paard leasen bij manege de ruiterhoek in spijkenisse of elde

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Winnie56

paard leasen bij manege de ruiterhoek in spijkenisse of elde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-15 20:36

Hoi
Heeft er iemand ervaring met een paard leasen bij de ruiterhoek in spijkenisse? Ik ben mij aan het oriënteren en ben benieuwd naar ervaringen. Wat zijn de kosten en zit hier ook de hoefsmid, les etc bij. Mag je het paard mee nemen op buitenrit, evt. Een keer meenemen naar het strand of wedstrijd? Andere ervaringen van maneges in de buurt die paarden leasen zijn ook welkom, bijv. Manege Tinte. Natuurlijk kan ik even bellen, maar hoor ook graag de ervaringen.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:41

Ik ken geen manege de ruiterhoek in Spijkenisse. Manege Kraak zit er wel. Daar kan je volgens mij nog steeds paarden leasen. Je zou ze eigenlijk even moeten bellen.

Edit: Even gegoogled. Manege de Ruiterhoek is dus Kraak. :+
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 30-07-15 07:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:43

HorseTopShop schreef:
Ik ken geen manege de ruiterhoek in Spijkenisse. Manege Kraak zit er wel. Daar kan je volgens mij nog steeds paarden leasen. Je zou ze eigenlijk even moeten bellen.

Zijn dezelfde, ene noemt het kraak maar officieel heet het de ruiterhoek.

Paard mag mee op buitenrit, hoefsmid en dierenarts betaal je zelf. Ze organiseren zelf nog wel is dingen zoals strand of Veluwe ofzo maar misschien in goed overleg kan je dat zelf doen.

Paard wordt niet meer gebruikt in de lessen en krijgt een eigen stal.

HorseTopShop

Re: paard leasen bij manege de ruiterhoek in spijkenisse of elde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:44

Oh haha, ik verander net mijn berichtje :P

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-07-15 12:08

Oké bedankt voor je antwoord. Sta je er zelf met een lease paard?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:00

Ik heb er zelf geleased (6 jaar geleden)

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 08:22

Oke, dus de da kosten zijn voor jezelf. Weet je hoeveel je betaalde? En hoorde dat een halve week ook mogelijk is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 08:49

Ik betaalde €125 voor 3 dagen in de week en €225 was voor 7 dagen in de week. Bij beide rijden er geen andere meer op het paard, en met 7 krijg je je eigen stal (toen de tijd)

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-15 20:12

Dat valt best mee en ook fijn dat er geen anderen meer op rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 21:11

Ja dat vond ik toen ook altijd wel fijn. Wordt daar echt gezien als je eigen paard en niet een leasepaard zeg maar :)!

Finestenz1

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 08:31

Absoluut niet aan beginnen. Paardenwelzijn is niet optimaal. paarden krijgen slechts 1 keer per dag plukje hooi. Weinig mogelijkheden tot los zetten. Paarden zijn veelal fysiek mankerende. In het begin doet dhr Kraak en is alles mogelijk. Als je eenmaal gehecht aan het paard bent veranderd hij in een manipulerende etter. Ik had daar een paard geleasd, een paar jaar. Het paard werd kreupel. Ik leasde het paard nog 1,5 jaar door terwijl het kreupel was. dhr kraak beloofde iedere keer dat het paard naar de dierenarts zou gaan. gebeurde nooit. ik wilde het paard niet zomaar weg doen. maar voor ik het wist betaalde ik een jaar lang voor een paard waarmee ik alleen aan een touwtje kon lopen. Meerdere keren gevraagd of ik de dierenarts kon laten komen op eigen kostte. dit wilde hij niet! uiteindelijk bleek het paard hoefkatrol 4 te hebben!!

En meerdere kennissen van mij hebben deze ervaringen van kreupele tot hoestende paarden.

In de zomer gaan de paarden naar een wei. en als hij je aardig vind dan mag je naar de zogenaamde rijwei. dus een wei waar je je paard uit kan halen zodat je nog gewoon kan rijden. maar als het tegen zit dan zet hij je paard ergens in bijv hellevoetsluis en dan kan je niet meer rijden. Maar je betaald wel gewoon door!

