Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
smurffie schreef:Vaak komen tandartsen in een regio aan stal. Zoek er 1 die verdoofd en elektrisch werkt. Andere zijn geld weggooien.
Prijs komt tussen de 90 en 150 euro.
gohya schreef:smurffie schreef:Vaak komen tandartsen in een regio aan stal. Zoek er 1 die verdoofd en elektrisch werkt. Andere zijn geld weggooien.
Fijn compliment voor alle tandartsen die niet verdoven of electrisch werken.![]()
Ik heb een tandarts die heel goed is,die zonder verdoving werkt en niet electrisch werkt.
Beetje raar om te zeggen dat het weggegooid geld is.
gohya schreef:smurffie schreef:Vaak komen tandartsen in een regio aan stal. Zoek er 1 die verdoofd en elektrisch werkt. Andere zijn geld weggooien.
Fijn compliment voor alle tandartsen die niet verdoven of electrisch werken.![]()
Ik heb een tandarts die heel goed is,die zonder verdoving werkt en niet electrisch werkt.
Beetje raar om te zeggen dat het weggegooid geld is.
. Dus niet raar om te zeggen, hard misschien wel. smurffie schreef:Vaak komen tandartsen in een regio aan stal. Zoek er 1 die verdoofd en elektrisch werkt. Andere zijn geld weggooien.
smurffie schreef:Je weet dat de achterste kiezen tot achteraan de kaak lopen? Zo ver kom je met je hand de mond van een paard niet in. Dus zelf gevoeld kan niet, maar jou gebitsverzorger is dus een van degene waar ik een hekel aan heb. Gewoon mensen voorliegen.
Albert schreef:smurffie schreef:Je weet dat de achterste kiezen tot achteraan de kaak lopen? Zo ver kom je met je hand de mond van een paard niet in. Dus zelf gevoeld kan niet, maar jou gebitsverzorger is dus een van degene waar ik een hekel aan heb. Gewoon mensen voorliegen.
Meestal lees ik deze berichten alleen mee, maar hier wil ik toch even wat over zeggen.
Als je bij de voorste ooghoek recht naar beneden gaat aan de binnenkant van de grote wangspier, daar zit de achterste kies, dat is behoorlijk ver naar achter, maar ik kan er met mijn hand prima bij hoor en een eigenaar, meestal een vrouw met iets dunnere armen kan daar ook bij, maar, daarvoor moet de mond wel geopend zijn met een speculum, anders kan je er natuurlijk niet bij.
Omdat ik met electrisch werken geen vijlslag (heen en weer bewegen van de vijl) hoef te maken, kan ik het slijpschijfje op de haak zetten en voorzichtig de haak er af slijpen. Om er bij te kunnen hoeft het paard niet perse verdoofd te zijn, maar het is over het algemeen wel comfortabeler voor het paard.