Rusthuis

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandymeisje

Rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 15:56

Mijn Fjord van 22 is er aan toe om van haar pensioen te gaan genieten. Ik heb het liefst dat ze gewoon bij mij is tot haar dood, maar gezien haar gezondheid is dat niet het beste voor haar. Ik heb er dus voor gekozen om haar na de weiperiode naar een rusthuis te brengen.
Wie weet wat een goed rusthuis is? Liefst in Zuid-Holland of Noord-Brabant. Wil haar niet te ver van huis hebben.
Ik hoor graag van jullie :).
Alvast bedankt!

Als dit verkeerd staat, dan graag naar het goeie topic ;)

Anoniem

Re: Rusthuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:57

Er zit een goed rusthuis in Oostvoorne. Ik ben alleen vergeten hoe deze heet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 15:58

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:02

Wat is er dan met haar gezondheid dat ze niet bij jou met pensioen kan, maar naar een rusthuis moet?

MissYvette4u

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:07

Vd kruis in leende

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:10

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:11

Annwfyn, mag ik vragen waar op Goerree Overflakkee?? Welk dorp?

Splut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:11

.
Laatst bijgewerkt door Splut op 08-07-22 11:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:12

+:)+ Dankje

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 16:28

VSW -> ED

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-14 18:05

Thnx allemaal!
St. Anna Hoeve ken ik idd al.
De reden dat ik d'r naar een rusthuis doe, is omdat het de laatste tijd niet zo lekker met haar gaat. Ze heeft artrose en hoefkatrolontsteking beide in het vierde stadium. Ze staat nu voor haar vakantie op de wei in Brabant waar ze super goed wordt verzorgd en in de gaten wordt gehouden. Maar gister is de dierenarts geweest en die artrose en hko is verslechterd. Nog een heel verhaal erom heen, maar hij raadde me aan om haar naar een rusthuis te brengen. Thuis staat ze op een pensioenstelsel bij iemand aan huis die haar ook elke dag 4 uur in de paddock zet. Daar heeft ze het ook super goed. Maar als ik kom is ze er ook nog ongeveer 2 à 3 uur uit, maar dan zou ze 17 uur per dag binnen staan. En dat is in naar geval niet erg best. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een mooi plekje voor d'r, wat nog wel in de buurt is wat ik dan zo ken aanrijden. Want wil er toch nog wel 1 à 2 keer in de week heen kunnen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-14 23:36

Geen idee of je dit te ver vindt hoor, misschien vind je het wel te duur, maar het is wel een hele goede plek voor paarden die met pensioen zijn: http://www.dewildtshof.nl/ in Uddel.

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-14 14:01

Dankje Jet! Heb gekeken, ziet er idd allemaal super uit! Maar idd, te ver en te duur. Maar toch bedankt! :)

Kitty_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-14 21:54

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:03

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 16:06

NikkiTazz schreef:
Excuus, het is Rockanje...
http://www.anna-hoeve.nl/

Als ik hier op de site kijk staat het er alsof ze niet eens elke dag naar buiten gaan?

Lindehoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 22:53

Bij ons, De Lindehoeve in Emst hebben de paarden die met pensioen zijn de hele dag in- en uitloop van de stal naar de paddock en naar het weiland. Misschien is dat iets? Er hangen bestuurbare camera's in de stallen die te bekijken zijn via de website waardoor de afstand misschien weer te overbruggen valt? Ook qua prijs zit De Lindehoeve vrij laag. Zie www.delindehoeve.nl

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:04

Mandymeisje schreef:
Thnx allemaal!
St. Anna Hoeve ken ik idd al.
De reden dat ik d'r naar een rusthuis doe, is omdat het de laatste tijd niet zo lekker met haar gaat. Ze heeft artrose en hoefkatrolontsteking beide in het vierde stadium. Ze staat nu voor haar vakantie op de wei in Brabant waar ze super goed wordt verzorgd en in de gaten wordt gehouden. Maar gister is de dierenarts geweest en die artrose en hko is verslechterd. Nog een heel verhaal erom heen, maar hij raadde me aan om haar naar een rusthuis te brengen. Thuis staat ze op een pensioenstelsel bij iemand aan huis die haar ook elke dag 4 uur in de paddock zet. Daar heeft ze het ook super goed. Maar als ik kom is ze er ook nog ongeveer 2 à 3 uur uit, maar dan zou ze 17 uur per dag binnen staan. En dat is in naar geval niet erg best. Dus vandaar dat ik op zoek ben naar een mooi plekje voor d'r, wat nog wel in de buurt is wat ik dan zo ken aanrijden. Want wil er toch nog wel 1 à 2 keer in de week heen kunnen.

Dan is het inderdaad beter dat ze ergens komt te staan waar ze lekker de hele dag de wei op kan. Ga wel goed kijken en zorg ervoor dat ze bij mensen komt die verstand hebben van oudere paarden en goed op haar letten. Je hebt ook van die rusthuizen waar ze een beetje aan hun lot over gelaten worden op het land en vroeg of laat gaat elk oud paard toch meer of speciale zorg nodig hebben. Informeer goed naar de mogelijkheden.

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-14 23:14

Tooske schreef:
NikkiTazz schreef:
Excuus, het is Rockanje...
http://www.anna-hoeve.nl/

Als ik hier op de site kijk staat het er alsof ze niet eens elke dag naar buiten gaan?

Ik ken de Anna hoeve en in de zomer staat alles 24/7 buiten als het paard dat kan anders gaan ze in de nacht naar binnen.

De paarden die het nodig hebben worden op de wei bijgevoerd en medicijnen worden ook op de wei gegeven .
In de winter gaan de paarden met artrose of andere bewegingsproblemen overdag naar buiten, en anders komt je paard 1 dag buiten en dan 2 dagen op stal. Op die stal dagen sta je vrij je paard te komen loslaten in de losgooibak of lekker te wandelen/rijden in het bos dat achter het rusthuis ligt.
Paarden met zware artrose hebben stallen met uitloop en kunnen in de winter in de avond dus ook lekker rond lopen.
Het is niet de mooiste stal maar de boxen zijn mooi en ruim en de eigenaren zijn zeer zorgzaam en zorgen goed voor je paard.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-14 10:34

Anna Hoeve en de Wildtshof geven op hun website inderdaad aan wat meer zorg te kunnen bieden aan een ouder paard wanneer dit nodig wordt. Ook hebben zij al over de voerbehoefte nagedacht en kunnen zij meer bieden dan (kuil)gras en/of hooi. Dit soort stallen hebben dan ook mijn voorkeur. http://www.dewildtshof.nl/paardenpension/extra-zorg/

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-14 11:53

Thnx allemaal!
Ik ga even rustig kijken op de sites die jullie gegeven hebben. Misschien heb ik al iets wat mij erg aanspreekt, maar idd, ik ga rustig rond kijken en vragen. :)

lisanne1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 11:38

Mandymeisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-14 13:03

Thnx! Heb deze idd ook al gezien. Spreekt me erg aan, maar vind de afstand te ver.

snikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 13:17

Www.denoudenstal.nl

Paard van vriendin van mij staat dat al zo dikke 10 jaar en wordt nog steeds ouder :p

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-14 14:31

Rusthuis Jakari in Lopik! :)

Jarenlang naar volle tevredenheid gestaan met mijn paard.