haar website

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 07:10

DarkoFoitzik schreef:
Ma_n0n schreef:
Hoe vaak heb je les?

1 keer per 2 weken. Ze legt alles uit met voorbeelden en verteld waaom je iets doet. Ze geeft je ook de basiskennis anatomie mee en boektitels die je kunt lezen. Heeft oog voor het paard. Stop de training als het goed gaat en genoeg is. Je betaald naar de tijd die ze je les heeft gegeven. Daarna krijg je een berg hw. Ze is altijd bereikbaar en wil je met alle liefde helpen met vragen die je nog hebt. Kortom, een fijne vrouw met verstand van paarden.

Klinkt super fijn! Ik hoop echt dat het lukt!
Alvast bedankt voor de fijne uiteenzetting;)

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 10:49

Ik lees even mee!!
Ben ook opzoek naar iemand heb mijn paarden in Linne staan, paar minuutjes van jou stal af..

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-16 11:12

Niekj_Jente schreef:
Ik lees even mee!!
Ben ook opzoek naar iemand heb mijn paarden in Linne staan, paar minuutjes van jou stal af..

Oh dat is tof! Indien iemand alleen wil komen voor 2 lessers kunnen we misschien samen opgeven? Of dat we 5 km van elkaar wonen. Dat is wel de moeite denk ik

Ps. Heb naar beiden gemaild na wat onderzoek. Ben in afwachting van een mail terug. Zal ik je een pb sturen als ik wat terug heb?

Niekj_Jente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 13:42

Ja dat zou helemaal super zijn

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 06:46

Verder geen tips over klassieke instructeurs? (Heb geen idee hoeveel er zijn..)

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:42

Www.equusuniversalis.com

Ik zelf nog in opleiding maar er zijn instructeus bij jou in de buurt. Kijk onder kopje " instructeur zoeken"

T echte Klassieke werk! volg zelf de opleiding tot instructeur en daarnaast wekekijks les. Sandy van den Goorbergh zit t meest bij jou. ( Simpelveld)

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:44

Ik dacht ook als eerste aan Leandra, zij heeft ook veel ervaring in het werk aan de dubbele longe, lange teugel werk en werk aan de hand. En is tevens osteopaat, dus heeft naast haar klassieke opleiding ook veel kennis van het lijf van het paard.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:06

Amable schreef:
Ik dacht ook als eerste aan Leandra, zij heeft ook veel ervaring in het werk aan de dubbele longe, lange teugel werk en werk aan de hand. En is tevens osteopaat, dus heeft naast haar klassieke opleiding ook veel kennis van het lijf van het paard.

Heb je zelf ervaring met haar?

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:09

mascha_king schreef:
http://Www.equusuniversalis.com

Ik zelf nog in opleiding maar er zijn instructeus bij jou in de buurt. Kijk onder kopje " instructeur zoeken"

T echte Klassieke werk! volg zelf de opleiding tot instructeur en daarnaast wekekijks les. Sandy van den Goorbergh zit t meest bij jou. ( Simpelveld)

Bedankt voor de tip! Zo kom je nog eens sites tegen die je Met gewoonweg zoeken in google niet vindt..
Zoals ik begrijp uit de beschrijvingen zijn zij meer gericht op bitloos rijden? Het imponeert meer als academische dressuur en minder als klassieke? Misschien is dat een verkeerd beeld of begrijp ik het verkeerd?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:16

Ja, fijn instructrice met kennis van zaken. Mijn paarden zijn enorm verbeterd bij haar en ook bij vrienden heb grote sprongen vooruit gezien. Daarnaast een leuke meid in de omgang, niet iemand die tegen je gaat staan schreeuwen of je neer haalt ofzo.

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:21

Amable schreef:
Ja, fijn instructrice met kennis van zaken. Mijn paarden zijn enorm verbeterd bij haar en ook bij vrienden heb grote sprongen vooruit gezien. Daarnaast een leuke meid in de omgang, niet iemand die tegen je gaat staan schreeuwen of je neer haalt ofzo.

Klinkt prettig. Heb inmiddels van haar een mail terug en ga in elk geval in augustus een les krijgen en zien of het bij ons past.
Geeft zij ook goede onderbouwingen zodat je zelf ook leert om zelf te bedenken wanneer wat toe te passen? Geeft ze ook "huiswerk"?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:24

Soms wel, soms minder, maar je kan er wel altijd om vragen. Communicatie is key :)

mascha_king

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 09:32

Ma_n0n schreef:
mascha_king schreef:
http://Www.equusuniversalis.com

Bedankt voor de tip! Zo kom je nog eens sites tegen die je Met gewoonweg zoeken in google niet vindt..
Zoals ik begrijp uit de beschrijvingen zijn zij meer gericht op bitloos rijden? Het imponeert meer als academische dressuur en minder als klassieke? Misschien is dat een verkeerd beeld of begrijp ik het verkeerd?

Absoluut klassiek werk..waar ook elementen van de academische rijkunst in voorkomen en ze heeft een 10 jarig experiment met bitloos rijden gemaakt maar ze is niet tegen bitten en rijd er zelf ook mee , wij gaan met de school lessen bij de SRS en dan is een bit weer verplicht. .

Zuidpool29

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 09:36

Amable schreef:
Soms wel, soms minder, maar je kan er wel altijd om vragen. Communicatie is key :)

Uitleg of huiswerk soms wel soms minder?:p