Ervaringen met van Rijs!

Moderators: C_arola, balance, Essie73, Firelight, Neonlight, Sica, Coby, NadjaNadja, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten

nutts

Ervaringen met van Rijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-14 09:35

Hallo,

Ik zou mijn zadel willen laten nakijken. heeft er iemand ervaring met van Rijs

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaringen met van Rijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 10:57

HAR -> ED

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 18:13

Ik heb alleen maar goede ervaringen bij van Rijs, wat betreft zadeld en mentuigen.

Flirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:11

ja ik heb ook alleen maar positieve ervaringen bij van rijs met zadels nakijken en op laten vullen. Zeker een aanrader!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:17

Super Van Rijs. Wel naar Jan vragen. :D

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 20:18

Daar is toch genoeg van te vinden op bokt volgens mij. Positieve reacties en negatieve trouwens ook wel.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 09:13

Daar staat inderdaad genoeg van op Bokt.
Hier een niet zo tevreden klant. Moet wel zeggen dat het inmiddels alweer 5 jaar geleden is, daarna heb ik een andere zadelmaker laten komen.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:55

Super tevreden! Nooit iemand anders aan mijn zadel. Maar ik vraag wel altijd naar Jan, dus met de rest van de werknemers daar geen ervaring.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 10:58

Ik zou er never nooit aan beginnen. Zade aangemeten wat tótaal niet paste, en toen ik belde om ernaar te laten kijken omdat mn paard van t zadel bokte, kreeg ik A. eerst te horen dat hij de komende 4 weken eigenlijk niet kon, en b. ik binnen 2 weken werd teruggeebeld. Uiteindelijk kwam hij en volgens hem niks mis mee, beetje opvullen. ik vertrouwde t niet, naar een ander gestapt en t hele zadel had die van mij nooit mogen krijgen.
En ja, voor t aanmeten had ik Jan en voor de tweede persoon een ander.

Dit is ook gebeurd bij 2 andere stalgenoten van mij :n
Zou eerder gaan voor Mr. Ed, zelfde regio en super service :j !

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:00

De niet tevreden klanten: mag ik vragen naar welke zadelmaker jullie daarna zijn gegaan en ben je daar wel tevreden over? Ik blijf maar twijfelen over de mijne...

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 11:01

Ik ben nu naar Mr. Ed , en super tevreden :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-14 12:03

Eerst Mr Ed, heel tevreden over. En daarna naar Karin Boer van Zorro's Zadelservice (www.zorzas.nl). Ook heel tevreden over. Beiden namen de tijd en zadel lag daarna heel goed :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:15

Ook niet tevreden :n
Ik zit nu bij Arno Brandt. Héél blij mee!

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:19

Ik kan niets over mijn ervaring vertellen. Ik heb namelijk geprobeerd om een afspraak te maken en zou worden teruggebeld binnen twee weken. Ondanks dat ik herhaaldelijk heb terug gebeld ben ik pas na 6! weken terug gebeld om een afspraak te maken (vroegste mogelijkheid met vier weken). Ik heb toen bestfit laten komen en daar was ik erg tevreden mee!

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 08:19

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:12

Celiien schreef:
Ik ben nu naar Mr. Ed , en super tevreden :j

Ik heb minder goede ervaringen met Mr Ed. Nieuw zadel laten aanmeten dat nooit echt goed heeft gelegen. Na 1 jaar brak de boom (met gebroken boom liep het paard beter) ook onder het springzadel liep ie beter. Zadel gemaakt; paard liep weer slechter. Uiteindelijk heeft hij het zadel teruggenomen en heeft hij mij de nieuwprijs terug betaalt (dus wel goed afgehandeld). Maar had ik een jaar lang met een niet goed liggend zadel op mijn nog jonge paard gereden. Daarna naar Daaleman. Zelfde laken een pak Ook daar uiteindelijk mijn geld (helemaal) teruggekregen. Inmiddels was ik al twee jaar aan het tobben met zadels.
Ik dorst een "op maat gemaakt" niet aan. Nog even Arno Brandt geprobeerd, maar daar kreeg in zo'n slecht leenzadel dat mijn paard in verzet kwam (steigeren) had hij nog nooit gedaan. Afspraak gelijk weer afgezegd, want daar had ik geen vertrouwen in.
Uiteindelijk naar Van Rijs (Jan). Zadel laten aanmeten in Bodegraven met zadeldrukmeting. Eindelijk een goed passend zadel, nog wel wat werk aan gehad maar paard is uiteindelijk heel goed gaan lopen. Bij alle twee voorgaande zadelpassers (Mr Ed en Daaleman) drukte het zadel toch nog teveel in zijn lendenen.
Inmiddels heeft hij daar ook (met dank aan....) helaas artrose, ben ik recent achter gekomen. Gelukkig heeft hij daar nu geen last van, want het zadel dat er nu op ligt, ligt goed en zijn rugspieren zijn stevig.
Heel, verhaal, maar je begrijpt dat ik wel blij ben met Van Rijs en dat een goed passend zadel van het grootste belang is.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 10-04-14 13:13, in het totaal 1 keer bewerkt

TessJazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:13

ik ben bij drunens ruiterhuis heb nu een super zadel :)

me zus zit bij van rijs en moet nu nog 6 weken extra wachten op haar zadel,
ze is niet blij...

xNicoleCeres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 13:30

Ik ben behoorlijk klaar met van rijs. Ik heb een aantal keer gevraagd of mijn zadel goed ligt. Ondertussen heb ik mijn zadel nog geen jaar, en zijn ze al een stuk of 7 keer langs geweest.
Ondertussen heb ik weer problemen met mn zadel en zodanig dat mn paard rodeo trekjes krijgt.
Maar toch is de wachttijd min. een Maand..
Ik wil snel opzoek naar een andere zadelmaker !

