stalling nieuwland gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bambam123

stalling nieuwland gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 11:59

hoi hoi
aangezien ik heb besloten een pony te nemen ben ik opzoek naar stalling. waar het aan moet voldoen:
weide (kort gemaait!)
evt schuilstal of een normale stal (hoeft niet kan ook zelf gemaakt worden)
het liefst onder de 30 euro pm
dus ik zoek géén dure manege of pension. tussen de koeien en schapen is ook goed.
dus eigenlijk een rustige boerderij. als de pony de weide moet delen met schapen of koeien vind ik dat geen probleem. alleen het gras moet kort zijn wegens hoefbevangheid
in de buurt van nieuwland. op de fiets moet het haalbaar zijn
water in de buurt om te drinken voor de pony
groetjess
Laatst bijgewerkt door C_arola op 11-05-14 20:38, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Vero

Re: stalling

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:00

Je ouders staan erachter?
30 euro Per maand kom je denk ik niet aan een stal

may123

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:01

wow 30 euro is wel heel weinig in de maand dan kan je denk ik alleen maar een landje als dat al lukt en meer niet waarvoor moet het zo goedkoop zijn?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:02

Kort gemaaid gras is juist slecht voor hoefbevangenheid, en een paard hoort tussen paarden en niet tussen schapen en koeien.

30 euro ga je het niet mee redden.

Alexandra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:03

Lol. Koop maar beter geen pony.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:04

Ik denk dat je eerst eens realistisch moet kijken naar de prijzen.
Voor 30 euro zou je hier in de buurt nog geen speelveldje kunnen huren.
En buiten dat hoort een pony tussen andere pony's en niet tussen de koeien en schapen.
Gemaaid gras?

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:06

ik zoek eigenlijk ook alleen een weiland maar het liefst met stalletje erbij
ik weet dat het weinig is.
maar mijn vriendin staat gratis gestald op een boerderij met stal. maar daar is geen plek meer.
mijn ouders staan er ook achter. maar dat is het juist. ik moet het zelf betalen. en ik moet wel geld hebben voor eten enz. nu moeten jullie niet denken dat ik maar 100 heb ofzo. want dat is dus niet zo. ik krijg maandelijks een bedrag voor mijn krantenwijk en daarmee kan ik eten hoefsmid (hoeft niet elke maand maar toch) dierenarts betalen en evt. voor problemen geld apart leggen.
vandaar dat ik niet te duur zoek

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:07

MarlindeRooz schreef:
Kort gemaaid gras is juist slecht voor hoefbevangenheid, en een paard hoort tussen paarden en niet tussen schapen en koeien.

hij mag niet te veel gras eten. dat is zeker slecht
mijn oom is veearts geweest

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:09

In dat geval zie je er beter van af :)

je moet echt wel een pot hebben voor onvoorziene uitgaven :j

Pacific

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:09

bambam123 schreef:
MarlindeRooz schreef:

hij mag niet te veel gras eten. dat is zeker slecht
mijn oom is veearts geweest

Maar in kort gras zit juist veel fructaan wat voor hoefbevangenheid zorgt. Lang, uitgebloeid gras is daarin veel armer.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:11

30 euro pm? ik heb bij mij in de buurt niet lager dan 100 euro gezien, en dat is gewoon een weiland niets meer....

Ben je trouwens 16, dan lijkt me dat je dat ook wel weet misschien....

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:11

Als ik hier ( in de zomermaanden) mijn paard op het weiland wil zetten zonder schuilstal kost dat tussen de 60 en 100 euro.
Het lijkt mij heel sterk dat je wat vind maar niet geschoten is altijd mis natuurlijk.

mygoldeneye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:14

30 euro is wel heel weinig.
Mijn vp staat bij een boer ze staan met ze drieen overdag lekker op groot weiland en in de nacht op stal.
Het is 50 euro pm maar daar komt dan nog wel stro en hooi prijs bovenop.

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:14

We proberen je niet af te vallen, maar als je maximaal maandbedrag voor stalling wat je kunt besteden al zo laag is kun je beter overwegen om op zoek te gaan naar een verzorgpony.
Bovendien hoort een pony tussen andere pony's en niet tussen koeien en/ of schapen.
Ook kort gemaaid gras is erg slecht voor paarden en pony's, dit omdat het fructaangehalte in het korte stengeltje gras net zo hoog is als in een lange stengel. Van de korte stengel eet het paard meer om aan de voedingsbehoefte te voldoen, terwijl hij van de lange stengel sneller vol zit.

