Stalling in Soest

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Bianca_whiz

Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 17:48

Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen of zijn/haar ervaring met mij delen?

Ik ben opzoek naar stalling in Soest en wil zaterdag even een rondje gaan rijden en zoek naar tips om zeker even langs te gaan!

De stallen waar de paarden niet buiten komen sla ik over.. Tevens de stallen waar ze in de zomer niet op de weide komen.

In de nacht op stal zou ik wel fijn vinden, als dat alleen in de winter en bij slecht weer is vind ik dat ook prima.

Als er uitrijmogelijkheden zijn hecht ik niet zoveel waarde aan een binnen of verlichte buitenbak.

Ik ben ook bereid om te helpen met het een of ander.

Ik ben totaal niet bekend in Soest dus de enige info die ik heb is van internet.
De menschool in Soest spreekt mij wel aan, iemand een idee of daar nog plek is?
Verder heb ik gelezen dat de kaasboerderij ook een pensionstal heeft maar op hun site zie ik daar niks van terug, iemand een idee?
Wat ik heb begrepen zit de stoethoeve vol en heeft een wachtlijst.
Misschien weet iemand iets wat kleinschalig is en geen website heeft?

Alvast heel erg bedankt! Enne degene met DE tip krijgt een grote zak wortels van me!!!

AnnemiekvM

Re: Stalling in Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 17:52

Als je even de zoekfunctie gebruikt kom je wel het een en ander tegen. Volgens mij bij ED.

Bianca_whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 18:07

Oeps heb ik de oproep verkeerd geplaatst? Hoort dit thuis in een ander topic?

Heb wel een beetje op bokt gezocht maar zie elke keer de namen van de (grote?) stallen voorbij komen waar de paarden niet naar buiten komen..

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:11

Heb je het bericht ook op facebook staan? Dan zou ik het voor je kunnen delen, heb zelf jaren in Soest gestaan en ken veel mensen met paarden daar :)

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:14

Bianca_whiz schreef:
Hallo allemaal,

Kan iemand mij helpen of zijn/haar ervaring met mij delen?

Ik ben opzoek naar stalling in Soest en wil zaterdag even een rondje gaan rijden en zoek naar tips om zeker even langs te gaan!

De stallen waar de paarden niet buiten komen sla ik over.. Tevens de stallen waar ze in de zomer niet op de weide komen.

In de nacht op stal zou ik wel fijn vinden, als dat alleen in de winter en bij slecht weer is vind ik dat ook prima.

Als er uitrijmogelijkheden zijn hecht ik niet zoveel waarde aan een binnen of verlichte buitenbak.

Ik ben ook bereid om te helpen met het een of ander.

Ik ben totaal niet bekend in Soest dus de enige info die ik heb is van internet.
De menschool in Soest spreekt mij wel aan, iemand een idee of daar nog plek is?
Verder heb ik gelezen dat de kaasboerderij ook een pensionstal heeft maar op hun site zie ik daar niks van terug, iemand een idee?
Wat ik heb begrepen zit de stoethoeve vol en heeft een wachtlijst.
Misschien weet iemand iets wat kleinschalig is en geen website heeft?

Alvast heel erg bedankt! Enne degene met DE tip krijgt een grote zak wortels van me!!!

Menschool Soest: Mooie bak (agterberg), goede verlichting. 20 min van het bos. Ruime en lichte stallen. Alleen gaan de paarden als een zooitje naar buiten. Allemaal met elkaar. prijs 295

Kaasboerderij: Hele kleine stallen, bak redelijk, geen 20x40 afmeting. Drukke weg oversteken, dan zit je wel in het bos/duin. 250

Stoethoeve: Ben ik niet geweest, maar volgens mij zit de prijs daar al op 350. Ook drukke weg oversteken.

