ervaring zadelpasservice divoza

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

appiesjappie

ervaring zadelpasservice divoza

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 18:25

Hoi allemaal,
Wat is jullie ervaring met de zadelpasservice van divoza. Inmiddels is het voor mij al dikke 4 weken geleden dat ik voor het eerst een zadel heb gepast bij divoza. Maar heb nog geen zadel. 2 weken geleden de laatste keer hetzelfde zadel gepast maar hij moest nog beetje bijgevuld worden. Op zich goed dat ze je niet zomaar een zadel mee geven. Maar vorige week heb ik zelf maar even gebeld of hij klaar was. Maar hij was nog niet klaar. Hun zadelmaker is er niet door onvoorziene zaken. Ze wisten ook niet wanneer hjj terug kwam. Ik moest deze week weer bellen.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: ervaring zadelpasservice divoza

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:24

HAR -> ED

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:26

Tja onoorziene zaken doe je niks aan, kan gebeuren. Was wel netjes geweest als ze je even hadden gebeld hier over.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:28

Ik volg even, ben ook wel benieuwd.
Er lopen al wel meerdere topics over de zadelpasservice van Divoza. Zou graag ook een afspraak willen maken bij Divoza in Leek, maar lees veel slechte verhalen over de passervice.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-14 19:29

Als je het zadel straks hebt zou ik eerst hem nog maar eens na laten kijken door een echt goede zadelmaker.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-14 19:53

Inderdaad ze hadden even kunnen bellen na de eerste pas duurde het ook 2 weken voor ik iets hoorde. Ik baal er wdl een beetje van. Ze hebben er wel veel verstand van vind ik en bekijken het zadel goed. Ze hebben van alles gemeten, gevoeld, bekeken. Heel veel uitleg gehad over hoe ik kan zien dat een zadel goed ligt. Of hoe ik kan zien of de boom goed is. Vond het wel fijn. Nemen er rustig de tijd voor. Ze hadden na de 2de passing ook kunnen denken nou hij ligt wel aardig neem maar mee. Dat hebben ze niet gedaan. Maar baal er meer van dat het allemaal zo langzaam gaat

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-14 21:15

Vanmiddag weer contact gehad via de chat van divoza. Als het goed is begint de zadelmaker woensdagof donderdag weer. Ze hebben gevraagd of ik donderdag weer contact met hun op wil nemen.

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:17

Zou ze netter staan als ze zelf wat moeite zouden doen....

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 05:55

Gisteren weer gebeld. De zadelmaker is er weer! Deze week komt mijn zadel nog niet terug. Waarschijnlijk volgende week. Ik hoop het zo! Morgen wachten we al 5 weken. Gelukkig heb ik mijn eigen zadel niet weg hoeven te brengen voor reparatie.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 06:05

Air schreef:
Als je het zadel straks hebt zou ik eerst hem nog maar eens na laten kijken door een echt goede zadelmaker.

Helemaal mee eens, heb niet zulke goede verhalen gehoord over zadelservice van Divoza

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 16:02

Oh heb ik weer! Heb ik hem dan eindelijk is het straks niet goed! Ze komen wel super professioneel over! Hij kon heel veel vertellen over de zadels. Hij keek of hij goed aansloot. De boom hebben ze opgemeten. Ze moest een rondje stappen om te kijken hoe hij dan lag. omdat ze vaak relaxt worden als ze stappen. Als gestrest ligt het zadel anders. Ze keken of hij niet achterover wipte en of hij niet van links naar rechts ging wiebellen. Ze hebben gekeken of de druk overal gelijk was. ze hebben gekeken of hij goed lag als ze gingen aan singelen. Ze hebben gevraagd of ze blessures gehad heeft. Waar kunnen ze dan nog meer naar kijken...

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 20:46

Ik heb prima ervaringen met divoza op dit gebied. Heb er door de jaren heen al meerdere zadels gekocht en nooit problemen. Ook mijn huidige zadel ben ik erg happy mee :j

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-14 21:28

Gelukkig toch nog goed nieuws

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-14 22:04

Ik heb ook een goede ervaring met divoza, en mijn moeder ook. Haar paard heeft een hele lastige rug en na heel veel zadelmakers en zadels eindelijk een passende gevonden *\o/* Ik had overigens wel een vrouw.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 06:53

Ja de laatste keer had ik ook een vrouw omdat hij op vakantie was. Inmiddels zal hij al wel weer terug zijn denk ik. Haha. Mijn paard heeft geen lastige rug maar een fries. En dan is het soms ook lastig om een goed zadel te vinden. Nou we zullen zien of hij deze week klaar is. Ik hoop het zo!

Seventeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 07:36

Flicka12 schreef:
Ik volg even, ben ook wel benieuwd.
Er lopen al wel meerdere topics over de zadelpasservice van Divoza. Zou graag ook een afspraak willen maken bij Divoza in Leek, maar lees veel slechte verhalen over de passervice.

Die in Leek vind ik persoonlijk vrij goed. Ben dan ook zeer benieuwd waar ts is geweest :)

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 09:15

Ik ben in Staphorst geweest. en ik vond ze echt professioneel overkomen. Ze zijn met de eerste passing echt een dik uur bezig geweest. Kijken naar hoe het paard staat dingen meten. Zadels passen, dingen vragen over het paard en je vorige zadel enzovoort. Ze hebben eerst nog gekeken hoe het oude zadel lag. Misschien dat die nog opgevuld kon worden. Ze kijken echt naar meerdere dingen. Alleen het uiteindelijk op maat maken duurt echt zo lang.

Hubbels

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:37

appiesjappie schreef:
Ik ben in Staphorst geweest. en ik vond ze echt professioneel overkomen. Ze zijn met de eerste passing echt een dik uur bezig geweest. Kijken naar hoe het paard staat dingen meten. Zadels passen, dingen vragen over het paard en je vorige zadel enzovoort. Ze hebben eerst nog gekeken hoe het oude zadel lag. Misschien dat die nog opgevuld kon worden. Ze kijken echt naar meerdere dingen. Alleen het uiteindelijk op maat maken duurt echt zo lang.

en heb je ook met het zadel gereden?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 10:23

Nee dat kan daar niet. Ze hebben geen bak. Je mag hem een week meenemen naar huis en als hij niet goed zit mag je hem terug brengen

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:45

Komen ze niet aan huis/stal dan? Bij mij zijn ze langs geweest

melissa_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 10:48

ik heb zelf erg goede ervaring met divoza zadelservice.

Ik heb Mart.in.a erbij gehad. Heb mijn zadel eind december aangeschaft en paard is zoveel beter gaan lopen onder het nieuwe zadel. Vind haar erg proffessioneel en netjes. Heb de passier compact, paard heeft vrij korte rug, waren weinig zadels die er goed oplagen.

Na een maand liet het bovenste laagje van het leer los, wat natuurlijk niet mag, en al helemaal niet voor zo duur zadel. Divoza heeft het zelfde zadel via passier laten opsturen, helemaal nieuw zadel wat ik mee kreeg als leenzadel, mijn zadel hebben ze opgestuurd naar passier, nieuwe zweetbladen erop gezet en binnen 4 weken had ik mijn eigen zadel weer. Als ik ooit eens weer een nieuw zadel nodig heb wil ik zeker wel weer naar divoza.

Ook mijn zusje heeft haar zadel van Divoza, ook met erg goede ervaringen.

Hier is ze ook gewoon aan huis geweest, zodat ik ze ook met rijden kan zien hoe de zadels lagen.

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 13:42

In Leek hadden ze nog niet eens door dat een tweedehands zadel wat ze te koop hadden werkelijk vréselijk scheef was (boom) :+ Of wellicht boeide het ze niet, er komt altijd wel een keer een sukkel die dat niet doorheeft bij het passen...
Ik vond ze daar ook bepaald niet kundig overkomen, er werd nogal wat onzin verklaard bij het voorleggen van verschillende zadels.

Een zadel kopen zou ik er evt. wel doen (mits je er zelf een beetje kijk op hebt) en het is prettig dat er zo veel te passen valt aan verschillende zadels, maar voordat er intensief mee gereden wordt komt er bij mij eerst nog een fatsoenlijke zadelmaker bij om te passen en na te kijken. Ik heb 0,0 vertrouwen in de zadelkennis/passervice bij Divoza.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:15

loveklazien schreef:
Komen ze niet aan huis/stal dan? Bij mij zijn ze langs geweest

Volgens mij kunnen ze wel langs komen maar moet je daar voor betalen?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-14 16:18

Deze jongen kon wel zien of de boom nog goed was of niet. Hij had zelfs een zadel uit elkaar gehaald zodat je kon zien hoe een kapotte boom eruit ziet. En hij kon zo goed laten zien waar ze vaak stuk gingen.

loveklazien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 16:27

Ja, dat kost iets van 50 of 75 euro, maar als je bij hen een zadel aanschaft krijg je dat bedrag weer terug.