Aukelizzy schreef:Ik heb een half jaar geleden een gloednieuw Anatomica cygnus zadel gekocht. Ik was naar zo'n pas dag geweest en daar heeft kees dit zadel aangemeten. Paard liep er bij hun ook fijn onder. Echter kreeg mijn paard na enkele dagen een flinke drukking op zijn rug. Kees is toen langs geweest en heeft iets met de vulling gedaan, zadel leek toen optimaal te liggen. Helaas bleek na een paar dagen rijden dat mijn zadel flink klapperde en erg naar achter schoof. Toen ben ik zelf weer naar hun toe geweest en kwamen ze ( Jan en kees ) tot de conclusie dat de boom iets te breed was. Ze hebben hem toen van een boommaat 4 naar 3,5 gezet en wederom leek het zadel toen goed te liggen. Echter begon hij weer te schuiven, te klapperen en kreeg hij drukkingen na twee weken rijden. Aantal weken geleden is Kees dus nog een keer geweest en heeft toen het zadel meegenomen. Hij dacht nu dat het kwam omdat deze anatomica een half wol/ half syntetische vulling heeft en daardoor onvoldoende inzakt. Nu gaat er een volledige wolvulling in, in de hoop dat hij dan wel pas. Begin september komt hij het zadel nogmaals aanmeten. Ben heel benieuwd of het dan wel ligt, zoniet ben ik er wel echt klaar mee. Heb al een half jaar een zadel van 2200 euro maar kan er niet mee rijden. Nu moet ik wel zeggen dat ze het bij van Rijs zelf ook echt heel vervelend vinden en ik de service wel heel goed vind. Ze proberen er namelijk wel alles aan te doen om het probleem op te lossen. Maar daar alleen heb ik natuurlijk niet zoveel aan, feit blijft dat ik na een half jaar nog steeds geen passend zadel heb.
Mijn "probleem" is dus op dit moment een beetje hetzelfde. Er is nu in een paar maanden tijd al drie/vier keer naar mijn zadel gekeken en nog ligt het niet goed. Verder alleen positieve ervaringen, vandaar mijn twijfel...