Stal Pronk: zit ook op de Birkstraat, aan de goede kant. Hoef je de weg niet over. Bak is wel minder, maar bos en duin zit er achter. Paarden gaan zomer en winter op het weiland. 220 euro

Stal Wegerif: Zit tegen de Biltseweg aan. Goede stal. Tegen het bos Lage Vuursche aan. Redelijke bak. Paarden gaan in de winter op de paddock en zomer weiland. Volgens mij 275

Succes.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:19

VSW --> ED

Bianca_whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-16 18:32

Neonlight schreef:
VSW --> ED

Ben nieuw hier en weet niet precies wat dit inhoudt maar wordt het topic nu verplaatst en zet zich dat elders voort? Of moet ik een nieuw topic aanmaken? Dank!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 18:38

Ik volg even! Ik sta heel goed waar ik nu in Soest sta, maar dichter bij het bos zou wel heel lekker zijn ;) Maar ik ben nogal kritisch, dus veel valt af.

De Menschool vind ik zelf erg mooi en de bak is fantastisch (groot en het hele jaar door te gebruiken) ook de manier waarop de paarden gehouden worden heb ik niets op aan te merken. Volgens mij is het wel duurder dan €295,- maar dat weet ik niet 100% zeker, het ligt sowieso rond de €300,- en het verloop is heel laag. Ik weet dat er nu iemand bij ons op stal komt te staan (Gerard Hilhorst), die op de wachtlijst staat bij de menschool. Dus daar kan je sowieso niet snel terecht. Bij ons staat het ook vol, omdat het plekje wat vrij gaat komen, opgevuld gaat worden door de persoon die op de wachtlijst staat bij de Menschool.

Stoethoeve is inderdaad aardig aan de prijs, maar ze hebben wel een binnen- en buitenbak.

Pronk heeft een slechte bak. Zwaar en je hoeft er niet veel van te verwachten met nat weer. Wel lekker dicht bij het bos.

Detzkyhoeve heeft ook een super mooie bak en ligt precies tegenover de ingang van het bos. Je moet alleen even de weg oversteken, maar dat valt ontzettend mee (als je niet in de spits gaat). De bak wordt minder goed onderhouden dan die van de menschool en is ook iets kleiner. De stallen zijn mooi, maar de paddocks zijn helaas ontzettend nat. Ze hebben er al van alles aan gedaan, maar de paarden staan ook nu nog vol in de modder. Daarbij vind ik het storend dat de eigenaar de regels regelmatig (en zonder aankondiging) aanpast, zoals bijvoorbeeld de openingstijden, het stalgeld, hoeveel paarden er maximaal in de paddocks komen te staan (hij lijkt geen limiet te hebben en hij propt ze gewoon bij elkaar in de kudde, zonder de eigenaren in te lichten) etc. Het is geen makkelijke/vriendelijke man, hij groet je bijvoorbeeld niet als hij je op het terrein tegenkomt en na een half jaar wist hij nog steeds niet wie ik precies was en bij welk paard ik hoorde. Maar aan de andere kant, als je op tijd betaalt en zelf niet lastig bent, heb je ook geen last van hem. En de locatie is echt fijn, dus als je niet zoveel moeite hebt met veranderingen, kan het best wat zijn!

Er zit ook nog wat op de Jachthuislaan, de Willemshoeve. Ik weet alleen niet precies hoe het daar is. Volgens mij wel goed!

En dan heb je nog de maneges: Nieuw Eldorado en Johan Lasseur, maar ik weet niet tot in hoeverre de paarden daar naar buiten gaan.

Eefiepeefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:02

Bij Johan Laseur heb je wel weidegang maar helaas heel kort, stalling is erg duur ook zeker als je de paarden buiten wil laten zetten! Eldorado heeft geen weiland en weinig paddocks ook.

