Stadsweide gezocht omgeving Almere

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cutielisax

Stadsweide gezocht omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 13:52

Hoi!

Omdat ik volgend jaar ergens een eigen paardje krijg ben ik opzoek naar stadsweides in Almere het moet bereikbaar zijn met het ov :)

Mochten jullie iets weten dan hoor ik dat graag!
Alles is welkom als het maar in omgeving almere is en dus met ov bereikbaar is!

Groetjes!

SayaJones

Re: Stadsweide gezocht omgeving Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:58

Dat zal moeilijk worden qua stadsweides. Er staat een hele lange wachtlijst om er zelf een te krijgen, en de eigenaren mogen niet verhuren.
Sommige doen het wel, maar staan ook vaak al vol.

Het goedkoopst zou je uitkomen in Zeewolde ongeveer.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 14:02

Oh oke, ja in Stedenwijk,Poort etc is allemaal al vol.

Princesj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:09

In Zeewolde zit je met het OV, dat is gewoon niet te doen (of je moet gek zijn op wandelen). Ik denk dat je dan al snel op Pronk uit komt als het OV noodzaak is, of de bekende maneges binnen Almere.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 14:26

Ik kan wel bijvoorbeeld een goedkope fiets kopen en het daar neerzetten dat ik dan dat stukje fiets ipv loop, weet niet welke je in gedachte hebt?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 14:38

Misschien is een vouwfiets een idee? Die kan gewoon gratis mee met het ov.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 15:20

VSW >> ED

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-06-16 15:55

MaritB schreef:
VSW >> ED

?

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-06-16 10:31

Ik kwam ook in een ander topic Coaching Hoppic tegen, bestaat dat nog? Want kan geen site niks vinden...

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 00:35

Een stadsweide gaat niks worden.

Pension in Zeewolde ligt vrijwel allemaal midden in de polders en afgelegen. Dan moet je toch echt wel een auto of scooter hebben. Kan zo geen 1 stal bedenken waar een bushalte echt dichtbij stopt.

De maneges in Almere kun je bekijken, maar of je dat wat vindt qua pension?? Paarden komen doorgaans weinig buiten en het voerbeleid is niet om over naar huis te schrijven. De bakken zijn veel bezet. Aan de andere kant, heb je wel begeleiding bij de hand en kun je veel zelf in de hand nemen.

Pronk zoals genoemd ligt op bijna gelijke afstand van Almere en stopte vroeger wel een bus vlakbij. Met de auto is het maar 15min. Met de bus wel langer natuurlijk.

Ik heb vanaf het begin van Almere daar gewoond en over pension is gewoon niet nagedacht en niks kan echt op dat gebied. Er zijn in Almere zelf ook geen oude stallen en boerderijen, dus er is ook nooit een pensionstal ontstaan. Wij hebben er ooit eentje willen beginnen en dat was echt bijna onmogelijk met de gemeente.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 12:01

Pension stal is uiteraard ook goed!
Zeewolde heeft er idd een paar die voor mij te doen zijn qua bus, maar vroeg me af of die Coaching Hoppic nog bestaat? Naarden is ook goed te doen met de bus of Hilversum..

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 12:21

Je kan je natuurlijk wel inschrijven voor de weides in de hoop dat er misschien wel wat mensen gaan stoppen etc. Maar je kan in je achterhoofd houden dat het wel een aantal jaren kan gaan duren voor je een weide hebt. Tot die tijd moet je het op een andere manier zien uit te zingen. In kon mij nog wel eens herinneren dat er in Almere hout bij particulieren wat werd aangeboden. Kijk daar eens rond. Naar Zeewolde gaan met de bus is een hele onderneming. Buiten dat de kosten ook flink kunnen oplopen natuurlijk. In Almere kom je dan eerder bij de manege's uit anders.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 13:20

Ja ga in Almere-Hout wel even informeren voor de rest is alles al vol en zijn er al flinke wachtlijsten ..

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:02

Stadsweide kun je echt vergeten. Er is een wachtlijst en dat gaat jaren duren. Tegen die tijd moet je maar afwachten hoe alles ervoor staat. Daarbij is een stadsweide echt niet makkelijk alleen. Het heeft veel onderhoud en je moet er toch veel naartoe. Daarbij kan je in mijn ogen echt geen paard alleen laten staan, dus zit je snel aan een nr2.

Zeewolde met de bus is niks. Maar als je genoeg tijd hebt om lang te reizen, is het wel de beste optie. Ik zou eerder voor een scooter gaan.

De maneges vind ik qua paarden houden echt waardeloos. Ga eerst maar informeren hoeveel ze eruit komen bijv en kijken haar het kwaliteit ruwvoer en de hoeveelheid en frequentie van voeren daarvan. Daarbij goed kijken naar de tijden dat de bakken vrij zijn. Kun je dan?

