Stal vaumirpa / Stal Banjer

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MamaT

Stal vaumirpa / Stal Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 10:02

Zelf jarenlang een eigen paard gehad en fanatiek ruiter geweest en dochter heeft de genen van mama mee gekregen dus via een advertentie bij stal Vaumirpa/ Stal Banjer terecht gekomen voor een ponyspeeldag voor mijn dochtertje.
Daar aangekomen schrok ik me ongeluk, wat een rommel! Je moet namelijk niet naar de mooie bak die je vanaf de weg ziet maar je moet rechtdoor. Maar goed, dochter rook de paarden en ging los.

Ze werd op een witte pony gezet. (Valencia) Deze pony liep totaal niet zuiver en hoestte regelmatig ook maakte ze een verslagen indruk, hoofd naar beneden en een doffe vacht. Toen ik er een opmerking over plaatste werd er door iemand vertelt dat ze ziek was geweest en kwam er verder een onsamenhangend verhaal. De zadels en hoofdstellen waren ook niet in de juiste conditie. Bij een pony zag ik een stijgbeugel die ondersteund werd met een stro-touw, lijkt mij niet de juiste/ veilige keuze.

Mijn dochter voelde zich geweldig op de rug van deze ongelofelijk lieve en brave witte schimmel dus haar geluk wilde ik niet verzieken door haar direct van de pony af te halen en naar huis te gaan. Maar door ons zal deze stal zeker niet meer bezocht worden. Hoe leuk en lief de paarden en alle andere dieren ook zijn. Het welzijn van dieren staat voor mij hoog in het vaandel om aan mijn dochter mee te geven en dat is hier niet het geval.

Na overleg met mijn man en wat dagen piekeren toch besloten om contact op te nemen met 144. Mijn paardenhart huilde om de lieve witte. Mijn foto’s van dit paard gemaild en naar aanleiding daarvan een gesprek gehad met iemand van de dierenpolitie. Onlangs een brief gekregen van het ministerie dat er dus wel sancties opgelegd zijn en ze het bedrijf in de gaten houden en er meerdere klachten zijn binnen gekomen.

Om te voorkomen dat ook dit topic gesloten zal worden wil ik iedereen vragen GEEN berichten te plaatsten die je gehoord heb via via, geen mensen met naam te noemen, niet om pb te vragen, niet via PB mensen proberen te intimideren en je mag mensen niet waarschuwen om naar deze stal te gaan.
Het gaat in dit bericht niet om de ruzies die er wel of niet met de buurman zijn etc. Die zijn off topic en hebben niks met deze stal en de paarden te maken.

Wat ik wel wil zeggen: Als je onder de 18 jaar bent moet je altijd iemand meenemen die volwassen is als je voor een verzorgpony gaat kijken en op gaat rijden! Ga je op stal rijden of een paardje verzorgen en er gebeuren rare dingen, maakt niet uit wat, vertel dit altijd thuis en wees hier eerlijk over!

Jillsil

Re: Stal vaumirpa / Stal Banjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 12:22

Arme Valencia :(:), zonde van zo'n super beestje. Hopelijk doet de dierenpolitie er wat mee en blijven ze het controleren.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 15:31

Ontzettend jammer dat deze pony in deze omstandigheden wordt gehouden en niet de juiste medische zorg krijgt of heeft gekregen. Hopelijk komt er iemand die haar kan kopen en haar kan bieden wat zij echt nodig heeft. Want mij was wel duidelijk dat dit paard een gouden karakter heeft, geweldig!

rankie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 17:50

Ik zou wel een kopie van die brief willen zien met de zogenoemde sancties. Bij mij weten heeft de navw niks geconstateerd en geen sancties opgelegd.
Wanneer ben je daar dan geweest met je dochter?

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-14 19:17

U kunt gewoon zelf contact opnemen met het ministerie van economische zaken afdeling nvwa en vragen stellen over deze stal en de maatregelen die er door de inspecteur genomen zijn.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 12:42

Michelle008

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-14 20:33

Ik had hier ook al een bericht over gestart helaas vond de mod het nodig het te verwijderen.

Ik heb hier zelf gereden en was toen niet op de hoogte van deze zaken, dit betreurd mij achteraf ernstig.
Zeker omdat de moeder van degene die de stal runt wel op de hoogte bleek te zijn, aangezien ik van haar niet in de buurt mocht komen van de verdachte in bikini!!! Dit heb ik zelf ondervonden.
Op dat moment legde ik zelf geen link maar achteraf valt alles op zijn plek.

Hopelijk kunnen we via deze weg inderdaad meisjes beschermen. En mocht je er toch super graag willen rijden neem alsjeblieft altijd een volwassen persoon mee!

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-14 23:18

Ik denk dat de mods wel begrijpen dat zij samen met alle medewerkers van bokt een voorbeeldfunctie hebben en deze ook moeten uitdragen. Tenslotte willen zij vast ook niet op hun geweten hebben dat zij hadden voorkomen dat er kinderen betast worden Of er paarden in slechte omstandigen worden gehouden.

Laten we daarom zorgen dat wij zelf ook in dit topic feiten plaatsen. Een feit is dat deze man veroordeelt is door een rechter. Ik heb met eigen ogen gezien dat de witte pony niet in goede gezondheid verkeerde en dat is dus ook een feit.

Als staleigenaar mag u vanzelfsprekend ook met feiten en gedegen argumenten komen. Wat gaat u eraan doen om de conditie te verbeteren van de paarden bijvoorbeeld. Of wat heeft u er al aan gedaan? Plaats desnoods een foto van de betreffende pony.
De man die bij de stal loopt is veroordeelt hoe gaat u dit oplossen? En de gillende vraag van mijn moederhart; garandeert u mij dat mijn kind veilig is bij uw stal?!

Dan laat u zien dat u professioneel achter uw bedrijf staat en er serieus mee aan de slag gaat. Door anoniem hier te reageren maakt u de "mythe" alleen maar groter en erger. Geef openheid van zaken dan bent u bezig een professioneel bedrijf te runnen waar kinderen veilig van de paarden kunnen genieten EN de paarden gezond en gelukkig werken.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 00:15

Wat goed dat je actie hebt ondernomen TS. Wat ik alleen niet begrijp is dat er hier gesproken wordt over een man die veroordeelt is vanwege iets met jonge meisjes?

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-14 06:16

xTammyy schreef:
Wat goed dat je actie hebt ondernomen TS. Wat ik alleen niet begrijp is dat er hier gesproken wordt over een man die veroordeelt is vanwege iets met jonge meisjes?

media niet gevolgd ?

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-14 06:18

Deze man woont en werkt op het terrein waar deze stal gevestigd is, het is van hem, hoewel de stal bestiert wordt door iemand anders. Vele jonge meisjes komen hier op zoek naar een verzorgpony en dit loopt verkeerd af. Als je inhoudelijk wilt weten hoe en wat kun je het beste op de linkjes klikken.

Mijn doel met dit topic is om ervoor te zorgen dat de paarden een beter leven krijgen en jonge kinderen en de ouders hiervan bewust te maken dat je je kind niet zomaar alleen ergens heen stuurt. Ik heb geleerd dat als ik nu ergens met mijn dochtertje zou gaan rijden ik eerst de zoekfunctie van Google ga gebruiken. Zonder zomaar " gezellig" en op goed geluk naar een stal te gaan.

ppgalecop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 13:31

hallo,

wij krijgen berichten dat wij gelinkt worden aan stal vaumirpa/ stal banjer.

wij willen even duidelijk maken dat wij zeker niet zijn, wij zelf zijn van stal vendrig.
dit ligt wel in montfoort maar aan de andere kant van montfoort.
www.stalvendrig.nl en www.ponypark-galecop.nl

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-14 15:29

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-14 17:57

MamaT schreef:
http://www.banjershop.nl/leasen-van-paarden-en-ponys/

"altijd trouw en past zich aan aan de ruiter" |( |( |( Wat huilt mijn paardenhart. Want ze doet het inderdaad maar verdiend een veel beter leven dan dat zij nu heeft!

deze site is er al heel lang van hun . oordeel rechter geen kinderen op het terrein
ze hebben wel de facebook weg maar deze laten ze online
even voor de duidelijkheid dit is dus niet stal Vendrig of pony park galecop

xEline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 08:40

Ik wil ook graag mijn verhaal doen.
Ik heb ooit een gereageerd op een advertensie voor stalling. Er zou een allweather bak zijn. Het was niet heel duur en er werd voor je uitgemest.
Ik ben dus gaan kijken en ben me eigenlijk rok geschrokken. Overal lagen lossen landbouw spullen waar de paarden zich lelijk aan zouden kunnen bezeren. Toen ik de stal in kwam stonden me ogen nog groter. Er lag geen stro in de stallen.. ik vroeg waarom er geen stro lag. Ik kreeg als reactie dat het net kerst was geweest en er daarom geen stro was. Uiteindelijk naar achtergelopen waar ook de mesthoop lag. Natuurlijk even hierop gekeken en ik zag dat er helemaal geen stro op de mesthoop lag alleen maar strond. Hieruit kon ik opmaken dat er dus al langer geen stro in de stallen lag. Ook vond ik de paarden er 'gezond' uit zien.
Ik heb er geen melding van gemaakt, omdat ik vind dat geen stro in de stallen iemand zijn eigenkeus is zodra ze niet in hun eigenstrond staan is het voor de DB al snel goed.
Als zou ik geld toe krijgen zal ik nooit hier gaan staan.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-14 09:11

xEline schreef:
Ik wil ook graag mijn verhaal doen.
Ik heb ooit een gereageerd op een advertensie voor stalling. Er zou een allweather bak zijn. Het was niet heel duur en er werd voor je uitgemest.
Ik ben dus gaan kijken en ben me eigenlijk rok geschrokken. Overal lagen lossen landbouw spullen waar de paarden zich lelijk aan zouden kunnen bezeren. Toen ik de stal in kwam stonden me ogen nog groter. Er lag geen stro in de stallen.. ik vroeg waarom er geen stro lag. Ik kreeg als reactie dat het net kerst was geweest en er daarom geen stro was. Uiteindelijk naar achtergelopen waar ook de mesthoop lag. Natuurlijk even hierop gekeken en ik zag dat er helemaal geen stro op de mesthoop lag alleen maar strond. Hieruit kon ik opmaken dat er dus al langer geen stro in de stallen lag. Ook vond ik de paarden er 'gezond' uit zien.
Ik heb er geen melding van gemaakt, omdat ik vind dat geen stro in de stallen iemand zijn eigenkeus is zodra ze niet in hun eigenstrond staan is het voor de DB al snel goed.
Als zou ik geld toe krijgen zal ik nooit hier gaan staan.

Ja, dat viel mij ook al die machines en bijzondere constructies voor de hekken. Kan me niet voorstellen dat daar nooit ongelukken mee gebeuren.

Wat bedoel je precies met de paarden er "gezond" uitzien? Bedoel je dit cynisch?

Als ik jou was zou ik toch melding maken van je bevindingen bij 144. Toen ik belde waren ze blij met de informatie die ik kon verschaffen. Wel of geen stro is een keuze maar je bent wel verplicht om een goede bodembedekking te organiseren.

MamaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-14 11:25

Een mod had mijn reactie verwijderd omdat ik ergens op gereageerd had wat ik niet persoonlijk had gezien maar wat ik dus geschreven had en zelf gezien heb:

Toen wij daar waren waren er ook andere dieren in een stal. Iets van kuikens van eenden ofzo en daar waren de voorzieningen ook minimaal van geen stro etc.

geetje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 17:54

mijn reactie was ook verwijderd heb daar bijna 7 jaar met me dochter gelopen dus weet er alles van maar ja is maar net hoe je het dan opschrijft

Nicole288

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-14 21:39

Moderatoropmerking:
Dit topic is weer heropend. Denk goed aan de regels van ED als je hier een ervaring post. Bedankt!

Michjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:39

Toen ik daar reed waren er ook konijntjes die in een aanhanger in de bloed hete zon zaten, helaas zijn ze toen bijna allemaal overleden, er toen spontaan een ziekte ingekomen.
Hopelijk wordt er snel actie ondernomen door de dieren politie

Michjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-14 22:47

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 08-11-14 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto verwijderd omdat deze was geplaatst zonder toestemming

sandy4

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:06

Michjee schreef:
Toen ik daar reed waren er ook konijntjes die in een aanhanger in de bloed hete zon zaten, helaas zijn ze toen bijna allemaal overleden, er toen spontaan een ziekte ingekomen.
Hopelijk wordt er snel actie ondernomen door de dieren politie

Wanneer ben je daar voor het laatst geweest?

rankie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 12:59

Michjee, zou jij zo vriendelijke willen wezen de foto met dat jongetje te verwijderen, ouders hebben jou geen toestemming verleend deze foto te plaatsen.
Dat het op een website is te zien waar foto vandaan komt is prima, maar dat hoef jij niet verder te verspreiden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 13:28

rankie27 schreef:
Michjee, zou jij zo vriendelijke willen wezen de foto met dat jongetje te verwijderen, ouders hebben jou geen toestemming verleend deze foto te plaatsen.
Dat het op een website is te zien waar foto vandaan komt is prima, maar dat hoef jij niet verder te verspreiden.

ze hoeft die foto niet te verwijderen :n !

rankie27

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-14 17:13

Ik vind van wel.
Je ziet een nihil stukje van de grond. Daar draait dit stuk om. Om de bodembedekking. Een foto van een kind met paard en een klein stukje van de stal is geen relevante foto.