De Menstal ken ik zelf niet ben eigenlijk wel benieuwd ga het even opzoeken, zal wel vrij nieuw zijn denk ik. Detzykhoeve heb ik ook wisselende verhalen over gehoord maar je kunt natuurlijk even gaan kijken als je toch in de buurt bent!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 21:09

Manege Zonneveld? (Sta ik zelf)

Iets meer uit richting van soest maar stal vermeer (grens amersfoort/bunschoten km of 10/15)

Eldorado heeft geen weidegang en maar 1 paddock dacht ik. Wel goede rijbakken.

Stal van Helden. Vind ik wel erg prijzig

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:58

Bij Eldorado, Zonneveld, Laseur, van Helden, Heidehoek komen de paarden 's winters niet of nauwelijks buiten. (Alleen zeer kort paddock of stapmolen)

Verder weet ik de volgende stallen in Soest:

- Menschool op de Lange Brinkweg: veel buiten, goede buitenbak (20x60), volpension. Volgens mij 310 per maand. Zit nu vol + wachtlijst.

- Gerard Hilhorst op de Lange Brinkweg: naast Menschool, veel buiten, mogelijkheid tot gebruik van bak Menschool (huren), zelf brok inkopen. 190 per maand excl bakhuur.

- Stoethoeve op de Birkstraat: 's winters enkele uren in de wei of paddock, afhankelijk van het weer (veel water = weinig buiten), binnenbak 20x40 buitenbak 20x60. 350,- per maand. Tegenover het bos.

- Detzkyhoeve op de Birkstraat: 20x40 bak, in de winter mogelijkheid tot paddock (geen idee hoe lang). Prijs weet ik niet precies, lag er volgens mij aan hoeveel je zelf deed. Wel prijzig als je veel door hun laat doen. Tegenover het bos.

- Boer Willem op de Staalwijklaan: 20x40 buitenbak (verlicht en redelijk goed geloof ik), in het bos, paarden staan overdag op kleine weitjes (apart of met z'n tweeën), rooster met binnen- en buitenzetten en voeren. Prijs was geloof ik rond de 200,-

- Hove Beaulieu op de Turfweg: 20x40 buitenbak, 20x30 binnenbak, in de winter niet buiten, 's zomers op het land. In het bos. Zelf uitmesten. 300,- per maand.

- Willemshoeve op de Jachthuislaan: 20x40 buitenbak ('s winters blubber), paarden staan zomer en winter op de wei met onderling buitenzetschema, alles verder zelf doen. Prijs weet ik niet precies, rond de 200,-.

- Wegerif op de Biltseweg: 20x40 bak (winter niet zo goed geloof ik), zomer en winter buiten (winter apart op paddock, blubber), in het bos. 270,- per maand voor binnenstal, 285,- voor buitenstal. Zelf brok kopen en op zondag buitenzetten en mesten.

- Paltzerhoeve op landgoed de Paltz: 20x60 bak (achterberg bodem), zomer en winter in paddock paradise, zomers dagdeel weidegang, in het bos, zelf brok kopen en voeren. 325,- per maand.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 21:08

Prijs bij de Detzkyhoeve is €170,- wanneer je paard in de paddock staat (hele jaar door, kleine schuilstal). De andere optie is vol pension voor €350,- dan staat je paard op stal en wordt hij overdag in de paddock gezet bij de rest van de kudde.

Voorheen had je nog een soort half pension constructie, maar dat is geschrapt omdat veel mensen zelf wel wilden mesten en buitenzetten en dat vond hij te chaotisch.

Bianca_whiz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-16 22:56

En vol pension houdt daar in dat echt alles gedaan wordt? Binnen en buiten zetten, mesten, voeren of moet je zelf wel iets doen?

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-16 01:45

Kaasboerderij en Pronk zou ik gewoon even langs gaan als ik jou was. De Pronk het dichtste bij de Avia dan, de andere Pronk (naast de camping) staat vol. Pronk z'n schapenstal is dacht ik ook vol maar wie weet heeft hij aan de andere kant nog plek.