Mijn tip; misschien is het beter als je eerst wat ervaring op doet met een verzorgpaard/pony en later gaat kijken voor een eigen dier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:15

Voor 30 euro per maand hoefsmid, eten, dierenarts, én wat opzij kunnen leggen? Krijgt je pony dan 1 sneetje brood? -O-

Dan nog de spullen voor je pony aanschaffen, de pony zelf, als je wilt rijden je lessen, om de zoveel tijd ontworming, inentingen, en wat als ie op ijzers moet?

Als jij dat voor 30 euro per maand geregeld krijgt vind ik dat wel heel knap.. Maar voor 30 euro per maand denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar een leuke verzorgpony.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:15

30 euro per maand lijkt me lastig, eten kost nog meer.
Daarnaast hoort een paard bij zijn minst 1 ANDER PAARD/PONY te staan, niet bij koeien of schapen, die spreken dezelfde taal niet. Wat als jij de rest van je leven tussen de chimpansees moest zitten?

Ik raad je aan een verzorpony te zoeken en te wachten tot je klaar bent met school/studie en en zelf een paard kan betalen :)

albersyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:18

Misschien kun je een moestuintje huren ergens, dat ligt wel in die prijsklasse.

bambam123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-05-14 12:22

chelle_dora schreef:
Voor 30 euro per maand hoefsmid, eten, dierenarts, én wat opzij kunnen leggen? Krijgt je pony dan 1 sneetje brood? -O-

Dan nog de spullen voor je pony aanschaffen, de pony zelf, als je wilt rijden je lessen, om de zoveel tijd ontworming, inentingen, en wat als ie op ijzers moet?

Als jij dat voor 30 euro per maand geregeld krijgt vind ik dat wel heel knap.. Maar voor 30 euro per maand denk ik dat je beter op zoek kunt gaan naar een leuke verzorgpony.

30 euro alleeen voor weide.
Eten enz. Daar heb ik ook voldoende geld voor

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:23

bambam123 schreef:
chelle_dora schreef:

30 euro alleeen voor weide.
Eten enz. Daar heb ik ook voldoende geld voor

Maar je beseft je wel dat een pony tussen andere ponies en paarden in moet staan? En dat een pony iets meer weide nodig heeft dan 3 bij 3?
Ik denk dat je voor 30 euro niet voldoende ruimte gaat vinden. Een moestuintje voor een pony is ook echt niet genoeg.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:23

Voor een shetlander zijn er wel stallingen voor 30,- per maand.Maar dan heb je dus alleen weiland met eventueel een schuilstalletje.Je moet maar net een boer vinden die dit prijsje vraagd,maar ze zijn er zeker wel.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:24

Ook ik denk dat je voor 30 euro nooit wat vind.
En een paard heeft geen koeien en schapen om zich heen nodig maar paarden.
Een paard leasen kost je nog meer.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:25

Je hebt toch een verzorgpony? Ik zou het daar lekker bij laten en later als je meer verdient pas een eigen paard kopen. Het gaat je echt niet lukken zonder hulp van je ouders.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:26

gohya schreef:
Voor een shetlander zijn er wel stallingen voor 30,- per maand.Maar dan heb je dus alleen weiland met eventueel een schuilstalletje.Je moet maar net een boer vinden die dit prijsje vraagd,maar ze zijn er zeker wel.

Dan moet je al wel veel geluk hebben.
Ik heb ze aan huis staan maar mocht ik het stuk verhuren (incl schuil/inloop stal) zou dan nooit 30 zijn.
En dan ligt het er ook nog aan of ze er dagelijks heen kan, meerdere malen per dag voeren enzo.
Komt dat erbij lig je al hoger.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:29

Ik ken een plek waar een shet stallen maar 25,- kost.Je moet wel zelf voor voer enzo zorgen.Je hebt dan ook alleen maar weiland daar zonder stal.

Sylkai

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-14 12:31

Ja maar als ze een krantenwijk heeft zal ze "denk" ik nog op school zitten en niet 3 keer per dag kunnen voeren.
Maar misschien als ze heeeeeeel goed zoekt, wie weet zoekt iemand nog een grasmaaier.....
alhoewel ze zoekt kort gras dus moet al gemaaid zijn... ;)