Agradi.nl ben ik flink verbaasd over

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kYliieJ

Agradi.nl ben ik flink verbaasd over

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 17:30

Hallo Bokkers.
vanmorgen in een ruitershop een broek gepast van de nieuwe collectie van harry's horse. Zoals ik wist zijn de adviesprijzen van deze broeken in de winkels 89,95 euro.
Nu dacht ik slim te zijn en deze te bestellen bij Agradi.nl omdat er 25% stickerkorting is.
tot mijn verbazing wordt deze broek aangeboden met een prijs van 112,49 euro voor 107,99 euro en nu met stickerkorting voor 80,99 euro http://www.agradi.nl/harry-horse-rijbro ... se-d36.htm

Ik vind het een kwalijke zaak van agradi dat ze de boel zo besodemieteren en heb ook een klachtmail gestuurd.
Meer mensen hier ervaring mee? Voor mij is de zin nu over om ooit nog iets te bestellen bij Agradi

trustHim

Re: Agradi.nl ben ik flink verbaasd over

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:32

Heb hier vaker over gehoord ja

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:33

Er was ook al een topic over Agradi vanwege de lange levertijden... Verbaast me niks dat de "korting" helemaal geen korting blijkt te zijn

Myou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:33

Ze geven toch standaard 20% korting dus ongeveer de adviesprijs? Ik denk niet dat je kan zeggen dat ze de boel bezodemieteren... Je bepaald toch zelf waar je iets koopt voor welke prijs? :P
Kan me er niet over opwinden.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:34

Ja doen ze echt bij alle producten, het is belachelijk...

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:36

Bij agradi let ik ook altijd op met die kortingen inderdaad.
Maar ook deze broek krijg je bij agradi dus uiteindelijk wel voor 10 euro minder :)

Zo heb ik laatst een heleboel zadelsteunen gekocht, die ongeveer 5 euro per stuk scheelden met de winkelprijs. Dat was in totaal toch alleen al voor de zadelsteunen 30 euro voordeliger...

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 17:38

Tja, gewoon kwestie van opletten waar je iets koopt.
Is bij veel webshops EN gewone winkels zo.
Mag ook gewoon.

kYliieJ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-14 18:25

xMyrth schreef:
Bij agradi let ik ook altijd op met die kortingen inderdaad.
Maar ook deze broek krijg je bij agradi dus uiteindelijk wel voor 10 euro minder :)

Zo heb ik laatst een heleboel zadelsteunen gekocht, die ongeveer 5 euro per stuk scheelden met de winkelprijs. Dat was in totaal toch alleen al voor de zadelsteunen 30 euro voordeliger...

Geen 10euro goedkoper. Heb nog een bon voor 10euro korting bij ruitershop waar ik vanmorgen was dus daar net wat goedkoper. Maar gaat me gewoon om de webshop (s) die niet deugen

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:26

ik heb nooit problemen gehad met agradi

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:28

Nou ja, een adviesprijs is natuurlijk precies dat: een adviesprijs. Een winkel mag neem ik aan gewoon vragen wat ze willen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:28

Dat doen ze daar heel vaak. Is ook gewoon een marketingtruc hoor :) Producten "in de aanbieding", maar dan wel voor de prijs die je er normaal voor betaalt...

Patoucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:31

Dat is precies wat Hypodrama met tentenkamp ook doet!!

Damon12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:31

ik vind agradi erg fijn (levertijden en klantenservice), maar soms is het inderdaad wel oppassen :j . Ik vergelijk sowieso altijd meerdere dezelfde sites/producten met elkaar. Over het algemeen is agradi of gelijk of net ietsje goedkoper.
Heb inderdaad ook vaak genoeg meegemaakt dat ze toch duurder zijn :( gewoon goed opletten wáár je het koopt en blijven vergelijken.

Siepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:32

Is eigenlijk heel erg slim :D zo zullen mensen denken dat het daar in de aanbieding is, dus goedkoper en niet snel verder zoeken.
Het is alleen voor koper wat vervelend als die erachter komt, maar vanuit de webshop gezien is het erg slim en het mag gewoon. Je moet als koper voordat je iets besteld gewoon goed vergelijken :j

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:35

Elke winkel probeert dit.