Detzkyhoeve heb ik alleen maar rare verhalen over gehoord. Te veel paarden op een klein stukje blubber. Zure kuil. Paarden met droes die gewoon het bos in gaan. De mensen die ik kende die er stonden zijn er allemaal weer weg.

Als je het oké vindt dat je paard buiten staat (al dan niet met schuilstal) weet ik nog wel adressen voor je. Beide met redelijke buitenbak.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:29

Bianca_whiz schreef:
En vol pension houdt daar in dat echt alles gedaan wordt? Binnen en buiten zetten, mesten, voeren of moet je zelf wel iets doen?

Ze zeggen dat je niets zelf hoeft te doen, maar ik zit nog in de app groep en ik lees met enige regelmaat dat de waterbakken leeg zijn, dat een paard niet naar buiten is gegaan of niet binnen is gezet. Paard in een verkeerde kudde, etc. Er waren dagen dat de paarden een dag geen kuil hadden en dat in een kleine modderige paddock met te veel paarden... Daar worden ze niet gezelliger van! Dat was daar "normaal", dus ik verwacht niet dat het verandert is.

Dat met die droes, dat wisten wij op stal zelf ook niet he. We hebben gevraagd of het zo was, maar dat werd ontkend. Al met al dus een beetje rare bedoening daar, waar je echt wel tegen moet kunnen. Wel super gezellige stalgenoten overigens! Maar het verloop is daar inderdaad erg hoog.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 22:51

Als je het vermoeden hebt ga je niet de weg op met je paard. Ik kan niets verzinnen waarbij je het risico neemt. Het is niet dat er in geen velden of wegen andere paarden te bekennen zijn.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:00

Cryssie schreef:
Stal Wegerif: Zit tegen de Biltseweg aan. Goede stal. Tegen het bos Lage Vuursche aan. Redelijke bak. Paarden gaan in de winter op de paddock en zomer weiland. Volgens mij 275

Succes.

Als kleine aanvulling.

Bak is verbeterd(geen Achterberg kwaliteit) . Binnenbox 265( kan inderdaad ook 270 zijn) buitenbox 285.
Exclusief krachtvoer.
Staan op stro.
Erg goed hooi.

Alleen een wachtlijst.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-16 23:15

Koper schreef:
Als je het vermoeden hebt ga je niet de weg op met je paard. Ik kan niets verzinnen waarbij je het risico neemt. Het is niet dat er in geen velden of wegen andere paarden te bekennen zijn.

Maar dan vertel je ook direct aan je pensionklanten dat er een paard op stal staat dat wellicht Droes heeft... Echt onbegrijpelijk!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 10:41

Ik vind het nog steeds een super stal. Ik heb er echt met veel plezier gestaan. Staleigenaren zijn erg vriendelijk en de stalhulp . Oke beetje bevooroordeeld omdat mijn zusje er nog steeds werkt

NatasjavE schreef:
Cryssie schreef:

Succes.

Als kleine aanvulling.

Bak is verbeterd(geen Achterberg kwaliteit) . Binnenbox 265( kan inderdaad ook 270 zijn) buitenbox 285.
Exclusief krachtvoer.
Staan op stro.
Erg goed hooi.

Alleen een wachtlijst.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 13:23

@Cryssie en Off-topic...wie is jouw zusje? :)

En eens iedereen is erg vriendelijk en er wordt erg aan het welzijn van de paarden gedacht. :j

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 17:49

Wegerif heb ik ook gestaan. Prima stal!

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 20:47

NatasjavE schreef:
@Cryssie en Off-topic...wie is jouw zusje? :)

En eens iedereen is erg vriendelijk en er wordt erg aan het welzijn van de paarden gedacht. :j

Courtney.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-16 13:35

Mocht er nog iemand stalling zoeken: per 1 augustus komt er een stalletje vrij bij Stal Klein Middelwijck. Op hetzelfde terrein als de Menschool en je kan dan ook hun mooie bak huren!

mental11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:05

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-16 20:09

Wegerif zit aan de Biltseweg hoor :)