Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
).aisie schreef:Deze man adverteert wel geregeld op marktplaats met leuke paarden. Maar ze zijn niet erg duur, dus ik vraag me dan af of het wel betrouwbaar is?
.
efiixx schreef:hoi!
ik heb vroeger bij manege meijer gereden toen ik nog jong was. Marcel Meijer was wel een aardige man, maar wel stug en vaag. Ik vond dat hij raar omging met paarden.
EstherAMG schreef:Per toeval kwam ik terecht op dit forum..
Ook ik heb vorige jaar te maken gehad met deze man. Een zeer vervelende ervaring echter. Ik bood een mooi paard aan met goede afstamming maar wegens een gebrek stonden wij erop dat dit paard uitsluitend als recreatie paard verkocht zou worden. Deze man heeft mij meerdere keren gebeld of hij het paard kon kopen. Aangezien ik hem totaal niet vertrouwde heb ik toen de boel met hem afgekapt, hij bleef echter bellen en sms'en met verhalen dat het paard maar af en toe hoefde te lopen en verder in de wei kon staan. Uiteindelijk begon hij te bellen en stelde hij zich voor onder een andere naam, ook sms'te hij met een ander nummer onder een andere naam, heel erg vreemd allemaal.
Het paard heeft uiteindelijk wel een heel goed thuis gekregen bij iemand anders maar heb aan deze man een nare nasmaak gekregen en dit forum bevestigt dat nog eens. Heb altijd het idee gehad dat hij het paard wilde kopen om er nog goed geld voor te gaan vragen.
Houd er rekening mee dat hij op deze manier meer paarden koopt en weer verkoopt en er dus best wat paarden met gebreken tussen zullen zitten...
kynthia schreef:Hallo Allemaal
Ik las jullie reacties pas nadat ik een paard bij Marcel Meijer gekocht heb. Door jullie reacties schrok ik enorm. Maar ik vorm graag een eigen mening. Okt 2015 bij hem geweest om naar een paard te kijken. De manege, Stallen en rij bak zien er allemaal netjes en verzorgd uit. Wij hadden kleine kinderen bij die overal mochten rond rennen en waar we ook kwamen alles zag er gezond en goed gevoed en verzorgd uit! Mocht hij iets te verbergen hebben zou hij dit nooit toe staan. Toen we daar kwamen informeerde hij gelijk dat hij een handel stal was. Hij wist prima te verwoorden waar het paard vandaan kwam en wat de geschiedenis van het paard was. Dit heb ik na getrokken en het klopte! Ook gaf hij de mogelijkheid om het paard te laten keuren zoals wij dat graag zouden willen. Hij vertelde dat het paard gedurende de tijd dat het daar stond in de lessen mee reed enkele keren per week. Ik zeg niet dat jullie ervaringen on juist zijn of gelogen.
Maar wil duidelijk maken dat dit momenteel dus niet meer van toepassing is.
Ook ik ben niet zo voor kei harde handelaren, maar dat is in dit geval ook niet zo.
Hij probeert door een paard te kopen en later te verkopen en intussen in te zetten in de lessen of aan te laten sterken eerst (hij koopt ze dan graat mager) zijn boterham te verdienen.
Hij geeft juist paarden een tweede kans!
En het verhaal wat er op staat wat dan voor zo veel verkocht is is ook de verantwoording van de koper, als je ruim 12 duizend euro uit geeft aan een paard lijkt het me ook dat je wel wat kunt uit geven om het paard te laten keuren!!!!!
Ik ken Marcel verder niet maar hij heeft ons netjes behandeld en geïnformeerd.