Wij hebben ooit in de super eens een test gedaan, reclamebak gevuld en op de kaartjes 2 voor de prijs van 3. Mensen laadden het zonder op te letten extra in...

Dus tsja, het is onze eigen hebzucht die hier debet aan is vrees ik.
Gewoon goed shoppen.

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:37

corine1981 schreef:
Wij hebben ooit in de super eens een test gedaan, reclamebak gevuld en op de kaartjes 2 voor de prijs van 3. Mensen laadden het zonder op te letten extra in...

.

_O-

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 18:40

Vjestagirl schreef:
Nou ja, een adviesprijs is natuurlijk precies dat: een adviesprijs. Een winkel mag neem ik aan gewoon vragen wat ze willen.

Inderdaad, daarom zijn het ook adviesprijzen. Snap het probleem niet.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:11

Het zijn idd adviesprijzen, en deze liggen bij Agradi een stukje hoger dan bij andere winkels.
Veel spullen zijn op andere plekken standaard goedkoper.
En zelfs als de korting eraf gaat zijn veel dingen ergens anders nog goedkoper :7

Maar veel mensen zien KORTING en kijken niet meer verder :(:)

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:14

Patoucha schreef:
Dat is precies wat Hypodrama met tentenkamp ook doet!!

Waar blijft die vind ik leuk knop XD

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:16

Klopt als ik iets nodig heb ga ik altijd de shops af (divoza, ej, agradi) en ondanks enorme "stickerkortinng" ben je vaak nog duurder uit, niet veel maar het is wel erg misleidend. Maar zoals gezegd word het zijn adviesprijzen dusja....

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:20

Niet druk over maken, gewoon blij zijn dat jij wel oplet! Dit gebeurd echt overal namelijk, het is gewoon inspelen op onze eigen zwakke hersentjes. Zodra we ergens korting zien, slaat de boel op hol en besparen we ons arm :-)
Online veilingen is ook zoiets moois. Dingen aanschaffen zonder garantie etc, maar wel voor MEER dan de nieuwprijs. En alsnog zijn die mensen wrs gelukkig met hun aankoop en denken ze slim te zijn geweest. Oh, wat is het menselijk brein toch een bijzonder (en vermakelijk) ding!

Eileen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:22

Ik snap niet wat hier zo erg aan is? Is gewoon een stukje verstand gebruiken en ook verder kijken (en als verder deze broek nergens te koop is, is t ook slim om de broek wat duur te doen natuurlijk.) 2 jaar geleden in Frankrijk ook in een stadje geweest waar dit meer dan normaal was, daar hebben sommige winkels altijd overal korting op. Maar eigenlijk is t geen korting, want ze doen de kleding gewoom duurder. Heel veel mensen die niet verder kijken dan hun neus lang is (vooral vrouwen ;) ) kopen die kleding dan echt hoor, gewoon door t stickertje.
Vind k niks slechts aan eigenlijk, alleen maar slim.
Goeie les dus; ook al staat er korting, altijd verder kijken of t ergens anders niet goedkoper is.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:22

Inderdaad gewoon een marketingstrategie, die wordt heel veel gebruikt hoor. De meest irritante vind ik nog wel die boekenwinkel die al 5 jaar lang grote borden met 'Leegverkoop' in de vitrine heeft hangen :=
Als je je er zo aan stoort dan gewoon boycotten en niets meer kopen bij agradi.. maar ik kan me er zelf niet druk om maken, en ze zijn vaak goedkoper dan concurrenten en hebben veel aanbod en dus maar een keer verzendkosten, dat scheelt ook.

hedwig1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:31

Inderdaad hanteert Agradi zogenaamde adviesprijzen die hoger zijn dan de adviesprijzen die de fabrikant hanteert. Deze adviesprijzen zijn dus nergens op gebaseerd en worden alleen gebruikt om zogenaamd hoge kortingen te kunnen geven. Ik vind het volksverlakkerij en koop dus niet bij Agradi ook al zou het uiteindelijk toch nog iets voordeliger zijn dan een andere - eerlijke - webwinkel.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-14 19:43

Wat ik altijd doe is via beslist.nl de prijzen met elkaar vergelijken. De ene keer is die duurder en de andere keer goedkoper.

Daarnaast moet je goed kijken naar de verzendkosten, bij de één is het vanaf zoveel gratis en bij de ander moet je ongeacht het bedrag betalen.