Zomers is makkelijk, maar in de winter is het snel behelpen als het vroeg donker is en iedereen binnen wil rijden etc.

Gemeente Almere is heel dwars qua pension en snapt er niks van. Wij kwamen er wonen in 1982, dus ken Almere een beetje, ook al wonen we er nu niet meer.
Er mocht ooit per 100.000 inwoners een manege bijkomen en dan in elk stadsdeel eentje. Alsof mensen uit Stad in Stad gaan staan als die manege totaal anders is dan Haven of Buiten en andersom.

Er zijn geen oude boerderijen, dus er ontstaat niks. Tegenwoordig een beetje in het kas gebied of in Hout, maar dat is nog beperkt.

Geen idee hoe jong je bent, maar als je ouders jou een paard geven en verantwoordelijk zijn voor het onderhoud, zou ik eens samen een rondje rijden en overal gaan kijken. Fijn is wel als je jong bent om ergens te staan met ervaren mensen die helpen bij verzorging en les etc.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:10

Ik ben bijna 17, mijn ouders betalen de stalling etc.
Zeewolde is makkelijk te doen met ov, 1tje gevonden is 40minuutjes dacht ik.. Volgend jaar heb ik mijn autorijbewijs en kan ik de scooter pakken of de auto.. Mijn vader wilt me ook echt wel regelmatig brengen aangezien hij zelf ook een paardenliefhebber is! Ik heb al genoeg mensen die het paardje wil verzorgen rijden etc dus dat is ook al in orde. Ik kan al een stal reserveren maar ga daar morgen eerst even kijken! Ook heb ik al iemand die mij les wilt geven (vriendin)

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:42

bij welke stal ga je kijken?

wat zoek je in een stal.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:43

PBA_ schreef:
bij welke stal ga je kijken?

wat zoek je in een stal.

Dat het paard paar uur buiten kan staan.

Is in Zeewolde.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:46

er zijn genoeg stallen in Zeewolde te vinden. Maar vroeg mij dus af hoe de stal heet

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:47

PBA_ schreef:
er zijn genoeg stallen in Zeewolde te vinden. Maar vroeg mij dus af hoe de stal heet

Hulkesteijn. Ben je ook opzoek?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:49

Nee hoor maar kan je wel het een en ander vertellen over de stallen hier. h deze stal is vrij nieuw dus geen persoonlijke ervaring maar zoals ik begrijp doen ze het erg goed.

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 14:50

PBA_ schreef:
Nee hoor maar kan je wel het een en ander vertellen over de stallen hier. h deze stal is vrij nieuw dus geen persoonlijke ervaring maar zoals ik begrijp doen ze het erg goed.

Welke ken je allemaal waarbij ov bereikbaar is?

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 14:53

overal in Zeewolde moet je nog best een stuk lopen. of je zet een fiets daar standaard neer. je kan kijken bij stal bennesse aan de ossenkampweg bijvoorbeeld. Of bij de sprong vlakbij het erkermederpad. manege zeewolde is het beste te bereiken maar dat moet je wel willen natuurlijk. dan heb je nog de nautena. of hassink vlak naast de zeewolde ruiters

Cutielisax

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-16 15:02

PBA_ schreef:
overal in Zeewolde moet je nog best een stuk lopen. of je zet een fiets daar standaard neer. je kan kijken bij stal bennesse aan de ossenkampweg bijvoorbeeld. Of bij de sprong vlakbij het erkermederpad. manege zeewolde is het beste te bereiken maar dat moet je wel willen natuurlijk. dan heb je nog de nautena. of hassink vlak naast de zeewolde ruiters

Oke, ja ik zou dan misschien echt maar paar maandjes met het ov hoeven. Zodra ik me rijbewijs in handen heb pak ik in het begin de scooter (omdat je pas met 18 dus alleen met de auto mag).

Weet je ook stallen of Almere of Naarden fzo?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:07

Als je nu 17 bent en je rijbewijs hebt om met coach te rijden, mag je nu ook al alleen met de scooter. Onze zoon had zijn rijbewijs bijna het hele jaar dat hij 17 was en heeft toen altijd de scooter gebruikt. Scheelt je wel qua afhankelijk zijn, maar het zijn lange stukken.

Ik zou overal gaan kijken. Als je pas volgend jaar een paard koopt en nu al reserveert ben je al best wat geld kwijt aan de stal maanden lang.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-16 15:14

in Naarden en omstreken heb ik nooit gestaan of gezocht. Dus daar kunnen anderen je beter bij helpen. almere is dus vrij beperkt. je zou ook nog richting Lelystad kunnen kijken