Deze meneer belooft koeien met gouden horens!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 09:10

Dhr. Kraak is overleden he.. En zijn zoon is totaal niet zo.

Je kan je gewoon opgeven voor de rijwei en anders ga je naar een andere wei en betaal je €30 per maand ofzo ervoor.

Paarden staan der niet optimaal maar dat weet iedereen. Een paard leasen is daar wel letterlijk als een eigen paard hebben.. Je mag heel veel..

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 19:41

Kreeg ook het idee dat zijn zoon het beter voor heeft met de paarden welzijn. De keer dat ik er geweest ben vond ik dat de paarden er niet slecht bij staan. Alleen ben ik geen liefhebber van stands maar groepsstalling is niks mis mee. Het nadeel is indd wel wanneer het paard wat mankeerd dat je geen volledige zeggenschap hebt, dat lijkt me wel moeilijk.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 06:25

Als je volledige zeggenschap wilt over een paard, zal je er 1 moeten kopen. Dan kan je doen wat je wilt.

Voorheen stond manege kraak bekend zoals Finestenz1 beschrijft. Echter is dat nu niet meer het geval.

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 17:39

Ik zeg dat het op zulke momenten een nadeel is, ik zie namelijk ook een hoop voordelen van leasen. Een eigen paard is niet voor iedereen weg gelegd.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 18:28

Ik zou nooit bij die manege een paard leasen, omdat ik ze niet paardvriendelijk vind daar. Dat moet je niet willen sponsoren...

Persoonlijk vind ik HC Simonshaven in elk geval paardvriendelijker. Nog een voordeel, je rijd er zo vanaf de manege het ruiterpad op de Bernisse in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:11

En op simonshaven betaal je 400 euro, ook wel leuk om te weten :)

De zoon van dhr kraak houd de paarden ook een stuk vriendelijker.

kimberlyve

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 19:20

Ik heb daar een paard geleast toen zijn zoon het al had. Paard werd niet in box gezet maar bleef in een stand mocht er niet mee naar buiten toen het een keertje regende mocht ik zelfs niet op rijden in de bak. En idd manipuleren als je er aan gehecht bent. Moest alles zelf betalen behalve veearts die overigens niet is hoeven komen.

Ik ben nog wel opzoek naar een bijrijder voor 2 a 3 dagen per week mocht je dit willen.
Je mag me altijd bericht sturen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:53

Beloven schreef:
En op simonshaven betaal je 400 euro, ook wel leuk om te weten :)

De zoon van dhr kraak houd de paarden ook een stuk vriendelijker.

Voor kwaliteit betaal je... Je hebt er álle luxe wel.
En nee ik sta en rijd daar niet. Heb er wel gereden voordat ik weer een eigen paard kocht.
Ik sta sowieso niet graag met mijn eigen paard op een manege. Maar dat is omdat ik niet zo van de drukte houd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 20:57

Simonshaven is ook totaal niet leuk om te leasen, dat kan ik je wel vertellen en gewoon absurd duur.

Winnie56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-15 22:43

Bedankt voor de tips! 400 euro is boven mijn budget. Omgeving is indd ideaal maar de luxe hoeft voor mij niet zo. Daar geef ik niet om en een paard ook niet denk ik zo. Kimberly wat jammer dat jouw ervaring niet positief is. Ik hoor juist dat je zo vrij wordt gelaten en buiten mag rijden. Huurde je een halve week dat je geen stal kreeg? Ik pb je morgen voor je paardje

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 22:54

Als je 3 dagen huurt rijd er niemand anders op...?

Wat doet dat dier de overige 4 dagen dan? :+ lekker op de stand staan?

Ik geloof t niet zo..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-15 23:00

Het is al ruim 30 jaar geleden dat ik in die contreien woonde en paardreed, maar doet de lyneashoeve in heenvliet wellicht niet zo iets? Was toendertijd echt kwaliteit en paardvriendelijk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 00:00

S_en_Z schreef:

Ik geloof t niet zo..

Jup, zo ging het toch echt.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-15 05:42

Beloven schreef:
S_en_Z schreef:

Ik geloof t niet zo..

Jup, zo ging het toch echt.

Triest voor het dier...dan kan het beter de andere dagen wel in de lessen lopen.