Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
melissapupa schreef:zou je me kunnen uitleggen waarom?
Allereerst zou ik zelf al nooit mijn zadel willen laten aanmeten door een winkel, vaak zijn het toch gewoon winkeliers met vrij weinig opleiding wat betreft zadels, terwijl het geen beroep is om maar 'even snel' te doen. Ik zou bijvoorbeeld ook nooit gebruik maken van de passervice van divoza oid. Verder ben ik een paar jaar geleden bij bos geweest om even te kijken naar hun aanbod tweedehands zadels, ik werd daar in die ruimte gelaten met "hier kijk maar even rond", en de paar vragen die ik later stelde met m'n zeer beperkte kennis over zadels konden niet allemaal heel zinnig beantwoord worden. En ook in m'n naaste omgeving iemand gehad met nogal bijzondere ervaringen met hun. Mijn ervaring met die winkel is sowieso niet geweldig, zowel op gebied van klantvriendelijkheid als professionaliteit, het is prima om bijvoorbeeld een halster of een rijbroek te kopen, maar als ik ingewikkeldere dingen heb ga ik niet daar naartoe.
Cyrina schreef:Willem van wijk slechte ervaringen mee!
1 zadel op 23 juli meegegeven , voor verandering van de kussens (en naar mijn idee moest de boom verbreed) Volgens hem was het zadel scheef en moest recht gemaakt, de boom niet verbreed, alleen wat vulling voor uit de kussens en achter erbij. Pas eerste week oktober kreeg ik een telefoontje dat hij klaar was en weer mooi recht was(tussendoor niet te bereiken al die maanden! ). Met nog wel de vraag... de kussens waren goed he... ? Uhh nee daarvoor heb ik je laten komen..., hij lag achterover.
Moest ik een beetje vertellen wat er nog met de kussens moest. Oke hij had longontsteking gehad., dus vooruit....
Maar zadel lag voor geen meter, hartstikke achterover en het zadel ligt nu juist helemaal scheef, 1 schouderkussen zit en meer naar voren en lager dan de ander.
Ander zadel moest volgens hem versmalt, nou paard wilde er niet meer onder lopen, naar mijn idee was het zadel nu te smal.
Met ons beide goedkeuren second opinion van andere zadelmaker die wij beide kennen. Die geeft mij gelijk, zadel 1 is scheef, en de boom moest flink verbreed.. zadel 2 moet 1 maat verbreed..
sindsdien is meneer weer totaal niet te bereiken....
Hiervoor had ik naar alle tevredenheid Ninon Schutte, maar die stopte met andere merken en ze had mij Willem aangeraden.. Ik snap echter totaal niet waarom.