Gezocht stalling voor 2 pony's ( ene 1.40m en de ander is 1 meter) in barendrecht, rhoon, poortugaal,spijkenisse of simonshaven
Wat vind ik belangrijk:
goede kwaliteit stro en hooi/kuil weidegang in de zomer (in de winter dat ze even in de paddock kunnen) goede bak ( met verlichting) menwagen op het erf mogen stallen moet gevoerd worden (wil het wel evt zelf klaar zetten)
liefst met
goede uitrijmogenlijkheden eigen kast mogen mee nemen
Ik zou in jouw geval vd Spek aanraden in Simonshaven (hogeweg 3) Voldoet aan al je opgenoemde wensen! Je moet alleen zelf mesten en voeren (meeste doen het met slowfeeders, onbeperkt voordroog, en dan 1 x per dag zelf biks geven). Het is bij een koeienboer, maar wel met prima voorzieningen en naast het Mallebos en vlakbij de Bernisse! Ik kon helaas met mijn rug niet goed het uitmesten meer aan, maar ik vond het een fijne plek!
Nee, zoals ik vermeldde, iedereen heeft een slowfeedernet in zn stal hangen. Mijn paard deed er ruim 30 uur over om zijn gevulde slowfeeder leeg te eten. Nu moet je dit wel eventjes tijd geven, ze moeten er even aan wennen dat ze altijd eten hebben, maar na een week of 3/4 bleef er steeds meer over. Maar leeg was ie nooit (ik had een medium net van de paardendrogist). In principe heeft je paard als hij onbeperkt voordroog/hooi krijgt (hooi is er ook mocht voordroog geen optie zijn voor je paard) hoeft je paard in principe geen brok. ik ga alleen wat muesli voor het lekkere, met een vitaminebrokje (force) 1 keer per dag. Is even een andere manier van denken, maar het werkt prima!
nou dat zou knap zijn, want dit zijn geen gewone hooinetten. Er is er niet 1 geweest die hem wist te slopen op stal daar:-) Zijn van speciaal materiaal gemaakt (kijk maar ff in de omschrijving van de paardendrogist)
In de op-en afbouw tijd moet je het buitenzetten idd onder elkaar regelen, in de zomer mogen ze dag en nacht buiten blijven! Wil je ze toch naar binnen, dan moet je dat idd onder elkaar of zelf regelen.
Ken je Timmer in Geervliet? Voldoet ook aan je wensen, is aan de Groene Kruisweg, vlakbij de Bernisse. Is ook een goede stalling. Wel zelf voeren (of klaarzetten). In de zomer dag en nacht buiten. Maar ook daar als je paard binnen wilt zetten zelf regelen.... Anders misschien Lynaeshof in Heenvliet, daar word alles voor je gedaan. En heeft een binnenbak.
Stal timmer en de lynaeshof wordt al weer te ver. Helaas hebben ze bij stal moreau een wachtlijst nu al. daar sta ik wel al op
Chezshir77
Geplaatst: 23-02-14 21:00
Er is ook nog een stal in Hoogvliet, (niet de manege) die zit vanuit Spijkenisse gezien rechts. Dit is eigendom van een oude baas, en de stallen zijn daar gigantisch groot. Er is een goede buitenbak bij. Helaas geen weiland aan de stal, de meeste paarden staan de hele zomer (dag en nacht) met zn allen op het grote land (de ijsbaan) in Poortugaal. Ik vond dat zelf niet praktisch, maar wie weet vind jij dat geen punt. Mijn shetlander heeft er gestaan, vond het ook een fijne plek verder. Voeren en uitmesten word gedaan.