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:38

Vraagje hoor; mensen die ontevreden zijn over van Rijs, hebben die dan ook echt Jan naar hun zadel laten kijken? Of gaan de klachten met name over het terugbellen en de lange wachttijd. Daar ben ik namelijk ook niet heel blij mee, maar ik vind Jan zo goed voor paard en zadel, dat ik dat maar voor lief neem.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:41

Nope, ook echt Jan :j

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:42

xNicoleCeres schreef:
Ik ben behoorlijk klaar met van rijs. Ik heb een aantal keer gevraagd of mijn zadel goed ligt. Ondertussen heb ik mijn zadel nog geen jaar, en zijn ze al een stuk of 7 keer langs geweest.
Ondertussen heb ik weer problemen met mn zadel en zodanig dat mn paard rodeo trekjes krijgt.
Maar toch is de wachttijd min. een Maand..
Ik wil snel opzoek naar een andere zadelmaker !

Wat ik er ook wel bij moet zeggen is, dat zadelmakers regelmatig "de schuld" krijgen dat een zadel niet goed ligt.
In mijn geval was het duidelijk want het zadel was toch te lang (drukte in de rug). Maar soms is het zo dat een paard een probleem heeft in de rug of kreupel is waardoor het lijf wringt en het zadel keer op keer opnieuw niet goed ligt. Je kunt er vanuit gaan dat Jan van Rijs zeer kundig is. En dat je misschien de oorzaak van je probleem moet zoeken bij een bezoekje aan de DA.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:44

Anoeska schreef:
Vraagje hoor; mensen die ontevreden zijn over van Rijs, hebben die dan ook echt Jan naar hun zadel laten kijken? Of gaan de klachten met name over het terugbellen en de lange wachttijd. Daar ben ik namelijk ook niet heel blij mee, maar ik vind Jan zo goed voor paard en zadel, dat ik dat maar voor lief neem.

Als je niet lang wilt wachten en je zadel meteen weer mee terug wilt dan adviseer ik je met paard en al naar Bodegraven te gaan. Dan kun je ook het paard rijden onder het zadel en vult Jan het ter plekke op. En kun je gelijk je zadel weer meenemen. Vind ik echt ideaal.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:45

Totaal NIET tevreden met van Rijs. Reden mag je gerust weten maar wel via PB.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 14:47

Citaat:
In mijn geval was het duidelijk want het zadel was toch te lang (drukte in de rug). Maar soms is het zo dat een paard een probleem heeft in de rug of kreupel is waardoor het lijf wringt en het zadel keer op keer opnieuw niet goed ligt. Je kunt er vanuit gaan dat Jan van Rijs zeer kundig is. En dat je misschien de oorzaak van je probleem moet zoeken bij een bezoekje aan de DA.

Sorry, maar iemand die mij een zadel verkoopt (wintec), welke niet geschikt is voor een paard met een hogeschoft, welke die van mij heeft, tjah dan vind ik je niet kundig. En als jed an nog een x langskomt, alleen een beetje van 'achter' opvullen. yeah right :+
Maar dat is míjn ervaring ;)

ElouisesaysJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-14 16:20

Vreselijke zaak. In het verleden jarenlang vaste klant geweest, totdat zij een zadel aan kwamen meten maar schijnbaar geen 17.5" op voorraad hadden.... Wat doe je dan, je slaat er zelf gewoon een 1/2 bij in het leer. Wekenlang lopen aanklooien, totdat Hulsebos en Sta Rhô er naar keken: Er stond onder het zweetblad 17" 1/2 i.p.v. 17,5", en dat was er volgens beiden partijen overduidelijk nadien bijgeslagen. Uiteraard gaf van Rijs geen gehoor; Ik kon het voor minder dan de helft (lees: het zadel had 10x op het paard gelegen) inruilen tegen een nieuwe in de juiste maat.

Toen ik enkele jaren later uit nood geboren een zadel nodig had voor de revalidatie van een paard, en deze in bruikleen mee mocht nemen voor 1 week, mocht ik nog mooi €50 betalen bij terugname. Hún hadden immers het zadel al verwijderd van hun tweedehandspagina omdat ze ervanuit gingen dat ik het wel zou kopen; Of ik wel inzag hoeveel werk het zou zijn om wéér foto's te maken en het zadel terug te plaatsen op hun website. Terwijl overduidelijk was dat ik het zadel slechts voor beperkte tijd zou huren/passen.

Je kunt er dus tienduizenden euro's spenderen gedurende 17 jaar, maar puntje bij paaltje is de klantvriendelijkheid ver te zoeken en wordt je genaaid waar je bij staat. Nooit meer!