Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Claudxx schreef:Als ik jou was zou ik sowieso geen tapijtsnippers gebruiken, daarmee verontreinig je je eigen grond ..
Tip die ik je wil geven is om bij loonwerkers in de buurt rond te vragen.
Bij ons hebben ze gekeken wat er in de grond zat, en vanaf 1m diepte zat mooi zand. Dus vervolgens hebben ze tot 2m afgegraven, en ondersteboven weer dichtgegooid. Waren klaar voor 3000 euro en de bak is echt super! We hebben wel het geluk dat er een sloot langsop loopt, dus dat draineert vanzelf een beetje.
Bak is altijd bereidbaar, ook met droogte, echt heerlijk!
sneeuwpop schreef:Je zal achter de computer moeten komen voor ondezoek.
Bij de aanvraag zullen ze langs komen en de bodem bekijken. Van daaruit kun je pas vergelijken.
Dit is totaal nutteloos, behalve dat gezien je bodem voor een goede droge bak al snel veel meer kwijt bent dan je beoogde 8000,- .
Jenny_S schreef:sneeuwpop schreef:Je zal achter de computer moeten komen voor ondezoek.
Bij de aanvraag zullen ze langs komen en de bodem bekijken. Van daaruit kun je pas vergelijken.
Dit is totaal nutteloos, behalve dat gezien je bodem voor een goede droge bak al snel veel meer kwijt bent dan je beoogde 8000,- .
Vragen naar ervaringen van goede bedrijven in de omgeving lijkt mij niet totaal nutteloos.
Verder kun je op bokt wel meer vinden over het aanleggen van rijbakken do's en don'ts.
maar 8000 op klei klinkt idd wat weinig, maar misschien heb je mazzel.
Landsknecht schreef:Het begint naast dat je toestemming moet hebben van de gemeente bij het bepalen wat je nodig hebt.
De eerste vraag waar je antwoord op moet krijgen is: Hoe zit de waterhuishouding op de plek van je bak.
In eerste plaats bepaald dit of je drainage moet toepassen en op welke wijze. Alleen hierin kan je een behoorlijk aantal keuzes maken met elk een prijskaartje en een hoog dan wel laag DIY.
Ook volgt heiruit hoe hoog je je bak moet maken. Soms is het verstandig je bak hoger aan te leggen zodat je minder diep hoeft te graven. Dit betekend wel dat de omgeving in natte perioden natter is dan normaal.
Als je hier inzicht hebt kan je vervolgens gaan denken over soorten zand, afrastering en beregening etc.
Je kan dit eerste overslaan wat sommigen doen maar als je later achter komt dat het niet werkt ben je meer geld kwijt.
sneeuwpop schreef:Dan zijn we het niet eens over "een prima bak"