Gisterochtend kwam de zadelmaker voor mijn zadel. Ik wist dat hij niet meer lekker lag en dat er iets aan gedaan moest worden. Helaas was het zelfs zo dat mijn zadel niet meer aangepast kon worden op mijn pony, dit ook omdat het zadel waarschijnlijk nooit optimaal heeft gelegen (met de rug is verder alles goed, dat is gelijk gecheckt). Maar nu komt dus het drama, op zoek naar een goed tweedehandszadel. Voor mijn vorige zadel had ik een zadelmaker/passer laten komen die met een aantal zadels langs kwam om te passen, maar die heeft me dus een zadel verkocht dat niet helemaal goed lag en laat ik dus liever niet meer langskomen. (naam zal ik hier niet neerzetten, kun je vragen via pb). Dus ik ben verder gaan zoeken naar een zadelmaker/passer bij mij in de buurt in Uden en omgeving (20 min. van Eindhoven af). Maar ik ben nog niemand echt tegen gekomen die tweedehandszadels verkoopt en komt passen. Mijn zadelmaker is overigens echt supergoed in zijn werk (Gijs Weck), maar helaas verkoopt hij alleen nog nieuwe zadels en dat zit helaas echt niet in mijn budget. Dus mijn vraag aan jullie is; wie kent er een goede zadelmaker/passer die nog langskomt met tweedehandszadels? Alle opties en ervaringen zijn welkom.
Kempisch ruiterhuis in veldhoven ken ik veel goede ervaringen over alleen is het misschien wel wat ver weg.
mamendt
Geplaatst: 22-08-13 15:25
Ferdinand van DeZadelmaker uit Heteren...je hoeft hem maar te bellen en hij komt. Heeft tweedehands zadels, geen verkooppraatjes maar een eerlijke geduldige en kundige man.
funnyhorses
Misschien is deze zadelmaakster iets voor je?heb ik hele goeie ervaring mee,is zeer meewerkend en vriendelijk. http://www.sa-zadelmakerij.nl/
A_nouk
Karl Langeraap , via Emmers? Anders heb je ook nog drunensruiterhuis maar daar krijg je erg weinig voor je eigen zadel terug...
Bedankt voor alle reacties! @ Skyliner, Veldhoven is 40 km voor mij dus zou nog wel te doen zijn, ik ga even kijken dankje. @ mamendt, de zadelmaker ziet er ook erg goed uit, daar ga ik sowieso even contact mee opnemen! @ funnyhorses, ziet er ook goed uit en met hun ga ik ook even contact opnemen. @ A_nouk, ja drunensruiterhuis is inderdaad ook een optie, maar heb daar ook weer wat meer mindere verhalen over gehoord helaas.
Met het kempisch ruiterhuis heb ik contact gehad, helaas komen zij geem tweedehands zadels passen, dus zij vallen af jammer genoeg. Ik heb nu wel contact met de zadelmaker in heteren, ik moet even mijn paard haar rug opmeten en misschien dat hij wel iets had liggen. Ik ga zo nog even contact opnemen met sa-zadelmakerij. Ik ben benieuwd en hoop dat ze me kunnen helpen!
Bedankt dreamable! De gouden tip voor mij op dit moment. Heb ondertussen al heel veel zadelmakers aan de telefoon gehad, maar niemand die komt passen met tweedehands zadels.. Bij Ruyters voor Ruiters hadden ze vanalles liggen en daar rijd ik straks even langs om te kijken of er iets tussen ligt en zo ja, dan komt hij langs om te passen. Dus ik hoop het.
Ik ben heel goed geholpen door Bart van Ruyters voor Ruiters, hij is een tijd terug langs geweest en ik heb een mooi, fijn, goedpassend Kieffer zadel bij hem gekocht, dus het is inmiddels gelukt!
Ja, ik heb zelf nu 1x ook zo'n fout gehad (Karl Langeraap had me iets aangesmeerd wat ook totaal niet paste) en toen was ik er zelf ook nog echt een leek in en ook 600,- lichter. Gelukkig weet ik nu zelf ook wat belangrijke dingen zijn om op te letten en kan ik zelf ook wel zien hoe het een beetje liggen moet. Maar goed, misschien is het wel slim om mijn eigen zadelpasser (die mijn zadel opvult) langs te laten komen om te kijken wat zijn ongezouten mening is. Gewoon voor de zekerheid.
Er zijn ook heel veel mensen met goede ervaringen, dus ik ga er vanuit dat het allemaal wel meevalt. Maarja dat hoor ik van de week dan vanzelf wel als hij langs is geweest.