Allereerst sorry voor als het topic hier niet op zijn plek is, moderators voel je vrij om het te verplaatsen.
Afgelopen week ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn zadel niet goed meer past, mijn vermoeden is dat het knelt bij de schoft. Als ik mijn hand onder het zadel leg, voor aan bij de schoft, dan voel ik dat er aan de ene kant meer ruimte is dan aan de andere kant. Ik ben natuurlijk geen zadelexpert, maar ik maak me er wel zorgen over, omdat mijn pony de afgelopen tijd ook wel eens begon te happen naar mij tijdens het rijden.
Mijn vraag was nu of ik mijn zadel naar Divoza zou moeten brengen om het zadel te laten controleren en dan bij te laten vullen, maar ik ben bang dat als ik het zadel daarna weer op mijn pony leg dat het dan nog niet past vanwege de aanpassingen.
Dus afweging twee is om er dan een zadelmaker/passer aan huis te laten komen kijken, omdat we het dan meteen kunnen passen op mijn pony. Ik heb namelijk niet de mogelijkheid om met mijn paard naar Divoza toe te gaan, want wij beschikken niet over een trailer.
Ook heb ik nog nooit een zadelmaker/passer aan huis gehad, dus ik vroeg me af wat jullie in dit geval zouden doen en of jullie ervaringen hebben met zadelmakers aan huis en of jullie mij sommigen kunnen aanraden of juist afraden. Ook zou ik het dan fijn vinden om een site te krijgen, zodat ik naar de tarieven kan kijken.
Ik wil namelijk dat het goed gebeurd, maar het moet niet al te duur zijn .
Edit: Ik ben vergeten neer te zetten in welke omgeving ik dan een zadelpasser/maker zoek. Omgeving Groningen.
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen