Hoofdstel maker gezocht!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

Almighty

Hoofdstel maker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 15:44

Is er iemand die een hoofdstel maker kent? Ik ben op zoek naar een hoofdstel maker! Dit omdat ik een paard heb waar het ligamenten achter het oor beschadigd is en daardoor erg gevoelig is voor druk direct achter zijn oren. EN laten nu net alle merken hoofdstellen die ik heb en ken dit niet doen:)

Hij heeft vrij lange oren met een lage oor inzet die ver naar achter inzet. Hierdoor zoek ik een hoofdstel die een oor uitsparing heeft. Ik heb al een standaard maar die haalt het net niet. Dus zoek ik nu iemand die zoiets kan maken voor mij en met nog een paar kleine wensen. Is er iemand die een hoofdstel op maat kan maken want met de standaard modellen die er zijn kom ik vaak in de problemen bij dit paard.

De Dyon ken ik al. Maar die gaat van voren weer teveel terug naar het oor. One ear heeft hij te grote flaporen voor. En zo kan ik nog wel even door gaan. Welke hoofdstel maker kan er eentje met mij op maat maken?

Bedankt alvast!

Almighty

Re: Hoofdstel maker gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:20

Heb wel zalf gekregen om te kijken of het minder gevoelig wordt dan:) Dus dat is al iets.

_Alarm_wlkp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:23

Niet op maat maar de Dyon difference? die liggen niet achter het oor :) of heb je ook problemen met de frontriem die drukt?

MiniMouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 16:25

Ninon Schutte van Zadelatelier.nl

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:28

Alarm_wlkp die drukt dus weer teveel voor de Dyon Difference. dat is het jammere aan die want verder komt die dichtbij.

MiniMOuse Dankjewel:) Ik zal eens vragen. De Rambo Multi bridle vind ik al wat maar dus achter de oren niet kwa aansluiting als dat aangepast zou zijn is dat al heel veel voor mijn paard.

Kon nog bontje proberen maar dat neemt druk van vast gezet hoofdstel natuurlijk niet weg;) Dus toch maar aanpassing iets verder bij zijn oren weg te blijven. Maar mag van voren dus ook weer niet drukken om makkelijk te maken:)

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 16:29

Ik heb ook contact gelegd met Nutural bridle stal Steenke omdat dit een hoofdstel is wat me aanspreekt ook maar dan moet er een aanpassing achter oor gemaakt worden. Heb ze gemaild of dat kan met die vraag.

En zal dus ook het zadelaterlier eens vragen of ze wat kunnen betekenen.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:24

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 20:30

Paree zadelmakerij in Kwadendamme,die maakt hoofdstellen op maat naar eigen ontwerp.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 20:41

Dank jullie wel voor het meedenken:) Sommige ver uit mijn regio (woon in Belgie Balen) maar...ben erg blij mee. Want moet toch iets en zou toch iets zeer passend op zijn hoofd willen omdat het nu met de standaard nooit helemaal perfect lijkt te lukken. Er zit altijd wel iets wat schuift, strak/los zit en nu dus bovenstaande. Ook halster moet dus anders omdat tijdens vervoer voor hem ook niet prettig is. Maar als ik hem daarmee kan helpen heb ik er alles voor over.

Dyone komt wel in de buurt..maar vind ik veel riempjes en voorkant/zijkant weer teveel op de oren komen. Die zou dan lager moeten zitten en zie graag minder riempjes/gespen eenvoudiger. Ik gebruik ook nooit een sperriem:) En rijdt vaak zonder bit:) Lastige kruising om te zoeken dus. Rambo Multi bridle vind ik wel fijn kwa stijl maar zit weer dicht op oren en sper bij mond onder vind ik niet prettig eruit zien.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:04

Is Sint-Truiden te ver weg voor je? (Limburg - België)

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:36

Dhh Dutch heeft in de nieuwe collectie hoofdstellen met oor uitsparing. Weet alleen niet of die al te verkrijgen zijn in de winkels.
Laatst bijgewerkt door CoRiNa1983 op 22-08-14 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:40

Arno Brandt kan vast iets voor je betekenen.
Kijk bij Brandt zadels.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 21:44

TanteFlavie: Zeker niet te ver weg. Gisteren nog doorheen gereden:) Maar wat zit daar?
CoRiNa: Dhh Dutch ken ik niet? En wanneer wordt die dan verkrijgbaar?
Ambre: Dankjewel zal er naar kijken.

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:47

Als je een kartonnen mal met de juiste uitsparing maakt, kan iedere "echte" zadelmaker een bestaand kopstuk aanpassen. Stuur maar pb als je interesse hebt, ben regelmatig bij mijn ouders in Hasselt.

TanteFlavie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-14 21:55

Je hebt pb!

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-14 22:18

Dank gelezen en geantwoord;)

Afbeelding

Deze heb ik nu liggen zoiets;) Niet van Dyon maar ander merk wel zelfde materiaal:) En die zit dus bij mijn paard echt in het oor door het zachte spul door zijn lage inzet al:) En heb er even over gedacht zal ik dat materiaal weg knippen wat zacht is. Maar het geeft in midden toch ook druk dus werkt niet;) Tja als de andere Dyon difference nu eens wat verder van oren voorkant/zijkant af bleef en..minder riempjes bij kaak enz dan zou het iets zijn. Maar zou dan versie willen zien met bitloos mogelijkheid. Blijf even denken en zoeken.

CoRiNa1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 07:47

Heb even ge-appt om het te vragen. De nieuwe collectie hoofdstellen van Dhh Dutch zijn in Oktober ongeveer te verkrijgen in de winkels die het merk Dhh verkopen.

Voorbeeld:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Rest van de facebook:
https://www.facebook.com/DHHDUTCH?fref=ts En dan moet je in het album van nieuwe collectie najaar kijken daar zie je meer foto's.

Tevens hebben ze ook een site.

Als je naar een hoofdstel zoek moet je ook goed kijken dat het stuk aan het bit (bakstuk?) ook goed achter het jukbeen valt dan valt hij achter de oren ook ruimer en de frontroem moet ook niet te strak zitten die trekt het ook naar voren, bij Dhh dutch hebben ze daar extra op gelet bij het ontwerpen van de hoofdstellen. De prijzen zullen variëren van de 60 tot de 130 euro lees ik net op facebook.

Ik heb ze gezien, ik was net in de winkel toen Dhh Dutch ze kwam laten zien aan de winkel en ik vond ze erg mooi en soepel en netjes afgewerkt.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:00

Misschien ken je het hoofdstel al, maar de Harry's horse freedom zou ook de oplossing kunnen zijn.

Die laat het hele gebied rondom oren vrij.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-14 21:49

Corina: Dat is bij die ik nu heb liggen uit Engeland ook zo:) Maar voor mijn paard nog teveel op het oor;) Lastig is het ik weet het. Ik ben er gewoon uit dat ik iets volledig op mijn paard moet laten maken nu. Dat een standaard niet werkt voor mijn paard tot nu toe. Ik weet nu waarom hij zo moeilijk doet na 3 jaar tobben.

Die Harry Horse had ik gezien..maar moet pasvorm nog eens gaan doen op mijn paard;) Lijkt op Dyon versie en hoop dat die verder van voorkant/zijkant afblijft. Dat knelt zijn zenuwen daar af.

Wat mijn ontdekking tot nu toe is dat toch wel erg veel hoofdstellen standaard redelijk wat druk boven in geven en daar moet ik dus vanaf. Of moet zonder hoofdstel gaan rijden en zag wel een systeem van iemand wat zou kunnen:) Maar..dan zit ik nog met het aan de hand meenemen. Heb het weleens met zn halsband geprobeerd maar als hij dan onstuimig is heb je hem niet vast;) Het komt wel goed. Ik ben nu aan het kijken of ik dus een goede leermaker kan vinden die mee wil denken en maken. Zodat het voor hem gewoon volledig pas is. Voor zadel al niet ongebruikelijk maar voor hoofdstellen valt me op dat het nog vrij onbekend is en altijd standaard gekocht wordt;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 21:57

Heb je al een grotere frontriem geprobeerd? Want zo te zien is die krap waardoor er bij de dyon nog te weinig ruimte is.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:01

Ik hoor van western leather als ik het goed heb veel positieve dingen. Normaal maakt ze western achtige hoofd stellen maar misschien kan er wat overlegd worden.

Nurtural vrees ik voor zij importeert ze en maakt ze niet zelf. Maar wel een goed hoofdstel enkel paard zijn wint er aard (tink) zit wat in de weg er voor moet hem echt eens terug geven aan de lieve bokker.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:22

HAR -> ED

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 22:32

Wellsaddle.nl ; alle hoofdstellen worden op maat en met de hand gemaakt naar jouw wens :D

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-14 10:12

Oep, typo in vorige post moest niet wint er aard maar winterbaard zijn, dat krijg je van bokken op je gsm. :o

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-14 10:27

Air: Dat is het probleem bij de Dyon daar kan je de frontriem niet wisselen;) Die zit vast aan het achterstuk genaaid en alle riempjes naar bit, bakstuk enz zitten er aan vast dus dat werkt niet jammer genoeg. Want dat dacht ik eerst ook.
Hetlevenwint: Dankjewel:) En herkenbaar met tikfouten:) Dat denk ik dus ook.
Evelienepien: Dankjewel! Dat zit niet zo ver bij ons vandaan en is te doen om het te laten maken:) Misschien eens proberen.